منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

ایجاد باشگاه کمک می کند تا علاوه بر اینکه مشتریان قدیمی حفظ می شوند، مشتری جدید هم جذب کنند و به فروش چند برابری برسند. کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین و شرکت های بزرگ، با استفاده از ابزار باشگاه مشتریان به راحتی مشتری های وفادار خود را حفظ می کنند.

کسب و کارها و مشاغل برای راضی نگه داشتن مشتریان و ارائه خدمات بهتر، باشگاه مشتریان را در وب سایت خود ایجاد می کنند. ایجاد باشگاه کمک می کند تا علاوه بر اینکه مشتریان قدیمی حفظ می شوند، مشتری جدید هم جذب کنند و به فروش چند برابری برسند. کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین و شرکت های بزرگ، با استفاده از ابزار باشگاه مشتریان به راحتی مشتری های وفادار خود را حفظ می کنند. همچنین کمک می کند که روابط و ارتباط بلند مدت با مشتریان خود داشته باشند. این تعامل در باشگاه کمک می کند تا بتوانند با روش های متفاوت آن ها را ترغیب به خرید دوباره کنند.

هنگام طراحی وب سایت کسب و کار خود باید به ساخت و ایجاد customers club توجه داشته باشید. در ادامه مطلب از وب سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مرکز مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان و مشاوره سئو سایت در اصفهان است؛ به بررسی مزایا و معایب customers club می پردازیم.

باشگاه مشتریان چیست؟

در کسب و کارها به واحد برقراری ارتباط با سازمان ها و افراد; به منظور داشتن ارتباط منظم و مستقیم بین اعضا را; باشگاه مشتریان یا customers club می گویند. هدف از راه اندازی و ایجاد آن این است که با برقراری رابطه عاطفی، مشتریان فعال باشند و میزان اعتماد و وفاداری آن ها را افزایش دهند. بر اساس بازاریابی حرفه ای مشتریان وفادار برای کسب و کارها سودآورتر هستند. باشگاه مشتریان بر اساس این اصل بازاریابی، در وب سایت های کسب و کارها ایجاد و راه اندازی می شود. با اجرای برنامه ها و استفاده از تخفیفات و تبلیغات برای مشتریان وفادار و مشتریان جدید پاداش در نظر می گیرند، تا به فروش و سود بیشتر برسند. customers club در کسب و کارها به دو دسته باشگاه باز و باشگاه بسته تقسیم می شود.

در باشگاه مشتریان باز; علاوه بر اینکه به مشتریان قبلی خود خدمات ارائه می دهند; برای مشتریان جدید هم این امکان را فراهم کردند; که باعث جذب مشتری از برندهای دیگر می شود. ناگفته نماند که در customers club مشتریان قدیمی جهت دریافت خدمات اولویت دارند و می توانیم به ارائه خدمات بانک ملت به مشتریان قدیمی اشاره کنیم. در باشگاه بسته یا محدود خدمات و امتیازات خاص تنها به مشتریان قدیمی و وفادار تعلق می گیرد. در باشگاه بسته؛ مشتریان جدید؛ بعد از اینکه به مشتریان وفادار تبدیل شدند؛ می توانند از امتیازات و خدمات خاص استفاده کنند.

ویژگی های customers club در وب سایت کسب و کارها:

نکته مهم بعد از ایجاد و راه اندازی باشگاه مشتریان این است که کسب و کارها و شرکت ها بتوانند پیشنهادات و خدمات ویژه و خاصی به مشتریان ارائه دهند، تا ترغیب به خرید دوباره شوند. از ویژگی هایی customers club می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نحوه ورود و ثبت نام در باشگاه آسان و راحت باشد.
  • برای مشتریان وفادار امتیاز و پاداش در نظر بگیرند.
  • هنگام طراحی باشگاه سعی کنید میزان پیچیدگی آن کم باشد، تا مشتریان ماندگار شوند.
  • تخفیفات خود را در خریدهای دیگر هم برای مشتریان تکرار کنید، تا مشارکت بیشتری در وب سایت کسب و کار شما داشته باشند.

پاداش ها در customers club:

در customers club باید پاداش ها بر اساس فعالیت مشتریان در نظر گرفته شود و همچنین دستیابی به آن ها برای مشتریان سخت نباشد. پاداش ها به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

  • پاداش دست اول: این دسته از پاداش ها، برای مشتریان که خدمات دریافت می کنند و کسب و کار مربوطه، بار مالی در بر دارد. در ازای خرید، مشتریان پاداش نقدی دریافت می کنند یا در خرید بعدی خود شامل تخفیف می شوند.
  • پاداش دست دوم: این دسته از پاداش ها برای جلب رضایت مشتریان در باشگاه مشتریان است و بار مالی در بر ندارد و بسته به نوع کسب و کار می تواند متفاوت باشد.

