منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

هوش مصنوعی یک اصطلاح گسترده است که طیف گسترده ای از فناوری های مختلف را پوشش می دهد. امروزه هوش مصنوعی در بازاریابی اهمیت پیدا کرده است. منظور از هوش مصنوعی فناوری است که به دنبال تقلید از هوش انسانی است که طیف وسیعی از قابلیت‌ها را ایجاد می کند.

امروزه شرکتهای بزرگ و کوچک به اهمیت هوش مصنوعی در بازاریابی پی برده اند و از ابزارهای برتر بازاریابی هوش مصنوعی برای تبلیغ برند یا تجارت خود استفاده می کنند. هوش مصنوعی می تواند عملکردهای انسان مانند تشخیص صدا و تصویر، تکنیک‌های یادگیری ماشین و جستجوی معنایی را تقلید کند.
استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در تجارت یا بازیابی و حتی در وبلاگ نویسی به شما امکان می دهد که یک استراتژی بازاریابی موثر را اجرا کنید و با هم ترکیب کنید و سریعتر به اهداف خود برسید. بنابراین در این مقاله از دیجیتال مارکتینگ ایکاد، در مورد چگونگی سودمندی هوش مصنوعی برای بازاریابان و چگونگی استفاده از آن به نفع خود صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بازاریابی هوش مصنوعی چیست ؟

فناوری های هوش مصنوعی با استفاده از جمع‌آوری داده‌ها، تجزیه و تحلیل داده‌ها و مشاهدات بیشتر از مخاطبان یا روندهای اقتصادی از فناوری های هوش مصنوعی برای تصمیم گیری خودکار عمل می کند. این فرآیند بازاریابی هوش مصنوعی نامیده می شود که ممکن است بر تلاش‌های بازاریابی تأثیر بگذارد. از هوش مصنوعی در بازارهای دیجیتالی که نیاز به سرعت بیشتری است استفاده می شود. ابزارهای هوش مصنوعی در بازاریابی از داده های جمع آوری شده استفاده می کنند تا بتوانند نحوه ارتباط موثر با مشتری را فرا بگیرند. پس از آن ابزارهای بازاریابی در هوش مصنوعی باید بتوانند پیام‌های سفارشی را در زمان مناسب بدون دخالت اعضای تیم بازاریابی به مشتریان ارائه ‌دهند و حداکثر کارایی و سوددهی را تضمین ‌کنند.

ابزار بازاریابی هوش مصنوعی چیست؟

نرم افزارها یا پلتفرمی که از فناوری هوش مصنوعی برای ایجاد تصمیمات خودکار استفاده می کند، ابزارهای هوش مصنوعی نام دارند. این ابزارها تصمیمات خود را براساس داده های جمع آوری شده که همراه با روند بازار تجزیه و تحلیل و تفسیر می شود، اتخاذ می کنند. ابزارهای هوش مصنوعی در بازاریابی با هدف توسعه یک استراتژی بازاریابی که حرکت بعدی خریدار را پیش بینی کند، انجام می شوند. ظرفیت تصمیم گیری خودکار ابزارهای هوش مصنوعی در بازاریابی سرعت بسیار بالایی دارد که ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی را برای تجارت بسیار قدرتمند می کند. این تصمیمات بدون دخالت انسان صورت می گیرد.

هوش مصنوعی در بازاریابی

موارد استفاده هوش مصنوعی در بازاریابی عبارتند از:

  • تجزیه و تحلیل داده ها: جمع آوری و غربال کردن مقادیر زیادی از داده های بازاریابی از کمپین ها و برنامه های مختلف
  • پردازش زبان طبیعی (NLP): ایجاد زبانی شبیه انسان برای ایجاد محتوا، ربات های خدمات مشتری، شخصی سازی تجربه و موارد دیگر.
  • رسانه: پیش‌بینی موثرترین تبلیغات و مکان‌های رسانه‌ای برای یک کسب‌وکار به منظور دستیابی به مخاطبان مورد نظر و به حداکثر رساندن ROI استراتژی بازاریابی.
  • تصمیم‌گیری خودکار: تصمیم گیری بر اساس داده‌های گذشته یا ورودی داده‌های بیرونی که از کدام استراتژی بازاریابی یا رشد کسب‌وکار استفاده کنند.
  • تولید محتوا: نوشتن محتوای کوتاه و بلند برای استراتژی بازاریابی، موضوع ایمیل، کپی وب، وبلاگ‌ها و موارد دیگر.
  • شخصی‌سازی بلادرنگ: تغییر تجربه مشتری از پست اجتماعی یا ایمیل برای تناسب با ترجیحات قبلی مشتری برای تشویق یک اقدام خاص، مانند کلیک کردن بر روی پیوند، ثبت نام برای چیزی یا خرید یک محصول.

