منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 10 دقیقه

با پیشرفت تکنولوژی و عصر ارتباطات؛ یکی از روش های برندینگ و برند سازی؛ طراحی یک وب سایت خوب است.
با یک طراحی حرفه ای برای وب سایت خود می توانید در تجارت الکترونیک و کسب و کار های اینترنتی موفق باشید.
هر چقدر طرح و نام برند شما؛ خاص و جذاب باشد؛ در جذب مخاطب؛ و تبدیل آن به مشتری؛ بیشتر کمک می کند.

یک وب سایت خوب بر روی پیشرفت و توسعه کسب و کار تاثیر زیادی می گذارد.

با پیشرفت تکنولوژی و عصر ارتباطات؛ یکی از روش های برندینگ و برند سازی؛ طراحی یک وب سایت خوب است.

با یک طراحی حرفه ای برای وب سایت خود می توانید در تجارت الکترونیک و کسب و کار های اینترنتی موفق باشید.

هر چقدر طرح و نام برند شما؛ خاص و جذاب باشد؛ در جذب مخاطب؛ و تبدیل آن به مشتری؛ بیشتر کمک می کند.

همچنین محتوای وب سایت و بهینه بودن محتوا، در جذب مخاطب تاثیر گذار است.

در وب سایت خود برای تبلیغات کسب و کار های اینترنتی می توانید از محتوا های متنی، تصویری، گرافیکی، ویدئویی و غیره استفاده کنید.

هر چه محتوای وب سایت شما مفید؛ و دارای استاندارد های سئو باشد؛ تاثیر بیشتری در جذب مخاطبان و کاربران دارد.

یک وب سایت خوب علاوه بر داشتن ظاهر خاص و زیبا، باید امنیت خوبی هم داشته باشد.

در ادامه مطلب از وب سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ مرکز مشاوره کسب  وکار در اصفهان؛ به بررسی تاثیر وب سایت خوب بر روی کسب و کار ها و استاندارد های آن؛ می پردازیم.

استاندارد های یک وب سایت خوب چیست؟

بهتر است قبل از طراحی وب سایت؛ با استاندارد های یک وب سایت خوب آشنا باشید؛ تا در نهایت بتوانید طراحی حرفه ای و اصولی؛ داشته باشید.

ویژگی های یک وب سایت استاندارد شامل دو بخش است:

بدنه وب سایت که در زمان طراحی به آن توجه می شود.

ظاهر بیرونی وب سایت که شامل هاست و دامین است.

ویژگی های وب سایت استاندارد شامل:

سرعت بارگذاری در یک وب سایت خوب و استاندارد:

یکی از استاندارد های مهم در وب سایت، سرعت بارگذاری است.

هر چه سرعت بارگذاری وب سایت سریع تر و در حد 3 ثانیه باشد، کاربران و مخاطبان از آن استفاده بیشتری می کنند.

اگر سرعت بارگذاری یک وب سایت بالا نباشد؛ کاربران خسته می شوند؛ و آن وب سایت را ترک می کنند.

امنیت وب سایت:

در طراحی وب سایت، توجه به امنیت سایت خیلی خیلی مهم است.

هر چه قدر امنیت یک وب سایت خوب؛ بالا باشد؛ بیشتر از نفوذ هکر ها و حملات دیداس؛ جلوگیری می کند.

همچنین در وب سایت ها با امنیت بالا،  کاربران و مخاطبان در خرید های اینترنتی و آنلاین با اطمینان بیشتر خرید می کنند.

در نظر داشته باشید که علاوه بر تامین امنیت سایت، باید امنیت کاربران هم در سایت تامین شود.

استفاده از پروتکل های امنیتی https یا گوهینامه SSL بر روی وب سایت؛ امکان تبادل اطلاعات بین سرور و کاربر را با کد انجام می دهد؛ و امنیت اطلاعات مخاطبان و کاربران؛ تا حد زیادی تامین می شود.

