منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

تصاویر به حالت عادی جهت بارگذاری در وب سایت ها دارای حجم بالا و بدون نام مناسب هستند. هنگامی که با حجم بالا بارگذاری می شوند، سرعت صفحه وب سایت بسیار کاهش پیدا می کند. با بهینه سازی و سئو تصاویر علاوه بر اینکه حجم آن ها کم می شود، بارگذاری سرعت وب سایت هم افزایش پیدا می کند.

یکی از اصول مهم در تولید محتوای تصویری در وب سایت ها، سئو تصاویر یا بهینه سازی آن ها است. تصاویر به حالت عادی جهت بارگذاری در وب سایت ها دارای حجم بالا و بدون نام مناسب هستند. هنگامی که با حجم بالا بارگذاری می شوند، سرعت صفحه وب سایت بسیار کاهش پیدا می کند. با بهینه سازی و سئو تصاویر علاوه بر اینکه حجم آن ها کم می شود، بارگذاری سرعت وب سایت هم افزایش پیدا می کند. در تولید محتوا برای وب سایت اعم از متنی تا تصویری باید به تمام ابعاد سئو توجه شود.

در سئوی حرفه ای وب سایت ها، تمام محتوای تولیدی بهینه سازی می شود. برای انجام سئو عکس ها لازم است اصولی را رعایت کنید. در ادامه مطلب از وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره شبکه های اجتماعی در اصفهان؛ مشاوره سئو سایت در اصفهان و مشاوره کسب وکار در اصفهان است؛ شما را با اصول سئو و بهینه سازی عکس ها برای وب سایت آشنا می کنیم.

سئو تصاویر چیست؟

به فرایند بهینه سازی تصاویر و عکس های مربوط به یک وب سایت; که در آن بدون کاهش کیفیت; اندازه و حجم عکس ها کاهش یافته و بارگذاری صفحه وب سایت سریع تر انجام می شود را; سئو تصاویر می گویند. گزینه ها و عوامل مختلفی هستند که می توانند بر روی رتبه تصاویر وب سایت ها تاثیرگذار باشند. این عوامل شامل گزینه های زیر هستند:

  • سرعت بارگذاری و لود شدن عکس ها و تصاویر.
  • تصاویر با موضوع صفحه تناسب داشته باشند.
  • استفاده از تصاویر مرتبط و محبوب بودن تصاویر از نظر گوگل.
  • استفاده از متن و کپشن مناسب در کنار تصاویر استفاده شده.
  • کمک گرفتن از اسکیما برای تصاویر.
  • قابلیت خزش و ایندکس شدن را داشته باشند.

مزایای سئو عکس های استفاده شده در وب سایت:

علاوه بر جلب توجه کاربران و مخاطبان، سئو تصاویر دارای دو مزیت مفید است. برای بهینه سازی و سئوی عکس ها می توان از روش های مختلفی استفاده کرد تا به هدف مورد نظر رسید. دو مزیت اصلی سئو تصاویر شامل موارد زیر است:

افزایش ترافیک وب سایت:

با توجه به امکان ایجاد شده توسط گوگل; که کاربران می توانند با کمک یک تصویر; به صفحه مرجع آن تصویر بروند و لود شدن و دیدن تصاویر نیاز به زمان کمتری دارد; باعث افزایش ترافیک وب سایت و گرفتن رتبه خوب می شود.

بهبود سئوی وب سایت:

سئو تصاویر و بهینه سازی آن ها برای وب سایت تاثیر مثبتی بر روی سئوی کلی وب سایت دارد. همچنین کمک می کند تا موتورهای جستجو، درک بهتری از محتوای وب سایت داشته باشند و در نتایج جستجوی گوگل امتیاز خوبی دریافت کنند.

اهمیت سئو تصاویر

برای اینکه موتورهای جستجوی گوگل درک درستی از تصاویر استفاده شده در وب سایت ها داشته باشند، لازم است آن ها بهینه سازی شوند. با توجه به نوع و ماهیت وب سایت کسب و کارها، استفاده از تصاویر برای بعضی از آن ها اهمیت زیادی دارد. در جلب توجه مخاطبان و کاربران وب سایت سئو تصاویر و استفاده درست از آن ها تاثیر زیادی دارد. دلایل اهمیت سئو عکس ها در وب سایت ها شامل موارد زیر است:

