منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 10 دقیقه

کارشناس تولید محتوا با تهیه محتوای متنی یا ویدئویی، به دیده شدن وب سایت ها کمک می کند. تهیه محتوا توسط کارشناس باید به گونه ای باشد؛ که بهترین مطلب را درباره محصول؛ یا مفهوم مورد نظر؛ به صورت روان ارائه دهد.
در دنیای دیجیتال مارکتینگ؛ کپی رایتر هم؛ تولید محتوا؛ با هدف بازاریابی و فروش بهتر و بیشتر می کند.

در بازاریابی دیجیتال مارکتینگ، یکی از مشاغل مهم کارشناس تولید محتوا است.

در کسب و کار آنلاین؛ و رقابت بین رقبا؛ تولید محتوا؛ به بازاریابی کسب و کار آنلاین و اینترنتی؛ کمک زیادی می کند.

کارشناس تولید محتوا با تهیه محتوای متنی یا ویدئویی، به دیده شدن وب سایت ها کمک می کند.

تهیه محتوا توسط کارشناس باید به گونه ای باشد؛ که بهترین مطلب را درباره محصول؛ یا مفهوم مورد نظر؛ به صورت روان ارائه دهد.

در دنیای دیجیتال مارکتینگ؛ کپی رایتر هم؛ تولید محتوا؛ با هدف بازاریابی و فروش بهتر و بیشتر می کند.

هدف کپی رایتر در تولید محتوای مفید تلاش برای تاثیر بیشتر تبلیغات است.

کارشناس تولید محتوا با محتوای مناسب، تاثیر گذار و با مفهوم کامل کننده کار کپی رایتر است.

شخصی که تولید محتوا می کند؛ با توجه به محیط کار؛ و موضوع مشخص شده؛ باید بتواند مفهوم مشخصی را به مخاطبان انتقال دهد.

هر چه در انتقال مفهوم موفق تر باشد در نتیجه محصولات یا خدمات کسب و کار اینترنی بیشتر فروش می روند.

در ادامه مطلب از وب سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ متخصص در زمینه مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان؛ به بررسی تفاوت کپی رایتر و مسئول تولید محتوا می پردازیم.

کپی رایتر کیست؟

به شخصی که با هدف فروش خدمات و محصولات؛ برای برند ها، شرکت ها، کسب و کار ها و افراد؛ محتوای کوتاه و مفید تولید می کند را؛ کپی رایتر می گویند.

کپی رایتر بر اساس علم بازاریابی و تکنیک های نویسندگی، محتوای خوب تولید می کند.

هدف کپی رایتر از تولید، فروش بیشتر و موثر تر محصولات است.

بر خلاف کپی رایتر، کارشناس تولید محتوا بسته به موضوعی که دارد باید بر اساس آن موضوع محتوای مناسبی تهیه کند.

برای اینکه کپی رایتر بنواند درصد فروش محصولات را بالا ببرد، باید بتواند ویژگی ها و مشخصات محصولات را خیلی جذاب و خاص نشان دهد.

همان طور که کارشناس تولید محتوا؛ برای تولید محتوای خوب؛ باید اصولی را رعایت کند؛ کپی رایتر هم باید برای تولید محتوای تاثیر گذار؛ باید مواردی را در نظر بگیرد.

برای اینکه کپی رایتر بتواند در امر بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ تبلیغات موثر داشته باشد باید موارد زیر را در نظر بگیرد:

  • ابتدا با کسب و کار و برند مربوطه آشنا شود.
  • در بازار از مشتری، رقبا و فضای رقابتی حاکم تحقیق کند.
  • با مشتریان صحبت کند و متن اولیه برای تبلیغ را نگارش کند.
  • در نهایت تبلیغ را اصلاح کند.

در تولید محتوا کپی رایتر می تواند از محتواهای گرافیکی به جای محتوا های متنی استفاده کند.

در تبلیغات و بازاریابی برای فروش محصولات، محتواهای گرفیکی و تصاویر تاثیر بیشتری در جلب توجه مخاطب دارند.

وظایف کپی رایتر چیست؟

یکی از حرفه هایی که در آن نیاز به کپی رایتر احساس می شود، برندینگ است.

خلق شخصیت و هویت ( برند سازی )؛ فروش بالا؛ و احساسات مشتری را تحت تاثیر قرار دادن؛ همه از کاربرد های کپی رایتر یا کپی رایتینگ است.

در ادامه آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ متخصص در زمینه مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ شما را با وظایف کپی رایتر آشنا می کند.