کارایی و امکانات در یک وب سایت خوب و استاندارد:

هنگام طراحی وب سایت؛ در نظر گرفتن امکانات خوب و مناسب؛ با توجه به نوع کاربری کسب و کار اینترنتی باعث می شود که؛ کاربران هنگام خرید و استفاده از وب سایت؛ راحت تر باشند.

سازگاری با موتور های جستجو:

یکی از ویژگی های استاندارد یک وب سایت خوب این است که با موتور های جستجو گر سازگاری داشته باشد.

سئو وب سایت در بالا بردن رتبه سایت تاثیر زیادی دارد.

لازم است هنگام طراحی وب سایت؛ از متخصصین در زمینه طراحی و سئو وب سایت؛ مانند دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ استفاده کنید؛ تا به نتیجه مطلوب برسید.

داشتن قالب استاندارد:

یک وب سایت استاندارد باید دارای قالب استاندارد باشد.

لازم است در طراحی وب سایت ،منوی تماس در قسمت بالای سایت سمت چپ قرار بگیرد.

لوگوی شرکت و کسب و کار شما باید در بالای صفحه سایت قرار بگیرد.

همچنین وب سایت شما باید دارای طراحی خاصی باشد که مخاطب نسبت به آن واکنش نشان دهد.

توجه به ظاهر و طراحی وب سایت:

اگر وب سایت دارای ظاهر استاندارد و خوبی باشد، باعث القا حس خوب به کاربران و مخاطبان می شود.

القا حس خوب باعث می شود که کاربران زمان بیشتری در وب سایت شما بمانند.

ماندن کاربران و مخاطبان در وب سایت؛ کمک می کند موتور های جستجوی گوگل؛ وب سایت شما را مفید بدانند؛ و باعث ارتقا رتبه سایت شما می شود.

مواردی که در طراحی ظاهری یک وب سایت خوب تاثیر گذار هستند شامل:

انتخاب فونت مناسب:

یکی از مواردی که در ظاهر وب سایت تاثیر گذار است نوع فونت است.

برای جلوگیری از شلوغی و نامنظمی در سایت، از فونت های خیلی بزرگ یا خیلی کوچک استفاده نکنید.

سعی کنید یک فونت شیک با اندازه مناسب و خوانا داشته باشید.

انتخاب پس زمینه مناسب و رنگ متن:

یک وب سایت خوب و حرفه ای باید پس زمینه مناسبی داشته باشد؛ و همچنین در متن؛ از رنگ های مناسب استفاده کند؛ که مخاطب اذیت نشود.

استفاده از رنگ مناسب در پس زمینه وب سایت؛ و همچنین متن؛ باعث جلب توجه مخاطب؛ و ماندن آن در وب سایت می شود.

چیدمان مناسب در وب سایت:

در یک وب سایت استاندارد؛ برای اینکه ظاهر آن مناسب باشد؛ لازم است در طراحی سایت؛ به چیدمان قسمت های مختلف توجه شود.

اگر کاربر به راحتی بتواند از یک قسمت به قسمت دیگر وب سایت دسترسی داشته باشد، در نتیجه چیدمان آن سایت مناسب است.

وب سایت دارای صفحه درباره ما و تماس با ما باشد:

یک وب سایت خوب باید  اطلاعات کاملی را از اهداف، تاریخچه فعالیت کارمندان، راه های ارتباطی و شماره های تماس با شرکت را داشته باشد، تا کاربران در صورت نیاز به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

انتخاب هاستینگ مناسب:

علاوه بر سرعت بارگذاری مناسب و تامین امنیت وب سایت، باید برای وب سایت فضای مناسبی در نظر گرفته شود.

در کسب و کار های اینترنتی و فروشگاه های آنلاین؛ برای رسیدن به هدف؛ که تبدیل کاربران و مخاطبان به مشتری دائم و فروش و سود بالا است؛ باید یک وب سایت حرفه ای و بر اساس استاندارد ها داشته باشید.

داشتن یک وب سایت خوب و حرفه ای کمک می کند تا رضایت مشتریان را به دست آورید.

فراموش نکنید برای پایدار بودن شرایط و رضایت کاربران، باید همیشه وب سایت شما به روز و نیاز های مشتریان را پاسخگو باشد.

