منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 6 دقیقه

لایت باکس دارای محتوای تبلیغاتی است و کاربران را برای انجام یک کار مشخص، ترغیب می کند. لایت باکس طراحی سایت می تواند برای کاربران و مخاطبان ترغیب کننده و جذاب باشد و همچنین می تواند باعث افزایش نرخ پرش کاربران و ایجاد مزاحمت برای آن ها شود.

استفاده از لایت باکس طراحی سایت در صفحات وب سایت کمک می کند تا میزان حواس پرتی کاربران و بازدیدکنندگان وب سایت از بین برود. لایت باکس دارای محتوای تبلیغاتی است و کاربران را برای انجام یک کار مشخص، ترغیب می کند. لایت باکس طراحی سایت می تواند برای کاربران و مخاطبان ترغیب کننده و جذاب باشد و همچنین می تواند باعث افزایش نرخ پرش کاربران و ایجاد مزاحمت برای آن ها شود. با توجه به تاثیرات منفی و مثبت استفاده از لایت باکس در وب سایت و تاثیر آن بر تجربه کاربری کاربران; نوع اثرگذاری آن; کاملا به روش های طراحی آن بستگی دارد.

هنگام استفاده از لایت باکس؛ به دلیل قرار گرفتن بر روی صفحه اصلی؛ محتوای آن باید خیلی خاص و منحصر به فرد باشد؛ تا علاوه بر جلب توجه کاربران؛ باعث ایجاد تجربه کاربری مثبت شود. در ادامه مطلب از وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که در زمینه مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان؛ مشاوره شبکه های اجتماعی در اصفهان فعالیت می کند؛ به بررسی کاربرد انواع لایت باکس می پردازیم.

لایت باکس طراحی سایت چیست؟

به نوعی از پنجره که بر روی صفحه اصلی یا یک صفحه از وب سایت پدیدار می شود و با کاهش نور پس زمینه، ارتباط کاربران را با محتوای وب سایت قطع می کند را لایت باکس طراحی سایت می گویند. جهت استفاده از لایت باکس در وب سایت; می توانید برای جلب توجه بیشتر مخاطبان و کاربران; آن را در وسط صفحه نمایش قرار دهید. محتوای آن می تواند به صورت ویدئو، تصویر یا متن باشد. هدف استفاده از لایت باکس در طراحی وب سایت کسب و کارهای اینترنتی مختلف، تبلیغات و فروش، اطلاع رسانی و دعوت کاربران برای انجام اقدامات مختلف مانند ثبت نام در وب سایت است.

یکی از مزیت ها و کاربردهای خوب لایت باکس این است که وب سایت ها با زمینه آموزش محور و وب سایت های فروشگاهی می توانند جهت ترغیب کاربران و مخاطبان، برای بازدید از وب سایت و خرید از آن استفاده کنند. یکی از اقدامات هوشمندانه این نوع از پاپ آپ این است که هنگام طراحی وب سایت، از بازاریابی ایمیلی استفاده می کنند. از کاربران جهت ثبت نام در وب سایت و دریافت تخفیفات و خبرنامه های جدید دعوت می کنند. از پاپ آپ لایت باکس صاحبان وب سایت کسب و کارها می توانند برای اطلاع رسانی و برگزاری فراخوان دعوت یا برگزاری رویداد بزرگ هم استفاده کنند.

انواع لایت باکس در طراحی وب سایت:

با توجه به نوع وب سایت و هدفی که هر وب سایت دنبال می کند، لایت باکس انواع مختلفی دارد. در ادامه قصد داریم شما را با انواع رایج لایت باکس طراحی سایت آشنا کنیم.

لایت باکس ایمیل در طراحی سایت:

در طراحی وب سایت کسب و کارها; یکی از انواع لایت باکس که مورد استفاده قرار می گیرد; لایت باکس ایمیل است. پنجره ای جهت دریافت ایمیل مخاطبان و کاربران بر روی صفحه نمایش باز می شود. با طراحی خاص این نوع از لایت باکس می توانید کاربران را ترغیب کنید تا جهت اطلاع از تخفیفات، پیشنهادات ویژه و دریافت مقالات و خبرهای جدید، ایمیل خود را ثبت کنند. این مشتریان بالقوه از طریق لایت باکس ایمیل با شما همراه می شوند و بر موفقیت بازاریابی ایمیلی شما تاثیر مثبتی دارد.

