منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

وب نسل سوم باعث ایجاد ارتباط بین نرم افزارها و همچنین ایجاد ارتباط و تعامل بین افراد و وب سایت ها شده است. در وب 3 فضای اینترنت فعال تر و پویاتر و از شبکه بلاک چین برای ساخت و راه اندازی آن استفاده شده است.

تکامل یافته ترین نسل اینترنت، وب نسل سوم یا وب 3 است که توسط بلاک چین، هوش مصنوعی و غیرمتمرکز اداره می شود. از مزیت های وب 3 می توانیم به کسب درآمد در ازای محتوای تولیدی اشاره کنیم. وب نسل سوم باعث ایجاد ارتباط بین نرم افزارها و همچنین ایجاد ارتباط و تعامل بین افراد و وب سایت ها شده است. در وب 3 فضای اینترنت فعال تر و پویاتر و از شبکه بلاک چین برای ساخت و راه اندازی آن استفاده شده است.

یکی از مزیت ها و ویژگی های خوب وب 3 این است که به دلیل غیرمتمرکز بودن، میزان سرقت و هک اطلاعات کاربران بسیار کمتر است و امکان ذخیره اطلاعات کاربران در قسمت های مختلف وجود دارد. در ادامه مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان و مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان است؛ به بررسی ویژگی ها و مزایای وب 3 می پردازیم.


وب 3 یا وب نسل سوم چیست؟

به اینترنتی که ساختار آن مبتنی بر فناوری بلاک چین است و داده ها تحت مالکیت سازمان متمرکز یا موجودیت ها نیستند را، وب نسل سوم یا وب 3 می گویند. کاربران به راحتی می توانند کنترل و هدایت وب را در دست بگیرند. در وب 3 برای انجام تراکنش های مالی نیاز به واسطه نیست و از حریم خصوصی کاربران به خوبی حفاظت می شود. در ادامه شما را با اینترنت نسل اول و نسل دوم آشنا می کنیم تا بیشتر متوجه برتری، قابلیت ها و کاربردهای اینترنت نسل سوم شوید.

اینترنت نسل اول یا وب 1:

در نسل اول تعامل و ارتباطی بین کاربران نبود و اطلاعات وب سایت ها دیر به دیر به روز رسانی می شدند. در وب نسل اول صفحات استاتیک و ثابت هستند، تنها قابلیت خواندن دارند و کاربران نمی توانند نظرات خود را بنویسند. تنها از سمت مالک وب سایت و سرور انتشار اطلاعات امکان پذیر است و تمرکز بیشتر بر روی شرکت ها است.

اینترنت نسل دوم یا وب 2:

در این نسل از اینترنت برای کاربران اشتراک گذاری اطلاعات و ارتباط با افراد دیگر برقرار شده است. در وب 2 بر خلاف وب نسل سوم اطلاعات شخصی کاربران در اختیار شرکت ها است. برای استفاده از امکانات وب 2 باید شرایط و قوانین مربوط به شرکت از طرف کاربران پذیرفته شود و شرکت ها می توانند فعالیت کاربران را محدود کنند. در اینترنت نسل دوم صفحات پویا هستند و امکان خواندن و نوشتن در صفحات به صورت همزمان وجود دارد. انتشار اطلاعات و مطالب می تواند هم از سمت کاربر و هم از سمت سرور باشد. در وب 2 تغییرات بیشتری بر روی ظاهر وب سایت انجام می شود و تمرکز بیشتر بر روی کاربران است.

با توجه به توضیحات ارائه شده وب نسل سوم نسبت به دو نسل قبل هوشمندتر است و کاربران می توانند هدایت و کنترل آن را در اختیار داشته باشند. در رمز ارزها و ارزهای دیجیتال در دسترس بودن اینترنت نسل سوم ضروری و کاربردی است. ارز دیجیتال پولکادات، فایل کوین، بیت تورنت و غیره آینده وب نسل 3 هستند. در وب نسل سوم تبادل اطلاعات به صورت همتا به همتا است. همچنین جهت وب گردی می توانید از روش های مختلف مانند مرورگر Brave و متامسک استفاده کنید.