ویژگی های یک وب سایت خوب شامل چه مواردی است؟

خصوصیات یک وب سایت خوب

برای داشتن یک وب سایت خوب در ابتدا لازم است طراحی حرفه ای انجام شود.

همچنین باید با منخصصین این حوزه مشورت کنید.

دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ مرکز مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان؛ و مشاوره استارتاپ در اصفهان؛ شما را با ویژگی های وب سایت خوب آشنا می کند.

انتخاب طرح وب سایت:

قبل از انتخاب سرور لازم است که طرح و نقشه وب سایت خود را مشخص کنید.

برای وب سایت خود ظاهری مناسب در نظر بگیرید، و جلوه های بصری مناسبی انتخاب کنید.

وقتی انتخاب درستی در طرح، جلوه های بصری و نوع کاربری داشته باشید؛ باعث می شود مخاطبان و کاربران با وب سایت شما ارتباط برقرار کنند؛ در وب سایت شما بمانند؛ و گوگل با تشخیص مفید و جامع بودن وب سایت؛ امتیاز مثبتی برای شما در نظر می گیرد.

انتخاب رابط کاربری جذاب و مناسب:

مهم است که وب سایت شما رابط کاربری خوبی داشته باشد.

کاربران به راحتی به اطلاعات تماس، صفحه درباره ما که مربوط به تاریخچه فعالیت مورد نظر است دسترسی داشته باشند.

همچنین کاربران در هر صفحه از وب سایت هستند به راحتی بتوانند وارد بخش ها یا قسمت های دیگر شوند.

اگر وب سایت شما مربوط به فروش آنلاین یا اینترنتی است؛ باید رابط کاربری مناسبی داشته باشد؛ تا مشتریان بتوانند اعتماد و راحت تر خرید کنند.

از طریق موبایل قابل دسترسی باشد:

در دنیای تکنولوژی و بازاریابی دیجیتال، استفاده از گوشی همراه و تبلت فراوان شده است.

زمانی که یک وب سایت قابلیت دسترسی از طریق موبایل را داشته باشد، باعث می شود کاربران و مخاطبان بیشتری از وب سایت بازدید کنند.

بازدید بیشتر کاربران از وب سایت از طریق گوشی همراه، باعث افزایش ترافیک سایت می شود.

می توانید برای تنظیمات وب سایت خود؛ و مجهز کردن آن به اتصال و دسترسی از طریق موبایل؛ از ابزارهای موجود مانند Mobify؛ استفاده کنید.

قرار دادن لینک شبکه های اجتماعی در وب سایت:

استفاده از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک، آپارات، تلگرام، توئیتر و غیره توسط کاربران زیاد است.

برای توسعه کسب و کار اینترنتی خود از شبکه های اجتماعی استفاده کنید و لینک آن ها در وب سایت خود قرار دهید.

قرار دادن لینک شبکه های اجتماعی خود در وب سایت؛ کمک می کند؛ تا سئو وب سایت شما بهبود پیدا کند؛ و برند شما شناخته شود.

به نظر کاربران احترام بگذارد:

یک وب سایت خوب باید نظرات کاربران و مخاطبان را در رابطه با مطالب و محتوای وب سایت بپرسد و به نظرات آن ها احترام بگذارد.

انتخاب محتوای مناسب:

برای اینکه بتوانید بر روی کاربران و مخاطبان تاثیر بیشتر بگذارید؛ و محتوای وب سایت خود را به آن ها انتقال دهید؛ لازم است محتوای شما؛ ساده و قابل فهم باشد.

استفاده از کلمات سنگین کاربران و مخاطبان را خسته می کند و تمایلی به خواندن محتوا نشان نمی دهند.

می توانید به جای محتوای متنی مناسب ؛برای تاثیر بیشتر و علاقمند کردن مخاطبان برای ادامه مطالعه؛ از تصاویر گرافیکی و محتوای ویدئویی استفاده کنید.

امروزه تولید محتوای مناسب و تاثیر گذار، در افزایش ترافیک وب سایت و ارتقاء رتبه وب سایت تاثیر زیادی دارد.

