منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

در پشت تبلیغات کسب و کارها برای ارتباط بیشتر و موثر با مشتری و برانگیختن حس آن ها، همیشه داستانی قوی وجود دارد. داستان سرایی بازاریابی تبلیغاتی یکی از ابزارهای مهم بازاریابی محتوا است و می توان محتوای تولیدی را با کمک داستان سرایی غنی تر نمود.

در داستان سرایی بازاریابی تبلیغاتی برای اینکه کمپین های تبلیغاتی به موفقیت برسند و تاثیر مثبت داشته باشد باید به صورت حرفه ای و خلاقانه انجام شود. در پشت تبلیغات کسب و کارها برای ارتباط بیشتر و موثر با مشتری و برانگیختن حس آن ها، همیشه داستانی قوی وجود دارد. داستان سرایی بازاریابی تبلیغاتی یکی از ابزارهای مهم بازاریابی محتوا است و می توان محتوای تولیدی را با کمک داستان سرایی غنی تر نمود. در داستان سرایی شما می توانید برای انتقال پیام دلخواه برند یا کسب و کار خود از یک روایت استفاده کنید.

داستان سرایی نقش مهمی در بر انگیختن احساسات مخاطبان و مشتریان دارد. در کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین، جلب نظر مخاطبان باعث افزایش ترافیک وب سایت و در نهایت فروش بیشتر می شود. به عنوان صاحبان کسب و کارها می توانید از داستان سرایی در تبلیغات خود استفاده کنید. در ادامه مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان و مشاوره تبلیغات در اصفهان است؛ به بررسی تکنیک های داستان سرایی بازاریابی برای تبلیغات می پردازیم.

تکنیک‌های داستان ‌سرایی بازاریابی در کمپین‌ های تبلیغاتی

داستان سرایی بازاریابی در کمپین های تبلیغاتی تاثیر مثبتی بر روی درک مخاطب از برند کسب و کارها دارد. همچنین کمک می کند تا مخاطبین، کسب و کار را بهتر بشناسند و اعتماد کنند. برای تاثیر بیشتر داستان سرایی در کمپین های تبلیغاتی باید یک سری از تکنیک ها و کارها را انجام دهید، که در ادامه شما را با آن ها آشنا می کنیم.

تعریف پیام اصلی در داستان سرایی:

هدف از داستان سرایی تاثیرگذاشتن بر روی مخاطب و رسیدن به هدف است. اگر قبل از مشخص کردن پیام اصلی شروع به داستان سرایی بازاریابی کنید; در پایان داستانی درهم و برهم دارید; که باعث از دست دادن تعداد زیاد مخاطب می شود. قبل از شروع داستان نویسی، پیام خود را مشخص کنید تا به نتیجه دلخواه که جلب نظر مخاطبان و تاثیر بیشتر بر روی آن ها است، برسید.

مشخص کردن نوع داستان:

برای اینکه داستان سرایی بر روی مخاطبان تاثیر داشته باشد; باید به نحوی آن را بیان کنید که به مخاطب انگیزه بدهد; تا مواردی که باعث رونق کسب و کار شما می شود را انجام دهد.

برقراری ارتباط با مشتری در داستان سرایی بازاریابی:

فراموش نکنید برای اینکه داستان سرایی بر روی مخاطبان تاثیر بگذارد و به عنوان صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین به هدف خود برسید، باید گزینه یا راهی برای برقراری ارتباط مشتری با خود در نظر بگیرید تا به نتیجه دلخواه برسید.

داستان سرایی کمپین تبلیغاتی دارای سه مرحله اصلی است که شامل موارد زیر است:

  • مرحله اول پایه گذاری اصول اولیه و تعریف ماموریت ها
  • مرحله دوم ایجاد حس اعتماد با رویکرد صادقانه
  • مرحله سوم رعایت اصول و تکنیک های داستان سرایی

اهمیت داستان سرایی در بازاریابی محتوا

در بازاریابی محتوا داستان سرایی نقش مهمی دارد و می تواند در قالب پست های بلاگ، ویدئو، پست شبکه های اجتماعی، اسلاید، تصاویر و اینفوگرافیک ارائه شود. کاراکتر داستان، رو به رویی و مواجهه با مسئله و یافتن راه حل، بخش های اصلی در داستان سرایی بازاریابی محتوا هستند. در بازاریابی محتوا داستان باید دارای ویژگی هایی باشد که شامل موارد زیر است:

  • جذاب باشد و خواننده را درگیر کند.
  • قابل فهم باشد و میزان دانش مخاطب را افزایش دهد.
  • ساختار مناسب داشته باشد و تاثیر عاطفی و روانی مثبت بر روی مخاطب بگذارد.
  • مخاطب با آن ارتباط برقرارکند و حس آن ها را برانگیزد.
  • پایان بندی خوبی داشته باشد و مخاطب به نتیجه برسد.

