منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین برای بهبود سئو وب سایت و مدیریت آن از ابزار گوگل سرچ کنسول استفاده می کنند. با کمک این ابزار مدیران می توانند سئوی وب سایت خود را بررسی و بهینه کنند.

گوگل سرچ کنسول یکی از ابزارهای کاربردی است که افراد برای بهینه سازی وب سایت خود از آن استفاده می کنند. به دلیل اینکه ابزار Google search console امکانات متنوعی دارد و امتیازات خوبی در اختیار مدیران وب سایت ها قرار می دهد، محبوبیت زیادی دارد. صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین برای بهبود سئو وب سایت و مدیریت آن از ابزار گوگل سرچ کنسول استفاده می کنند. با کمک این ابزار مدیران می توانند سئوی وب سایت خود را بررسی و بهینه کنند. Google search console یک ابزار آنلاین و رایگان است و وضعیت ترافیک وب سایت و عملکرد آن وب سایت را نشان می دهد. در ادامه مطلب از وب سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره سئو سایت در اصفهان؛ مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان و مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان است؛ به بررسی کاربردهای ابزار Google search console می پردازیم.

 

گوگل سرچ کنسول چیست؟

به سرویس رایگان گوگل که ارزیابی و بررسی سئوی وب سایت ها را در نتایج جستجوی گوگل نشان می دهد، گوگل سرچ کنسول یا Google search console می گویند. این ابزار قدرتمند گوگل کمک می کند تا بتوانید ظاهر وب سایت خود را عیب یابی کنید. Google search console یکی از ابزارهای خوب سئو است، که مدیران وب سایت برای داشتن رتبه وب سایت خود در نتایج جستجوی گوگل از آن استفاده می کنند. 4 دسته از افراد می توانند از این ابزار استفاده کنند که شامل:

  • برنامه نویس ها و توسعه دهندگان وب سایت جهت نوشتن کد برای وب سایت، کنترل آن و رفع خطاها
  • بازاریابان و سئوکاران جهت کسب ترافیک بیشتر و بهبود وضعیت سایت در موتور جستجو
  • صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین جهت به دست آوردن اطلاعات دقیق و ارزیابی راندمان وب سایت
  • مدیران وب سایت ها جهت بررسی عملکرد وب سایت و تامین امنیت آن

 

کاربرد گوگل سرچ کنسول در سئو سایت

ابزار گوگل سرچ کنسول در سئو وب سایت کاربرد زیادی دارد که ادمین هر وب سایتی باید با قابلیت ها و کاربردهای آن آشنا باشد. در ادامه مطلب از دیجیتال مارکتینگ ایکاد; که مرکز مشاوره کسب و کار در اصفهان و مشاوره تبلیغات در اصفهان است; شما را با کاربردهای Google search console آشنا می کنیم.

 

جهت بررسی گزارش ربات های گوگل از وب سایت:

بررسی گزارش ربات های گوگل یکی از کاربردهای مهم ابزار گوگل سرچ کنسول است. این ابزار کمک می کند ادمین یا مدیر وب سایت خطاهای موجود در وب سایت خود را ببیند. گاهی ممکن است خطای خزش توسط Google search console به شما نمایش داده شود. این خطا به این معنا است که کاربر به صفحه بدون محتوا انتقال داده شده است. در نتیجه شما می توانید جهت بهینه سازی وب سایت خود از لینک دهی مناسب استفاده کنید و ایرادات وب سایت را برطرف کنید. یکی از هدف های مهم وبمسترها انتقال کاربران به صفحات وب سایت است که دارای محتوای مناسب با سئوی خوب هستند.

 

بخش های مختلف وب سایت دقیق آنالیر می شود:

یکی از امکانات و کاربردهای خوب Google search console ارائه آمار و آنالیز وب سایت شما است. این ابزار کمک می کند تا آنالیزهای دقیقی را ارائه دهد تا مدیران بتوانند وضعیت وب سایت خود را بهبود بخشند.

 

امکان ثبت وب سایت در موتور جستجوی گوگل:

با کمک ابزار گوگل سرچ کنسول می توان در موتور جستجوی گوگل ثبت نام کرد. با ثبت وب سایت در موتور جستجوی گوگل ربات های خزنده به سمت وب سایت شما می آیند . اگر برای ایندکس شدن هنگام خزش ربات ها، برای وب سایت مشکلی پیش آید می توانید از طریق Google search console آن مشکل را برطرف کنید. یکی از مهمترین تکنیک های سئو وب سایت؛ ایندکس شدن مطالب وب سایت است؛ که با کمک این ابزار می توانید به نتیجه دلخواه برسید.

