منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 12 دقیقه

در اینفلوئنسر مارکتینگ بازاریابی به صورت تولید محتوا و بازاریابی در شبکه های اجتماعی انجام می شود و بیشتر تبلیغات توسط اینفلوئنسرها در شبکه ها و کانال های اجتماعی صورت می گیرد. به دلیل اعتماد مردم به اینفلوئنسرها؛ که محتوای با ارزش تولید می کنند و قابل اعتماد هستند؛ صاحبان کسب و کار ها و برندها؛ برای معرفی و ارائه برند و محصولات خود از آن ها کمک می گیرند.

اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از روش های تاثیرگذار جهت تبلیغ برند یا محصولات در شبکه های اجتماعی است. در این بازاریابی صاحبان کسب و کارها و برند ها; برای معرفی و تبلیغ خدمات و محصولات خود; از افراد تاثیرگذار جامعه کمک می گیرند. در اینفلوئنسر مارکتینگ بازاریابی به صورت تولید محتوا و بازاریابی در شبکه های اجتماعی انجام می شود و بیشتر تبلیغات توسط اینفلوئنسرها در شبکه ها و کانال های اجتماعی صورت می گیرد. به دلیل اعتماد مردم به اینفلوئنسرها؛ که محتوای با ارزش تولید می کنند و قابل اعتماد هستند؛ صاحبان کسب و کارها و برندها؛ برای معرفی و ارائه برند و محصولات خود از آن ها کمک می گیرند.

هنگامی که اینفلوئنسرها محتوای خوبی در رابطه با یک برند یا محصول به اشتراک می گذارند و از تجربیات استفاده از برند یا محصول می گویند، تاثیر بیشتری بر روی مخاطبان دارند. اینفلوئنسر مارکتینگ راهکار موفقی برای انتقال پیام و مفهوم یک برند به مخاطبانش است; اما نکته مهم این است که برای شروع کار باید از اینفلوئنسر مناسب استفاده کنید; تا نتیجه مطلوب حاصل شود. همچنین پلتفرم های اینفلوئنسری به کسب و کارها و برندها کمک زیادی می کند، که امروزه پلتفرم اینستاگرام طرفداران زیادی دارد و به طبع تاثیرگذاری آن بیشتر از بقیه پلتفرم ها است. در ادامه مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره استارتاپ ها در اصفهان؛ مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان و مشاوره کسب و کار در اصفهان است؛ به بررسی ابزارهای اینفلوئنسر و هدف های آن می پردازیم.

 

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

به نوعی از بازاریابی که برای ایجاد ترافیک؛ افزایش میزان آگاهی از برند و انتقال پیام به مخاطب؛ از اشخاص تاثیرگذار استفاده می کند را؛ اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی تاثیرگذار می گویند. در این روش از بازاریابی، کسب و کارها برای معرفی محصولات خود به اینفلوئنسرها یا افراد تاثیرگذار مبلغ مشخصی را می دهند و به صورت غیر مستقیم محصول و برند شما را به مشتری معرفی می کنند. اینفلوئنسرها؛ در شبکه های اجتماعی به خصوص پلتفرم اینستاگرام؛ با بازاریابی محتوا؛ که یا توسط خودشان تولید می شود و یا توسط برندها در اختیار آن ها قرار می گیرد؛ به تبلیغ برند و محصولات می پردازند.

در اینفلوئنسر مارکتینگ، اینفلوئنسرها هر کدام روش خاص خود را برای ارائه تبلیغات دارند. پس قبل از استارت کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ باید اینفلوئنسری که فعالیتش در زمینه خدمات و محصولات شما است پیدا کنید؛ تا به هدف نهایی؛ که معرفی برند و محصولات به مشتری و در نهایت جلب اعتماد و خرید مشتری است؛ برسید. اینفلوئنسر مارکتینگ برای صاحبان برندها و کسب و کارها دارای مزایایی است که به آن ها اشاره می کنیم.

