منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

هزینه طراحی و توسعه یک وب‌سایت تحت تأثیر چندین عامل قرار می‌گیرد. هر وب‌سایت ممکن است نیازهای منحصر به فردی داشته باشد که تأثیر مستقیم بر هزینه دارند. در ادامه مقاله آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد، عواملی که ممکن است بر هزینه طراحی سایت تأثیرگذار باشند، آورده شده‌اند.

زمانی که به طراحی یا طراحی مجدد وب سایت خود فکر می کنید، احتمالاً بودجه تخمینی را در ذهن خواهید داشت که منعکس کننده قیمتی است که می توانید با آن برای طراحی سایت خود برنامه ریزی کنید. با این حال، طیف گسترده ای از هزینه ها بر روی قیمت طراحی وب سایت تاثیر می گذارند. در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد، مرکز مشاوره کسب و کار در اصفهان، سرمایه گذاری بر روی کسب و کارها، چندین عامل را به اشتراک می گذاریم که می تواند بر قیمت طراحی وب سایت سفارشی شما تأثیر بگذارد. با ما همراه باشید.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت طراحی وب سایت

هزینه طراحی و توسعه یک وب‌سایت تحت تأثیر چندین عامل قرار می‌گیرد. در ادامه، عواملی که ممکن است بر هزینه طراحی سایت تأثیرگذار باشند، آورده شده‌اند:

طراحی

یکی از مراحلی است که بیشترین تأثیر را در هزینه توسعه وب سایت دارد طراحی است. در صورتی که از قالب‌های آماده استفاده کنید، توسعه‌دهنده وب‌سایت را مطابق دستورالعمل شما طراحی می‌کند و در عین حال از بهینه‌سازی تجربه کاربری آن اطمینان می‌یابد. در غیر این صورت، شاید بهتر باشد یک طراح UI/UX وب استخدام کنید، تا بتوانید طراحی سفارشی برای وب سایت خود پیاده سازی کنید. در واقع، تحقق یک طراحی با کیفیت عالی می تواند قیمت طراحی وب سایت را دو یا حتی سه برابر کند.

طراحی سایت واکنش گرا

تبلت‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه در حال تبدیل شدن به ابزارهای غالب برای مشاهده وب‌سایت‌ها هستند. طراحی وب سایت واکنش گرا هزینه ها را افزایش می دهد زیرا زمان توسعه و تست تضمین کیفیت اضافی مورد نیاز است. آنچه در این مواقع مهم‌تر است، میزان بازدیدکنندگان وب‌سایت شما و دستگاه‌هایی است که آنها استفاده می‌کنند. داده‌های دقیق بازدیدکنندگان وب‌سایت برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد اینکه کدام دستگاه‌های تلفن همراه و سیستم‌ عامل‌ها باید پشتیبانی یا طراحی شوند، می تواند به شما کمک کند تا با انتخاب دستگاه های محدودتر در هزینه ها صرفه جویی کنید.

تولید محتوا

اگر وب سایت شما به صفحات زیادی از محتوا نیاز دارد، تولید آن زمان می برد. محتوای نوشتاری که بازدیدکننده وب سایت می بیند یکی از انواع محتوا است. محتوا نوشتاری تخصصی نیاز به عناوین صفحات، متا داده ها و تگ های alt دارد که باید توسط یک متخصص انجام شود. بهینه سازی متن برای موتورهای جستجو می تواند در قیمت طراحی سایت وردپرس تاثیر مهمی داشته باشد. متن غنی از کلمات کلیدی بخشی تحلیلی، بخشی استراتژیک و بخشی کاردستی است که همگی زمان، هزینه و ارزش را به وب سایت شما اضافه می کنند. اگر قصد دارید برای وب سایت خود تولید محتوا داشته باشید، می توانید از تیم تولید محتوای تخصصی شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد کمک بگیرید.

پیاده سازی محتوا

متن و تصاویر نیز در سیستم مدیریت محتوای وب سایت پیاده سازی می شوند. اینکه چه میزان محتوا دارید که باید در وب سایت قرار گیرد بر قیمت طراحی سایت اثر می گذارد. زیرا مدت زمان که طول می کشد برای بهینه سازی آن ها در قیمت گذاری مهم است. یک سیستم مدیریت محتوا می‌تواند تغییر اندازه تصویر را خودکار کند، اما ما ترجیح می‌دهیم تصاویر بهینه‌سازی شده دستی داشته باشیم تا در عین حال که حجم فایل را برای بارگذاری سریع صفحه کاهش می‌دهند، بهترین ظاهر را داشته باشند.