کپی رایتر؛ باید بتواند با کلمات مرتبط با برند؛ بین مخاطبان و برند؛ تعامل مثبت ایجاد کند.

از مشتری، برند و محصول اطلاعات لازم داشته باشد و باعث تاثیر گذاری بیشتر برند بر روی مشتریان شود.

اطلاعات لازم را نسبت به جذب مشتری برای خرید از محصولات داشته باشد.

به قوانین، اصول و نکات کپی رایتینگ مسلط باشد.

برای خدمات و محصولات مختلف بتواند تیتر و عنوان های جذاب خلق کند.

برای ارائه مفهوم به مخاطبان از کلمات مناسب و ساده استفاده کند.

برای برقراری حس اعتماد بین برند و مخاطبان، از کلمات با تاثیر گذاری بالا استفاده کند.

برای تاثیر گذاری بیشتر و رساندن مفهوم، کپی رایتر می تواند از ضرب المثل ها تا حدی استفاده کند.

ترغیب مشتری و دعوت به خرید از محصولات با صدا و لحن جذاب

مهمترین وطیفه کپی رایتر این است که مخاطبان را تبدیل به مشتریان دائم کند.

در تهیه محتوا به صورت متنی یا تصویری اغراق و بزرگنمایی نکند.

در مخاطبان حس اعتماد ایجاد کند.

تاثیر گذاری تبلیغات را افزایش دهد.

بر خلاف کارشناس تولید محتوا؛ کپی رایتر؛ با استفاده از جملات کوتاه خاص و جذاب؛ با اثر گذاری بالا؛ مخاطب را تحت تاثیر قرار می دهد.

در نتیجه باعث اعتماد مخاطب و ترغیب آن به خرید از محصولات می شود.

کارشناس تولید محتوا باید در رابطه با موضوع، متن طولانی و اثر گذار بنویسد و باعث جلب اعتماد مشتری شود.

کارشناس تولید محتوا کیست؟

اهمیت کار کارشناس تولید محتوا

شخصی که به صورت تاثیر گذار؛ محصول یا مطلبی را به مخاطبان ارائه می کند؛ و پیام خود را به راحتی انتقال می دهد؛ کارشناس تولید محتوا می گویند.

محتواهایی که توسط کارشناس محتوا تولید می شود؛ باید دارای تعداد کلمات مشخص باشد؛ فهمیدن آن برای مخاطبان راحت باشد؛ و در نهایت باعث جلب اعتماد مشتری شود.

محتوای تولید شده می تواند به صورت قالب های زیر باشد:

محتوا به صورت پادکست

محتوای متنی به صورت مقاله

محتوای صوتی و ویدئویی

ایمیل و کتاب الکترونیکی

بازاریابی تولید محتوا دارای مزایای زیر است:

صرفه جویی در هزینه های اضافی

به طور غیر مستقیم فروش را بالا می برد.

تبدیل مخاطبان و کاربران به مشتریان وفادار

کارشناس تولید محتوا چه وظایفی دارد؟

کارشناس تولید محتوا به نوعی تکمیل کننده کار کپی رایتر است اما وظایفی دارد.

در ادامه دیجیتال مارکتینگ ایکاد ارائه دهنده خدمات متنوع در زمینه دیجیتال مارکتینگ در اصفهان شما را با وظایف کارشناس محتوا آشنا می کند.

کارشناس محتوا باید قابلیت تولید محتوای با ارزش را داشته باشد.

باید دارای مهارت های خوب نوشتن و نویسندگی باشد.

کارشناس باید اصول سئو وب سایت را بداند.

لازم است کارشناس محتوا، اطلاعات عمومی خوبی داشته باشد.

هدف کارشناس از تولید محتوای مفید، آگاه سازی مخاطبان و کاربران باشد.

دارای استراتژی حرفه ای در تولید محتوا و برنامه ریزی مناسب داشته باشد.

با سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس، آشنایی کامل داشته باشد.

برای تولید محتوای یونیک و غیر تکراری بهتر است بر زبان انگلیسی تسلط داشته باشد.

با نحوه سرچ حرفه ای در گوگل آشنایی داشته باشد.

بعد از انتشار محتوا، توانایی آنالیز رفتار کاربران و موتور های حستجوی گوگل را داشته باشد.

قوانین کپی رایتینگ

کپی رایتینگ یکی از زیر مجموعه های بازاریابی محتوا است.

کپی رایتر ها؛ مانند کارشناس تولید محتوا؛ با رساندن پیام خود به مخاطبان و مشتریان؛ می توانند برای تمام کسب و کار ها بازاریابی کنند.

با رعایت قوانین کپی رایتینگ می توان به نتیجه مطلوب رسید.