 

مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ:

در بازاریابی تاثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ مهم است از اینفلوئنسر متناسب با زمینه فعالیت خود کمک بگیرید، تا به نتیجه مطلوب برسید. در ادامه شما را با مزایای بازاریابی تاثیرگذار آشنا می کنیم.

 

بر تصمیم مصرف کنندگان تاثیرگذار است:

در اینفلوئنسر مارکتینگ به دلیل میزان اعتماد بالای مردم به اینفلوئنسرها، توصیه آن ها بر تصمیم مصرف گنندگان تاثیرگذار است. همچنین مصرف کنندگان را تشویق به خرید می کنند و در نتیجه نرخ بازدهی افزایش پیدا می کند.

 

ایجاد اعتماد و اعتبار و داشتن مخاطبین زیاد با اینفلوئنسر مارکتینگ:

اگر در اینفلوئنسر مارکتینگ از اینفلوئنسر و افراد درست استفاده شود؛ به دلیل علاقه و نوع محتوا و اصولی که اینفلوئنسرها به اشتراک می گذارند؛ مردم آن ها را دنبال می کنند و همچنین با دیگر دوستان خود به اشتراک می گذارند و علاوه بر داشتن انبوهی از مخاطبین؛ اعتماد مشتریان نسبت به برند و محصولات معرفی شده را؛ جلب می کند. هنگامی که اینفلوئنسرها پست می گذارند؛ با لایک کردن فالوورها؛ تعامل بین آن ها شروع می شود و اگر مخاطبین به باز نشر پست ها و تبلیغات اینفلوئنسرها بپردازند؛ پیام شما (کسب و کارها) به افراد بیشتری انتقال داده می شود و این در بازاریابی اینفلوئنسر مارکتینگ ارزش بالایی دارد و منجر به کسب درآمد و سود بالا؛ برای صاحبان برند و کسب و کارها می شود.

 

سرعت خرید مشتری بالا می رود:

یکی از مزایای خوب اینفلوئنسر مارکتینگ این است که مخاطب هدف; به دلیل اعتمادی که به اینفلوئنسر دارد; در زمان کوتاهی تبدیل به خریدار واقعی می شود و از برند یا محصول معرفی شده توسط اینفلوئنسر; خرید می کند. سریع ترین و بهترین راه خرید مشتری به صورت آنلاین، بازاریابی تاثیرگذار است.

 

باعث ارتقاء و افزایش سئو می شود:

در وب سایت کسب و کار، اعتبار دامنه در رتبه بندی تاثیر زیادی دارد. هنگامی که از بازاریابی تاثیرگذار برای معرفی و فروش برند و محصولات خود استفاده می کنید؛ اگر اینفلوئنسری که بازارایابی محصولات شما را انجام می دهد؛ دارای اعتبار دامنه بالا باشد؛ به وب سایت کسب و کار شما لینک می خورد و در جستجوی گوگل بیشتر دیده می شوید و علاوه بر بهتر شدن سئو وب سایت؛ رتبه خوبی هم کسب می کنید.

 

ایجاد ارزش برای مخاطبان هدف:

مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ این است که برای مخاطبان هدف خود ارزش ایجاد می کند. تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها به صورت محتوای ویدئویی و ارائه ویژگی های محصول یا خدمات به صورت مفصل، ارزشمند است و برای مصرف کننده و مشتری قابل اعتماد است.

 

کمک به استراتژی محتوا:

اگر برای تولید محتوا ایده کمی دارید اینفلوئنسر مارکتینگ با ایده های جذاب، استراتژی محتوای شما را تقویت می کند. همچنین کمک می کند محتوای تولید شده کیفیت لازم را داشته باشد و نظر مشتریان را جلب کند.

