منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

برای اینکه محصولات و خدمات فروشگاه اینترنتی شما بهتر و بیشتر دیده شوند، باید به سئو محصولات توجه داشته باشید و نکات و اصول لازم را رعایت کنید. صفحه ای که برای فروش ایجاد می شود; در اصل صفحه فرود برای مشتریان بالقوه است; که به دنبال خدمات و محصولات خاص هستند.

سئو محصولات فروشگاهی ووکامرس کمک می کند تا محصولات فروشگاه اینترنتی شما در صفحه اول گوگل قرار بگیرند. قرار گرفتن در صفحه اول علاوه بر بالا بردن آمار بازدید، باعث افزایش فروش شما هم می شود. در ساخت فروشگاه اینترنتی استفاده از افزونه کاربردی ووکامرس ضروری است.

برای اینکه محصولات و خدمات فروشگاه اینترنتی شما بهتر و بیشتر دیده شوند، باید به سئو محصولات توجه داشته باشید و نکات و اصول لازم را رعایت کنید. صفحه ای که برای فروش ایجاد می شود; در اصل صفحه فرود برای مشتریان بالقوه است; که به دنبال خدمات و محصولات خاص هستند. هر چه سئو محصولات و صفحات بهتر باشد، در سرچ گوگل در صفحه اول نمایش داده می شوند و آمار بازدید بالا می رود. در ادامه مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مرکز مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان و مشاوره استارتاپ در اصفهان است؛ به بررسی نکات کلیدی سئو ووکامرس می پردازیم.

 

سئو فروشگاه اینترنتی

در فروشگاه اینترنتی برای رسیدن به موفقیت باید به سئو محصولات و وب سایت توجه ویژه ای شود. کاربران و مخاطبان محصولات مورد نظر خود را در گوگل سرچ می کنند و صفحاتی که سئوی بهتری دارند در صفحه اول نمایش داده می شوند. یکی از عوامل مهم در سئوی فروشگاه اینترنتی آدرس فروشگاه اینترنتی است که باید علاوه بر مرتبط بودن با زمینه کاری و خلاصه بودن، حرفه ای انتخاب شود.

 

نکات کلیدی سئو ووکامرس

به افزونه ای که توسط سیستم مدیریت محتوا وردپرس طراحی می شود و به دلیل دارا بودن قابلیت ها و قالب ها، امکانات فروشگاهی زیادی در اختیار کاربران قرار می دهد را افزونه ووکامرس می گویند. استفاده از این افزونه و سئو محصولات کمک می کند تا بتوانید فروشگاه اینترنتی خود را طراحی و راه اندازی کنید. همچنین با استفاده از افزونه ووکامرس می توانید از محتوای های تصویری، متنی و ویدئویی جهت معرفی خدمات و محصولات استفاده کنید. نکته مهم این است که اگر نسب به طراحی سایت وردپرس و سئو محصولات و سئو وب سایت تخصص کافی ندارید؛ می توانید از متخصصین حرفه ای تیم دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره سئو در اصفهان و مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان هستند؛ در این زمینه کمک بگیرید. در ادامه شما را با نکات مهم سئو ووکامرس آشنا می کنیم.

 

درج توضیحات محصول:

سعی کنید هنگام نمایش محصولات در وب سایت فروشگاه اینترنتی خود، برای آن ها توضیحات مفید و مختصر قرار دهید. محتوایی که قرار می دهید باید با ساختار موتورهای جستجو سازگار باشد. استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات محصول کمک می کند تا در جستجوی گوگل بهتر سرچ شوند و رتبه خوبی در نتایج جستجو داشته باشید.

 

بهینه کردن عناوین صفحه:

در فروشگاه اینترنتی ووکامرس و سئو محصولات مهم است محصولاتی که بر روی وب سایت قرار می گیرند، دارای دسته بندی باشند. وجود دسته بندی محصولات کمک می کند تا مشتریان و کاربران محصولی را که مدنظر دارند راحت تر پیدا کنند. با کمک افزونه یوآست، می توانید عنوان سئوی صفحات را بهینه کنید و رتبه بهتری در جستجوی گوگل کسب کنید. نکته مهمی که نباید فراموش کنید این است که خوانایی برای افرادی که مطالب را می خوانند مهم است. سعی کنید از مطالب مفید با محتوای مناسب و خوانایی خوب استفاده کنید.

 

انتخاب منوی سایت ساده در سئو محصولات ووکامرس:

مجهز بودن وب سایت فروشگاه اینترنتی به منوی ساده و راحت؛ علاوه بر بهبود بخشیدن بهینه سازی محصولات ووکامرس؛ کمک می کند تا بازدید کنندگان و مشتریان، زمان بیشتری را در وب سایت بمانند و رتبه بهتری در جستجوی گوگل کسب کنید. در نظر داشته باشید که منوی اصلی دارای پیوند به صفحات مهم برای کاربران باشد.

 

فعال سازی Breadcrumbs:

با فعال سازی گزینه Breadcrumbs در صفحات وب سایت، به کاربران این امکان داده می شود تا به صفحات فرود و صفحات قبلی برگردند و کمک زیادی به آن ها می کند.