مزایا و ویژگی وب 3 چیست؟

وب نسل سوم بر پایه تکنولوژی شبکه های غیرمتمرکز بلاک چین برای ذخیره اطلاعات و داده ها و انتقال آن ها، هوش مصنوعی و رایانش مرزی است که هر کدام در وب 3 نقش مهمی را ایفا می کنند. در ادامه مطلب از شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد; مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان و مشاوره استارتاپ ها در اصفهان; به بررسی مزایا و ویژگی های وب 3 می پردازیم.

کاربرد وب نسل سوم

ویژگی های وب نسل سوم:

وب 3 ویژگی های منحصر به فرد و خاص دارد که شامل موارد زیر است:

  • دارای سیستم مالی مجزا است. اپلیکشن های پروژه های وب 3 توکن مخصوص درون شبکه دارند و برای پرداخت درون برنامه می توان از آن ها استفاده کرد.
  • در وب نسل سوم به دلیل مالک بودن کاربران، حریم خصوصی آن ها حفظ می شود.
  • در پروژه های وب 3 کاربران با پیروی از قوانین و با توجه به نحوه حضور آن ها که کدنویسی شده است، نیاز به اجازه ندارند.
  • وب نسل سوم متن باز است و به دلیل اینکه افراد و کاربران می توانند بدن نیاز به واسطه فعالیت خود را انجام دهند، نیاز به اعتماد ندارد.
  • ویژگی خوب دیگر وب 3 فضاهای سه بعدی است.
  • وب 3 مجهز به هوش مصنوعی است و از یادگیری ماشینی استفاده می کند.

مزایای وب نسل سوم:

علاوه بر ویژگی های خوب و منحصر به فرد، وب 3 مزایایی دارد که شامل موارد زیر است:

  • به نهاد مرکزی کنترل کننده نیاز ندارد.
  • در وب 3 امکان اجرای برنامه ها بر روی تمام دستگاه ها وجود دارد.
  • در سریع ترین زمان ممکن نیاز کاربران برطرف می شود.
  • امکان دستکاری یا تحریف اطلاعات وجود ندارد.
  • در وب 3 اطلاعات کاربران با استفاده از رمز نگاری محافظت می شود و تنها خود آن ها به اطلاعات دسترسی دارند.
  • یکی از مزایای خوب وب 3 سرعت بالای وب گردی است.
  • در وب 3 کاربران به راحتی می توانند به ارزهای دیجتال دسترسی داشته باشند.

استفاده وب 3 در متاورس چیست؟

تاکید متاورس بر روی این است که در آینده به چه صورت می توانیم اینترنت را تجربه کنیم و در بازی های ویدئویی نقش مهمی دارد. متاورس و وب نسل سوم با یکدیگر یکسان نیستند و می توانند هر دو یا یکی از آن ها موفق باشند. اما می توانیم بگوییم که متاورس به موفقیت برسد می تواند کلا متمرکز یا غیر متمرکز باشد یا ترکیبی از وب 2 و وب 3 باشد. متاورس فضای دیجیتال است و وب 3 می تواند به عنوان بستر ارتباطات در دنیای متاورس مورد استفاده قرار بگیرد. هر دو در حال رشد و توسعه هستند و می توانند در آینده مکمل یکدیگر باشند.

جمع بندی

استفاده از وب نسل سوم به کاربران این امکان را می دهد تا علاوه بر در دست گرفتن اینترنت، تجربه با کیفیت تری از اینترنت داشته باشند. برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال نیاز به وب 3 است و با حذف واسطه ها میزان اعتماد کاربران نسبت به سرمایه گذاری در رمز ارزها بالا رفته است. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ با حضور متخصصین مجرب در حوزه مشاوره تبلیغات در اصفهان؛ مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان و مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان؛ فعالیت می کند. شما می توانید برای سرمایه گذاری بهتر و توسعه کسب و کار خود; به وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد مراجعه کنید و از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد; بهره ببرید.