 

برای هر نوع کسب و کاری مناسب است:

یکی از مزیت های خوب اینفلوئنسر مارکتینگ این است که برای تمامی کسب و کارها و برندها مناسب است. با داشتن برنامه ریزی مناسب و انتخاب اینفلوئنسر مرتبط با فعالیت تان، بیشترین تاثیر را بر روی مخاطب و مردم دارد. بازاریابی تاثیرگذار روش مناسب و خوبی برای جلب اعتماد مخاطب جدید به محصولات شما است. با تبلیغ و توصیه اینفلوئنسر در رابطه با برند و محصولات شما، دید بهتری به شما می دهد و می توانید نسبت به برند خود به آگاهی بیشتری برسید. فراموش نکنید برای رسیدن به موفقیت در اینفلوئنسر مارکتینگ نسبت به ارائه محتوای مفید و ارزشمند، اطمینان داشته باشید.

 

معایب اینفلوئنسر مارکتینگ:

بازارایابی تاثیرگذار علاوه بر مزایا، دارای معایبی است که در ادامه شما را با آن ها آشنا می کنیم.

 

انتخاب اینفلوئنسر نامناسب و ضرر مالی و معنوی:

برای اینکه در اینفلوئنسر مارکتینگ موفق باشید باید برای معرفی خدمات و محصولات خود از اینفلوئنسر مناسب استفاده کنید. اگر فعالیت اینفلوئنسر انتخابی با زمینه کاری و محصولات شما سازگار و هماهنگ نباشد، باعث ضرر مالی و معنوی شما می شود.

 

در دسترس نبودن اینفلوئنسر مناسب:

یکی از معایب بازاریابی تاثیرگذار این است که پیدا کردن اینفلوئنسری که با حوزه فعالیت و برند شما هماهنگ باشد، سخت است. برای این کار باید تحقیق کنید، وقت بگذارید و همچنین می توانید از تیم های متخصص جهت بررسی و پیشنهاد گزینه مناسب استفاده کنید. می توانید از مشاوران و متخصصین مجرب تیم دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که در حوزه مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره بازارایابی دیجیتال در اصفهان؛ و مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان فعالیت می کند؛ کمک بگیرید.

 

دسته بندی کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ:

بازارایابی تاثیرگذار برای تبلیغات برند ها و محصولات از استراتژی های مختلفی استفاده می کند. قصد داریم در ادامه شما را با دسته های اینفلوئنسر مارکتینگ آشنا کنیم.

 

تاثیرات اینفلوئنسر مارکتینگ

 

افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی وابسته:

یکی از روش های راحت با هزینه مناسب برای تولید سرنخ، بازاریابی وابسته یا افیلیت مارکتینگ است. در این دسته برای مخاطبان یا مشتریانی که توسط اینفلوئنسر وارد وب سایت کسب و کار یا پیج شما می شود، باید هزینه پرداخت کنید. با ساخت اکانت در وب سایت خود منتظر مشتریان جدید می شوید.

 

سپردن تولید محتوا به شبکه های اجتماعی:

در این دسته به دلیل اینکه طی توافق انجام شده حساب کاربری نماینده کسب و کار باید در اختیار اینفلوئنسر قرار بگیرد، ریسک دارد و نیاز به جسارت است. شرکت ها و برندهایی که دوست دارند از شبکه های اجتماعی مخاطب فراوان بدست آورند از این روش استفاده می کنند.

 

آنباکسینگ محصولات:

در این روش یا دسته، صاحبان برندها و یا کسب و کارها برای اینفلوئنسر یا بلاگر محصولی را به عنوان هدیه ارسال می کنند و بعد از آنباکسینگ کردن محصول توسط بلاگر یا اینفلوئنسر در رابطه با مزایای محصول برای مخاطبانش توضیح می دهد. این روش نسبت به بقیه روش های اینفلوئنسر مارکتینگ، ارزان تر است.

