منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 10 دقیقه

برای نتیجه‌گیری خوب از تبلیغ اینستاگرام لازم است علاوه بر توجه به اجرای تبلیغات محتوای خوبی را هم آماده کرده باشید. محتوای تبلیغات می‌تواند گرافیکی یا تصاویر متحرک و یا حتی یک عکس و ویدئو باشد. در اینستاگرام محتوای تصویری جلب‌توجه می‌کند و بعد از آن محتوای متنی که در پایین عکس قرار دارد که کار را تمام می کند.

یکی از روش های تبلیغات آنلاین، تبلیغ در اینستاگرام است که می توان از آن برای برندسازی استفاده کرد. اینستاگرام فضای مناسبی را برای کسب در آمد ایجاد کرده است. یکی از این روش های کسب در آمد در اینستاگرام، تبلیغات است. اینستاگرام اکنون بیش از نیم میلیارد کاربر فعال در جهان و 20میلیون کاربر فعال در ایران دارد و دومین شبکه محبوب اجتماعی است  که بعد از فیس بوک قرار دارد. امروزه تبلیغ در اینستاگرام از ضرورت های هر کسب و کار است. باتوجه به اینکه اینستاگرام یک شبکه نمایشی است می توان با قرار دادن ویدئو و عکس های جذاب و تاثیر گذار مخاطبان را جذب کرد.

قبل از پرداختن به روش های تبلیغات، لازم است ابتدا با اصول اولیه تبلیغ در اینستاگرام آشنا شوید.

  • تبلیغات چرخشی: تبلیغات چرخشی از تبلیغات تصویری عمیق تر است. افراد می توانند عکس های بیشتری را ببینند و با لمس یک دکمه به وب سایت محصول بروند و با ویژگی های دیگر محصولات آشنایی پیدا کنند.

روش های کاربردی برای تبلیغ در اینستاگرام

1- از ابزارهای رایگان اینستاگرام استفاده کنید.

یکی از بهترین امکانات در اینستاگرام، ساخت اکانت تجاری است که در اختیار کاربرانش قرار می دهد. دنبال کننده های شما می توانند با انتخاب یک دکمه با شما ارتباط برقرار کنند مانند ارسال پیام برای شما است. شما می توانید با ساخت پیج تجاری برای رونق کسب و کار و برندسازی استفاده کنید تا کاربران جذب محتوا و برند شما بشوند.

2- از پیج های پر طرفدار و پر بازدید استفاده کنید.

تبلیغ در اینستاگرام و پیج های بزرگ می تواند به دیده شدن محصول شما بسیار کمک کند. اما قبل از دادن هزینه برای تبلیغ مطمئن شوید که دنبال کننده های آن پیج واقعی باشند. برخی از افراد سودجو با استفاده از نرم افزار تعداد دنبال کننده های خود را افزایش می دهند و با پذیرفتن تبلیغ و تحمیل هزینه های گزاف شما را فریب می دهند. لذا حتما دقت کنید که پیج انتخابی شما معتبر باشد.

اکنون میخواهیم راه های تبلیغ در اینستاگرام را از جمله ارسال پیام تبلیغاتی، تبلیغات پاپ آپ، تبلیغ پست، تبلیغ مستقیم و کمپین تبلیغاتی را توضیح دهیم.

 روش های دیگر تبلیغ در اینستاگرام

  • تبلیغ در استوری، بازدهی بالا و ریسک کم، شما می توانید تبلیغ خود را در استوری و در پیج های برتر اینستاگرام به نمایش بگذارید.
  • تبلیغ بصورت پست، شما می توانید در صفحات ایرانی پر کاربر و پر مخاطب پست خود را به مدت 24 ساعت به نمایش بگذارید این روش یکی از روش های مرسوم برای تبلیغات است که برای اجرای کمپین های اینستاگرامی مناسب می باشد.
  • تبلیغ توسط افراد تاثیر گذار با مخاطبان زیاد، تبلیغ از طریق افراد تاثیر گذار به برند شما اعتبار می بخشد و مخاطبان از وجود برند شما آگاه می سازد. این نوع تبلیغات بر بالا رفتن میزان فروش و کمپین تبلیغاتی اینستاگرام تاثیر می گذارد.

