منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 11 دقیقه

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و در دسترس بودن تجهیزات الکترونیکی تقریباً می‌توانیم هر چیزی را به‌ صورت آنلاین خریداری کنیم. درواقع، کارشناسان بر این نظر هستند که خرید اینترنتی به‌زودی از نظر حجم مالی از خرید سنتی سبقت خواهد گرفت. خرید آنلاین بخشی از تجارت الکترونیکی است. در مقاله پیشرو قصد داریم در مورد خرید مجازی از وب‌سایت بیشتر بدانیم.

فروشگاه‌های اینترنتی در نحوه خرید و فروش اینترنتی جایگاه ویژه‌ای را به دست آورده‌اند. شما می‌توانید از طریق جستجو در اینترنت کالای موردنظر خود را با مقایسه در بین محصولات موجود انتخاب کنید و خرید اینترنتی از سایت داشته باشید. خرید آنلاین به دلیل همین راحتی و مزایای بسیاری که دارد، در حال گسترش و توسعه زیادی است. در ادامه ما در شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد مطلبی را در مورد اینکه چگونه اینترنتی خرید کنیم؟ و چه نکاتی را باید در خرید اینترنتی از سایت در نظر بگیریم آماده کرده‌ایم. تا پایان مقاله همراه ما باشید.

خرید اینترنتی از سایت چیست؟

خرید آنلاین فعالیت یا اقدام به خرید محصولات یا خدمات از طریق اینترنت گفته می‌شود. این به معنای دسترسی پیدا کردن به اینترنت، ورود به وب‌سایت فروشنده مورد نظر، انتخاب محصول یا خدمت و مشخص کردن چگونگی تحویل آن است. خریدار برای کالا یا خدماتی که سفارش داده است پرداخت را می‌تواند به‌صورت آنلاین با کارت اعتباری یا نقدی در هنگام تحویل درب منزل انجام دهد. مدیران وب‌سایت برای اینکه اطلاعات کاملی از محصول در اختیار مشتریان قرار دهد، دستورالعمل‌ها، مشخصات ساخت و نمایش‌ها را در دسترس مشتری قرار می‌دهند. همچنین برای اطمینان مشتری پشتیبانی آنلاین را در وب‌سایت قرار می‌دهند تا در صورت لزوم به مشتریان مشاوره یا راهنمایی ارائه دهند.

خرید اینترنتی از سایت

با خرید اینترنتی از سایت نیاز نیست در صف‌های طولانی برای تسویه‌حساب منتظر شوید. نیازی به حمل و نقل کالاها ندارید و می‌توانید بسته را درب منزل تحویل بگیرید. خرید اینترنتی از سایت با یک دکمه انجام می‌گیرد و نیازی به حضور شما در فروشگاه ندارد.
همچنین چگونگی دریافت کالای خریداری‌شده به انتخاب شما صورت می‌گیرد. می‌توانید درخواست دهید که کالای خریداری‌شده را برای شما ارسال کنند و یا اینکه در صورت تمایل خودتان در فروشگاه تحویل بگیرید. این انعطاف‌پذیری بسته به نیاز شما می‌تواند بسیار مفید باشد. اینکه چه زمانی به آن کالا احتیاج دارید یا چه زمانی در خانه خواهید بود، برای تحویل آن تصمیم‌گیری کنید.

خرید اینترنتی از سایت به‌صورت ایمن

می‌توان گفت خرید آنلاین یک روش عالی برای مقایسه قیمت‌ها، یافتن معاملات و صرفه‌جویی در هزینه است که از هرکجا با اتصال به اینترنت یا تلفن همراه می‌توان خرید را انجام داد. اما با افزایش محبوبیت آن و بالا رفتن میزان آمار خرید مجازی از وب‌سایت خطرات آن نیز افزایش‌یافته است. به این دلیل که کلاه برداری‌های اینترنتی و دزدیدن پول از حساب مشتریان افزایش‌یافته است.
اطلاع از خط‌مشی شرکت
عدم استفاده از Wi-Fi عمومی
نکات ایمنی خرید اینترنتی از سایت
تحقیق درباره وب سایت‌های فروش آنلاین
اطمینان از ایمنی وب‌سایت فروش آنلاین
استفاده از نرم‌افزارها و ویروس‌یاب در سیستم خود

نحوه خرید اینترنتی کالا به‌صورت امن

راهکاری که برای مقابله با خطرات خرید اینترنتی وجود دارد; توجه به قوانینی است که باید در خرید اینترنتی از سایت; در نظر بگیرید تا یک تجربه خرید آنلاین ایمن و مطمئن داشته باشید.