قانون توجه به مخاطب:

هنگام تولید محتوا و تبلیغ؛ برای جذب مشتری و فروش بالاتر؛ به این نکته توجه کنید که چه چیزی مخاطب را خوشحال می کند؛ و تحت تاثیر قرار می دهد.

همچنین نیاز های مخاطب چیست و استفاده از تبلیغ، خدمات و محصولات چه سودی برایش دارد.

در نظر گرفتن نیاز های مخاطب؛ و اینکه چه عواملی باعث تاثیر بیشتر در مخاطب می شود؛ کمک می کند تا مخاطبان راحت تر اعتماد کنند؛ و بازاریابی و فروش در کسب و کار ها افزایش پیدا کند.

قانون 80  به 20:

در کپی رایتینگ و بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ باید در محتوای تولید شده 80 درصد مواقع مخاطب شما، مشتری باشد.

استفاده از کلمات ساده و با فهم راحت تر:

کپی رایتر مانند کارشناس تولید محتوا باید هنگام تولید محتوای خوب و مفید، از کلمات ساده استفاده کند.

استفاده از کلمات تخصصی و سخت مخاطب را گیج می کند.

در کپی رایتینگ هنگامی که محتوا با کلمات ساده و فهم راحت استفاده می شود، سریع تر پیام به مخاطب انتقال داده می شود.

کمک گرفتن از قلم قرمز:

یکی از قانون های مهم کپی رایتینگ این است که بعد از نوشتن محتوا آن را بازبینی کنید.

مانند کارشناس تولید محتوا متن را بازنویسی و 30 درصد مطالب اضافه را حذف کنید.

بازنویسی کمک می کند تا سریع، آسان و کوتاه اطلاعات لازم را به مخاطب بدهید.

قانون تاثیر گذاری متن بر روی مخاطب:

در این قانون محتوایی که تولید می کنید برای بازاریابی و تبلیغات و افزایش فروش کسب و کار ها باید به شکل زیر بر مخاطبان تاثیر بگذارد:

  • مخاطب متوقف شود.
  • مخاطب بشنود و ببیند.
  • مخاطب واکنش نشان دهد و اقدام کند.
  • در نهایت مخاطب از خدمات و محصولات خرید کند.

انواع کپی رایتینگ

کپی رایتر در بازاریابی و تبلیغات برند و کسب و کار های اینترنتی نقش مهمی دارد.

برای فعالیت در این زمینه کپی رایتر باید مهارت لازم را داشته باشد. همچنین لازم است کپی رایتر مهارت نویسندگی خوبی داشته باشد.

هنگام تولید محتوا؛ باید حضور ذهن خوبی داشته باشد؛ و برای تاثیر گذاری بیشتر؛ از واژگان متنوع استفاده کند.

برای موفقیت در این حرفه لازم است که خلاقیت داشته باشد.

برای اینکه بتواند محتوای تاثیر گذار تولید کند، باید با رسانه های تبلیغاتی و ساختار آن ها آشنا باشد.

در نهایت کپی رایتر باید اطلاعات کافی در زمینه بازاریابی داشته باشد.

کپی رایتینگ انواع مختلفی دارد که در ادامه شما را با انواع آن آشنا می کنیم.

استفاده از ایمیل در انواع کپی رایتینگ:

محتوای تولید شده به صورت متنی یا گرافیکی، برای مشتریان از طریق ایمیل ارسال می شود.

کپی رایتر باید محتوایی که تولید می کند؛ مشتری را تشویق به باز کردن ایمیل کند؛ و همچینین ترغیب کند؛ که محتوا را بخواند.

بیلبورد های تبلیغاتی در انواع کپی رایتینگ:

استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی در بزرگراه ها و خیابان ها یکی از انواع کپی رایتینگ است.

استفاده درست و تولید محتوای تاثیر گذار باعث جلب مخاطب می شود.

استفاده از شبکه های اجتماعی:

یکی دیگر از انواع کپی رایتینگ، شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام فیس بوک و غیره است.

برای تولید محتوا و تبلیغات اثر گذار در فضاهای اجتماعی، باید دقت کنید که چه نوع محتوایی می تواند تاثیر گذار تر باشد.

وبلاگ نویسی:

برای انجام تبلیغات در وبلاگ و تولید محتوا، باید از تکنیک ها و استراتژی های وبلاگ نویسی برای جلب توجه مخاطب و مشتری استفاده شود.

کپی رایتینگ سئو:

در سئو محتوا بر اساس کلمات کلیدی نوشته می شود.

