منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

هدف شما از ایجاد یک وب‌سایت فروشگاهی نباید فقط نمایش اطلاعات در یک سایت و انتشار آن باشد. در طراحی یک وب سایت برای کسب و کارهای حرفه ای، باید تجربه کاربری را در اولویت طراحی قرار داد. طراحی مناسب وب سایت کاربر پسند، باعث جذب مشتریان خواهد شد.

استفاده از سایت ساز فروشگاهی برای طراحی وب سایت ایده نامناسبی است که باعث می شود تأثیر منفی بر کسب و کار شما و تصویر عمومی کسب و کار شما ایجاد شود. در ادامه این مطلب از وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد، برخی از مهم ترین دلایلی که چرا تجارت شما هرگز نباید با استفاده از یک سایت ساز فروشگاهی یک وب سایت بسازد، بیان شده است.

دلایل مهم که نباید از سایت ساز فروشگاهی استفاده کنید:

وب سایت تجارت شما; نشان دهنده کسب وکار شما در دنیای مجازی است. اگر به دنبال; مدیریت یک وبلاگ شخصی هستید. و یا برای آزمون خطا در ورود به دنیای اینترنت هستید; که نیازی به سئو وب سایت ندارید می توانید از سایت ساز استفاده کنید. در ادامه مطلب به برخی از دلایل مهم که نباید از سایت ساز فروشگاهی استفاده کنید، اشاره می کنیم.


کاهش اعتبار وب سایت

طراحی وب سایت برای کسب و کارها بسیار حائز اهمیت است. وب سایت کسب و کار شما، نشان دهنده ویترین تجارت شماست. بنابراین با در نظر گرفتن مشتریان خود باید طراحی مناسبی برای سایت در نظر بگیرید. اگر مشتریان شما متوجه طراحی غیر حرفه ای سایت شوند، می تواند تاثیر بسیار بدی بر روی آن ها بگذارد. و باعث تجربه کاربری ضعیف خواهد شد. اعتبار یک کسب و کار در درجه اول با طراحی وب سایت تعیین می شود.


سایت ساز فروشگاهی مانند Wix یا Weebly با ارائه صدها قالب مختلف نمی تواند با یک سایت سفارشی شده و کاربر پسند بدون تبلیغات رقابت کند. بسیاری از این قالب ها ابتدایی و ساده هستند. این نوع سایت ها نمی توانند با وب سایت هایی که به صورت سفارشی طراحی می شوند رقابت کنند.


سئو ضعیف

سایت ساز فروشگاهی اغلب کدهای نامرتب تولید می کنند. این عمل برای سئو سایت و بهینه سازی موتور جستجو شما مضر است. همچنین می تواند رتبه شما را در سایت هایی مانند گوگل خراب کند.


تبلیغات و بنرهای مزاحم

استفاده از برخی سایت ساز فروشگاهی مانند Wix یا Weebly، باعث می شود در سایت شما آگهی های تبلیغاتی نمایش داده شود. اگر یک کسب و کار حرفه ای دارید، نمایش تبلیغات در سایت شما، تاثیر مثبتی نخواهد داشت. بازدید کنندگان وب سایت، سایت های اینچنینی را جدی نخواهند گرفت. اعتبار وب سایت شما کاهش پیدا می کند. و مشتریان به تجارت شما اعتماد پیدا نمی کنند.


بنابراین هنگامی که قصد دارید، وب سایت فروشگاه خود را طراحی کنید، تجربه کاربری باید اولویت اصلی شما باشد. وب سایت تجارت شما، نباید باعث سردرگمی کاربران شود.

نامناسب برای مشاغل حرفه ای

وب سایت هایی که با سایت سازهایی مانند Wix یا Google Sites ایجاد می شوند، برای تجارت حرفه ای مناسب نیستند. این نوع وب سایت ها بر روی سئو تاثیر منفی می گذارند و رتبه سایت را کاهش می دهند. طراحی این نوع سایت ها مانند یک سایت سفارشی جذاب نیستند. در نظرسنجی های صورت گرفته، 48 درصد کاربران اینترنتی، طراحی یک وب سایت را به عنوان عامل اصلی در تصمیم گیری در مورد اعتبار یک کسب و کار انتخاب کردند.


عدم قابلیت تنظیم

اگر وب سایت فروشگاه شما به صورت سفارشی طراحی شده باشد، هر زمان که نیاز به تغییر در وب سایت دارید، به راحتی قابل تغییر خواهد بود. اما استفاده از سایت ساز فروشگاهی، به دلیل اینکه قالب از پیش ساخته شده است، نمی توانید تغییرات دلخواه خود را اعمال کنید.


آدرس های هرزنامه

سایت ساز فروشگاهی


وب‌سایت‌هایی که با سازندگان سایت ساخته می‌شوند، اغلب دارای URLهای عجیب و مانند www.username.wix.com/sitename هستند. این ساختار در URL اعتبار شما را به عنوان یک تجارت کاهش می دهند و بازدیدکنندگان به وب سایت شما اعتماد نمی کنند.