تحقیق درباره فروشگاه اینترنتی

فروشگاه‌های اینترنتی بسیاری وجود دارد. بهتر است قبل از خرید اینترنتی از سایت در مورد برند و نحوه خریدوفروش اینترنتی محصولات فروشنده تحقیق کاملی داشته باشید. وب سایت‌ها و فروشگاه‌های مجازی معتبر انتخاب مناسب‌تری برای خرید اینترنتی هستند، اما این وب سایت‌ها نیز می‌توانند مورد حملات فارمینگ قرار بگیرند. حملات فارمینگ به حملاتی گفته می‌شود که هویت و اطلاعات کاربر را هدف قرار داده‌اند.

امنیت آنلاین

چندین کار وجود دارد که می‌توان برای حفظ امنیت آنلاین بر روی دستگاه دیجیتال خود انجام دهید. مطمئن شوید که نرم‌افزار و ضد ویروس شما به‌روز است و همیشه آن‌ها را بر روی دستگاه دیجیتال خود روشن نگه‌دارید. به‌روزرسانی‌ها اغلب حاوی تغییراتی هستند که به شما و دستگاه‌هایتان در برابر کلاه‌برداران و مجرمان آنلاین و روش‌های جدید کلاه‌برداری محافظت می‌کند.
به‌هیچ‌عنوان رمز عبور خود را در اختیار دیگران قرار ندهید. همیشه با استفاده از ترکیبی از حروف بزرگ، حروف کوچک، تعداد و کاراکترهای خاص، رمزهای عبور قوی برای حساب‌های آنلاین خود انتخاب کنید. سعی کنید رمز خود را در مدت‌های مختلف تغییر دهید. رمز ثابت که به‌سادگی قابل حدس زدن باشد انتخاب نکنید.

خرید اینترنتی از سایت

امنیت Wi-Fi

اطمینان حاصل کنید که اتصال اینترنت مورداستفاده شما امن است. به خاطر داشته باشید از Wi-Fi عمومی در کافی‌شاپ‌ها، مراکز خرید و مکان‌های دیگر برای خرید آنلاین، استفاده از بانکداری اینترنتی یا هر چیز دیگری که نیاز به ارسال اطلاعات شخصی دارید استفاده نکنید. در اتصال‌های عمومی به‌راحتی می‌توانید مورد سرقت اینترنتی قرار بگیرید زیرا اتصالات عمومی ناامن هستند.
اتصالات ناامن Wi-Fi به این معنی است که کلاه‌برداران می‌توانند به هر اطلاعاتی که در هنگام اتصال به این شبکه‌ها ارسال خواهید کرد، دسترسی داشته باشند. حتی داده‌های تلفن همراه معمولی شما از Wi-Fi عمومی ایمن‌تر هستند.

تشخیص امنیت وب‌سایت

شما باید شماره کارت اعتباری خود را در وب سایت‌هایی قرار دهید که از امنیت آن‌ها مطمئن باشید. توجه کنید که ایمن بودن وب‌سایت به معنای درستی فروشنده نیست. در هنگام خرید به این نکات در آدرس مرورگر توجه کنید. آدرس مرورگر باید این علامت‌ها را در خود داشته باشد:
قفل کنار نوار آدرس
آدرس باید با https شروع شود که نشان‌دهنده امن بودن وب‌سایت است.
نوار آدرس سبز
گواهی معتبر: با کلیک روی نماد قفل و یا سمت چپ نوار آدرس باید اطلاعات گواهی سایت را ببینید.

چگونه به‌صورت اینترنتی از سایت خرید کنیم ؟

وقتی بعد از بررسی محصول تصمیم نهایی خود را برای خرید محصول گرفتید و انتخاب شما قطعی شد، باید گزینه خرید محصول و یا گزینه‌ای با این مضمون را انتخاب کنید. محصول موردنظر به سبد خرید شما اضافه می‌شود. می‌توانید در این صفحه تعداد و رنگ و ابعاد موردنظر محصول خود را انتخاب کنید. بعضی از سایت‌های خرید برای خرید محصول از شما می‌خواهند که وارد حساب کاربری خود شوید. در قدم بعدی اطلاعات و شماره تماس و آدرس خود برای دریافت محصول را در فرم مربوطه وارد می‌نماید. پس از تکمیل اطلاعات به صفحه پرداخت هدایت می‌شوید که با وارد کردن اطلاعات کارت ‌بانکی پرداخت را تکمیل می‌کنید. البته در هر مرحله دقت کنید که وارد یک سایت فیشینگ نشوید. از امنیت وب‌سایت با راهکارهایی که بیان شد مطمئن شوید و سپس خرید را انجام دهید.