کمپین های تبلیغاتی

در عصر حاضر تبلیغ در اینستاگرام مورد توجه بسیاری از برندها قرارگرفته و بستری مناسب برای تبلیغ محصولات و خدمات را فراهم کرده است. اینستاگرام با پیدا کردن مشتری های جدید و افزایش مشغولیت در ذهن مخاطبان به برندها کمک زیادی می کند. یکی از روش های تبلیغ در اینستاگرام ایجاد کمپین های تبلیغاتی است که برای راه اندازی آن به یک اکانت فیسبوک نیاز است. تبلیغ در اینستاگرام از راه ads manager اینستاگرام و یا power editor در فیسبوک مدیریت می شوند. در این کمپین ها تلاش می شود تا در زمانی مشخص به هدفی بخصوص دست پیدا کنند. بنابراین محتوایی که در کمپین ها استفاده می شود در خدمت هدف ذکر شده است، هدفی که کاملا روشن است و امکان ارزیابی آن وجود دارد. 5 روش برای کمک به اجرای کمپین ها وجود دارد:

برای کمپین تبلیغاتی خود هدف تعیین نمایید.

برای داشتن یک کمپین اینستاگرامی موفق لازم است که اهدافی روشن داشته باشید باید بدانید آیا هدفتان برندسازی است یا فقط فروش یک محصول؟

1- مخاطبان خود را بشناسید.

اگر به دنبال جذاب شدن هستید لازم است استراتژی را در اطراف محتوا اجرا کنید که مخاطبان شما با آن واقعا روبرو هستند. هر چه بیشتر درباره مخاطبان خود بدانید بیشتر و بهتر می توانید کمپین های تبلیغاتی را مطابق با نیاز های مخاطبان خود اختصاص بدهید. برای این روش لازم است که مخاطبان خود را دنبال کنید تا متوجه بشوید آن ها کدام پست شما را بیشتر دوست دارند در پیج شما ببینند؟ چه پست هایی را دوست دارند در پیج خودشان به نمایش بگذارند؟ هنگامی که یک مشتری پیدا می کنید اگر روی برگه پیشنهاد اینستاگرام کلیک کنید کاربران دیگری مانند آن را به شما معرفی می کند.

2- یک برنامه برای کمپین خود در نظر بگیرید.

شما باید درک صحیحی از اینکه دقیقا برای رسیدن به چه چیزی در تلاش هستید داشته باشید اما چگونه می توان این کار را انجام دهد؟

در ابتدا باید منابع خود را از قبل برنامه ریزی و مشخص کنید. بطور مثال چند پست می خواهید منتشر کنید؟ مدت زمان اجرای کمپین، چه مقدار خواهد بود؟ خودتان عکس می گیرید یا عکاس استخدام می کنید؟ این سوالات به شما برای برنامه ریزی منابع کمک می کند. همچنین شما در بعضی از زمان ها لازم است که برای رسیدن به یک هشتگ جذاب و قابل اشتراک برنامه ریزی و سرمایه گذاری کنید. هنگامی که برنامه ریزی خود را انجام دادید لازم است به شروع اجرای استراتژی خود فکر کنید. هر روشی که برای اجرای استراتژی خود انتخاب کردید به یا داشته باشید که محتوا با کیفیت بالا و جذاب مورد علاقه کاربران برای لایک، اشتراک گذاری و یا نظر دادن است.

3- برای تبلیغ با افراد با نفوذ اینستاگرام رابطه برقرار کنید.

زمانی که محتوای کمپین اینستاگرامی خود را مشخص کردید، در تلاشید تا بالاترین میزان بیننده را داشته باشد. یک راه بسیار عالی و موثر برای تبلیغ کمپین تبلیغاتی شما، شناخت افراد با نفوذ اینستاگرام است. با توجه به منعطف بودن بازاریابی در اینستاگرام، شما می توانید وبلاگ نویسان، عکاسان و  نفوذ گران مرتبط و علاقمند به کسب و کارتان را شناسایی و در صورت در دسترس بودنشان، با آنها همکاری کنید. همچنین باید با نفوذ کنندگانی که ده ها هزار مخاطب دارند همکاری کنید تا محصول شما را به اشتراک بگذارند.

4- تبلیغات خود را سازماندهی کنید و برای ارسال پست زمانبندی داشته باشد.