طراحی تعاملی

داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل یکی از مهم ترین نکات در طراحی سایت است. سایت ساز فروشگاهی، سایت هایی را می سازند که در رایانه ظاهری مناسب داشته باشند، اما در دستگاه های تلفن همراه نمایش مناسبی ندارند. طراحی وب سایت باید به گونه ای باشد که برای هر دو آن کارایی داشته باشد.


بخش بزرگی از ترافیک موتورهای جستجو از سوی کاربران تلفن همراه می‌آید. در طراحی سایت توجه به تجربه کاربر هنگام استفاده از تلفن همراه اهمیت بسیاری دارد. اگر این مورد نادیده گرفته شود، می تواند نتایج نامطلوبی برای سئوی شما داشته باشد.
وب سایت شما باید برای هر اندازه صفحه نمایش; به صورت پویا سازگار شود. توجه نکردن به این مسئله می تواند; به راحتی بازدیدکنندگان سایت را کاهش دهد. کسب و کارهایی که; وب سایت آن ها که برای موبایل بهینه شده اند، در برابر وب سایت های دیگر، فروش بیشتری را تجربه می کنند.

هزینه بالا در طول زمان

شاید در ابتدا به این فکر کنید که استخدام یک توسعه دهنده وب سایت; هزینه زیادی را به شما متحمل کند. اما اگر درست فکر کنید; شما یک بار در ابتدای کار هزینه خواهید کرد. در حالی که; اگر از سایت ساز فروشگاهی استفاده کنید، باید به صورت ماهانه اشتراک آن را خریداری کنید.
اگر از طرح های رایگان سایت ساز ها استفاده کنید; بعد از پایان دوره تخفیف، هزینه اشتراک باید برای استفاده از قالب پرداخت شود.


کارایی و سرعت صفحه

عملکرد وب سایت شما برای رتبه بندی سایت مهم است. سرعت سایت می تواند با ارائه یک تجربه کاربری مناسب; به طور غیرمستقیم روی سئو تأثیر بگذارد. در نتیجه کاربران برای مدت طولانی تری; در سایت شما خواهند ماند. نرخ پرش سایت احتمالا کمتر خواهد بود. در نظر گرفتن این موارد به بهبود سئوی شما کمک خواهد کرد.


سایت ساز فروشگاهی تمرکز بیشتری بر روی ظاهر سایت دارد. و به عملکرد آن از طریق کدهای HTML اهمیتی نمی دهد. بنابراین استفاده از سایت ساز منجر به بهینه سازی ضعیف خواهد شد. بارگذاری سایت نیز طولانی می شود.
اما طراحی سایت به صورت سفارشی متفاوت است. طراح سایت، کدها را به صورتی تنظیم می کند که اطمینان حاصل کند که صفحه در بهترین حالت اجرا می شود.


دسترسی نداشتن به کد

HTML معتبر بخش مهمی از طراحی وب سایت است. کدهای مناسب به موتورهای جستجو کمک می کند; تا وب سایت شما را بهتر درک کنند.

HTML سایت سیگنال هایی را به موتورهای جستجو ارسال می کند. اگر; کدهای HTML به درستی کار نکنند; موتورهای جستجو ممکن است هنگام جستجوی محتوای مرتبط در سایت شما; با مشکل مواجه شوند.
در برخی موارد نیاز دارید تا سایت خود را توسعه دهید. یا نیاز دارید; سئو سایت خود را بهبود دهید. در این موارد باید به کدها; دسترسی مستقیم داشته باشید. یا اگر خطایی وجود دارد آن را برطرف کنید.


اگر از سایت ساز استفاده کنید; شما به HTML دسترسی ندارید. بنابراین امکان بر طرف کردن خطا را; نخواهید داشت. این برای سئوی شما مناسب نیست.
بنابراین، اگر از یک سازنده وب سایت استفاده می کنید; نمی توانید این تغییرات ضروری را که ممکن است; به بهبود رتبه سئوی شما کمک کند; انجام دهید. این موارد می تواند تأثیر منفی همه جانبه ای بر کسب و کار شما داشته باشد.

چه زمانی باید به یک طراح وب سایت فکر کنید؟

اگر کسب‌وکاری هستید که قصد توسعه تجارت خود را; به صورت طولانی‌مدت دارید. اگر دنبال رشد از طریق رتبه‌بندی سئو هستید; ممکن است بخواهید یک طراح وب‌سایت یا شرکت طراحی وب‌سایت را در نظر بگیرید; تا وب‌سایت شما را متناسب با کسب ‌وکار شما تنظیم کند. اگر به دنبال ایجاد یک وب سایت حرفه ای هستید; آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد در زمینه طراحی وب سایت حرفه ای می تواند به شما کمک کند.


تخصصی که از یک طراح وب سایت حرفه ای دریافت خواهید کرد; بسیاری از مشکلاتی را که سایت سازها دارند; کاهش می دهد. طراحی سایت به صورت حرفه ای این است که می توانید; دقیقاً به طراح بگویید که به چه چیزی نیاز دارید و آنها می توانند; این درخواست ها را برآورده کنند. مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان در خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد به مشتریان ارائه می شود; تا به رشد و توسعه کسب وکارها کمک کند.