مزایای خرید اینترنتی از سایت

با رشد سریع فناوری و ورود اینترنت، سازمان‌های تجاری از روش سنتی فروش کالا به روش الکترونیکی فروش کالا روی آورده‌اند. سازمان‌های تجاری اینترنت را به‌عنوان ابزار اصلی برای انجام معاملات تجاری انتخاب کرده‌اند. مشتریان ترجیح می‌دهند خرید اینترنتی از سایت داشته باشند تا اینکه زمان خود را در صف‌های فروش هدر دهند.
فروشگاه‌های آنلاین محدودیت مکانی و زمانی برای مشتریان ایجاد نمی‌کنند و محصولات متنوعی را می‌توان در وب سایت‌های فروشگاه‌های اینترنتی به فروش رساند. این به خریداران تحلیلی کمک می‌کند تا پس از جستجو و تحقیق و مقایسه، کالایی را انتخاب و خریداری کنند.

راحتی خرید اینترنتی از سایت

مشتریان می‌توانند اقلام را از خانه یا محل کار خود سفارش دهند و خریداری کنند. خرید از طریق اینترنت برای مشتری راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌گیرد. لغو سفارش آسان است. شما قبل از پرداخت می‌توانید درصورتی‌که از خرید خود پشیمان هستید با یک دکمه کل عملیات خرید را لغو کنید.ازجمله دلایلی که کاربران اینترنتی برای خرید اینترنتی از سایت ذکر کرده‌اند می‌توان به صرفه‌جویی در وقت، راحتی خرید در خانه، تنوع محصولات، اطلاعات دقیق از محصول، مقایسه برندها و خرید بدون تحت فشار بودن اشاره کرد. به طور کلی، در فروشگاه‌های فیزیکی، نمایندگان فروش و فروشندگان سعی دارند با تأثیرگذاری بر خریدار، او را ترغیب به خرید کنند. این مسئله ممکن است نوعی فشار و اجبار بر مشتری اعمال کند، درحالی‌که مشتریان به‌هیچ‌وجه در فروشگاه‌های اینترنتی برای خرید تحت‌فشار نیستند.

صرفه‌جویی در وقت با خرید اینترنتی از سایت

یکی از مزایای که خرید اینترنتی از سایت دارد این است که مشتریان برای پرداخت هزینه کالاهایی که توسط آن‌ها خریداری‌شده است، مجبور نیستند در صف‌های پیشخوان نقدی منتظر بمانند. آن‌ها می‌توانند از خانه یا محل کار خود خرید کنند و مجبور نیستند وقت خود را برای خرید در خیابان‌ها و مراکز خرید سپری کنند. مشتریان همچنین می‌توانند با واردکردن کلمات کلیدی یا استفاده از موتورهای جستجو به دنبال کالاهای موردنیاز خود باشند و تجربه لذت‌بخش از خرید مجازی از وب‌سایت را داشته باشند.

مقایسه کردن

شرکت‌ها برای جذب مشتری با سلیقه و نیازهای مختلف، و برآوردن نیازهای آن‌ها، طیف وسیعی از محصولات ارائه‌شده از برندها و شرکت‌های مختلف در بازه‌های قیمت متفاوت را به نمایش می‌گذارند. این خریداران را قادر می‌سازد پس از مقایسه ویژگی‌ها و قیمت محصولات به نمایش درآمده، از بین محصولات موجود بتوانند مدل‌های متنوعی را انتخاب کنند که مناسب خواسته آن‌ها باشد.

در دسترس بودن فروشگاه آنلاین

فروشگاه‌های خرید آنلاین در کل 365 روز سال هر 24 ساعت در هر هفت روز هفته; در دسترس خریداران هستند. بنابراین خرید اینترنتی از سایت محدود به زمان و مکان مشخصی نیست.

 ردیابی آنلاین

خریداران می‌توانند وضعیت سفارش آنلاین خود را ردیابی کنند و وضعیت ارسال و تحویل کالا را دنبال کنند.