اهمیت باشگاه مشتریان

استفاده شرکت ها و کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین از باشگاه مشتریان در درآمد و وفاداری مشتریان آن ها اهمیت زیادی دارد. کسب و کارها برای داشتن مشتریان وفادار باید در طراحی وب سایت فروشگاهی خود بخشی را به customers club اختصاص دهند. هنگامی که مشتریان به برند و خدمات شما وفاداری دارند؛ علاوه بر اینکه زمان بیشتری را در وب سایت شما می مانند؛ برند شما را به نزدیکان و دوستان خود معرفی می کنند.

نتیجه معرفی شما به دیگران توسط مشتریان وفادار، افزایش نزخ بازدید از وب سایت شما است. بالا رفتن نرخ بازدید از وب سایت شما باعث دریافت رتبه بهتر از موتورهای جستجوی گوگل می شود. در ادامه مطلب از وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد، که در زمینه مشاوره استارتاپ در اصفهان، مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان و مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان فعالیت می کند؛ شما را با دلایل اهمیت customers club آشنا می کنیم.

اهمیت باشگاه مشتریان

دلایل اهمیت customers club:

از دلایل اهمیت باشگاه مشتریان برای کسب و کارها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • با ایجاد customers club در کسب و کارها و جذب مشتری وفادار، آن ها برای برندهای مورد علاقه خود هزینه بیشتری می کنند.
  • از طریق مشتریان وفادار بازاریابی دهان به دهان صورت می گیرد و باعث جذب مشتری جدید و تبدیل شدن آن ها به مشتریان وفادار می شود.
  • در customers club کسب و کارها، مشتریان وفادار از بقیه افراد و مشتریان بیشتر پول می پردازند.
  • داشتن customers club باعث رشد سریع تر کسب و کار می شود.

مزایای باشگاه مشتریان

استفاده از باشگاه مشتریان در وب سایت کسب و کارها دارای مزایایی است، که در ادامه شما را با این مزایا آشنا می کنیم.

افزایش فروش و درآمد:

با داشتن customers club در وب سایت خود و جذب مشتری وفادار میزان فروش افزایش پیدا می کند. به طور میانگین مشتریان وفادار 67 درصد بیشتر از مشتریان جدید هزینه و خرید می کنند. خرید بیشتر آن ها منجر به بالا رفتن فروش و درآمد بیشتر می شود.

کم شدن هزینه تبلیغات:

هزینه تبلیغات برای جذب مشتری جدید برای شرکت ها و کسب و کارها بسیار بالا است. کسب و کار ها از طریق ایجاد باشگاه مشتریان و جذب مشتریان وفادار، با هزینه کمتری مشتریان وفادار خود را ترغیب به خرید مجدد کنند.

افزایش ارتباط با مشتری:

از مزایای خوب داشتن customers club می توانیم به داشتن ارتباط بیشتر و مستقیم با مشتری اشاره کنیم. این ارتباط کمک می کند تا مشتری نسبت به برند شما آگاهی بیشتری پیدا کند و با دریافت اطلاعات بیشتر، میزان وفاداری آن ها به شما بیشتر می شود. همچنین کمک می کند تا اطلاعات دریافتی از شما را با دیگران به اشتراک بگذارند و باعث جذب مشتری جدید هم می شود.

خاص بودن برند کسب و کارها:

customers club کمک می کند تا کسب و کارها بتوانند خود را از دیگر رقبا متمایز کنند. همراه شدن آن با برنامه های تشویقی کمک می کند تا برند و کسب و کار شما را نسبت به دیگران برجسته تر ببینند و در نهایت شما انتخاب آن ها باشید.

از دیگر مزایای آن می توانیم به ذخیره بانک اطلاعاتی مشتریان و کاهش مشتریان کم بازده اشاره کنیم. در کنار مزایای گفته شده باشگاه مشتریان معایبی دارد، که درادامه به آن ها اشاره می کنیم.

معایب باشگاه مشتریان:

از معایب customers club می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • زیاد بودن رقابت در بین کسب و کارها و امکان کپی برداری
  • بر هم زدن تعادل کسب و کار شما
  • ثبت اطلاعات اشتباه توسط مشتریان

جمع بندی

یکی از روش ها و راهکارهای مفید در کنار برنامه بازاریابی برای جذب مشتری جدید، ایجاد باشگاه مشتریان در وب سایت کسب و کارتان است. customers club کمک می کند تا مشتریان قدیمی به شما وفادار باشند و میزان فروش و درآمد شما افزایش پیدا کند. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان؛ مشاوره استارتاپ در اصفهان و مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان است؛ برای متمایز شدن برند کسب و کار شما و همچنین رشد و توسعه کسب و کار شما؛ در پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ مجموعه ای از فعالیت ها را در نظر گرفته است؛ که برای موفقیت بیشتر؛ می توانید از خدمات این پکیج بهره ببرید.