منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

استفاده از ابزار سرچ کنسول گوگل کمک می کند تا ایندکس شدن صفحات، خطاهای موجود بر روی وب سایت و همچنین نوع رفتار کاربران و مخاطبان را در وب سایت خود ببینید. بعد از راه اندازی وب سایت یکی از کارها و اقدامات مهم، ثبت سایت در کنسول گوگل است.

صاحبان وب سایت ها با ثبت سایت در کنسول گوگل به راحتی می توانند عملکرد وب سایت خود را بررسی کنند. استفاده از ابزار سرچ کنسول گوگل کمک می کند تا ایندکس شدن صفحات، خطاهای موجود بر روی وب سایت و همچنین نوع رفتار کاربران و مخاطبان را در وب سایت خود ببینید. بعد از راه اندازی وب سایت یکی از کارها و اقدامات مهم، ثبت سایت در کنسول گوگل است.

استفاده از این ابزار به دلیل امکانات و مزایایی که دارد برای مدیران و صاحبان وب سایت مهم است. مدیران وب سایت ها باید با این ابزار کاربردی آشنا باشند و بتوانند از آن به درستی استفاده کنند. در ادامه مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان؛ مشاوره کسب و کار در اصفهان و مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان است؛ شما را با روش های ثبت سایت در کنسول گوگل آشنا می کنیم.

 

چگونه سایت وردپرسی خود را در سرچ کنسول ثبت کنیم؟

برای اینکه بتوانید سایت وردپرسی خود را سئو و بهینه سازی کنید، لازم است که در سرچ کنسول گوگل آن را ثبت کنید. با ثبت سایت در کنسول گوگل، مدیران وب سایت های می توانند به راحتی بر روی سئو وب سایت خود و رتبه بندی آن در گوگل نظارت داشته باشند.

 

مراحل ثبت سایت وردپرس در سرچ کنسول:

در ادامه شما را با مراحل ثبت سایت وردپرسی در سرچ کنسول آشنا می کنیم.

برای شروع کار ابتدا به وب سایت Google Search Console می روید و بر روی گزینه Start Now کلیک می کنید. با حساب جی میل خود وارد سیستم می شوید. در این مرحله باید URL وب سایت وردپرس خود را دقیقا وارد کنید. برای تایید وب سایت; دو روش پیشوند URL و نام دامنه را داریم; که انعطاف پذیری روش پیشوند URL بیشتر است. بعد از ثبت آدرس سایت در کنسول گوگل، گزینه Continue را می زنید و وارد مرحله دیگر می شوید. جهت باز شدن گزینه به صورت کامل بر روی فلش کنار برچسب HTML کلیک می کنید.

بعد از کپی کردن برچسب متا و هایلایت کردن همه کد متا تگ روی برچسب هایلایت شده، کلیک راست می کنید و گزینه کپی را انتخاب می کنید. بعد از این مراحل وارد وب سایت وردپرس می شوید و روی قسمت SEO کلیک می کنید. بعد از باز شدن منوی سئو بر روی گزینه General کیلک می کنید. بعد از ظاهر شدن سربرگ Webmaster Tools کلیک کرده و کد را در قسمت مربوط پیست می کنید و گزینه save changes را می زنید. بعد از این مرحله به کنسول گوگل می روید و بر روی گزینه Verify کلیک می کنید.

 

روش های ثبت سایت در سرچ کنسول

برای ثبت سایت در کنسول گوگل دو روش وجود دارد، یا نام دامنه وب سایت خود را یا آدرس کامل وب سایت خود را وارد می کنید. برای اثبات مالکیت در ابزار سرچ کنسول گوگل 6 روش وجود دارد که شما را با این 6 روش آشنا می کنیم.

 

ثبت سایت در کنسول گوگل

 

ثبت سایت در کنسول گوگل با دانلود فایل HTML:

دانلود فایل HTML؛ وارد شدن به کنترل پنل هاست؛ آپلود فایل در بخش File manager؛ گذاشتن آن در پوشه public-htm؛ اولین روش برای ثبت وب سایت در سرچ کنسول است. اگر آپلود فایل به درستی انجام شد، در نهایت بر روی گزینه Verify کلیک می کنید. با این روش ساده احراز هویت و ثبت سایت در کنسول انجام می شود.