صرفه‌جویی هزینه با خرید اینترنتی از سایت

برای جذب مشتری برای خرید مجازی از وب‌سایت، فروشگاه‌های اینترنتی و بازاریاب تخفیف‌هایی را به مشتریان ارائه دهند که باعث ترغیب مشتریان شود. به دلیل اینکه مالکان فروشگاه‌های اینترنتی بسیاری از هزینه‌هایی را که فروشگاه‌های فیزیکی دارند، برای آن‌ها وجود ندارد بهتر می‌توانند از تخفیفت متنوع‌تر در وب‌سایت خود بهره بگیرند.

معایب خرید اینترنتی از سایت

سهولت استفاده مهم‌ترین دلیل موفقیت تجارت الکترونیکی است. اگرچه اینترنت راهی آسان و سریع برای خرید یک محصول فراهم کرده است، برخی از افراد هنوز هم ترجیح می‌دهند از این فناوری به‌صورت محدود استفاده کنند. افراد بسیاری هستند که از اینترنت به‌عنوان وسیله‌ای برای جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در مورد محصول قبل از خرید آن در فروشگاه‌های فیزیکی استفاده می‌کنند. برخی از افراد همچنین می‌ترسند که به خرید اینترنتی عادت کنند. معایب عمده خرید اینترنتی از سایت به شرح زیر است.

تأخیر در تحویل

برخی از فروشگاه‌های اینترنتی با مدیریت نامناسب در تحویل محصول تأخیر ایجاد می‌کنند. تحویل طولانی‌مدت و چک نکردن موجودی انبار از مواردی است که در مدیریت نادرست اتفاق میافتد. اگرچه مدت‌زمانی که برای انتخاب، خرید و پرداخت یک محصول آنلاین ممکن است صرف شود بیش از 15 دقیقه نیست ولی تحویل محصول به مشتری امکان دارد حدود 1 تا 3 هفته به طول بیانجامد. این امر مشتری را دلسرد کرده و از خرید مجازی از وب‌سایت مجدداً جلوگیری می‌کند.

عدم تخفیف قابل‌توجه در فروشگاه‌های آنلاین

فروشگاه‌های فیزیکی تخفیف‌هایی را به مشتریان ارائه می‌دهند و آن‌ها را به خود جلب می‌کنند; بنابراین فروشگاه‌های آنلاین نمی‌توانند با آن‌ها به رقابت بپردازند و تخلف‌های چشمگیری داشته باشند.

عدم لمس کالا در خرید آنلاین

عدم احساس لمس کالا نگرانی در مورد کیفیت محصول ارائه‌شده را; ایجاد می‌کند. خرید آنلاین کاملاً مناسب نیست; زیرا مشتریان نمی‌توانند محصولات را به‌طور فیزیکی بررسی کنند. حتی این امکان وجود دارد; محصولی که خریداری‌شده با آنچه در وب‌سایت تبلیغ‌شده متفاوت باشد.

عدم بررسی دقیق در خرید اینترنتی

در خرید اینترنتی از سایت مشتری مجبور است کالایی را خریداری کند درصورتی‌که نمی‌تواند آن را ببیند. این امکان وجود ندارد که مشتری بداند محصول موردنظر واقعاً چگونه به نظر می‌رسد. یا بتواند کارایی و عملکرد آن را تست کند. تصاویر الکترونیکی یک محصول گاهی اوقات گمراه‌کننده است و به خاطر نورپردازی عکاسی تبلیغاتی واقعیت محصول را نشان نمی‌دهد. رنگ، شکل ظاهری واقعی ممکن است با تصاویر الکترونیکی مطابقت نداشته باشد. این مسائل می‌تواند موجب نارضایتی مشتری شود.

خرید از فروشگاه‌های فیزیکی برای مردم ملموس‌تر است. مردم دوست دارند; از فروشگاه‌های فیزیکی بازدید کنند و ترجیح می‌دهند که از نزدیک محصول را موردبررسی قرار دهند; هرچند که این کار زمان‌بر است. در خریدهای فیزیکی مردم می‌توانند; به‌راحتی جنس کالا را موردبررسی قرار دهند و کیفیت آن را امتحان کنند.

