منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

رعایت اصول تولید محتوای سئو شده کمک می کند تا در نتایج جستجوی گوگل، وب سایت مورد نظر رتبه خوبی را دریافت کند و آمار بازدید کنندگان از وب سایت افزایش یابد. بعد از تولید محتوا تنها بهینه سازی و سئو آن مهم نیست باید به زمان نشر، نوع محتوا و کاربران هدف توجه شود.

برای موفقیت کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین باید اصول تولید محتوای سئو شده رعایت شود. برای اینکه یک وب سایت کسب و کار بتواند کاربران و مخاطبان را جذب کند و به فروش بالا برسد، باید بر روی محتوای تولیدی و سئوی وب سایت خود سرمایه گذاری کند. رعایت اصول تولید محتوای سئو شده کمک می کند تا در نتایج جستجوی گوگل، وب سایت مورد نظر رتبه خوبی را دریافت کند و آمار بازدید کنندگان از وب سایت افزایش یابد.

بعد از تولید محتوا تنها بهینه سازی و سئو آن مهم نیست باید به زمان نشر، نوع محتوا و کاربران هدف توجه شود. همچنین باید تولید محتوای مناسب و صحیح به صورت منظم انجام شود که به افزایش رتبه وب سایت در گوگل کمک می کند. در ادامه مطلب از وب سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مرکز مشاوره استارتاپ در اصفهان؛ مشاوره سئو در اصفهان و مشاوره کسب و کار در اصفهان است؛ به بررسی اصول محتوای سئو شده می پردازیم.

 

اصول تولید محتوای سئو شده

در مقاله قبلی شما را با یک سری از اصول تولید محتوای سئو شده آشنا کردیم. قصد داریم در ادامه شما را با بقیه اصول محتوای تولید شده آشنا کنیم.

 

خوانایی مطالب در اصول تولید محتوای سئو شده:

در تولید محتوا هر چه قدر سئو و بهینه سازی مطلب اهمیت دارد، خوانایی مطلب هم مهم است. هر چه قدر میزان خوانایی محتوای تولید شده بالا باشد، کاربران دیرتر خسته می شوند و زمان بیشتری را در وب سایت کسب و کار شما می مانند. برای اینکه خوانایی محتوای خود را افزایش دهید; سعی کنید از پاراگراف های طولانی استفاده نکنید; تا حد امکان غلط املایی را کاهش دهید; از فونت مناسب استفاده کنید و جملات مجهول بیش از حد استفاده نکنید.

 

محتوا را به روز رسانی کنید:

بعد از تولید محتوای سئو شده و قرار گرفتن بر روی وب سایت سعی کنید بعد از مدتی آن را به روز رسانی کنید. اگر محتوا نیاز دارد به آن مطلب اضافه کنید یا اینکه تصاویر استفاده شده در محتوا را بهینه سازی کنید. به روز رسانی محتوا؛ یکی از اصول تولید محتوا است؛ که باعث می شود کاربران و بازدیدکنندگان؛ زمان بیشتری در وب سایت شما بمانند؛ که یک امتیاز مثبت برای شما است.

 

لینک سازی داخلی در اصول تولید محتوای سئو شده:

یکی از راهکارهای خوب در اصول تولید محتوای سئو شده برای راهنمایی موتورهای جستجو و کاربران ایجاد پیوند داخلی است. همچنین کمک می کند تا گوگل و کاربران درک درستی از روابط بین محتواهای شما به دست آورند. هنگام لینک دهی داخلی دقت داشته باشید که به مقاله یا محتوایی لینک دهید که با محتوا ارتباط معنایی داشته و مرتبط باشد.

 

لینک سازی خارجی:

یکی از کارهای مهم در تولید هر محتوا استفاده از لینک خارجی است. لینک دادن یا پیوند دادن به محتوای خارجی که با محتوای شما هماهنگ باشد به دلیل درک موتورهای جستجوی گوگل برای سئو شما تاثیر مثبتی دارد. نکته مهم این است که در لینک دادن علاوه بر مرتبط بودن با محتوا، تعادل را رعایت کنید. استفاده بیش از حد از پیوند دادن به وب سایت های خارجی بر روی سئو شما تاثیر منفی می گذارد.

 

طول محتوا و رعایت اصول نگارشی:

یکی از اصول تولید محتوای سئو شده طول محتوا است. هنگام تولید محتوا باید تا حدی که نیاز است، بنویسید و به کیفیت محتوای تولید شده توجه داشته باشید. طولانی بودن بیش از حد محتوا باعث خسته شدن کاربر و ترک وب سایت می شود. همچنین سعی کنید اصول نگارشی را در محتوا رعایت کنید تا کاربران علاوه بر اعتماد، تا آخر متن را بخوانند.