 

توضیحات متا خالی نباشد:

در سئو محصولات ووکامرس توضیحات متا تاثیر مستقیمی ندارد؛ اما کمک می کند تا در نتایج جستجو؛ محصولات وب سایت شما دیده شوند و به نوعی محتوای وب سایت را توصیف می کند. استفاده از افزونه یوآست کمک می کند تا بتوانید توضیحات متا را ویرایش کنید. برای اینکه گاهی سرچ گوگل بر اساس توضیحات متا است، سعی کنید متای مناسبی را انتخاب کنید.

در کنار موارد و نکات مهم گفته شده برای اینکه بتوانید سئو فروشگاهی ووکامرس مناسبی داشته باشید بهتر است موارد زیر را رعایت کنید:

  • جلوگیری از مطالب و محتوای تکراری
  • استفاده از تگ alt بر روی تصاویر
  • استفاده از یوآرال توصیفی و کوتاه
  • استفاده از قالب های مناسب سئو مانند creative
  • استفاده از افزونه های سئو جهت بهینه سازی ووکامرس مانند افزونه یوآست یا پیوند شکسته

 

سئو و بهینه سازی محصولات ووکامرس

برای بهبود و بهینه سازی سئو محصولات در ووکامرس و فروشگاه اینترنتی راهکارهایی وجود دارد، که در ادامه شما را با این راهکارها آشنا می کنیم.

 

سئو محصولات فروشگاهی ووکامرس

 

سئو محصولات و انتخاب عنوان و توضیحات متا در محتوا:

دو فاکتور مهم توضیحات متا در محتوا و عنوان تاثیر زیادی در بهینه سازی سئو محصولات ووکامرس دارند. برای اینکه هنگام جستجو؛ محصولات برای کاربران نمایش داده شود و رنکینگ صفحه افزایش پیدا کند؛ باید سعی کنید کلمات کلیدی؛ برای توضیحات متا و عنوان را در هر صفحه به کار ببرید. توضیحات متا و عنوان برای اینکه در نتیجه جستجو ظاهر شود، باید خلاصه باشد. طول توضیحات متا بین 150 تا 160 کاراکتر و طول عنوان بین 50 تا 60 کاراکتر باشد.

 

انتخاب صحیح کلمه کلیدی در سئو محصولات فروشگاهی:

استفاده از کلمه کلیدی مناسب یکی از اصول بهینه سازی و سئو محصولات فروشگاهی ووکامرس است. سعی کنید کلمه کلیدی را انتخاب کنید که علاوه بر مرتبط بودن با محصولات شما، شانس بیشتری در سرچ گوگل داشته باشد.

 

ایجاد بیان نظرات در صفحات محصول:

یکی از موارد تاثیرگذار در سئو ووکامرس امکان مطالعه نظرات کاربران و مخاطبان در صفحه محصول است. کاربران برای داشتن اطلاعات بیشتر; در وب سایت فروشگاه اینترنتی شما زمان بیشتری می مانند و نظرات دیگران را مطالعه می کنند; که علاوه بر اینکه باعث می شود تا برای خرید محصولات اعتماد بیشتری کنند; رتبه وب سایت شما هم بالاتر می رود. ثبت نظرات مشتریان در صفحه محصول به تولید محتوای اختصاصی برای محصول هم کمک می کند و به راحتی بر روی فروش و سود شما تاثیر خواهد داشت.

 

تولید محتوا مربوط به محصول و با کیفیت بالا:

یکی از مواردی که در سئو محصولات تاثیرگذار است تولید محتوای مناسب و با کیفیت در رابطه با محصولات است. سعی کنید برای بیان خصوصیات یا ویژگی های محصولات؛ از لحن خاص و جدیدی استفاده کنید و کاربر پسند باشد؛ که در بهبود سئوی محصولات فروشگاهی در ووکامرس تاثیر گذار است.

 

استفاده از تصاویر با کیفیت مناسب:

در فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات باید سعی کنید از عکس های مناسب با زوایای مختلف از محصول استفاده کنید. برای نمایش محصولات؛ اگر هنگام عکاسی از ایده های مختلف استفاده کنید؛ کمک می کند مشتریان و کاربران زمان بیشتری در وب سایت شما بمانند؛ که باعث تاثیر مثبت در رتبه وب سایت شما می شود. می توانید برای هر تصویر از عبارت کلیدی یا متن خاص استفاده کنید تا باعث بهبود سئوی وب سایت فروشگاه اینترنتی شما شود.

 

جمع بندی

بهبود سئو محصولات فروشگاهی ووکامرس کمک می کند تا علاوه بر راحت تر پیدا کردن محصولات، فروش بالایی هم داشته باشید. استفاده از ایده های خاص و محتوای با کیفیت و مورد تایید کاربر، به بهبود و بهینه سازی سئوی محصولات ووکامرس کمک می کند. برای داشتن فروش بالا در فروشگاه اینترنتی و رسیدن به اهداف بازاریابی دیجیتال خود؛ می توانید به وب سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان و مشاوره شبکه های اجتماعی در اصفهان است؛ مراجعه کنید و از مشاوران و کارشناسان مجرب این آژانس کمک بگیرید.