لایت باکس تخفیف و تبلیغاتی:

یکی از انواع لایت باکس طراحی سایت که در فروشگاه های اینترنتی و آنلاین طرفداران زیادی دارد، لایت باکس تبلیغاتی است. این نوع از لایت باکس تاثیر فراوانی بر روی بالا رفتن فروش وب سایت های فروشگاهی و اینترنتی دارد. به راحتی می تواند کاربران را جهت بازدید از محصولات و خدمات و خرید از وب سایت و همچنین کلیک بر روی پنچره لایت باکس; با ارائه پیشنهادات خاص و جذاب; مانند خرید با شرایط اقساطی یا تخفیفات بالا; ترغیب کند و در نهایت میزان فروش بالایی داشته باشند.

لایت باکس کوکی ها در طراحی سایت:

در طراحی بیشتر وب سایت های کسب و کارها از لایت باکس کوکی ها استفاده می شود. به اطلاعاتی که در قالب یک فایل متنی بر روی موبایل یا رایانه کاربران توسط وب سایت ذخیره می شود، تا بتوانند راحت و بدون ثبت اطلاعات کاربری وارد وب سایت شوند را کوکی می گویند. جهت اطلاع کاربران از این کوکی ها، لایت باکس آن به صورت نوار باریک در بالا یا پایین وب سایت بر روی صفحه نمایش داده می شود. کاربران با کلیک بر روی گزینه قبول می کنم یا Accept رضایت خود را نسبت به ذخیره اطلاعات اعلام می کنند.

لایت باکس موبایل:

یکی دیگر از انواع لایت باکس طراحی سایت نوع موبایلی آن است، که به صورت اختصاصی جهت نمایش بر روی موبایل طراحی و ساخته می شود. نکته مهم در ساخت لایت باکس موبایلی این است که هنگام طراحی اصول آن رعایت شود و آزاردهنده و خیلی شلوغ نباشد. لایت باکس موبایلی; برای تجربه کاربری خوب; باید در عین حالت محترمانه; صمیمی، ساده و دارای ابعاد کوچک باشد و در گوشه ای از صفحه بدون ایجاد مزاحمت برای کاربران; نمایش داده شود. رعایت این نکات کمک می کند تا کاربران نسبت به بازدید از وب سایت و ثبت نام بیشتر ترغیب شوند.


با توجه به واکنش های خوب و بد کاربران به استفاده از پاپ آپ ها در طراحی وب سایت به این نتیجه می رسیم که، به نحوی باید از پاپ آپ ها استفاده شود که ارزش کاربران و بازدیدکنندگان حفظ شود. استفاده درست و اصولی از پاپ آپ، متناسب بودن آن با محتوای تولیدی وب سایت و نمایش در زمان و مکان مناسب از وب سایت، کمک می کند تا تاثیرات مثبتی در بهبود سئوی وب سایت و جلب توجه کاربران داشته باشد.

لایت باکس طراحی سایت نوعی پاپ آپ است که با طراحی درست؛ علاوه بر کاهش نرخ پرش کاربران؛ تاثیر مثبت بر روی سئو وب سایت و رتبه آن در صفحات جستجوی گوگل دارد. برای داشتن لایت باکس حرفه ای سعی کنید طبق استانداردها و اصول آن پیش بروید. اگر دانش کافی در این زمینه را ندارید؛ می توانید از کارشناسان و متخصصین مجرب تیم دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان و مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان است؛ کمک بگیرید.

لایت باکس طراحی سایت

نکات مهم در استفاده از لایت باکس طراحی سایت

لایت باکس طراحی سایت دارای ویژگی هایی است که با در نظر گرفتن آن ها می توانید تاثیر زیادی بر روی کاربران بگذارید. هنگام استفاده از لایت باکس طراحی سایت باید استانداردها و نکات مهم آن را رعایت کنید. نکات و ویژگی های مهم لایت باکس شامل موارد زیر است:

نمایش لایت باکس طراحی سایت در صفحات مرتبط:

از نکات مهم استفاده از لایت باکس طراحی سایت می توانیم به انتخاب صفحه مناسب برای نمایش آن اشاره کنیم. با توجه به هدفی که از طراحی لایت باکس دارید، باید آن را در صفحه مرتبط قرار دهید. به عنوان مثال اگر هدف نمایش لایت باکس؛ تخفیفات است؛ باید در صفحه محصولات و اگر هدف ثبت نام و عضویت در وب سایت است؛ باید در صفحه بلاگ نمایش داده شود؛ تا احتمال کلیک کاربران افزایش پیدا کند.