لازم است به صورت اصولی و درست؛ در قالب های مختلف؛ بر اساس نوع فعالیت و هدف وب سایت؛ به تولید انواع محتوا بپردازید.

هرچه قدر محتوای تولید شده با ارزش و جذاب باشد؛ باعث جذب مخاطب بیشتر؛ و تبدیل آن به مشتری دائم می شود.

داشتن آپتایم خوب:

مدت زمانی که یک سایت برای کاربران در دسترس است را آپتایم می گویند.

یک وب سایت خوب باید آپتایم 100 درصد  داشته باشد؛ تا کاربران بدون محدودیت زمانی و مکانی؛ همیشه به آن دسترسی داشته باشند.

در دسترس نبودن وب سایت حتی برای یک لحظه، باعث ریزش مشتری و ضرر برای وب سایت می شود.

داشتن سئو خوب:

بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو را سئو می گویند.

یکی از ویژگی های یک وب سایت خوب، داشتن سئو خوب است.

عواملی مثل سرعت بارگذاری، محتوای تولید شده و آپتایم بر روی بهبود سئو تاثیر گذار هستند.

در سئو وب سایت خود سعی کنید کلمات کلیدی سایت در صفحه اول قرار بگیرند تا به موفقیت برسید.

در سئو، هدف این است که از نظر گوگل وب سایت خوب باشد.

یعنی وب سایت دارای محتوای بکر و یونیک باشد؛ مرتب به روز رسانی شود؛ دارای لینک های شبکه های اجتماعی؛ و بک لینک باشد.

در بهینه سازی وب سایت از محتوای تکراری، لینک شکسته، استفاده زیاد از کلمات کلیدی و کپی مطالب پرهیز کنید، که تاثیر منفی دارد.

انتخاب دامنه مناسب در یک وب سایت خوب:

در طراحی وب سایت و راه اندازی آن، استفاده از نام مناسب برای دامنه اهمیت زیادی دارد.

برای اینکه برندسازی درست انجام شود باید نام دامنه را بادقت انتخاب کنید.

نام دامنه نشان دهنده نام تجاری برند شما در کسب و کار اینترنتی یا خدمات دیجیتال مارکتنیگ شما است.

نام دامنه؛ باید با فعالیت شما ارتباط داشته باشد؛ همچنین باید تصویری و کوتاه باشد؛ تا در ذهن بماند.

بعد از انتخاب نام دامنه مناسب، حتما پسوند خوبی هم برای آن در نظر بگیرید.

بهترین پسوند برای دامنه .COM است، اما در ایران پسوند دامنه .IR بیشتر استفاده می شود.

ویژگی های یک وب سایت خوب تجاری چیست؟

اهمیت یک وب سایت خوب

برای داشتن یک وب سایت خوب تجاری؛ می توانید به آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مرکز مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان؛ و طراحی سایت وردپرس در اصفهان است؛ مراجعه کنید تا با داشتن تیم متخصص و مجرب؛ به شما در این زمینه کمک کنند.

ویژگی های یک وب سایت تجاری شامل:

چند زبانه بودن

استفاده از هاست و دامین مناسب

داشتن تجربه کاربری مناسب یا ux

دسترسی راحت و سریع به قسمت های مختلف وب سایت

داشتن تیم پشتیبانی متخصص جهت پشتیبانی

داشتن مجوز های لازم جهت فعالیت های مورد نظر

تولید محتوا در انواع و قالب های متفاوت

شناخت درست از مخاطبان

تامین امنیت و سئوی خوب محتوای وب سایت

مجهز به راهنمای وب سایت

دارای سرعت مناسب

گرفتن اطلاعات کاربران

قرار دادن بخش سوالات متداول در صفحه وب سایت

در شبکه های اجتماعی فعالیت مستمر داشته باشند.

مجهز به منو، جهت دسترسی راحت به دیگر بخش های وب سایت

طراحی اصولی

تاثیر یک وب سایت خوب بر روی موفقیت کسب و کار

برای اینکه یک کسب و کار اینترنتی موفق باشد؛ و بتواند اعتمان کاربران و مخاطبان را جلب کند؛ نیاز به  یک وب سایت خوب است.