اهمیت هوش مصنوعی در بازاریابی

هوش مصنوعی به دلیل راحتی و امکاناتی که هم برای زندگی روزمره افراد و هم برای کمپین های بازاریابی دیجیتالی که در تجارت انجام می شود، به سرعت محبوبیت پیدا کرده است.
کارهایی که قبلاً زمان زیادی می بردند به حداقل می رسد. مشتریان با کوتاه کردن زمان انتظار برای رسیدن به خواسته، رضایت بیشتری دارند. می دانیم که برای جلب رضایت مشتری و سودآوری بالا، تجارت ها با یکدیگر رقابت تنگاتنگی دارند. و برای به دست آوردن این نتیجه از ابزارها و راهکارهای جدید بهره خواهند برد. بنابراین اگر می خواهید از رقبا در حوزه تجارت الکترونیک عقب نمانید باید از فناوری های جدید استفاده کنید. اگر می خواهید از میان رقبا، مشتری تجارت شما را انتخاب کند، می توانید با مشاورین ایکاد در حوزه کسب و کار در تماس باشید.

مزایای استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی در کسب و کار شما

استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی راهی عالی برای استفاده از فناوری هایی است که به ما امکان می دهد بینش عمیق تری از مشتری را در طیف وسیعی از نقاط تماس ایجاد کنیم:

جمع آوری داده های مشتری

جمع آوری داده ها از هزاران نقطه داده برای بهینه سازی چارچوب اندازه گیری خود با توجه به اهداف و معیارهایی که برای کسب و کار مهم هستند استفاده کنند.

درک بهتر مخاطب هدف

درک بهتر از مخاطبین هدف، شناسایی مخاطبین بالقوه، پیش بینی نیاز مشتری

ساده سازی عملیات بازاریابی

کمک به دستیابی به کارایی بهتر کسب‌وکار و ارائه نتایج بهتر در عملیات بازاریابی; حذف ناکارامدی ها و زمان بیشتر برای اقدامات استراتژیک

کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی

  • هدف گذاری مشتریان: بازاریابانی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند; مشتریان را براساس جایگاه های بسیار هدفمند تقسیم بندی می کنند. این تقسیم بندی; کمک می کند محتوای بازاریابی مناسب تری ایجاد می کنند که هر گروه اصلی را; بر اساس الگوها و علایق خاص آنها هدف قرار می دهد.
  • استراتژی بهینه: از دیگر کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی مقیاس; پویایی و ظرفیت هوش مصنوعی است که، بازاریابان را قادر می‌سازد تا در طول چرخه عمر مشتری; استراتژی‌های بهتری برای ارائه خدمات به مشتریان خود ایجاد کنند.
  • ارزش گذاری مشتری: بازاریابان هوشمند در صدر همه روندها قرار می گیرند. همچنین; برای مشتریان ارزش بیشتری ایجاد می کند. سه دلیل اصلی; برای شکوفایی هوش مصنوعی در بازاریابی دیجیتال وجود دارد: افزایش رضایت مشتری; تشویق به وفاداری به برند و افزایش درآمد.
  • سرعت پردازش اطلاعات: یکی از مهم ترین کاربردهای هوش مصنوعی در بازاریابی; سرعت است که اطلاعات عظیمی را پردازش کنید; که می توانید برای بهبود کمپین های بازاریابی و فروش خود پیاده سازی کنید.

جمع بندی

ابزارهای هوش مصنوعی در بازاریابی می توانند به طور قابل توجهی عملکرد بازاریابی را بهبود بخشند; مهم نیست که تیم بازاریابی شما چقدر بزرگ یا کوچک باشد; ابزارهای بازاریابی هوش مصنوعی می‌توانند به افزایش بهره‌وری; بازگشت سرمایه و کارایی کمک کنند. سرعت عملکرد و پردازش هوش مصنوعی; می تواند مشتریان هدفمند تجارت شما را شناسایی کند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان؛ مشاوره استارتاپ در اصفهان و مشاوره سرمایه گذاری بر روی کسب و کارها است؛ برای متمایز شدن برند کسب و کار شما و همچنین رشد و توسعه کسب و کار شما؛ در پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ مجموعه ای از فعالیت ها را در نظر گرفته است؛ که برای موفقیت بیشتر؛ می توانید از خدمات این پکیج بهره ببرید.