منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

برای اینکه بتوانید با برنامه کتابخانه ری اکت کار کنید باید به زبان جاوا اسکریپت تسلط کافی داشته باشید. با استفاده از ری اکت در سایت و موبایل می توان المان های جذاب و صفحات پویا طراحی نمود. کاربرد ری اکت توسعه وب سایت است و برنامه نویسان هنگام طراحی وب سایت می توانند از مزایای آن بهره ببرند.

از ری اکت در سایت برنامه نویسان برای صفحات وب، رابط کاربری و اپلیکیشن های تک صفحه استفاده می کنند. در واقع ری اکت یکی از کتابخانه های متن باز جاوا اسکریپت است. برای اینکه بتوانید با برنامه کتابخانه ری اکت کار کنید باید به زبان جاوا اسکریپت تسلط کافی داشته باشید. با استفاده از ری اکت در سایت و موبایل می توان المان های جذاب و صفحات پویا طراحی نمود. کاربرد ری اکت توسعه وب سایت است و برنامه نویسان هنگام طراحی وب سایت می توانند از مزایای آن بهره ببرند. در ادامه مطلب از وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد که مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان؛ مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان و مشاوره کسب و کار در اصفهان است؛ به بررسی ویژگی های ری اکت می پردازیم.

ری اکت چیست؟

به فناوری جدید که به برنامه نویسان امکان می دهد تا کامپوننت های قابل استفاده، مجدد رابط کاربری ایجاد کنند را ری اکت می گویند. به ابزارهای جلوگیری از نوشتن کد اضافه کامپوننت می گویند. استفاده از ری اکت در سایت و اپلیکیشن های موبایل کمک می کند تا لایه ویو (view) وب سایت، مدیریت و رابط گرافیکی اپلیکشن های تک صفحه ایجاد شود. کتابخانه ری اکت به صورت ترکیبی با دیگر کتابخانه های اسکریپت به دلیل سادگی، سرعت بالا و مقیاس پذیر بودن استفاده می شود.

کاربرد و ویژگی های ری اکت در سایت چیست؟

یکی از فریم ورک های خاص و محبوب در بین برنامه نویسان وب سایت و اپلیکشن های موبایل ری اکت است که دارای کاربرد و ویژگی های خوبی است. در ادامه به بررسی ویژگی های ری اکت در سایت می پردازیم.

افزونه مصنوعی JSX:

این افزونه و ویژگی ری اکت در سایت کمک می کند تا بتوانید از ساختار HTML در فایل ها و کدهای جاوا اسکریپت استفاده کنید. این تلفیق باعث بهبود ساختار برنامه می شود.

افزونه و ابزارهای متعدد:

فریم ورک ری اکت به دلیل اینکه دارای افزونه های زیادی است; به راحتی می تواند معماری کلی اپلیکیشن را پوشش دهد. همچنین طراحی رندر و اپلیکیشن های موبایل با سرعت بیشتر انجام می شود. می توانیم افزونه های Redux و Flux را نام ببریم.

علاوه بر دو مورد گفته شده دیگر ویژگی های ری اکت در سایت عبارتند از:

  • کدهای سئو وب سایت را به دلیل کم حجم بودن تقویت می کند.
  • فرایند نوشتن کامپوننت ها راحت است.
  • تست پذیر است.
  • المان ها با تغییر داده ها به روز رسانی می شوند.
  • در استفاده از جریان داده ای، پایداری کدها را تضمین می کند.

دلایل استفاده از ری اکت

استفاده از فریم ورک ری اکت در سایت و اپلیکیشن ها نسبت به دیگر فریم ورک ها ترجیح داده می شود و از محبوبیت زیادی برخوردار است که دلایلی دارد. در ادامه مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد که در زمینه مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان، مشاوره سئو سایت در اصفهان و مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان فعالیت می کند؛ به بررسی دلایل استفاده از ری اکت در سایت می پردازیم.

قابل استفاده بودن کامپوننت ها:

قالب های سازنده یا بلوک های تشکیل دهنده هر برنامه ری اکت، کامپوننت نام دارد. هر برنامه از چندین مولفه یا کامپوننت تشکیل شده است که علاوه بر کنترل و منطق خاص در سراسر برنامه قابلیت استفاده مجدد دارند. این قابلیت باعث می شود مدت زمان توسعه برنامه نویسی و وب سایت کاهش پیدا کند. کامپوننت های ری اکت در سایت سرعت برنامه نویسی را افزایش می دهند.