طراحی وب سایت؛ برای کسب و کار و فعالیت به صورت آنلاین شاپ؛ و فروشگاه های اینترنتی؛ تاثیر مثبتی دارد؛ و باعث بازدهی و فروش بالا می شود.

در ادامه شما را با دلایل داشتن یک وب سایت خوب، برای کسب و کار مورد نظر آشنا می کنیم.

یک وب سایت خوب اعتبار را بالا می برد:

داشتن وب سایت برای شغل های آنلاین به عنوان یک سرمایه گذاری است.

در کنار فروش اینترنتی، طراحی و ساخت یک وب سایت اعتبار شما را بالا می برد.

البته وب سایتی که طراحی می کنید، باید حس خوبی به مشتری القا کند و بر اساس نیاز های مشتری باشد.

داشتن وب سایت خوب برند را توسعه می دهد:

برای اینکه نام و برند شما توسعه پیدا کند، باید لوگوی مناسبی داشته باشید.

داشتن برند خوب در کسب و کار اینترنتی کمک می کند تا  نسبت به رقبا؛ علاوه بر متمایز بودن؛ هویت فعالیت شما نشان داده شود؛ و اعتبار شما در نزد مشتریان بالا برود.

هویت داشتن کسب و کار اینترنتی؛ و متمایز بودن از رقبا؛ باعث اعتماد مخاطب به شما می شود.

برای رسیدن به توسعه برند، لازم است یک وب سایت خوب داشته باشید.

رقابت و جذب مخاطب بیشتر:

کسب و کار های اینترنتی برای جذب مخاطب بیشتر، با یکدیگر در رقابت هستند.

یکی از راهکار های تاثیر گذار که محدودیت زمانی و مکانی ندارد؛ و در توسعه کسب و کار اینترنتی نقش مهمی دارد؛ داشتن یک وب سایت خوب است.

بودن وب سایت در کنار کسب و کار آنلاین؛ کمک می کند تا در رقابت با دیگر کسب و کار ها؛ پیش باشد و مخاطب بیشتری جذب کنید.

بازاریابی و تبلیغات:

یکی از تاثیر های وب سایت خوب بر کسب و کار این است که باعث می شود بازاریابی خوبی برای شغل خود داشته باشید.

داشتن وب سایت خوب؛ با محتوا و سئو مناسب؛ کمک می کند تا در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

و همچنین در جستجوی کاربران و مخاطبان؛ جایگاه ویژه ای داشته باشید.

در تجارت آنلاین و کسب و کار های اینترنتی، داشتن یک وب سایت با طراحی و محتوای مناسب کمک زیادی به جذب مخاطب می کند.

با کمک وب سایت می توانید اطلاعات کاربران را در اختیار داشته باشید.

با مطالعه این جامعه آماری؛ می توانید با خصوصیات رفتاری کاربران آشنا شوید؛ و عملکرد بهتری در مقابل آن ها داشته باشید.

جلب اعتماد کاربران باعث تبدیل شدن مخاطبان به مشتریان می شود.

جمع بندی

یک وب سایت خوب در  فروش بالا در کسب و کارتاثیر زیادی دارد.

برای توسعه کسب و کار های اینترنتی و آنلاین، لازم از متخصصین در زمینه طراحی سایت کمک بگیرید تا به نتیجه مطلوب برسید.

در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد، به بررسی ویژگی های یک وب سایت خوب پرداختیم.

دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ با حضور متخصصین مجرب در حوزه مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره شبکه های اجتماعی در اصفهان؛ مشاوره سئو در اصفهان؛ و مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان؛ فعالیت می کند.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ برای رشد و پیشرفت کسب و کار شما؛ در پکیج دیجیتال مارکتینگ خود؛ برای متمایز بودن کسب و کار شما؛ و نام برند شما؛ مجموعه ای از فعالیت ها را در نظر گرفته است ؛که می توانید برای هر چه بهتر دیده شدن خدمات و محصولات خود؛ از آن بهره مند شوید.