 

استفاده از محتوای اسپانسردار:

محتوای اسپانسردار در پلتفرم اینستاگرام قابل اجرا است و صاحبان کسب و کارها و برندها برای استوری یا پست مربوط به محصولاتشان در صفحه اینفلوئنسر، هزینه پرداخت می کنند. محتوای اسپانسری در ایران طرفدار دارد و در بازاریابی و تبلیغات تبدیل به یکی از روش های اصلی شده است.

 

سفیر برند در اینفلوئنسر مارکتینگ:

اشتیاق و علاقه بعضی از افراد به برندها باعث شده است که به صورت رایگان آن برند را معرفی می کنند. اینفلوئنسرهایی که علاقمند به برندی هستند و از خدمات و محصولات آن استفاده می کنند، شرکت ها با آن ها قرارداد سفیر برند می بندند و نتیجه در این روش عالی است و کمترین هزینه را برای شرکت ها و صاحبان برندها دارد.

 

اینفلوئنسر کیست؟

در لغت اینفلوئنسر به معنی تاثیرگذار است و به شخصی که مردم یا دسته ای از افراد او را می شناسند و حرف هایش بر مردم تاثیرگذار است را، اینفلوئنسر می گویند. در تعریف کوتاه تر می توانیم بگوئیم شخص تاثیرگذار بر روی بخشی از مردم جامعه را اینفلوئنسر می گویند. اینفلوئنسرها دارای انواع مختلفی هستند که دسته بندی آن ها بر اساس سه پارامتر یا ویژگی صورت می گیرد. اینفلوئنسرهایی که بر اساس نوع محتوای تولیدی؛ به دسته های بلاگ نویس، بلاگر شبکه های اجتماعی، پادکست و محتواسازان ویدئویی تقسیم می شوند؛ اینفلوئنسرهایی که بر اساس میزان تاثیر گذاری بر مردم و مخاطب؛ به دسته های رهبران یا مدیران یک زمینه کاری ویژه و خاص و سلبریتی ها تقسیم می شوند و اینفلوئنسرهایی که بر اساس تعداد فالوور یا دنبال کننده؛ به دسته های نانو اینفلوئنسر، میکرو اینفلوئنسر، ماکرو اینفلوئنسر و مگا اینفلوئنسر تقسیم می شوند.

 

انواع اینفلوئنسرها بر اساس نوع محتوای تولیدی در اینفلوئنسر مارکتینگ :

بر اساس اینکه محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسرها متنی، صوتی یا ویدویی است به دسته های زیر تقسیم می شوند.

 

اینفلوئنسر بلاگ نویس:

اینفلوئنسرهای بلاگ نویس هر کدام برای خود وب سایت جداگانه دارند و برای مخاطب های خود به صورت تخصصی در حال نوشتن هستند. برندها و کسب و کارها برای تبلیغ و معرفی خدمات و محصولات خود باید از پست اسپانسری یا پست مهمان جهت همکاری استفاده کنند. نکته مهم این است که به دلیل کم شدن تمایل مردم به محتواهای متنی; این دسته از اینفلوئنسرها; جهت ارتباط بهتر با مخاطبان خود; سبک خود را تغییر دادند و به تولید محتوا های تصویری پرداختند.

 

اینفلوئنسر یا بلاگر شبکه های اجتماعی:

این دسته از اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توئیتر، یوتیوب و اینستاگرام فعالیت می کنند و فالوورهای زیادی دارند و در تمام زمینه ها مانند ورزش، سلامتی، مد، سفر، طراحی داخلی، زیبایی و غیره فعالیت دارند.

 

محتواسازان ویدئویی:

دسته ای از اینفلوئنسرها به دلیل علاقه مخاطبان به محتوا های تصویری و ویدئویی، بیشتر در یوتیوب و آپارات فعالیت می کنند.

 

پادکست ها:

یکی از بهترین و کاربردی ترین روش های اینفلوئنسر مارکتینگ، کانال های پادکست است که مخاطب در هر شرایطی می تواند آن ها را گوش کند و ارتباط برقرار کند.