برای ارسال پست ها زمانبندی داشته باشید تا بتوانید مخاطبان را بیشتر درگیر بکنید. برای پاسخ دادن به نظرات و گسترش دادن برند خود برنامه ریزی داشته باشید و از زمانبند برای قراردادن پست در زمان های مشخص استفاده کنید تا هرروز به جای انجام کارهای دیگر خود را درگیر ارسال پست نکنید.

در این مطلب به تبلیغ در اینستاگرام باروش های ارسال پیام تبلیغاتی، تبلیغ پاپ آپ، مستقیم و کمپین تبلیغاتی و بصورت پست اشاره شده است

انواع کمپین ها

کمپین های تبلیغاتی بر اساس کارایی و هدفی که دنبال می کنند به دسته هایی جداگانه تقسیم بندی می شوند. بدین منظور به رایج ترین آن ها اشاره می کنیم.

  • کمپین آگاهی از برند: با توجه به نام این کمپین، هدف اصلی، معرفی شرکت، خدمات و محصولات به مخاطبان است. این دسته از کمپین ها بیشتر برای برندهای تازه تاسیس شده و صاحب مشاغلی است که تصمیم دارند با گروه جدیدی از مخاطبان رابطه برقرار کنند.
  • کمپین ارزشی: این دسته از کمپین ها برای نشان دادن و معرفی کردن ارزش های اخلاقی است که برند شما از آن حمایت می کند. این مورد در کشور ما اثر بخشی زیادی دارد. برای اینکار می توان با خیریه ها قرار داد بست. مردم ایران به انجام امورات خیریه و نیکوکاری علاقه زیادی دارند.
  • کمپین تبلیغاتی و فروش: فروش محصول به وسیله تبلیغ کردن در اینستاگرام یکی از روش های متداول در توسط برندهای مختلف شده است. می توان از کدهای تخفیف استفاده و دنبال کنندگان را به خرید تشویق کرد.
  • کمپین رقابتی: برنامه رقابتی متعددی توسط صاحبان برندها در اینستاگرام شکل گرفته است که تاثیر شگرفی بر افزایش مشغولیت مخاطبان دارد. بطور مثال می توان از مسابقاتی که صفحات اینستاگرامی انجام می دهند نام برد که در آن از مخاطبان می خواهند دوستان خود را تگ نمایند که این روش باعث جذب تگ شده ها به آن پیج ها می شود.
  • کمپین عرضه محصولات: اگر قصد عرضه محصول و خدمات بخصوصی را دارید راه اندازی این کمپین موثر است.
  • کمپین تولید محتوا توسط کاربر : در این کمپین ها از دنبال کننده ها خواسته می شود تا عکس هایی از خودشان یا در حال استفاده از محصولات به اشتراک بگذارند و هشتگ مخصوصی برای اینکار در نظر بگیرند تا پیوستگی آن ها حفظ بشود.

تبلیغ پاپ آپ اینستاگرام

یکی دیگر از موثرترین روش های تبلیغ در اینستاگرام تبلیغات پاپ آپ است. افزایش دنبال کننده در این نوع تبلیغ به صفحه شما بستگی دارد، اتفاقی که در تبلیغ پاپ آپ رخ می دهد این است که پیج شما به تعداد زیادی از مخاطبان نمایش داده می شود حالا اینکه چه تعداد از کاربران شما را دنبال کنند به جذابیت صفحه شما بستگی دارد تبلیغ در اینستاگرام از این روش بصورت تقریبی 200 تا 2000 دنبال کننده را می تواند جذب کند اما قبل از تبلیغ به روش پاپ آپ لازم است برای کاربران جذابیت ایجاد کنید. استفاده از عکس و محتوای جذاب در پست های آخر، برگزاری مسابقات، استفاده از عکس مناسب در پروفایل تاثیر زیادی در جذب دنبال کننده ها دارد.

مزایای تبلیغ پاپ آپ

  • لایک ها و ویو پست ها بالا می رود.
  • بازدهی بالایی دارد.
  • با کیفیت ترین و ارزان ترین تبلیغ در اینستاگرام
  • ثبت سفارش آسان
  • تمامی کاربران اضافه شده به پیج شما واقعی هستند.

