منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در نتایج جستجوی گوگل در واقع صفحات ایندکس شده برای شما نمایش داده می شوند، که ابزار URL Inspection گوگل سرچ کنسول در این زمینه کمک فراوانی می کند. انواع محتوای تولیدی مانند فیلم، عکس، متن و غیره توسط این ابزار بررسی می شوند.

ابزار URL Inspection یا بازرس آدرس سایت یکی از ابزارهای کاربردی گوگل سرچ کنسول است، که به ایندکس شدن صفحات کمک می کند. ایندکس شدن صفحات وب سایت یا ایندکس نشدن آن ها تاثیر زیادی بر روی سئوی وب سایت دارد. ربات های گوگل در فضای وب، صفحات را پیدا می کنند. هنگامی که گوگل صفحه ای را در نظر می گیرد وآن را در دیتابیس خود ذخیره می کند آن صفحه ایندکس می شود. در نتایج جستجوی گوگل در واقع صفحات ایندکس شده برای شما نمایش داده می شوند، که ابزار URL Inspection گوگل سرچ کنسول در این زمینه کمک فراوانی می کند. انواع محتوای تولیدی مانند فیلم، عکس، متن و غیره توسط این ابزار بررسی می شوند.

همچنین با کمک این ابزار قدرتمند می توانید سرویس دهی URL وب سایت فهرست بندی و جزئیات خزیدن را ببینید. ابزار بازرس آدرس سایت کمک می کند تا مشکلات مربوط به سئوی وب سایت تشخیص داده شوند. در ادامه مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان؛ مشاوره کسب و کار در اصفهان و مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان است؛ شما را با کاربرد و مزایای ابزار URL Inspection آشنا می کنیم.

ابزار URL inspection چیست؟

به ابزار کاربردی گوگل سرچ کنسول; که علاوه بر آشنا شدن کاربر با جزئیات نمایه سازی ;URL مشخص می کند که آیا صفحه اضافه شده در وب سایت شما; ایندکس شده است یا نه را; ابزار URL Inspection یا بازرس آدرس سایت می گویند. این ابزار مفید قابلیت تشخیص و رفع برخی از مشکلات مربوط به سئو صفحات را دارد. بهترین ویژگی و مشخصه بازرس آدرس سایت این است که شما می توانید تا صفحه ای ساخته شد، آن را در گوگل سرچ کنسول قسمت ابزارURL Inspection ثبت کنید و از دزدیده شدن محتوای تولیدی و انتشار آن در وب سایت های دیگر جلوگیری کنید. بازرس آدرس سایت به بهینه سازی وب سایت کمک زیادی می کند. هنگامی که شما آدرس صفحه ای از وب سایت خود را در ابزار آدرس سایت وارد می کنید، نتایج مختلفی دارد که شامل موارد زیر است:

URL در گوگل است:

آدرس صفحه ای که در ابزار بازرس آدرس سایت قرار دادیم، در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود و مشکلی از لحاظ ساختار و دیگر ایرادات وجود ندارد. اطلاعاتی که در بخش Coverage نمایش داده می شوند، ارزشمند هستند. با نمایش تیک ها به رنگ سبز نشان داده می شود که مشکلی وجود ندارد.

URL در گوگل است اما مشکلاتی دارد:

یکی از نتایجی که ممکن است بعد از ثبت آدرس صفحه وب سایت در ابزار URL Inspection با آن مواجه شوید; این است که صفحه قابلیت نمایش در نتایج گوگل را دارد; اما باید ایرادات آن برطرف شود. ایرادات می توانند داده های ساختاری نادرست یا اشکالات amp باشند، که بعد از نمایس داده شدن باید آن ها را بر طرف کنید.

URL در گوگل نیست:

در این حالت صفحه مورد نظر شما در نتایج جستجوی گوگل نیست. ممکن است صفحه ایندکس نشده باشد یا دلیل آن نسخه متناوب از صفحه دیگری باشد. در بخش Coverage می توانید هم علت و همچنین راهکار آن را ببینید.