 

انواع اینفلوئنسرها بر اساس میزان تاثیرگذاری در اینفلوئنسر مارکتینگ :

بر اساس میزان تاثیرگذاری که بر مخاطبان دارند به دو دسته زیر تقسیم می شوند.

 

اینفلوئنسر سلبریتی:

این دسته از اینفلوئنسرها دارای فالوورهای میلیونی و در زمینه های مختلف معروف هستند و مردم زیادی آن ها را می شناسند، به همین دلیل می توانند تاثیر زیادی بر روی مخاطبین بگذارند. سلبریتی ها؛ از طریق معرفی و نشان دادن برندها به مخاطبان چند صد میلیونی؛ علاوه بر شناساندن و معرفی برندها به مخاطبان؛ کسب و کارها را به سود فراوانی می رسانند.

 

KOL ها یا رهبران یک زمینه خاص کاری:

رهبران حوزه کاری در یک زمینه مشخص و خاص دارای تبحر و تخصص هستند و افراد زیادی به آن ها اعتماد دارند. کسب و کارهایی که در رمینه های خاصی فعالیت می کنند، جهت بازاریابی و تبلیغات محصولات خود از KOL ها استفاده می کنند.

 

انواع اینفلوئنسرها بر اساس تعداد فالوورها در اینفلوئنسر مارکتینگ :

اینفلوئنسرها بر اساس میزان فالوور به چهار دسته تقسیم می شوند که شامل:

 

نانو اینفلوئنسر:

این دسته از اینفلوئنسرها از 1000 تا 10000 فالوور دارند و بر خلاف تعداد کم فالوور؛ نسبت به بقیه دسته ها تاثیر بیشتری بر مخاطب و برش کلام بالایی دارند؛ همچنین کسب و کار ها و برند ها می توانند با هزینه کم؛ با تعداد بالایی از نانو اینفلوئنسرها کار کنند و جذب مخاطب داشته باشند.

 

میکرو اینفلوئنسر:

این دسته از اینفلوئنسرها به صورت تخصصی کار می کنند و تعداد فالوورهای آن ها بین 1000 تا 100000 است که ارتباط خیلی خوبی با یکدیگر دارند. بعضی از میکرو اینفلوئنسرها در ازای تبلیغ و معرفی هزینه ای دریافت نمی کنند و به صورت رایگان معرفی را انجام می دهند. نکته مهمی که در مورد میکرو اینفلوئنسرها وجود دارد این است که؛ اگر معرفی محصول یا برند شما ارتباطی به مخاطب ها و فالوور های آن نداشته باشد؛ حتی در ازای پرداخت هزینه توسط شما؛ معرفی و تبلیغ برای شما انجام نمی دهند.

 

ماکرو اینفلوئنسر:

به سلبریتی های درجه 2 و افراد متخصص که تعداد فالوورهایشان به یک میلیون می رسد را ماکرو اینفلوئنسر می گویند و در کمپین های اینفلوئنسر مارکتینگ برای برندها و تبلیغ محصولات کسب و کارها، بازدهی بالا دارند. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که برای اطمینان از واقعی بودن فالوورها میزان تعامل پیج اینفلوئنسر را هم بررسی کنید.

 

مگا اینفلوئنسر:

این دسته از اینفلوئنسرها فالوور بالای یک میلیون در اینستاگرام دارند و افرادی که دارای شهرت هستند مانند بازیگرها، ورزشکاران و غیره در این دسته قرار می گیرند. برای معرفی و تبلیغ تنها با برندها و کسب و کارهای موفق و بزرگ کار می کنند و در ازای معرفی و تبلیغ برند و محصولات ،مبالغ زیادی دریافت می کنند. هزینه تبلیغات توسط مگا اینفلوئنسر بسیار بالا است و جهت معرفی برندها خیلی احتیاط می کنند و از طریق مدیر برنامه آن ها می توانید ارتباط برقرار کنید و هماهنگی های لازم را انجام دهید.