کلاه‌برداری در خرید آنلاین

کلاه‌برداری اینترنتی یکی از معضلان خرید اینترنتی از سایت است. بعضی‌اوقات حملات فیشینگ صورت می‌گیرد و وب سایت‌هایی مشابه وب‌سایت اصلی ایجاد می‌شوند. بعد از خرید شما سایت خرید ناپدید می‌شود. پس بهتر است قبل از خرید اینترنتی از اصل بودن وب‌سایت اطمینان حاصل کنید.
علاوه بر موارد فوق، پرداخت آنلاین نیز از امنیت بالایی برخوردار نیست. در پرداخت آنلاین باید دقت لازم را داشته باشید. میزان جرائم سایبری در حال افزایش است و از جزئیات کارت اعتباری و اطلاعات بانکی مشتریان سوءاستفاده می‌شود که باعث ایجاد مسائل مربوط به حریم خصوصی می‌شود. بهتر است قبل از خرید اینترنتی تمام مسائل امنیتی سایت را موردبررسی قرار دهید.

نکاتی که هنگام خرید اینترنتی از سایت باید در نظر داشته باشید

فروشگاه‌های اینترنتی در حال افزایش هستند. فراتر از اینکه خرید اینترنتی از سایت یک‌ راه آسان برای خرید است، فروشگاه‌های خرید آنلاین از بسیاری جهات برای مصرف‌کنندگان دارای منفعت هستند.
مزیت اصلی راحتی خرید است که دیگر نیاز به ‌صرف وقت در مکان‌های شلوغ و مراکز خرید نیست و می‌توانید وقت و انرژی‌تان را ذخیره کنید. اگر کمی دقت داشته باشید می‌توان گفت اینترنت مکانی عالی برای یافتن محصولات ارزان و معاملات خوب است. خریدهای اینترنتی و فروشگاه‌های معتبر اینترنتی می‌توانند انتخاب‌های گوناگون در اختیار خریداران قرار دهند. انتخاب کالا، رنگ و مدل متنوع و بر اساس علاقه مشتری صورت می‌گیرد. در اینجا چندین نکته برای مواقعی که قصد دارید خرید اینترنتی از سایت داشته باشید، آورده شده است.

بررسی جزئیات محصول

نخواندن توضیحات محصول یک اشتباه بزرگ است که افراد در هنگام خرید اینترنتی انجام می‌دهند. مشکلی که امروزه اکثر مصرف‌کنندگان آنلاین دارند این است که آن‌ها بیشتر تصمیمات خرید خود را بر اساس تصویر محصول نمایش داده‌شده می‌گیرند و دقتی نسبت به توضیحات محصول ندارند. آن‌ها برای خواندن و درک مطالب موردنیاز وقت نمی‌گذارند و آن را لازم نمی‌دانند. بهتر است برای اینکه پس از خرید محصول، از خرید خود پشیمان نشوید، همیشه قبل از انتخاب و اضافه کردن محصول موردنظر در سبد خرید، اطلاعات محصول را بررسی کنید. فریب تصاویر ویرایش شده و فتوشاپی را نخورید که ممکن است ظاهر واقعی مورد را نمایش ندهد و تصویری که مشاهده می‌کنید تصویر واقعی محصول نباشد.

یک راه ساده برای اینکه بهترین محصول یا خدمات موردنظر خود را پیدا کنید، بررسی توضیحات و راهنمای محصولات است. راهنماهای خرید و بررسی محصولات به شما کمک می‌کند تا موارد زیادی را در مورد کالایی که قصد خرید آن را دارید ازجمله ابعاد، رنگ، کیفیت، کارای و امکانات را بیاموزید. برخی از بررسی‌های نظرات کاربران می‌تواند انتظار جامع و واقع بینانه ای از محصول موردنظر را به شما بدهد. این نظرات بر اساس تجارب واقعی مشتری ایجادشده‌اند شده و به شما کمک می‌کند تا تصمیم بگیرید که آیا مایل به خرید این محصول هستید. آن‌ها معایب و محاسن محصول را به‌طور واقعی بیان می‌کنند. توضیحات محصولات و راهنمای استفاده آن‌ها یک کمک بزرگ برای خریدهای اینترنتی هستند.

بررسی هزینه‌های حمل‌ونقل

ارسال محصول توسط فروشگاه اینترنتی باید در زمان تعیین‌شده; تحویل مشتری گردد. باید در هنگام سفارش محصول به زمان تحویل دقت کنید. فروشنده اینترنتی موظف است; در زمان معین تحویل کالا را انجام دهد و اگر زمان مشخصی تعیین نشده است; محصول باید در حدود 30 روز پس از ثبت سفارش تحویل داده شود.