آسانی طراحی اپلیکیشن پویا:

با توجه به اینکه کتابخانه ری اکت عملکرد و کارایی بیشتری را ارائه می دهد و نیاز به کدنویسی کمتری دارد؛ به راحتی می توان اپلیکیشن های وب پویا ایجاد کرد. ناگفته نماند در جاوا اسکریپت بر عکس ری اکت کدهای در مدت زمان کوتاهی پیچیده می شوند.

ری اکت در سایت و تاثیر مثبت بر روی سئو:

یکی از دلایلی که باید از ری اکت استفاده کنیم؛ تاثیر مثبت آن بر روی سئو وب سایت است. اجرای ری اکت بر روی سرور به برگشت و نمایش DOM مجازی از صفحه وب عادی و معمولی می شود. ری اکت کمک می کند تا موتورهای جستجوی گوگل در تمام شرایط بتوانند کدها خوانده و صفحات را نمایش دهند. نمایش صفحات باعث بهبود سئوی وب سایت و دریافت امتیاز می شود. اصولا خواندن کدهای جاوا اسکریپت برای گوگل سخت است.

عملکرد مناسب:

به دلیل اینکه در ری اکت از Virtuel DOM استفاده می شود; می توان با سرعت بالا; نرم افزارهای موجود را توسعه داد. همچنین Virtuel DOM وضعیت کامپوننت ها را بررسی می کند و در صورت تغییر وضعیت، کامپوننت مورد نظر را آپدیت می کند.

جریان داده یا اطلاعات ری اکت در سایت یک طرفه است:

جریان داده ها و اطلاعات در ری اکت یک طرفه است . یک طرفه بودن بدین معناست که هنگام طراحی اپلیکیشن وب سایت، برنامه نویسان کامپوننت های فرزند را درون کامپوننت های والد قرار می دهند و با توجه به یک طرفه بودن، جریان شناسایی خطا و بر طرف کردن آن ها راحت تر است.

قابل استفاده برای برنامه نویس موبایل و وب:

یکی از دلایل مهم و کاربردی استفاده از ری اکت این است که می توان برای توسعه وب اپلیکیشن و هم برای طراحی اپلیکیشن موبایل استفاده کرد. فریم ورک مخصوص طراحی و توسعه موبایل React Native نام دارد. فریم ورک ری اکت در واقع یک فریوم ورک چند منظوره است که بین طراحان و برنامه نویسان محبوبیت زیادی دارد.

یادگیری راحت و آسان:

ری اکت در سایت در واقعا ترکیبی از مفاهیم جاوا اسکریپت و HTML است. این ترکیب باعث شده است که یادگیری آن برای برنامه نویسان راحت باشد و هنگام طراحی وب سایت از آن استفاده کنند.

مزایای استفاده از ری اکت در سایت:

از مزایای ری اکت می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • آسان بودن محافظت و نگهداری از کدها و بالا رفتن میزان بازدهی
  • طراحی خاص و جذاب رابط کاربری
  • سازش و هماهنگی با موتورهای جستجو
  • بهبود و افزایش خوانایی کدها جهت مدیریت آسان تر داده ها، ماژول ها و برنامه های بزرگ تر
  • قابل استفاده در سیستم سرور و کلاینت
  • مجهز به تیم پشتیبانی قوی و بزرگ
  • قابلیت ایجاد DOM مجازی سفارشی
  • قابلیت ادغام کدها و ساختارهای مختلف با یکدیگر
  • راحت کردن فرایند اسکریپت سازی
  • قابلیت دریافت خروجی سریع تر

جمع بندی

طراحان و برنامه نویسان برای یاگیری ری اکت باید ابتدا با زیر شاخه ها و مبانی جاوا اسکریپت آشنا شوند. برنامه نویسی شی گرا آشنایی با API و Flex جهت چیدن صفحات، پیش نیازهای یادگیری ری اکت و استفاده از ری اکت در سایت است. برای طراحی و برنامه نویسی و استفاده از فریم ورک ری اکت می توانید به کارشناساسن و متخصصین تیم دیجیتال مارکتینگ ایکاد مراجعه کنید. دیجیتال مارکتینگ ایکاد با فعالیت در زمینه مشاوره سئو سایت در اصفهان؛ مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان و مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان؛ می تواند خدمات خوبی را به کسب وکارهای اینترنتی و آنلاین ارائه دهد. با مراجعه به وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد می توانید از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد جهت توسعه کسب و کار خود بهره ببرید.