 

معرفی ابزارهای اینفلوئنسر مارکتینگ

در بازاریابی تاثیرگذار برای اینکه بتوانید راحت تر به نتیجه برسید، می توانید از یک سری از ابزارها کمک بگیرید. در ادامه شما را با ابزارهای اینفلوئنسر مارکتینگ آشنا می کنیم.

 

اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ

 

ابزار Righ Relevance Pro:

یکی از ابزارها و برنامه های مناسب در بازاریابی تاثیرگذار است. محتوای برتری که توسط اینفلوئنسرها به اشتراک گذاشته می شود را، بر اساس مکان و موضوع آن جستجو می کند. می توانید بر اساس محتوایی که اینفلوئنسرها به اشتراک می گذارند توسط این برنامه، مصرف کنندگان بالقوه را شناسایی کنید.

 

ابزار Followerwonk:

با کمک این ابزار کاربردی در اینفلوئنسر مارکتینگ می توانید برای مشارکت و همکاری از اینفلوئنسرهای بالقوه خود استفاده کنید. همچنین این امکان را به شما می دهد در توییتر بر اساس موقعیت مکانی و کلمات کلیدی، اینفلوئنسرهای مرتبط با برند خود را جستجو کنید.

 

ابزار Fourstarzz Influencer:

استفاده از این ابزار در کمپین های بازاریابی تاثیرگذار به صورت سفارشی؛ توصیه های اینفلوئنسرها را ارائه می دهد و کمک می کند؛ تا مشارکت ها و میزان آمار تخمین زده شده در کمپین؛ پیش بینی شود.

 

ابزار Hootsuit:

با کمک این ابزار می توانید با اضافه کردن اینفلوئنسرهای مدنظر به جریانی; میزان تعامل آن ها با مخاطبان; هنگام اشتراک گذاری را ردیابی کنید و میزان ارتباط آن ها و دیگر تاثیرگذاری ها را; بررسی کنید.

در ادامه شما را با چند ابزار کاربردی اینستاگرام در اینفلوئنسر مارکتینگ آشنا می کنیم.

  • ابزار hypeAuditor: یک ابزار کاربردی برای رتبه بندی اینفلوئنسرهای اینستاگرام بر اساس فالوور ها و تعامل پیج است.
  • ابزار Up fluence: این ابزار به عنوان یک موتور جستجو برای اینفلوئنسرهای اینستاگرام است و دارای الگوریتم مبتنی برهوش مصنوعی است، که می تواند مطالب را تجزیه و تحلیلی کند.
  • ابزار Post for Rent: یکی از ابزارهای تمام عیار اینفلوئنسر مارکتینگ است و با کمک این ابزار برندها می توانند رتبه بندی اینفلوئنسر ها را ببینند و همچنین اینفلوئنسرها می توانند رتبه بندی برندها را مشاهده کنند.

در بازاریابی اینفلوئنسر مارکتینگ در پلتفرم اینستاگرام ابزار های دیگری هم هست که می تواند به صاحبان کسب و کار و برندها کمک کند.

 

هدف گذاری در اینفلوئنسر مارکتینگ چگونه انجام می شود؟

در بازاریابی تاثیرگذار و اجرای کمپین ها باید برای موفقیت و رسیدن به نتیجه مطلوب، مراحل آن را دقیق اجرا کنید. مراحل اینفلوئنسر مارکتینگ شامل تعیین هدف کمپین؛ تعیین پرسونای مخاطبین؛ مشخص کردن بودجه؛ انتخاب اینفلوئنسرهای مناسب اجرای کمپین و در نهایت گزارش گیری است. از آن جایی که انتخاب اینفلوئنسر مناسب و مذاکره با آن ها در رابطه با هزینه و نحوه اجرای کمپین تخصصی است؛ می توانید از آژانس های تبلیغاتی معتبر؛ مانند آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره تبلیغات در اصفهان و مشاوره شبکه های اجتماعی در اصفهان است؛ برای صرفه جویی در هزینه ها و اجرای خوب کمپین در فرایند اینفلوئنسر مارکتینگ کمک بگیرید. در ادامه شما را با مراحل هدف گذاری و استراتژی های اینفلوئنسر مارکتینگ آشنا می کنیم.

