منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

CTA یا فراخوان عمل می‌تواند تفاوتی محسوس در افزایش عملکرد وب‌سایت ایجاد کند. دکمه های call to action تاثیرگذار بازدیدکنندگان را تشویق می کنند تا اقدامی انجام دهند. در نتیجه بازدیدکنندگان تعامل بیشتری با کسب وکار شما خواهند داشت. در این مقاله به نحوه طراحی call to action می پردازیم.

برای اینکه بتوانید بازدیدکنندگان را به وبسایت خود جذب کنید، باید به طراحی، محتوای با کیفیت، سئو و جنبه های بسیاری توجه کنید. بنابراین استفاده از CTA فرصتی مناسب برای جذب مخاطبین بیشتر است.
همانطور که در قسمت قبل دیدیم، دکمه‌های فراخوانی را به گونه ای طراحی می کنیم که برای کاربر جذاب باشد. در این صورت نرخ کلیک و تبدیل وب‌سایت شما را افزایش دهند. قدرت دکمه های کال تو اکشن در افزایش فروش شماست. طراحی call to action تاثیرگذار ، برای ایجاد یک لیست ایمیل، توسعه یک کمپین رسانه های اجتماعی، ارائه تخفیف برای محصول ، اعلام یک رویداد آینده یا فروش یک برنامه بسیار مفید است.

طراحی call to action تاثیرگذار

برای رسیدن به نتیجه مطلوب هیچ راه حل یکسانی برای CTA وجود ندارد. بازدیدکنندگان سایت شما قشرهای مختلفی هستند که به سایت شما سر می زنند. بنابراین برای رسیدن به اهداف مختلف به چندین نوع CTA نیاز دارید.
بدون وجود یک طراحی call to action تاثیرگذار ، سرنخ‌های بالقوه و مشتریان ممکن است برای یافتن مسیر صحیح برای خرید یک محصول یا ثبت‌نام در یک سرویس، با مشکل مواجه می شوند. در ادامه از این پست آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد، به لیستی از CTA هایی که وجود دارد و برای وب سایت شما مفید هستند اشاره می کنیم. در ادامه مطلب از وب سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که در زمینه مشاوره سئو سایت در اصفهان؛ مشاوره کسب و کار در اصفهان و مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان فعالیت می کند؛ شما را با انواع طراحی call to action تاثیرگذار آشنا می کنیم.

Lead Generation (فرایند جذب مشتری)

همانطور که می دانیم از کال تو اکشن ها برای تبدیل سرنخ ها استفاده می کنیم. بنابراین باید در نقطه ای از وبسایت قرار دهید که درصد بالایی از مخاطبان را جذب کنید. یکی از مکان های مناسب برای طراحی call to action تاثیرگذار ، در وبلاگ است. برای اینکه دکمه کال تو اکشن موفق داشته باشید باید چشم نواز باشند و ارزش کلیک کردن روی آن را به طور موثری به اشتراک بگذارید. بازدیدکنندگان باید بدانند که وقتی به صفحه فرودی که CTA به آن اشاره می‌کند می‌رسند، چه انتظاری داشته باشند.


ارسال فرم

هنگامی که مخاطب وبسایت در صفحه فرود شما قرار می گیرد، کاری که باید انجام دهید این است که آن را ترغیب کنید تا در سایت شما ثبت نام کند و تبدیل به یک سرنخ شود.
در این مرحله کاربر باید فرم را پر کند و اطلاعات خود را از طریق دکمه ارسال به پایگاه داده منتقل کند. بنابراین باید فرم را به گونه ای جذاب و کاربردی طراحی کنید که کاربران برای تبادل اطلاعات تمایل داشته باشند.

طراحی call to action تاثیرگذار

دکمه “بیشتر بخوانید”

در وبسایت خود برای قرار دادن محتواهای طولانی دقت داشته باشید که; کل پست را در صفحه اصلی نمایش ندهید. وبلاگ، صفحه محصولات و یا صفحه خبر شامل محتوای زیادی هستند. بنابراین; برای نمایش اطلاعات چند پاراگراف اولیه را در صفحه نمایش دهید و برای دیدن مابقی محتوا; از یک دکمه CTA که متن آن “بیشتر بخوانید” است، استفاده کنید.
به این ترتیب دکمه‌های «بیشتر بخوانید» تضمین می‌کنند که; پست‌های جذاب شما آماری را که شایسته آن است دریافت می‌کنند. این عمل باعث می شود; تجربه کاربری وب سایت شما بهینه شود. کاربر به جای اینکه کل صفحه را برای خواندن پست ها پیمایش کند; به صفحه پست هدایت می شود. که موجب می شود ترافیک ورودی هر صفحه بالا رود.