 

کاربرد گوگل سرچ کنسول

 

ارزیابی پارامتر های سئو با ابزار گوگل سرچ کنسول:

با کمک ابزار Google search console می توان لینک های داخلی و خارجی وب سایت را بررسی و ارزیابی نمود. با کمک این ابزار می توانید به راحتی لیست لینک های وب سایت را داشته باشید. مزیت دیگر استفاده از این ابزار این است که می توانید کلمات کلیدی مرتبط که به بهبود وب سایت شما کمک می کند و مرتبط با سرچ گوگل است را پیدا کنید. انتخاب و یافتن کلمات کلیدی وب سایت و کار کردن بر روی آن ها، به افزایش ترافیک و رتبه وب سایت شما کمک می کند.

 

گوگل سرچ کنسول و بهینه سازی سرعت وب سایت:

از کاربردهای ابزار گوگل سرچ کنسول می توانیم به بررسی سرعت وب سایت اشاره کنیم. کمک می کند تا کارهایی که باعث افزایش سرعت وب سایت می شوند را جستجو کنید. همچنین با بررسی خطاهای وب سایت با کمک Google search console و بر طرف کردن آن ها، می توانید سرعت وب سایت خود را بهبود دهید.

 

افزایش امنیت وب سایت و حذف بدافزارها توسط گوگل سرچ کنسول:

یکی از کاربردها و مزیت های خوب استفاده از ابزار Google search console افزایش امنیت وب سایت است. با کمک این ابزار سئو می توانید خطاهای وب سایت یا حملات هکرها را به صورت پیغام بر روی وب سایت مشاهده کنید. بعد از رفع خطا و حذف هکرها یا بدافزارها امنیت وب سایت برای کاربران تامین می شود.

 

بررسی صفحات یا سایت هایی که به وب سایت شما لینک داده اند:

با کمک ابزار قدرتمند و خوب Google search console می توانید صفحاتی که به وب سایت شما لینک زدند را بررسی کنید. می دانید که لینک های ورودی بر روی وب سایت شما تاثیر خوبی دارند. در یافت بک لینک در حد متعادل تاثیر مثبتی در بهبود وب سایت شما دارد. همچنین اگر لینک بدی دریافت کرده باشید با کمک گوگل سرچ کنسول می توانید آن را شناسایی و برطرف کنید.

 

امکان ثبت نقشه وب سایت در گوگل:

با کمک ابزار گوگل سرچ کنسول می توانید نقشه وب سایت خود را به صورت دقیق در گوگل ثبت کنید. بخش های مختلف سایت توسط نقشه وب سایت به گوگل نشان داده می شود. بعد از فهرست بندی، بخش های مختلف وب سایت شما توسط گوگل در نتایج جستجو قرار داده می شود.

 

چرا استفاده از گوگل سرچ کنسول ضروری است؟

کسب رتبه های اول در نتایج جستجوی گوگل را سئو می گویند، که استفاده از ابزار گوگل سرچ کنسول در این زمینه کمک فراوانی می کند. در ادامه شما را با دلایل استفاده از Google search console آشنا می کنیم.

  • قابلیت بررسی سئو وب سایت: این ابزار کمک می کند تا وضعیت سئوی وب سایت خود را ببینید و اینکه نشان می دهد کدام کلمه کلیدی ترافیک و رتبه وب سایت شما را بالا می برد.
  • دسترسی راحت و آسان: جهت استفاده از این ابزار محدودیتی وجود ندارد و علاوه بر دسترسی آسان می توانید به بخش های مختلف سایت دسترسی داشته باشید.
  • قابلیت بررسی محتوای جدید وب سایت: هنگام تولید محتوای جدید برای وب سایت خود ابزار گوگل سرچ کنسول کمک می کند مطالب سریع تر ایندکس شوند و در نتایج جستجوی گوگل، بازدید ترافیک وب سایت شما بالا می رود.

استفاده از گوگل سرچ گوگل به دلیل اینکه خطاها و مشکلات وب سایت را دریافت و به صورت پیام نمایش می دهد، اهمیت زیادی دارد. صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و مدیران وب سایت ها؛ با استفاده از گوگل سرچ کنسول؛ علاوه بر بالا بردن امنیت وب سایت خود؛ می توانند سئوی وب سایت خود را بهبود بخشند و در نتایج جستجوی گوگل رتبه خوبی دریافت کنند.

 

جمع بندی

به عنوان صاحبان کسب و کار اینترنتی که محصولات و خدمات خود را بر روی وب سایت به کاربران و مشتریان ارائه می کنید; لازم است برای بالا بردن سرعت وب سایت خود; دریافت رتبه بهتر از گوگل و بهینه سازی و سئوی وب سایت ;از ابزار گوگل سرچ کنسول استفاده کنید. شما می توانید جهت مشاوره از کارشناسان و متخصصین مجرب تیم دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان و مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان هستند؛ کمک بگیرید و جهت توسعه کسب و کار خود از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد استفاده کنید.