چه کسانی می توانند از تبلیغ پاپ آپ استفاده نمایند؟

ارسال پیام تبلیغاتی

ارسال پیام های تبلیغاتی در اینستاگرام چه بصورت ارسال در دایرکت و چه بصورت گذاشتن کامنت در پایین پست های مرتبط می تواند به شدت در جذب دنبال کننده ها، مخاطبان و مشتریان، موفق عمل کند و بازدید پیج را بالا ببرد. در این روش باید هدفمند برای مخاطب پیام ارسال کنید. ارسال پیام های تبلیغاتی به گروه های هدف شما روشی موثر در دیده شدن همه محصولات و جذب دنبال کننده می باشد. برای ارسال پیام می توان با جست جوی هشتگ های مرتبط با کار خود، می توانید مخاطبین هدف خود را شناسایی کنید و با لایک کردن پست آن پیج ها و ارسال کامنت های تبلیغاتی برای جذب مخاطبان استفاده کنید البته ضروری است که بدانید در این کار به هیچ وجه زیاده روی نکنید.

تبلیغ پست در اینستاگرام

در این نوع از تبلیغ در اینستاگرام باید به مدت زمانی که پست در صفحه تبلیغاتی قرار می گیرد دقت کرده چون غالبا کاربران زیادی به پیج های تبلیغاتی سر میزنند پس وجود پست شما یک عامل مهم برای جذب دنبال کننده است. البته این زمان به تعرفه تبلیغ در اینستاگرام نیز بستگی دارد. در ضمن پست هایتان را در زمان هایی ارسال کنید که مطمئن شوید بیشترین افراد آن را می بینند. در اینگونه از تبلیغات می توانید پست ها را چند بار نمایش دهید بطور مثال میخواهید تبلیغ شما 2 الی 3 ساعت در پیج قرار بگیرد ولی هر نیم ساعت پاک شده و مجددا ارسال شده تا پیام تبلیغاتی شما مجددا بالا بیاید. می توانید برای اینکه بازدهی بالایی داشته باشید خرید طولانی مدت از پیج های تبلیغاتی داشته باشید ولی حتما پیج های پر مخاطب را برای اینکار برگزینید.

تبلیغ مستقیم در اینستاگرام

شما می توانید بعد از تبلیغ در صفحات پر بازدید و جذب دنبال کننده های بالا در پیج خود بطور مستقیم و بدون هزینه به تبلیغ در اینستاگرام بپردازید. با توجه به این موضوع که قطعا در اینستاگرام رقیب دارید باید حداقل پیج 10 تا از رقیبان خود را شناسایی و یک مدت با دقت محتوای آنها را بررسی کنید و با شناخت نقاط قوت و ضعف آن ها محتوای تولید شده بهتری را در پیج خود قرار دهید. روش های مختلف تبلیغات مستقیم

  • تبلیغ تصویری: همان اشتراک گذاری عکس، با استفاده از عکس های جذاب محصولات خود، مشتری را تشویق به خرید کنید.
  • ویدئو تبلیغاتی: برند خود را در یک ویدئو کمتر از یک دقیقه تبلیغ کنید. از ویدئوهایی استفاده کنید که پویایی و فعال بودن پیج شما را نمایش بدهد. برای این کار می توانید از استوری ویدئو 15 ثانیه ای استفاده کرده و به تولید تیزرهای اینستاگرامی برای معرفی خدمات خود بپردازید.
  • نمایش استوری تبلیغاتی: استفاده از استوری برای نمایش تبلیغات که به مدت 24 ساعت نمایش داده می شود. از این مدل تبلیغ در اینستاگرام استفاده کنید.
  • محتوای متنی: فقط تولید محتوا با کیفیت منجر به افزایش فروش نمی شود بلکه باید متن های جذابی برای تاثیر گذاری بر مخاطب خود ایجاد کنید. در متن های خود به مخاطبان خود بهانه دنبال کردن را بدهید مثلا پست های مرتبط با فواصل زمانی قرار بدهید. بطور مثال به مخاطبان خود در پایان هر پست بگویید پست بعدی دو روز دیگر آپلود می شود اینکار به دنبال کردن مخاطبان کمک می کند.

