منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

قبل از آنکه در مورد ریدایرکت شدن صفحه لاگین وردپرس و به چگونگی حل این مشکل بپردازیم، مقدمه ای در خصوص سیستم تولید محتوای وردپرس و روش ورود به پنل مدیریتی این سیستم تولید محتوا ارائه می دهیم.

قبل از آنکه در مورد ریدایرکت شدن صفحه لاگین وردپرس و به چگونگی حل این مشکل بپردازیم، مقدمه ای در خصوص سیستم تولید محتوای وردپرس و روش ورود به پنل مدیریتی این سیستم تولید محتوا ارائه می دهیم. وردپرس یکی از پرکاربردترین سیستم های تولید محتوا است که اکثر کاربران و مدیران وب سایت ها برای مدیریت محتوای سایت خود از آن استفاده می کنند. کاربر برای ورود به پنل مدیریت وردپرس یا همان داشبورد وردپرس، با توجه به اینکه سیستم چگونه نصب شده باشد؛ اقدام می کند.

سیستم مدیریت محتوای وردپرس به دو صورت لوکال یا هاست نصب می شود. بعد از نصب هنگام ورود به پیشخوان وردپرس ممکن است با یک سری از خطاها و مشکل ریدایرکت شدن صفحه لاگین مواجه شوید. در ادامه مطلب از وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد که در زمینه مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره سئو سایت در اصفهان و مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان فعالیت می کند و همچنین پشتیبانی وب سایت وردپرسی را انجام می دهد؛ به مراحل رفع مشکل ریدایرکت شدن و رفرش صفحه لاگین وردپرس می پردازیم.

ورود به پنل مدیریتی وردپرس

هرگاه وردپرس روی لوکال نصب شده باشد ;ابتدا برنامه سرور مجازی مثل wampp یا xampp را که از قبل روی سیستم نصب شده اند; باید فعال کنیم و سپس برای لاگین به فایل وردپرس برای مثال با نام کاربری eikad آدرس زیر را در مرورگر خود وارد می کنیم:

Localhost/eikad/wp-admin

ولی هرگاه وردپرس روی هاست قرار دارد، برای لاگین شدن به داشبورد وردپرس باید آدرس زیر را برای سایت ایکاد به نشانی eikad.com وارد کنیم:

Eikad.com/wp-admin

با وارد کردن این آدرس نام کاربری و رمز عبوری از کاربر خواسته می شود. این نام کاربری و رمز عبور در مرحله راه اندازی وردپرس بر روی لوکال یا هاست توسط کاربر تعیین شده است.

خطای ریدایرکت شدن صفحه لاگین وردپرس

یکی از مهم ترین و پرتکرارترین خطاهایی که در سیستم تولید محتوای وردپرس ایجاد می شود، مشکل ریدایرکت شدن صفحه لاگین وردپرس است که اکثر کاربران با خطاهای رایجی همچون خطای Internal Server Error 500در هاست، خطای اتصال به پایگاه داده در وردپرس و صفحه سفید یا همان صفحه مرگ، آشنایی دارند. دلایلی که موجب بروز این خطا می شوند عبارتند از:

  • سایت وردپرس ممکن است یک فایل htaccess خراب داشته باشد.
  • مرورگر مورد استفاده کاربر، فایل ها و داده های قدیمی وردپرس را ذخیره می کند.
  • آخرین قالب یا افزونه نصب شده معیوب یا ناسازگار با سایر افزونه ها باشد.
  • تنظیمات URL وردپرس نادرست باشد.

مراحل برطرف کردن مشکل رفرش و ریدایرکت شدن صفحه لاگین وردپرس

نکته قابل توجه این است که کاربر قبل از آنکه با استفاده از روش های زیر به رفع و عیب یابی خطا بپردازد؛ ابتدا باید از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کند که اگر مشکل ریدایرکت شدن صفحه لاگین حل نشد؛ بتواند به تنظیمات قبلی سایت خود برگردد.

مشکل ریدایرکت شدن صفحه لاگین وردپرس

پاک کردن کوکی ها و کش مرورگر:

از آنجایی که وردپرس برای ذخیره داده های احراز هویت از کوکی ها استفاده می کند; ممکن است فایل های قدیمی را حفظ و در نتیجه تغییری در مسیر صفحه لاگین ایجاد کند. پاک کردن کش و کوکی ها در مرورگرهای مختلف، متفاوت و در عین حال بسیار آسان می باشد. یکی از مهمترین و پرکاربردترین مرورگرهای مورد استفاده کاربران مرورگر گوگل کروم است که برای پاک کردن کوکی ها در این مرورگر به روش زیر اقدام کنید:

با کلیک روی سه نقطه درگوشه سمت راست مرورگر خود به قسمت Setting بروید و گزینه privacy and security انتخاب و با کلیک بر روی گزینه Clear browsing data پنجره ای برای شما ظاهر می شود. در این پنجره شما باید محدوده زمانی را روی All time تنظیم کنید وگزینه های Cookies and other site data و Cached images and files را علامت دار و در نهایت بر روی Clear data کلیک کنید. پس از تکمیل این فرآیند، مرورگر خود را راه اندازی مجدد کنید و برای ورود به صفحه لاگین خود اقدام کنید. اگر همچنان مشکل ریدایرکت شدن صفحه لاگین وردپرس شما حل نشده است به مراحل بعدی بروید.