میزبانی و دامنه

میزبانی وب و دامنه یکی دیگر از عوامل قیمت طراحی وب سایت هستند. آیا قبلاً دامنه ای خریداری کرده اید یا مایل به خرید دامنه جدید هستید؟ نام های دامنه در قیمت با هم متفاوت هستند و بستگی به نام انتخابی شما هزینه متفاوت خواهند داشت. چندین عامل مربوط به میزبانی وب، بسته های ارائه دهنده خدمات میزبانی و ثبت دامنه بر هزینه وب سایت تأثیر می گذارد.

قیمت طراحی وب سایت

بهینه سازی موتورهای جستجو

سئو یا بهینه سازی موتور جستجو عمدتاً دو هدف را دنبال می کند. اول افزایش رتبه ارگانیک وب سایت خود در موتور جستجو و دوم افزایش تعداد بازدید از وب سایت از طریق چنین رتبه بندی که بیشتر به سرنخ ها تبدیل می شود و منجر به فروش می شود.
سئو به عنوان یک رشته فراتر از لینک سازی و هدف گذاری کلمات کلیدی است; سئو در مورد جذب کاربر برای حضور در وب سایت شما برای مدت طولانی; است. خدماتی که در سئو وب سایت توسط یک مجموعه ارائه می شوند; قیمت طراحی وب سایت وردپرس را بالاتر می برند.

نسخه های زبان

برای ارائه یک تجربه کاربری خوب، تمام صفحات شما باید به هر یک از زبان های انتخاب شده برای سایت شما ترجمه شوند. به عبارت دیگر، وب سایت شما به تعداد زبان ها، صفحه اصلی، صفحه تماس و صفحه محصول خواهد داشت. این باعث افزایش تعداد صفحات آن، پیچیده تر شدن ساختار آن و تاثیر بر هزینه توسعه وب سایت می شود.

اندازه پروژه

هزینه توسعه یک وب سایت به شدت به اندازه پروژه بستگی دارد. اگر در حال ساخت یک پروژه بزرگ هستید; مانند یک وب سایت بیش از بیست صفحه، پس بدیهی است که هزینه آن برای شما بسیار بیشتر از هزینه; ساخت یک وب سایت کمتر از ده صفحه است.

یکپارچه سازی پایگاه داده

یکپارچه سازی پایگاه داده یک کار بسیار فنی است; که نیاز به دانش و تخصص دارد. یکپارچه سازی پایگاه داده و سپس نگهداری صحیح آن وظایفی است; که فقط توسط توسعه دهندگان با تجربه انجام می شود. هر گونه مشکلی; می تواند برای وب سایت و کسب و کار مضر باشد; و به همین دلیل است که توسعه و ادغام یک پایگاه داده در وب سایت شما هزینه بیشتری; برای شما خواهد داشت.

نتیجه گیری

قیمت طراحی وب سایت به عوامل متعددی بستگی دارد; اما برای طراحی اولیه سایت و یا تعمیر و نگهداری سایت نیز باید بودجه اختصاص دهید. محتوای سایت و طراحی آن; باید پس از مدتی به روز شود. احتمال اینکه وب سایت شما مورد حمله هکر قرار بگیرد نیز وجود دارد. مسائل امنیتی نیز; باید برای شما مهم باشد و به دنبال توسعه دهنده ای باشید که بتواند; در حل این مشکلات نیز به شما کمک کند.

شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد با سابقه طراحی موفق وب سایت; در زمینه های مختلف و با ارائه خدمات سئو سایت در اصفهان با در اختیار داشتن متخصصین مجرب; در حوزه دیجیتال مارکتینگ آماده ایجاد راه‌حل‌های نوآورانه متناسب با نیازهای کسب‌وکار شما; و افزایش رشد تجارت شما است.
اگر برای سفارشی سازی وب خود نیاز به مشاوره دارید; می توانید با کارشناسان ما تماس گرفته و از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد بهره مند شوید.