دلایل اهمیت داستان سرایی در بازاریابی محتوا این است که علاوه بر خلاصه کردن مفاهیم، پیامهای سخت و پیچیده را برای مخاطبان ساده می کند. به دلیل اینکه در جهان؛ داستان سرایی یک زبان مشترک است؛ استفاده از آن در بازاریابی محتوا کمک می کند تا مردم و مخاطبان دور هم جمع شوند. همچنین کمک می کند تا برندهای کسب و کارها، معتبر و شفاف شوند و مخاطبان و مشتریان بتوانند به راحتی با آن ها ارتباط داشته باشند. در نهایت با تحریک شدن احساسات مردم و ایجاد انگیزه، آن ها ترغیب به برند و محصولات شما می شوند و وفادار خواهند ماند.

داستان سرایی بازاریابی تبلیغاتی

تکنیک های داستان سرایی بازاریابی محتوا:

داستان سرایی بازاریابی محتوا دارای تکنیک هایی است که اگر با آن ها آشنا باشید کمک می کند تا سریع تر به هدف و نتیجه دلخواه برسید.

  • با استفاده از داستان سرایی باید مخاطبین خود را بشناسید.
  • تعریف پیام داستان و انتخاب نوع آن که مخاطب نسبت به آن عکس العمل داشته باشد.
  • تثبیت فراخوان افدام به کار و انتخاب فرم و قالب داستان
  • نوشتن داستان بر اساس هدف و پیغام اصلی
  • به اشتراک گذاری داستان

تاثیر داستان سرایی در فروش

داستان سرایی بازاریابی تاثیر مثبت و خوبی در فروش کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین دارد. در ادامه مطلب از وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که در زمینه های مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان؛ مشاوره شبکه های اجتماعی در اصفهان و مشاوره دیجیتال مارکتینگ دراصفهان فعالیت می کند؛ شما را با اهمیت داستان سرایی در فروش آشنا می کنیم؛ که شامل موارد زیر است:

فراهم کردن زمینه تعامل:

اینکه وب سایت های کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین و یا شرکت های خدماتی تنها به ارائه نمودار و جداول بسنده کنند، کاربران و مخاطبان خسته می شوند و وب سایت را ترک می کنند. استفاده از داستان سرایی مهیج علاوه بر تعامل بیشتر مشتریان با وب سایت، کمک می کند تا مخاطبان با علاقه بیشتری به اطلاعات و آمار ارائه شده گوش دهند. ماندن مشتریان در صفحات وب سایت شما به دریافت رتبه خوب از گوگل کمک زیادی می کند.

فرایند فروش با داستان سرایی بازاریابی خلاقانه تر می شود:

هنگام فروش با کمک داستان سرایی بازاریابی و خلق شخصیت ها و سناریوهای جذاب، می توانید خلاقانه و ملموس تر خدمات و محصولات خود را معرفی کنید. در کنار داستان سرایی استفاده از آمارها و داده ها به جذابیت داستان و تاثیر بیشتر آن کمک می کند. علاوه بر اعتماد بیشتر مشتریان، میزان سود شما از فروش هم بالا می رود.

با مشتریان حقیقی داستان سرایی را پیش ببرید:

در داستان سرایی بازاریابی تجربه محیطی تاثیر زیادی دارد. می توانید داستان هایی را از زبان مشتریان حقیقی خود بیان کنید تا علاوه بر مملوس بودن، تاثیر بیشتری هم داشته باشد. همچنین برای اینکه ذهن کاربران و مشتریان را درگیر کنید، از جملات کنجکاو کننده و خاص استفاده کنید. همچنین تکنیک سوالات بدون جواب، کمک می کند تا مشتریان برای ارتباط با شما ترغیب شوند و به سوالات پاسخ دهند.

با توجه به موارد گفته شده مزایای داستان سرایی در فروش ارتباط و اعتماد عمیق بین مشتری و برند، تغییر باورها و ذهنیت مشتریان، دادن انگیزه به افراد و گروه ها برای انجام کار و جلب توجه مخاطبان و مشتریان است.

جمع بندی

تولید محتوای با کیفیت و ارائه آن تاثیر زیادی در سئوی وب سایت و بهینه سازی آن، افزایش ترافیک و دریافت رتبه خوب در نتایج جستجوی گوگل دارد. داستان سرایی بازاریابی در محتوا به انتقال بهتر پیام، جلب نظر مخاطبان و برقراری ارتباط بهتر مخاطبان با وب سایت کسب و کار شما کمک می کند. برای داشتن تولید محتوای با کیفیت و بهره گیری از داستان سرایی در بازاریابی محتوا و کمپین های تبلیغاتی؛ می توانید از متخصصین مجرب آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان؛ مشاوره سئو در اصفهان و مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان است؛ کمک بگیرید.