URL یک نسخه جایگزین است:

این حالت به این معنا است که صفحه وارد شده یک صفحه فرعی است و به نوعی به صفحه اصلی خود اشاره دارد، مانند صفحاتی که نسخه دسکتاپ و موبایل جداگانه دارند یا صفحاتی مانند AMP.

به غیر از حالت اول در بقیه موارد نیاز است ایراد و عیب صفحه را برطرف کنید و دوباره از گوگل بخواهید تا آن صفحه را بررسی کند و در نتایج جستجو نمایش دهد.

کاربرد ابزار URL Inspection

کاربرد ابزار URL inspection

برای دسترسی به ابزار URL Inspection ابتدا باید در گوگل سرچ کنسول ثبت نام و وب سایت خود را معرفی کنید. بعد از ثبت وب سایت; پنل این ابزار رایگان قدرتمند; برای شما نمایش داده می شود و می توانید آدرس وب سایت را وارد کنید. توجه داشته باشید که در پنل سرچ کنسول، آدرس وارد شده وب سایت با حالت موردنظر property یکسان باشد. اطلاعاتی که در ابزار URL Inspection برای شما نمایش داده می شوند مربوط به آخرین خزش ربات های گوگل در صفحه وب سایت شما است و این اطلاعات زنده نیستند. در ادامه مطلب از دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که در زمینه مشاوره سئو سایت در اصفهان و مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان فعالیت می کند؛ شما را با کاربردهای ابزار بازرس آدرس سایت آشنا کنیم.

بررسی مختصر انواع صفحات:

ابزار URL Inspection در گوگل سرچ کنسول این امکان را می دهد تا صفحات مختلف وب سایت شما بررسی و اگر ایراد یا اشتباهی دارند، بر طرف شوند و همچنین گرازش کاملی نسبت به صفحات خود داشته باشید. همچنین می توانید از داده های وب سایت به صورت بی نهایت گزارش داشته باشید و به هدف مطلوب که دیده شدن صفحات در نتایج جستجوی گوگل است، برسید.

قابلیت گزارش نیاز به بهبود:

استفاده از ابزار URL Inspection کمک می کند تا اگر در روند پیاده سازی صفحات مشکلی وجود دارد، آن را به شما اعلام می کند تا آن را بر طرف کنید.

آزمایش و تست URL:

این ابزار قابلیت این را دارد که بعد از رفع مشکلات و ایرادات، URL را تست کنید و در نهایت ببینید گوگل چه واکنشی در برابر URL ارائه شده دارد.

درخواست از گوگل جهت ایندکس شدن URL:

بازرس آدرس سایت این امکان را به شما می دهد که در داخل ابزار با کلیک بر روی گزینه رکوئست ایندکس بتوانید سریع تر URL را ایندکس کنید، که رتبه خاصی را برای شما نخواهد داشت.

مزایای استفاده از ابزار URL Inspectionداشتن اطلاعات دقیق از ایندکس شدن صفحات و نمایش آن ها در نتایج جستجو و وضعیت کرال و خزش است. از دیگر مزایای ابزار بازرس آدرس سایت می توانیم به عیب یابی صفحه از دست رفته، بررسی سریع و آنی وضعیت یک URL، URL های که محتوای آن ها آپدیت شده، در خواست بازرسی مجدد URL و ارسال درخواست ایندکس و در نهایت دیدن وضعیت فعلی یک URL خاص یا ایندکس اشاره کنیم.

جمع بندی

یکی از ویژگی های خوب گوگل سرچ کنسول مجهز بودن آن به ابزار URL Inspection است. این ابزار امکان ایندکس شدن سریع صفحات را فراهم می کند و به نوعی بین گوگل و شما به عنوان یک پل است. در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد، که مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان، مشاوره تبلیغات در اصفهان و مشاوره کسب و کار در اصفهان است؛ شما را با ابزار بازرس آدرس سایت سرچ کنسول و ویژگی های آن آشنا کردیم. اگر در این رابطه و استفاده از آن در وب سایت حود نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، می توانید به وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد مراجعه کنید و از کارشناسان و مشاوران مجرب این آژانس کمک بگیرید.