انتخاب فونت و رنگ مناسب:

برای استفاده از لایت باکس طراحی سایت به صورت متنی; باید از فونت خوانا و رنگ مناسب استفاده شود; تا نظر کاربران جلب شود. استفاده از پس زمینه قرمز رنگ و درج تخفیف با فونت خوانا و رنگ سفید در وسط; علاوه بر اینکه توجه کاربران را جلب می کند; آن ها را ترغیب می کند تا از صفحه محصولات و خدمات; بازدید کنند.

زمان نمایش:

مهمترین و تاثیرگذارترین نکته در استفاده از لایت باکس طراحی سایت زمان نمایش آن است. برای گرفتن نتیجه بهتر سعی کنید در بدو ورود کاربران به وب سایت، لایت باکس نمایش داده نشود. به دلیل نداشتن اطلاعات و شناخت از وب سایت شما، کاربران بدون توجه آن را می بندند.

سادگی لایت باکس:

یکی از ویژگی های لایت باکس طراحی سایت که باید هنگام طراحی به آن توجه شود، سادگی آن است. استفاده از لایت باکس پیچیده باعث می شود کاربران پیام آن را درک نکنند و بدون توجه آن را ببندند. اما طراحی جذاب، همراه با سادگی و بدون استفاده از عناصر متعدد، کمک می کند تا پیام آن راحت تر درک شود و کاربران توجه لازم را به آن داشته باشند.

عدم نمایش وسط فعالیت کاربران:

یکی از نکاتی که هنگام طراحی لایت باکس برای وب سایت جهت جلوگیری از حواس پرتی و کاهش عملکرد کاربران باید در نظر گرفته شود، این است که وسط فعالیت کاربران نمایش داده نشود.

استفاده از پاپ آپ خروجی:

می توانید برای افزایش نرخ تبدیل; هنگام خروج کاربران; از پاپ آپ یا لایت باکس خروجی استفاده کنید. با ارائه یک تخفیف یا پیشنهاد جذاب می توانید کاربران را از خروج از وب سایت منصرف و آن ها را ترغیب به بازدید بیشتر از وب سایت کنید.

وضوح متن دکمه CTA لایت باکس طراحی سایت:

برای اینکه کاربران بدانند دقیقا بعد از نمایش لایت باکس باید چه کاری انجام دهند؛ دکمه دعوت به عمل در انواع لایت باکس؛ باید یک متن مشخص و واضح مانند خبرم کن، ثبت نام و کد تخفیف؛ داشته باشد.

استفاده از تصاویر مناسب و عدم استفاده بیش حد از لایت باکس:

نکته دیگری که هنگام استفاده از لایت باکس طراحی وب سایت باید در نظر بگیرید این است که از تصاویر و عکس های مرتبط با محتوای وب سایت و جذاب استفاده کنید. قرار دادن تصاویر خاص و جذاب و افزایش جلوه های بصری لایت باکس، باعث افزایش تاثیرگذاری بر مخاطبان می شود. فراموش نکنید که برای جلب توجه کاربران و ارائه اطلاعات مهم از لایت باکس در وب سایت های کسب و کارها و وب سایت های فروشگاهی استفاده می شود. در طراحی و نمایش آن نباید زیاده روی کنید، زیرا تاثیر منفی خواهید داشت.

جمع بندی

برای استفاده از لایت باکس طراحی سایت از دو روش افزونه ها و کدنویسی اختصاصی استفاده می شود. در وب سایت وردپرس با جستجوی کلمه کلیدی لایت باکس در مخزن وردپرس و جستجوی آن، به راحتی می توانید آن را نصب و فعال کنید. در حالت کلی استفاده از انواع لایت باکس طراحی سایت باعث تعامل بیشتر با کاربران می شود. برای بهره مندی از جنبه های مثبت لایت باکس باید استاندارد ها و نکات مهم آن را در طراحی لحاظ کنید. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ با فعالیت در زمینه مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان؛ مشاوره کسب و کار در اصفهان و مشاوره تبلیغات در اصفهان؛ به شما در رشد و توسعه کسب و کارتان کمک می کند. می توانید با مراجعه به وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد، از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد بهره ببرید.