اشتراک گذاری اجتماعی

یکی از ساده ترین طراحی call to action تاثیرگذار تشویق از افراد برای اشتراک گذاری محتوای شما با دیگران است. به این ترتیب مخاطبان بسیاری به دست می آورید. با این روش مشتریان با برند شما تعامل پیدا می کنند.


Lead Nurturing ( پرورش سرنخ )

هنگامی که هنوز مشتریان متقاعد نشده اند که از محصولات شما خرید کنند، باید با پیشنهادهای جذابی بازاریابی را انجام دهید. می توانید از پیشنهادهایی مانند نمایش محصولات، آزمایش‌های رایگان و محصولات رایگان برای پرورش سرنخ استفاده کنید. اگر در این زمینه دانش کافی ندارید؛ می توانید از متخصصین مجرب دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که در حوزه مشاوره سئو وب سایت در اصفهان؛ مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان؛ مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان و مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان فعالیت می کند؛ کمک بگیرید.


بستن فروش

در این مرحله تولید سرنخ و پرورش سرنخ پیگیری و انجام شده است. حالا; وقت آن است تا سرنخ ها را تبدیل به مشتری کنیم. بنابراین; باید مشتریان را وادار به خرید کنیم. این نوع CTA بسیار متمرکز بر فروش خواهد بود; شما می‌خواهید مشتریان بالقوه را وادار کنید که بخواهند محصول یا خدمات شما را همین الان از اینجا بخرند.

تبلیغات رویداد

اگر رویدادی را برگزار می کنید، چه به صورت آنلاین یا حضوری، کاملاً واضح است که به افراد برای شرکت در آن نیاز خواهید داشت.

از CTA تبلیغاتی رویداد برای افزایش آگاهی از رویداد یا کمک به فروش بلیط استفاده کنید.
برای مشتریان، CTA را در صفحه ورود، داشبورد، یا در صفحه ای که به آنها رسید ارائه می دهید، قرار دهید. برای سرنخ‌ها، این CTA را در نوار کناری وبلاگ نشان دهید.

مطالب مرتبط

هر چه یک بازدیدکننده بیشتر در وب سایت شما بماند، احتمال اینکه به سرنخ تبدیل شود بیشتر می شود. CTA “محتوای مرتبط ” به بازدیدکنندگان وب سایت امکان می دهد تا از یک محتوا به محتوای بعدی در سایت شما بپرند.

کاربران بیشتر در مورد محصول یا خدمات شما می آموزند و احتمال خرید بالا می رود. یک CTA محتوای مرتبط را در داخل محتوا قرار دهید.

در این رشته پست، ما چندین روش را برای بهینه سازی طراحی call to action تاثیرگذار بیان کرده ایم. برای جمع بندی سریع، آنها عبارتند از:

  • CTA خود را از سایر عناصر سایت متمایز کنید.
  • ایجاد فوریت برای ترغیب بازدیدکنندگان برای کلیک بر روی CTA.
  • طراحی زیبا برای CTA
  • CTA خود را برای حداکثر تبدیل از مخاطبان مختلف شخصی کنید.
  • CTA خود را برای مشاهده در دستگاه های موبایل بهینه کنید.

جمع بندی

اطمینان از داشتن یک فراخوان عمل موثر; یک راه ساده برای بهبود تبدیل است. به طور خلاصه; زمانی که یک فراخوان برای اقدام ایجاد می‌کنید، مهم است که به دقت در محل قرارگیری آن; در صفحات و همچنین طراحی آن توجه کنید.
برای در نظر گرفتن ترفندهای کوچک برای طراحی کال تو اکشن موثر; برای وب سایت خود می توانید از کارشناسان ما در تیم دیجیتال مارکتینگ کمک بگیرید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد در زمینه بازاریابی دیجیتال دراصفهان؛ مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان و مشاوره سئو سایت در اصفهان فعالیت می کند. برای رسیدن به اهداف بازاریابی و ارتقای وب سایت و داشتن کسب و کارموفق می توانید از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد استفاده کنید.