مقایسه قیمت برای محصولات مشابه

هنگام مقایسه قیمت محصولات، هدف خریدار; خرید بهترین محصول با بهترین و مناسب‌ترین قیمت است. برخی از مصرف‌کنندگان با کمال میل; پول خود را صرف خرید کالاهای با تخفیف و با قیمت پایین می‌کنند و زیاد به این مسئله اهمیت نمی‌دهند; اما برخی دیگر نسبت به این معاملات و تخفیف‌های بالا احتیاط می‌کنند و بیشتر درباره آن تحقیق می‌کنند.

همیشه نمی‌توان به تخفیفات بالایی که برای محصولات در نظر گرفته می‌شود; اعتماد کرد. البته این‌گونه نیست که همیشه تخفیفات به معنی کلاه‌برداری و یا کیفیت پایین; برای محصول باشد. بهترین راه این است که از فروشنده اینترنتی و محصولات آن با تحقیق; اطمینان پیدا کنید و سپس اقدام به خرید کنید، تشخیص دقیق قیمت و کیفیت محصول بسیار مهم است.

شناخت حقوق مشتری

هر فروشگاه تجارت الکترونیکی سیاست‌هایی در رابطه با; روند خرید اقلام  و مرجوع کردن کالای خریداری شده خود دارد. برندهای مختلف ممکن است; سیاست‌های سختگیرانه ای برای مرجوع کردن کالاهای فروخته شده داشته باشند. برخی از فروشگاه‌ها پس از باز شدن بسته; بازگشت اقلامی مانند وسایل الکترونیکی و کالاهای شخصی را نمی پذیرند. به‌عنوان مشتری; این حق شماست که از سیاست‌های بازپرداخت و بازگشت فروشگاه مطلع شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر; در مورد حقوق خود می‌توانید به صفحات راهنمای سایت مراجعه کرده و یا با خدمات پشتیبان مشتری تماس بگیرید.

مراقب کلاه‌برداری اینترنتی باشید

حریم خصوصی و امنیت یک نگرانی جدی در بین کاربرانی است که نگران کلاه‌برداران فریبکاری هستند. هکرها و کلاهبرداران اینترنتی ممکن است از روش‌های مختلفی برای دسترسی به اطلاعات شخصی ارزشمند شما مانند نام کاربری و رمزهای عبور شما استفاده کنند. حملات فیشینگ و حملات فارمینگ نمونه ای از کلاهبرداری اینترنتی هستند. بسیاری از وب‌سایت های فریبکار وجود دارد که خود را به‌عنوان فروشگاه خرید آنلاین مبدل می‌کنند تا از شما اطلاعات بگیرند. اما چگونه می‌توان جعلی بودن وب‌سایت را تشخیص داد؟ یکی از راه تشخیص جعلی بودن سایت با استفاده از Google Trusted Stores، یک سیستم تأیید برای همه سایت‌های خرید آنلاین، کاربران می‌توانند تشخیص دهند کدام فروشگاه قابل‌اعتماد است.

خرید اینترنتی از سایت

جمع‌بندی

خرید آنلاین به نحوه خریدوفروش اینترنتی محصولات یا خدمات گفته می‌شود. امروزه اکثر افراد خرید خود را به‌صورت آنلاین از طریق فروشگاه اینترنتی، انجام می‌دهند. برای معرفی محصولات و یا خدمات فروشگاه‌های آنلاین، تمام محصولات موجود از طریق متن، عکس و یا فیلم و با دیگر فایل‌های چندرسانه‌ای توصیف می‌شوند. همچنین بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین لینک‌هایی را برای اطلاعات بیشتر در مورد محصولاتشان در وب‌سایت قرار می‌دهند. مزایای زیادی در نحوه خرید اینترنتی کالا وجود دارد که بارزترین آن سادگی و راحتی خرید کالا است.

تا زمانی که کامپیوتر دارید، خرید مجازی از وب‌سایت در خانه یا محل کار به‌سادگی و به‌سرعت انجام می‌شود. همچنین در زمان شما صرفه‌جویی خواهد شد.خرید اینترنتی از سایت می‌تواند به‌صورت 24 ساعته انجام شود و شما لازم نیست در زمان خاصی برای خرید اقدام کنید.با استفاده از اینترنت با سرعت‌بالا می‌توانید خرید اینترنتی از سایت با لذت انجام دهید. در پایان اگر قصد راه‌اندازی یک فروشگاهی اینترنتی دارید می‌توانید با شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد تماس داشته باشید.