 

اهمیت اصول تولید محتوای سئو شده

 

توجه به سرعت بارگذاری وب سایت:

در اصول تولید محتوای سئو شده یکی از مواردی که باعث می شود از نظر سئو رتبه خوبی دریافت کنید، کمتر بودن سرعت بارگذاری وب سایت است. هرچه قدر وب سایت ها سرعت بهتری داشته باشند و زمان بارگذاری کمتر باشد، کاربران از آن وب سایت استقبال بیشتری می کنند. به دلیل افزایش جستجو و سرچ توسط موبایل، سرعت بارگذاری وب سایت با کمک ابزارهای مختلف و با دقت بیشتری انجام می شود.

 

استفاده از دکمه های به اشتراک گذاری رسانه:

قرار دادن گزینه اشتراک گذاری محتوای تولید شده توسط کاربران در شبکه های اجتماعی و یا دیگر پلتفرم های تاثیر خاصی در رتبه بندی وب سایت شما ندارد. اما این روش ساده علاوه بر دیده شدن محتوای تولید شده شما، باعت راحتی کار کاربران جهت اشتراک گذاری می شود. سیستم های مدیریت محتوا؛ مانند وردپرس؛ دارای قابلیت فعال سازی دکمه اشتراک گذاری هستند. دقت داشته باشید از برچسب ها درست استفاده کنید تا بعد از اشتراک گذاری ظاهر وب سایت و تصاویر مرتب باشند.

 

مهم ترین نکات کلیدی در تولید محتوا وب سایت چیست؟

از آن جایی که صاحبان کسب و کارهای اینترنتی به دنبال توسعه کسب و کارشان و فروش بالاتر هستند، تولید محتوا و انتشارش به آن ها کمک فراوانی می کند و اهمیت زیادی دارد. کسب و کارها برای رسیدن به نتیجه مطلوب می توانند از متخصصین مجرب در حوزه تولید محتوا کمک بگیرند. تیم دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ با داشتن مشاوران و متخصصین مجرب؛ که در حوزه سئو سایت در اصفهان؛ مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان و مشاوره شبکه های اجتماعی در اصفهان فعالیت می کند؛ می تواند در تولید محتوای صحیح و مناسب سئو و بهینه سازی محتوا به شما کمک کند. در ادامه شما را با نکات مهم و کلیدی تولید محتوا وب سایت آشما می کنیم.

 

برای تولید محتوا هدف گذاری صحیح داشته باشید:

یکی از نکات و اصول تولید محتوای سئو شده برای وب سایت این است که هدف گذاری صحیح و درست انجام شود. با تعیین هدف؛ که گرفتن رتبه خوب از گوگل و جذب مخاطب است؛ می توانید تولید محتوای خوب با میزان کلمه کلیدی متعادل داشته باشید.

 

استفاده از تصاویر در تولید محتوا:

استفاده از تصاویر با کیفیت در تولید محتوا یکی از نکات مهم است. تاثیر گذاری تصاویر بر روی مخاطبان و کاربران به جذب آن ها و تمایل داشتن به خواندن محتوا کمک می کند. همچنین بودن کاربران تایم بیشتر در وب سایت، بر روی دریافت رتبه بهتر از گوگل هم کمک می کند. نکته مهم این است که از عکس و تصاویر با کیفیت، مرتبط با محتوا و حجم کم استفاده کنید.

 

از محتوای کپی شده استفاده نکنید:

استفاده از محتوای کپی در وب سایت، تاثیر بسیار منفی بر روی میزان رتبه شما در گوگل دارد. یکی از نکات و اصول تولید محتوای سئو شده این است که نویسنده مطالب، بر اساس تجزیه و تحلیل مطالبی که از وب سایت های خارجی یا منابع دیگر خوانده باید به تولید محتوا بپردازد. کپی برداری علاوه بر جریمه سنگین، جذابیتی برای مخاطبان ندارد و وب سایت شما را سریع ترک می کنند.

علاوه بر موارد گفته شده از دیگر نکات مهم و کلیدی در اصول تولید محتوای سئو شده برای وب سایت می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مناسب بودن چگالی کلمه کلیدی در تولید محتوا
  • استفاده از سر تیترهای خاص
  • داشتن ادبیات و لحن خاص در تولید محتوا
  • ایجاد تنوع در انواع محتوا
  • بررسی مقالات وب سایت های رقیب

 

جمع بندی

برای رعایت اصول تولید محتوای سئو شده و داشتن محتوای قوی و مناسب، لازم است که منابع مختلف را مطالعه کنید و در نهایت تمرین داشته باشید. هر چقدر بیشتر تمرین کنید؛ مهارت های بیشتری کسب می کنید و می توانید علاوه بر تولید محتوای قوی و با کیفیت؛ مخاطبان بیشتری را جذب کنید و به فروش بالا هم برسید. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ با حضور کارشناسان و متخصصین مجرب در حوزه مشاوره بازاریابی دیجیتال مارکتینگ در اصفهان؛ مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره تبلیغات در اصفهان و سئو سایت در اصفهان فعالیت می کند. برای رشد و توسعه کسب و کار شما در پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد مجموعه ای از فعالیت ها را در نظر گرفته است که می توانید از خدمات آن بهره مند شوید.