 

ثبت سایت در گوگل با تگ HTML:

اگر دسترسی به وبرایش و تغییر کد HTML دارید می توانید از تگ آن استفاده کنید. در این روش لینکِ داخل shared box را کپی می کنید; بعد از باز کردن صفحه اصلی در ویرایشگر; در هد اصلی وب سایت قرار می دهید. متا تگ جدید که ایجاد شد، تغیرات را ذخیره می کنید و بعد از وارد شدن به صفحه ثبت سایت در کنسول، گزینه Verify می زنید.

 

ثبت سایت در کنسول با گوگل آنالیتیکس:

در این روش از ثبت سایت در کنسول باید از قبل در وب سایت گوگل آنالیتیکس ثبت نام کرده باشید. داخل سرچ کنسول گوگل گزینه Google Analytics را انتخاب می کنید و بر روی Verify کلیک می کنید.

 

ثبت سایت با گوگل تنگ منجیر:

اگر قبلا از گوگل تگ منجیر در وب سایت خود استفاده کرده اید، می توانیم بگوییم ساده ترین روش برای ثبت سایت در کنسول است. بعد از ثبت حساب؛ داشتن دسترسی مدیریتی و قرار گرفتن کد GTM بعد از برچسب<body>؛ در سرچ کنسول؛ کادر Google tag را باز می کنید و بر روی گزینه Verify کلیک می کنید.

 

ثبت سایت در کنسول با استفاده از Domain name provider:

بعد از انتخاب گزینه Domain name provider متن داخل کنسول را کپی می کنید. وارد کنترل هاست خود می شوید و یک رکورد تعریف می کنید. از طریق تنظیم رکورد در سی پنل یا تعریف رکورد در دایرکت ادمین، متن کپی شده را در باکس DNS configuration قرار می دهید. به صفحه ثبت سایت در کنسول می روید و بر روی گزینه Verify کلیک می کنید.

 

روش DNS record در ثبت سایت در گوگل:

در این روش به نام هاستینگ خود؛ یک DNS record اضافه می کنید و از طریق سی پنل یا دایرکت ادمین؛ وارد کنترل پنل هاست می شوید و مانند روش قبل سابقه متنی را کپی و در DNS configuration قرار می دهید. در نهایت بر روی گزینه Verify کلیک می کنید. این روش جزء ویرایش های جدید سرچ کنسول گوگل است که از آن برای باکس Domain استفاده می شود.

در ادامه قصد داریم تفاوت بین گوگل آنالیتیکس و  سرچ کنسول گوگل را بیان کنیم. سرچ کنسول گوگل؛ بر روی موتورهای جستجو متمرکز است و با توجه به ارائه گزارشات و ابزارهایی که دارد؛ به صاحبان و مدیریت وب سایت های کسب و کار کمک می کند؛ تا رتبه وب سایت خود را بهبود دهند. اما گوگل آنالیتیکس اطلاعات مربوط به کاربران که از وب سایت شما بازدید کردند را نشان می دهد و کاربر محور است.

 

جمع بندی

ثبت سایت در کنسول گوگل برای بازاریابان دیجیتال یا متخصصین سئو، صاحبان مشاغل، توسعه دهندگان طراح وب و مدیران وب سایت ها بسیار کاربردی است و امکانات زیادی در اختیار آن ها قرار می دهد. صاحبان مشاغل برای توسعه آنلاین کسب و کار خود می توانند از ابزار سرچ کنسول گوگل استفاده کنند. وب سایت ها برای رشد و نوسعه می توانند وب سایت خود را در کنسول گوگل ثبت کنند و از مزایای آن بهره ببرند. در این زمینه می توانید از متخصصین مجرب آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان,؛ مشاوره کسب و کار در اصفهان و مشاوره سئو سایت در اصفهان است؛ کمک بگیرید. همچنین می توانید از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد استفاده کنید.