منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

شعار تبلیغاتی عبارت یا جمله ای مختصر و جذاب است که ویژگی ها یا مزایای شرکت یا محصول و خدمات و ماموریت یک شرکت را بیان می کند. شعار برند یک عبارت کوتاه و سریع است که نشان دهنده یک برند است و به عنوان یک لوگوی کلامی و محرک برند عمل می کند.

شرکت ها در مورد برند خود با مصرف کنندگان از طریق شعار تبلیغاتی slogan و شعار برند tagline ارتباط برقرار می کنند. استفاده از شعار برند و شعار تبلیغاتی اهمیت ویژه ای دارد. درک تفاوت بین این دو می تواند به شما کمک کند کسب و کار خود را به نحو موثرتری در بین سایر برندها تبلیغ کنید. بنابراین در ادامه این مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد که مرکز مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان؛ مشاوره کسب و کار در اصفهان و مشاوره تبلیغات در اصفهان است؛ به بررسی این که یک شعار تبلیغاتی و شعار برند چیست، چرا اهمیت دارد و تفاوت این دو چیست می پردازیم.


هدف از شعار برند چیست ؟

به عبارت کوتاهی که برای انتقال ارزش یک برند استفاده می شود، تگ لاین گفته می شود.
شرکت ها برای ارتباط با مشتریان در کمپین های بازاریابی از شعار برند استفاده می کنند. استراتژی شعار برند این است که بدون اشاره به محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهند به مصرف‌کنندگان درباره کل شرکت می‌گویند.
نمونه هایی از تگ لاین ها که در شرکت های مختلف به کار برده شده است:

  • برای یک شرکت تشک: رویای در آرامش داشته باشید
  • برای یک شرکت کتاب الکترونیکی: در حال حرکت بخوانید
  • برای اشتراک جعبه غذای پخت: خاطرات را بپزید
  • برای یک وبلاگ غذای آنلاین: دستور العمل هایی که ارزش به اشتراک گذاری دارند

به طور کلی چند نوع شعار برند وجود دارد:

توصیفی: این نوع شعار وعده، محصول یا خدمات برند را بیان می کنند.
ویژه: در این نوع شعار محصولات شرکت را به روشی خلاقانه و به یاد ماندنی نشان می دهند.
برانگیزنده: در این نوع شعار سوالاتی را مطرح می شود تا مصرف کنندگان را ترغیب کند که در نظر بگیرند که آیا می توانند زندگی خود را بهبود بخشند.
دستوری: در این نوع شعار برند یک فعل به کار می رود و یک عمل را عنوان می کند.
اینها یک عمل مرتبط را می طلبند و معمولاً یک فعل را در عبارت شامل می شوند.
مبالغه آمیز: در این نوع شعار برند یک شرکت را به عنوان بهترین در صنعت یا بخش خود معرفی می کنند.


هدف از شعار تبیغاتی چیست ؟

اسلوگان یا شعار تبلیغاتی عبارتی است که شرکت ها برای تبلیغ محصولات و خدمات برند خود استفاده می کنند. این عبارت ماموریت و هدف کلی شرکت را با مصرف کنندگان به اشتراک می گذارد.
در اسلوگان یا شعار تبلیغاتی عبارت ها به صورتی مورد استفاده قرار می گیرد که ترکیبی از متقاعدسازی و توصیف برای جذب مشتری استفاده می کنند. شعار تبلیغاتی بر آنچه یک شرکت ارائه می دهد تمرکز می کنند. شعار تبلیغاتی باید به یاد ماندنی باشند. در این شعار به مصرف کنندگان بینشی در مورد اینکه کسب و کار شما چیست و محصولات یا خدمات شما چگونه برای آنها سودمند است ارائه می دهند


این جملات کوتاه دلیل وجودی شرکت و مأموریت کلی آن برای عموم را به اشتراک می‌گذارد. کسب و کارها از شعارهای تبلیغاتی استفاده می کنند تا به مشتریان خود بگویند که می خواهند برند خود را با چه چیزی مرتبط کنند.. شعار تبلیغاتی، شعاری است که نشان دهنده ماهیت کسب و کار شما، ماموریت، چشم انداز و اهداف آن باشد.
نمونه هایی از شعارهای تبلیغاتی:

  • شکلاتی که برای شما خوب است.
  • اخبار شهر شما در کف دست شماست.
  • روز خوبی برای تناسب اندام است.
  • اجازه دهید پوست شما مانند الماس بدرخشد.
  • جرعه جرعه لبخند.