کلمات کلیدی علاوه بر تکراری نبودن؛ باید قابل فهم و جذاب باشند؛ و مانند کارشناس تولید محتوا؛ کپی رایتر؛ باید محتوای با کیفیت تولید کند.

تکنیک های کپی رایتینگ

کارشناس تولید محتوا یا کپی رایتر

در تولید محتوا کارشناس تولید محتوا با کمک تکنیک ها، می تواند بر مخاطبان تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد.

در کپی رایتینگ هم کپی رایتر با استفاده از تکنیک ها، می تواند تاثیر تبلیغات را بر روی مخاطبان بیشتر کند.

در ادامه شما را با تکنیک های کپی رایتینگ آشنا می کنیم.

در کپی رایتینگ لحن قوی داشته باشید:

برای تاثیر بیشتر؛ سعی کنید لحن نوشتاری جذابی داشته باشید؛ تا مخاطب از خواندن مطلب خسته نشود؛ و مشتاق به ادامه خواندن باشد.

در بازاریابی محتوا و کپی رایتینگ؛ روش عالی که برای کارشناس تولید محتوا و کپی رایتر وجود دارد؛ استفاده از قدرت جادویی کلمات است.

در کپی رایتینگ سعی کنید برای جذب مخاطب؛ مطالب را بر اساس نیاز مشتریان و مخاطبان بنویسید؛ تا علاوه بر همزاد پنداری؛ تشویق به ادامه؛ و در نهایت اعتماد؛ و خرید از خدمات و محصولات شوند.

گاهی استفاده از کلمات ساده تاثیر زیادی در جذب مخاطب دارد مانند:

همین الان نسخه رایگان را دانلود کن!

کاملا تضمینی…

با خیال راحت…

راحت و سریع می تونی…

استفاده از کلمات سنگین و سخت مخاطب را خسته می کند و گاهی باعث می شود مفهوم و پیام دیر تر به مخاطب منتقل شود.

توجه به طول متن در کپی رایتینگ:

محتوایی که کارشناس تولید محتوا یا کپی رایتر تولید می کند؛ اگر جامع و طولانی باشد؛ مورد توجه گوگل قرار می گیرد؛ و در رتبه بندی گوگل امتیاز مثبت دارد.

البته توجه داشته باشید که محتوای تولیدی علاوه بر جامع و مفید بودن، باید خلاصه باشد و از توضیحات زیاد پرهیز کنید.

توجه داشته باشید بر اساس موضوعی که دارید و اهمیتی که دارد از تعداد کلمات مناسب استفاده کنید.

استفاده از روش های نوآوری در کپی رایتینگ:

تولید محتوای جذاب متنی، تصویری، گرافیکی و به هر شکل نیاز به خلاقیت و نوآوری دارد.

استفاده از روش های معمولی و تکراری، تاثیر مثبتی در کپی رایتینگ ندارد.

دیجیتال مارکتینگ ها اعتقاد دارند که با کمک گرفتن از ترفند ها و تکنیک های درست می توان محتواهای خوب تولید کرد.

برای اینکه کپی رایتر باشید نیاز به تمرین، علاقه، پشتکار، یادگیری و استفاده از روش های مناسب دارید.

برای ویرایش و کامل کردن نوشته ها در کپی رایتینگ از ابزار های مناسب استفاده کنید:

قبل از اینکه نوشته خود را پست کنید سعی کنید آن را ویرایش و غلط گیری کنید.

استفاده از ابزار Google Docs کمک می کند غلط های املایی متن مشخص و بتوانید آن ها را ویرایش کنید.

حتما به نوع نگارش و استفاده درست از صفت ها و قید ها توجه داشته باشید.

حذف کلمات غیر کاربردی و ضعیف:

در کپی رایتینگ بعد از تولید محتوا، سعی کنید متن حاوی کلمات تکرای نباشد.

استفاده از کلمات و جملات تکراری کاربران را خسته می کند و در نتیجه صفحه را ترک می کنند.

در کپی رایتینگ لحن و سبک مخصوص به خود را داشته باشید:

سعی کنید هنگام نوشتن و تولید محتوا از متن های دیگر کپی نکنید و مطالب دارای نکته های طنز مانند و جذاب باشند.

سعی کنید به سبک و لحن خود بنویسید، تا بازدید از وب سایت هم بالا برود.

تلاش برای نشان دادن رفع مشکل و نیاز کاربران در کپی رایتینگ:

اینکه کارشناس تولید محتوا یا کپی رایتر؛ هنگام تولید محتوا؛ در عنوان مقاله یا ابتدای آن از کلمات کلیدی استفاده می کنند؛ در بهبود سئو وب سایت؛ تاثیر زیادی دارد.