 

مرحله اول تحقیق کردن:

برای موفقیت در بازاریابی تاثیرگذار قبل از هر کاری باید تحقیق کنید و زمینه یا شبکه کاری خود را مشخص کنید. همچنین زمینه یا صنعتی که قرار است در آن فعالیت کنید، اهمیت زیادی دارد مانند فشن و مد در پلتفرم های یوتیوب و اینستاگرام که طرفداران زیادی دارد.

 

مرحله دوم تعیین بودجه:

برای اینکه بتوانید کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ موفق برگذار کنید لازم است میزان بودجه خود را تقسیم بندی کنید. به عنوان صاحبان برند و محصولات؛ باید برنامه ریزی درستی داشته باشید و بر روی کار اینفلوئنسرها نظارت کنید؛ تا از اشتباهات احتمالی؛ مانند تگ اشتباه پیج؛ جلوگیری کنید.

 

مرحله سوم تصمیم گیری در رابطه با هدف ها و پیام ها:

هدف در بازاریابی تاثیرگذار؛ افزایش فروش و افزایش آگاهی برند است؛ اما مهم تر این است که توجه کنید؛ برندتان به چه چیزهایی نیاز دارد و قرار است چه مفهوم و پیامی به مخاطبان؛ انتقال داده شود.

 

مرحله چهارم برقراری ارتباط با تاثیرگذاران:

طی تحقیقات مرحله اول که تاثیرگذاران را از طریق دیدن پست ها و میزان تعامل مردم با اینفلوئنسرها را پیدا کردید، زمان آن است که با تاثیرگذاران ارتباط برقرار کرده و بیشتر در مورد آن تحقیق و مطالعه کنید.

 

مرحله پنجم مرور استراتژی خود:

بعد از برگذاری کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ لازم است میزان پیشرفت خود را بسنجید و آن را مرور کنید. اگر به هدف مطلوب نرسیده باشید لازم است استراتژی خود را تغییر دهید.

 

نکات مهم در بازاریابی توسط اینفلوئنسرها:

برای داشتن کمپین موفق در بازاریابی تاثیرگذار توسط اینفلوئنسرها، باید نکاتی را رعایت کنند که این نکات شامل موارد زیر است:

  • داشتن همکاری با میکرو اینفلوئنسرها
  • از پلتفرم های دیگر به غیر از اینستاگرام هم استفاده شود.
  • صاحبان کسب و کار به خلاقیت اینفلوئنسرها اعتماد کنند.
  • کمپین ارزیابی و تحلیل شود.
  • شناسایی مخاطبین کسب و کارها توسط اینفلوئنسرها.
  • دادن آزادی عمل به اینفلوئنسرها.

 

جمع بندی

یکی از روش های تاثیرگذار تبلیغاتی در دنیای دیجتال مارکتینگ، استفاده از افراد تاثیرگذار یا اینفلوئنسر مارکتینگ است. اینکه در بازاریابی تاثیرگذار از کدام دسته از اینفلوئنسرها کمک بگیرید بستگی به نوع فعالیت و زمینه کاری شما دارد. برای رسیدن به موفقیت و معرفی برند و محصولات خود، باید از اینفلوئنسر مناسب با فعالیت تان کمک بگیرید. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان؛ مشاوره استارتاپ در اصفهان و مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان است؛ برای متمایز شدن برند کسب و کار شما و همچنین رشد و توسعه کسب و کار شما؛ در پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ مجموعه ای از فعالیت ها را در نظر گرفته است؛ که برای موفقیت بیشتر؛ می توانید از خدمات این پکیج بهره ببرید.