به روزرسانی تنظیمات URL:

در قسمت تنظیمات وردپرس آدرس وب سایت و محل نصب وردپرس قرار دارد که شما می توانید این گزینه را در قسمت تنظیمات عمومی مشاهده کنید. اگر این URL ها نادرست باشند؛ شما دائما به صفحه ورود هدایت می شوید و عمل لاگین تکرار می شود. با ویرایش کردن فایل wp-config.php این مشکل برطرف می شود. فایل wp-config.php یک فایل مهم در وردپرس است که تنظیمات اصلی وردپرس در آن قرار دار.د می توانید با استفاده از فایل FTP یا File manager به این قسمت دسترسی پیدا کنید. برای این کار فایل wp-config.php را در پوشه روت یا همان public_html پیدا کنید. برای ویرایش این قسمت کد زیر را قبل از عبارت That’s all, stop editing! Happy publishing’ قرار دهید.

define(‘WP_HOME’,’https://www.example.com’);

define(‘WP_SITEURL’,’https://www.example.com’);

در نظر داشته باشید که به جای example.com حتما نام سایت خودتان را تایپ کنید. در ادامه تغییرات را ذخیره و فایل را مجدد در وب سایت خود بارگذاری کنید. حالا مجدد برای ورود اقدام نمایید و اگر همچنان مشکل شما برطرف نشده است، روش های بعدی را امتحان کنید.

بررسی افزونه ها و قالب های بروزرسانی شده اخیر:

همان طور که گفته شد اگر افزونه ها و قالب های جدید، معیوب و با سایر افزونه ها ناسازگار باشند؛ در مسیر ورود به سیستم وردپرس تغییر ایجاد می کنند و موجب ریدایرکت شدن صفحه لاگین وردپرس می شوند. برای اینکه بدانید افزونه ها و قالب هایی که اخیرا بروزرسانی کرده اید معیوب یا ناسازگارهستند، مراحل زیر انجام دهید:

تمام افزونه های وردپرس را غیر فعال کنید:

برای غیرفعال کردن این افزونه ها باید از طریق FTP یا File manager به پوشه wp-content بروید. در داخل آن فایل plugins قرار دارد که تمامی افزونه های وردپرس در اینجا نصب می شود. با تغییردادن نام فایل plugins به plugins_backup تمام افزونه های نصب شده وردپرس شما غیرفعال می شود. اگر با غیرفعال کردن افزونه ها موفق به لاگین شدید در ادامه باید تک تک، نام تمامی پوشه های افزونه ها را تغییر دهید، تا افزونه مخرب را پیدا کنید. یعنی اینکه شما با تغییر نام هر فایل یک بار باید اقدام به لاگین وردپرس خود کنید تا مشکل را پیدا کنید.

برگشت به قالب پیش فرض وردپرس:

برای اینکه بدانیم قالب ارتقا یافته وردپرس ما مشکل ریدایرکت شدن صفحه لاگین را ایجاد کرده است؛ باید همانند مراحل غیرفعال کردن افزونه ها؛ قالب وردپرس خود را غیر فعال کنیم. برای این کار فقط باید به پوشه wp-content/themes برویم و نام پوشه themes را به themes_backup تغییر دهیم. مجددا با اقدام به لاگین و ورود موفق به صفحه وردپرس متوجه می شویم که قالب مورد استفاده ما معیوب است. حالا می توانیم با نصب یک نسخه جدید یا قالب به جز قالب نصب شده، مشکل ریدایرکت شدن صفحه لاگین وردپرس خود را حل کنیم.

بازیابی فایل htaccess

اگر تمامی روش های بالا را انجام داده و همچنان مشکل ریدایرکت شدن صفحه لاگین وردپرس شما حل نشده است، فایل htaccess که در دایرکتوری ریشه سایت شما قرار دارد، خراب است. این فایل وردپرس شما را قادر می سازد تا با سرور عامل، تعامل داشته باشید و پیوند های یکتا برای سایت شما ایجاد کند. برای دسترسی به این فایل از طریق FTP یا File manager به پوشه wp-cntent بروید و فایل htaccess را حذف کنید. حالا اقدام به لاگین کنید و در صورت ورود موفق باید یک فایل جدید htaccess ایجاد کنید. با توجه به اینکه نیازی به ایجاد هیچ تغییری در صفحه تنظیمات پیوندهای یکتا وجود ندارد؛ شما می توانید به‌ سادگی دکمه آبی رو فشار دهید و یک فایل htaccess جدید در فهرست اصلی سایت شما ظاهر می‌شود.

جمع بندی

در این مقاله به مشکل ریدایرکت شدن صفحه لاگین وردپرس پرداختیم. شما با استفاده از راهکارهای ارائه شده می توانید این خطا را برطرف کنید ولی همان طور که قبلا هم گفته شد حتما قبل از اعمال هرگونه تغییرات در پنل مدیریتی وردپرس خود، از سایت خود یک نسخه پشتیبان بگیرید. . برای طراحی وب سایت یا طراحی سایت نیازمندی ها و اگهی مشابه دیوار می توانید از کارشناسان و متخصصین تیم دیجیتال مارکتینگ ایکاد کمک بگیرید. دیجیتال مارکتینگ ایکاد در زمینه مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان؛ مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان و مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان فعالیت می کند. برا ارتقاء وب سایت و رسیدن به هدف های بازاریابی تجاری خود می توانید از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد کمک بگیرید.