اما توجه داشته باشید که تیتر یا عنوانی را انتخاب کنید، که برای مخاطب جذاب باشد و علاوه بر آن نیاز مخاطب را بر طرف کند.

داشتن تیتر مناسب و جذاب و انجام سئوی خوب، باعث افزایش نرخ کلیک می شود.

در گیر کردن احساسات مخاطبان در کپی رایتینگ:

استفاده از احساسات و اضافه کردن چاشنی های هیجان، ترس یا شادی به متن باعث می شود نرخ کلیک بالا برود.

درگیر کردن احساسات مخاطبان به بازدید از وب سایت شما کمک می کند.

برای تاثیر گذاری تبلیغات بر روی مزایا مانور دهید:

در عنوان یا محتوای تبلیغاتی خود به مزایای محصول یا خدمات خود اشاره کنید، تا برای مخاطب خسته کننده نباشد.

برای کاربران و مخاطبان نتیجه استفاده از خدمات و محصولات مهم است.

تفاوت بین کارشناس تولید محتوا و کپی رایتر

با اینکه کارشناس تولید محتوا و کپی رایتر برای تولید محتوا تلاش می کنند؛ تا تاثیر گذاری تبلیغات و محتوا؛ بر روی مخاطبان بیشتر باشد؛ تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

کپی رایتر برای تاثیر گذاری بر روی مخاطب نیاز به متن طولانی ندارد و تنها با چند جمله کوتاه می تواند بر روی مخاطب تاثیر بگذارد.

اما کارشناس تولید محتوا باید در رابطه با موضوع مشخص شده، توضیحات کامل به صورت مقاله ارائه می دهد.

برای فعالیت در حوزه کپی رایتینگ؛ کپی رایتر باید حرفه ای باشد؛ و یک کار تخصصی است؛ اما در تولید محتوا؛ کارشناس می تواند خوب بنویسد؛ در حالی که نویسنده نیست.

کپی رایتر برای تاثیر گذاری بر مخاطبان از صفحات اصلی وب سایت ها، بیلبورد، بروشور و بنر استفاده می کند.

اما کارشناس محتوا برای تاثیر گذاری بر روی مخاطبان و جلب اعتماد آن ها از صدا، اینفوگرافیک، متن و تصویر استفاده می کند.

کپی رایتر برای فروش بیشتر محصولات تلاش می کند؛ اما کارشناس تولید محتوا؛ در نظر دارد با تاثیر گذاری متن و محتوای تولید شده؛ آمار بازدید از سایت را بالا برود؛ و مخاطب تبدیل به مشتری شود.

و همچنین نام برند برای مخاطبان و مشتریان شناخته شده باشد.

نتیجه می گیریم اهداف کارشناسی در بازاریابی نسبت به کپی رایتر بیشتر است.

کپی رایتر و کارشناس محتوا تنها شباهتی که دارند این است که هر دو تولید محتوا می کنند.

هر دو باید بتوانند کاربران و مخاطبان را به مشتری وفادار و دائم تبدیل کنند.

برای رسیدن به این هدف باید با اصول و تکنیک های نوشتن و نحوه تاثیر گذاری آن بر روی کاربران آشنا باشند.

 جمع بندی

کارشناس تولید محتوا و کپی رایتر مکمل یکدیگر هستند.

کپی رایتر؛ با تاثیر بیشتر تبلیغات بر روی مخاطبان؛ آن ها را به سمت کارشناس محتوا؛ هدایت می کند. کارشناس باید تلاش کند تا مخاطبان اعتماد کنند و در وب سایت مورد نظر بمانند.

برای داشتن مشتریان ثابت و جلب اعتماد آن ها؛ لازم است که تمام اصول و تکنیک های مربوط به تولید محتوا را کپی رایتر و کارشناس بدانند؛ و از افراد مسلط حرفه ای؛ برای تولید محتواهای وب سایت؛ استفاده کنید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ با حضور متخصصین مجرب در حوزه مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ دیجیتال مارکتینگ در اصفهان؛ مدیریت شبکه های اجتماعی در اصفهان؛ سئو سایت در اصفهان؛ فعالت می کند.

دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ برای رشد و توسعه کسب و کار شما؛ و متمایز بودن کسب و کار شما؛ در پکیج دیجیتال مارکتینگ؛ مجموعه ای از فعالیت ها را در نظر گرفته است؛ که می توانید برای بهتر دیده شدن خدمات و محصولات خود؛ از آن بهره مند شوید.