انواع مختلف شعار تبلیغاتی وجود دارد که عبارتند از:
محصول خاص: به مصرف کنندگان بگویید که چه نوع محصولی را می فروشند.
مورد خاص: به مردم آموزش دهید که چگونه می توانند از محصول شرکت لذت ببرند.
دسته بندی خاص: دسته بندی محصولات شرکت خود را به عنوان بهترین محصول ارائه شده مشخص کنید.
مصرف کننده خاص: بر روی نوع مصرف کننده ای که از محصول خود استفاده می کند تمرکز کنید.


اهمیت استفاده از شعار تبلیغاتی و شعار برند چیست ؟

در شعار تبلیغاتی سعی بر آن است که و احساسات مثبتی را در مورد یک برند خاص منتقل کنند. شعارهای تبلیغاتی از احساسات استفاده می کنند تا آنچه را که یک محصول یا خدمات می تواند در مصرف کنندگان ایجاد کند را به تصویر بکشد. هدف از استفاده شعارهای تبلیغاتی بهبود کمپین های محصولات خاص است.
تگ لاین یا شعار برند بخش بسیار مهمی از یک برند هستند. برخی از برندها به صورت قوی از شعار برند استفاده کرده اند و مصرف کنندگان برند آن ها را با شعار برند می شناسند. اهمیت شعار برند از این رو است که می تواند توجه مصرف کنندگان را به خود جلب کنند.

عبارتی که در شعار برند به کار برده می شود با بیان مزیت یا مزیتی که نسبت به سایرین با محصولات مشابه دارند، به تمایز یک برند از دیگران کمک می کند. تگ لاین ها اگر به درستی استفاده شوند می توانند، برای تقویت ارزش های اصلی یک برند و هویت بخشیدن به شرکت به کار برده شوند. بنابراین استفاده از شعار برند کمک می کند مصرف کنندگان بتوانند تصمیم بگیرند که می توانند با شرکت شما ارتباط بگیرند.

تفاوت شعار تبلیغاتی و شعار برند

شعار تبلیغاتی و شعار برند ابزارهای بازاریابی هستند که شرکت ها از آنها برای تأثیر ماندگار بر مشتریان استفاده می کنند، اما اهداف متفاوتی را دنبال می کنند. در اینجا چند تفاوت بین شعار تبلیغاتی و شعار برند وجود دارد:

شعار تبلیغاتی و شعار برند

هدف

شعار تبلیغاتی رسالت شرکت را بیان می کنند، در حالی که شعار برند تصویری از نام تجاری را به ذهن متبادر می کنند. یک شعار تبلیغاتی بیشتر بر تبلیغات متمرکز است و برای فروش محصولات استفاده می شود. یک شعار برند بیشتر بر روابط عمومی متمرکز است و آگاهی را در مورد برند را افزایش می دهند.

تعداد کلمه

شعار تبلیغاتی اغلب طولانی تر از برند هستند. Taglines شامل هفت کلمه یا کمتر هستند، در حالی که یک slogan نه تا ده کلمه را شامل می شود. شعار تبلیغاتی حاوی کل ماموریت کسب و کار را شامل است و تعداد کلمات بیشتری را در بر می گیرد.

مدت زمان اجرا

شعار تبلیغاتی به طور معمول برای تبلیغ یک محصول یا کمپین; استفاده می شوند و به اندازه شعار برند دوام ندارند. شعار برند به ندرت تغییر می کند.


مراحل توسعه

شرکت ها شعار برند خود را در مراحل اولیه برنامه ریزی استراتژی برند یا زمانی که; یک شرکت در حال تغییر نام تجاری است ایجاد می کنند. با این حال; شعار تبلیغاتی زمانی که شرکت ها در حال اجرای یک کمپین بازاریابی هستند تکامل می یابند.


جمع بندی

شعار تبلیغاتی عبارت یا جمله کوتاهی است که ویژگی‌ها یا مزایای شرکت یا محصول را بیان می‌کند، در حالی که یک شعار برند عبارت کوتاه و جذابی است که نماینده برند است و به عنوان محرک برند عمل می‌کند. تفاوت اصلی بین شعار تبلیغاتی و شعار برند این است که شعار تبلیغاتی می توانند اغلب تغییر کنند در حالی که شعارها برند ماهیت دائمی تر دارند. شما می توانید از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مرکز مشاوره کسب و کار در اصفهان و مشاوره استارتاپ در اصفهان است؛ جهت برند سازی و تبلیغات برند خود کمک بگیرید.