  • استفاده از تصاویر و عکس های سئو شده کمک می کند; تا صفحه ای که هدف شما است را; برای کسانی که نیاز به بررسی سریع مطلب دارند; بهینه کنید.
  • با توجه به علاقه کاربران برای دیدن تصاویر وب سایت ها ترافیک و حجم ورودی زیادی را برای وب سایت ایجاد می کند. سئو و بهینه سازی تصاویر تاثیر مثبتی را در پی دارد.
سئو تصاویر

نکات مهم در سئو تصاویر

برای اینکه سئو تصاویر در وب سایت های مختلف کسب وکارها درست و اصولی انجام شود و تاثیر مثبتی را برای صاحبان آن ها داشته باشد، باید اصول و نکات مهم آن رعایت شود. در ادامه مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاره طراحی سایت وردپرس در اصفهان؛ مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان و مشاوره تبلیغات در اصفهان است؛ شما را با نکات مهم سئو عکس ها آشنا می کنیم.

استفاده از فرمت مناسب:

فرمت های قابل استفاده برای عکس ها شامل GIF، PNG، JPG، JPEG، WEBP و TIF است. فرمت JPEG برای تصاویر و عکس های بزرگ مناسب است. اگر اولویت شما در استفاده از تصاویر شفافیت پس زمینه است، می توانید از فرمت PNG استفاده کنید. در حالت کلی می توانید برای اندازه دلخواه و کیفیت خوب تصاویر از فرمت WEBP به جای دو فرمت دیگر استفاده کنید. انتخاب فرمت کاملا بستگی به اولویت شما در نمایش تصاویر دارد.

به کار بردن تگ Alt برای تصاویر:

در سئو تصاویر و عکس ها به دلیل اینکه موتورهای جستجوی گوگل توانایی بررسی محتوای عکس ها را ندارند، لازم است از تگ برای محتوای عکس ها استفاده شود. نکته مهم این است که در تگ alt حتما از کلمه کلیدی استفاده شود. همچنین متنی که به کار برده می شود طولانی نباشد.

انتخاب نام و حجم مناسب در سئو تصاویر:

قبل از بارگذاری تصاویر در وب سایت باید حجم آن ها کاهش پیدا کند. برای کاهش حجم تصاویر می توانید از افزونه های مختلف استفاده کنید. نرم افزار Adobe Photoshop، ابزار imagecompressor و افزونه WP Smush Pro گزینه هایی هستند که می توانید حجم تصاویر را کاهش داده و علاوه بر بهینه سازی، سرعت وب سایت تان هم افزایش یابد. نکته مهم دیگر در سئو عکس ها انتخاب نام مناسب برای آن ها بر اساس نوع محتوا و کلمه کلیدی استفاده شده در محتوا است. نامی که انتخاب می کنید; علاوه بر اینکه باید حاوی کلمه کلیدی باشد; باید آن را به صورت لاتین تایپ کنید.

توجه به کپی رایت و استفاده از تصاویر یونیک:

در محتوای تولیدی وب سایت ها از تصاویر جهت جذاب تر شدن محتوا استفاده می شود. نکته ای که باید توجه کنید این است که تصاویر تکراری نباشند و از تصاویر خاص استفاده کنید. همچنین با حق کپی رایت آشنا باشید و اگر از تصاویر وب سایت های دیگر استفاده می کنید، توجه داشته باشید اجازه استفاده داده شده باشد.

دیگر نکات سئو عکس ها به صورت خلاصه شامل موارد زیر است:

  • ریسپانسیو بودن تصاویر
  • استفاده از روش Lazy Loading در سئو تصاویر برای افزایش سرعت وب سایت
  • میزبانی تصاویر بر روی وب سایت خودتان
  • استفاده از کدهای اسکیما که باعث تمایز تصاویر در صفحه جستجوی گوگل می شود.

جمع بندی

سئو تصاویر با کمک افزونه ها ی مختلف کار ساده و راحتی است. نکته مهم این است که زمان کافی برای پیدا کردن عکس با کیفیت و یونیک بگذارید. همچنین عکس هایی که پیدا می کنید با محتوای تولید شده و محتوای وب سایت مرتبط باشد. سئو محتوای تولیدی وب سایت و سئو عکس ها بر روی موفقیت کسب و کارها تاثیر فراوانی دارد و باعث دریافت امتیاز و رتبه خوب در نتایج جستجوی گوگل می شود. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان؛ مشاوره سئو سایت در اصفهان و مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان است؛ برای متمایز شدن برند کسب و کار شما و همچنین رشد و توسعه کسب و کار شما؛ در پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ مجموعه ای از فعالیت ها را در نظر گرفته است؛ که برای موفقیت بیشتر؛ می توانید از خدمات این پکیج بهره ببرید.