موفقیت در تبلیغات

موفقیت تبلیغ در اینستاگرام

در کسب و کار و تجارت هیچ ضمانتی برای موفق شدن شما وجود ندارد، اما با انجام دادن کارهایی می توان شانس موفق شدنتان را افزایش بدهید. در ادامه نکاتی را می خوانید که باید روی آنها تمرکز کنید و آنها را به  نحو احسن انجام دهید تا به موفقیت برسید.

1- استفاده از عکس های با کیفیت و طبیعی:

 اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بر پایه مسائل بصری است. در صفحات خود سعی کنید از تصاویر خارق العاده و طبیعی استفاده کنید. استفاده از عکس ها طبیعی باعث پیشرفت کمپین تبلیغاتی شما می شود. در این صورت است که کاربران بجای عبور سریع از عکس های پیج شما، آنها را به دقت مشاهده کنند.

2- برندینگ را کاهش دهید:

عکس های پیج شما فقط حس فروش را نباید القا کند. قرار دادن لگو برندتان در عکس ها اقدام خوبی است ولی نباید بگذارید که برند شما بر عکس ها سایه بندازد. بلکه باید با عناصر خلاقانه برند خود را به بازدید کنندگان معرفی کنید.

3- نوشته درون عکس ها را کم کنید:

در اینستاگرام عکس هایی که با نوشته پر شده باشد مخاطبان را جذب نخواهد کرد. اگر به حساب های برتر اینستاگرام سر بزنید متوجه خواهید شد که هیچ متنی در آنها دیده نمی شود و فقط در بعضی از پست های آنها لوگو برند دیده می شود.

4- مختصر بنویسید:

متن های همراه با عکس نباید طولانی باشند. تلاش کنید منظور خود را بصورت مختصر و روشن برای مخاطب بیان کنید.

5- تبلیغ در اینستاگرام را امتحان کنید:

بعضی از صاحبان مشاغل فکر می کنند می توانند با تکرار کارهای قبلی موفقیت خود را تکرار کنند، شاید این کار جواب بدهد اما بهتر است قبل از پرداخت هزینه به سراغ تبلیغ بروید. بدون شک داشتن خلاقیت میزان موفقیت شما را افزایش می دهد.

6- از هشتگ استفاده کنید:

هشتگ گذاری یک ضرورت تبلیغ در اینستاگرام است. برای استفاده از هشتگ حتما از کلمات صحیح استفاده نمایید.

7- از محتوای تولید شده توسط کاربران استفاده کنید:

دو قالب تبلیغاتی که اعتماد زیادی را جلب می کند، توصیه آشنایان و نظرات خریداران است شما با انتشار تصاویر مصرف کنندگانتان می توانید از هر دو روش استفاده کنید.

جمع بندی

برای نتیجه گیری خوب از تبلیغات در اینستاگرام لازم است علاوه بر توجه به اجرای تبلیغات محتوای خوبی را هم آماده کرده باشید. محتوای تبلیغات می تواند گرافیکی یا تصاویر متحرک و یا حتی یک عکس و ویدئو باشد. در اینستاگرام محتوای تصویری جلب توجه می کند و بعد از آن محتوای متنی که در پایین عکس قرار دارد که کار را تمام می کند. برای این کار لازم است خود را به جای بازدیدکنندگان هدف خود قرار بدهید و اطمینان پیدا کنید که اگر آنها پست تبلیغاتی شما را ببینند به آن توجه می کنند و به سراغ متن بروند یا خیر. در متن محتوای متنی توجه داشته باید که متن باید، ساده، گویا و روشن باشد و در زمان کوتاهی مخاطب را جذب نماید. امروزه تبلیغات در اینستاگرام رشد چشمگیری داشته و همواره در حال پیشرفت است.

پس هم اکنون شما به عنوان یک صاحب برند از این برنامه استفاده کنید تا به موفقیت دلخواه خود در زمینه فروش و معرفی برند خود داشته باشید. شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد با کمک تیم حرفه ای خود می تواند هرگونه تبلیغات در اینستاگرام به بهترین نحو عرضه کند. در عصر امروزی که شبکه های اجتماعی جزیی از زندگی تمامی مردم شده اند، لازم است که برای برند سازی و دیده شدن مورد توجه قرار بگیرند. شما می توانید به منظور آشنایی با چگونگی تبلیغ در اینستاگرام با کارشناسان شرکت تماس بگیرید و پاسخ های خود را در اسرع وقت دریافت کنید.