منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

کلمات کلیدی سایت فروشگاهی نباید تکراری باشند، زیرا این کلمات کلیدی به فعالیت های سئوی وب سایت شما جهت می دهند. وب سایت های کسب و کار اینترنتی و آنلاین بر اساس زمینه ای که در آن فعالیت می کنند، باید از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنند.

در بهینه سازی و سئو وب سایتِ کسب و کارها انتخاب کلمات کلیدی سایت فروشگاهی اهمیت زیادی دارد. کلمات کلیدی که در محتوای تولیدی و سئو شده وب سایت ها استفاده می شوند؛ کمک می کنند تا وب سایت های فروشگاهی؛ در نتایج جستجوی گوگل؛ رتبه خوبی کسب کنند. کلمات کلیدی سایت فروشگاهی نباید تکراری باشند، زیرا این کلمات کلیدی به فعالیت های سئوی وب سایت شما جهت می دهند. وب سایت های کسب و کار اینترنتی و آنلاین بر اساس زمینه ای که در آن فعالیت می کنند، باید از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنند. امروزه سایت های فروشگاهی طرفداران زیادی دارند که با بالا بردن کیفیت سئو وب سایت و بهینه سازی آن، می توانند آمار بازدید از وب سایت را افزایش دهند.

استفاده از کلمات کلیدی در محتوای تولیدی وب سایت؛ مانند کاتالیزور عمل می کند و با انتخاب درست و اصولی؛ در الگوریتم های گوگل و نتایج جستجوی گوگل؛ می توانید در رتبه های بالا قرار بگیرید. در ادامه مطلب از وب سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره استارتاپ در اصفهان؛ مشاوره کسب و کار در اصفهان و مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان است؛ به بررسی نحوه انتخاب کلمات کلیدی برای وب سایت فروشگاهی می پردازیم.

 

تحقیق کلمات کلیدی برای سایت‌ فروشگاهی

با جستجوی کلمات کلیدی توسط کاربران در گوگل، وب سایت های مرتبط با آن در نتایج جستجوی گوگل نشان داده می شوند. در تحقیق برای کلمات کلیدی سایت فروشگاهی باید وب سایت رقبا را تحلیل کنید یا اینکه با دانش و تحقیقات خود جلو بروید. در وب سایت های فروشگاهی; با سئو کردن وب سایت و استفاده از کلمه کلیدی مناسب; می توانید علاوه بر جلب نظر مخاطبان و کاربران; نرخ بازدید از وب سایت را افزایش دهید. بعد از راه اندازی وب سایت فروشگاهی تحقیق در رابطه با کلمات کلیدی را باید اولویت قرار دهید. در ادامه شما را با ابزارهای تحقیق و جستجوی کلمات کلیدی آشنا می کنیم.

 

تحقیق کلمات کلیدی سایت فروشگاهی با ابزار Moz Keyword Explorer:

با کمک این ابزار می توانید از نتایج جستجوی گوگل، داده ها و اطلاعات دقیق و مستقیم به دست آورید. با کمک ابزار ماز می توانید میزان حجم جستجوی ماهانه و ویژگی های سرچ را نسبت به کلمات کلیدی به دست آورید. همچنین میزان دشواری رتبه بندی کلمات کلیدی را نشان می دهد. در تحقیق کلمات کلیدی سایت فروشگاهی توسط ابزار ماز، می توانید از فرایند سئو گزارش کاملی داشته باشید. از دیگر ویژگی های خوب آن می توانیم به استفاده آزمایشی به مدت یک ماه، دیدن CRT ارگانیک کلمات کلیدی و پیشنهادات در رابطه با کلمه کلیدی سرچ شده اشاره کنیم.

 

ابزار Google Trends:

با کمک گوگل ترندز می توانید زمانی که کلمه کلیدی بیشترین سرچ و جستجو را داشته است، ببینید. همچنین محبوبیت نسبی کلمات کلیدی سایت فروشگاهی در زمان های مربوط به آن را نشان می دهد.

 

تحقیق کلمات کلیدی سایت فروشگاهی با ابزار Google Keyword Planner:

برای یافتن و سرچ کلمات کلیدی سایت فروشگاهی کیوورد پلنر یکی از بهترین ابزارها است. هنگامی که کلمه کلیدی مورد نظر خود را وارد می کنید، به شما پیشنهاداتی در ارتباط با کلمه کلیدی می دهد. با کمک این ابزار می توانید حجم جستجوی کلمه کلیدی در طول ماه توسط کاربران را ببینید.

 

استفاده از ابزار کیورد ریسرچ با SEMrush در تحقیق کلمات کلیدی سایت فروشگاهی:

با کمک این ابزار می توانید به کیورد منحصر به فرد و خاصی که رقبای وب سایت شما استفاده می کنند، دسترسی داشته باشید. استفاده از این ابزار به صورت رایگان به مدت 7 روز است و برای موضوعات خاص می توانید کلمات کلیدی طولانی پیدا کنید. همچنین می توانید حجم سرچ کلمه کلیدی در گوگل و روند سالانه کلمات کلیدی را ببینید.

 

ابزار تحقیق کلمات کلیدی Ahrefs Keyword Explorer:

یکی از پلتفرم های خوب که همه می توانند از آن استفاده کنند Ahrefs است. این ابزار از زبان فارسی و 171 زبان دیگر پشتیبانی می کند و علاوه بر ارائه لیست کلمات کلیدی، برای بهبود CRT پیشنهاداتی می دهد. همچنین برای میزان سختی کلمه کلیدی یا کلیدواژه، امتیاز تعیین می کند. خرید اشتراک این ابزار در ایران خیلی کارایی ندارد و برای استفاده باید اشتراک 7 روزه خریداری کنید.

 

اهمیت کلمات کلیدی سایت فروشگاهی

 

ابزار KWFinder:

برای داشتن تحقیق جامع در انتخاب کلمات کلیدی سایت فروشگاهی می توانید از پلتفرم KWFinder استفاده کنید. دارای تمام قابلیت های ابزار Ahrefs است و بر خلاف آن می توانید از اشتراک 10 روزه رایگان KWFinder استفاده کنید. این پلتفرم دارای رابط کاربری خوب است، میزان سختی و رقیبان در کلمه کلیدی را نشان می دهد و قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی را دارد.

 

ابزار کیورد ریسرچ با Serpstat:

عملکرد این ابزار تحقیق کلمات کلیدی سایت فروشگاهی شبیه به ابزار SEMrush است. این ابزار لیست کاملی از کلمات کلیدی در اختیار شما می گذارد. فاکتورهای موثر در سئو و بک لینک ها را برای شما آنالیز می کند و میزان رقابت در کلیدواژه را با نمودار ترسیم می کند.

 

ابزار تحقیق کلمات کلیدی Keywordtool:

کاربران ایرانی به این پلتفرم علاقه زیادی دارند و برای افراد مبتدی به دلیل UX ساده مناسب است. میزان ترند بودن کلمه کلیدی و میزان سرچ آن را نمایش می دهد و رایگان است. با پلتفرم Keywordtool درمکان های مختلف مانند توییتر، آمازون و گوگل می توانید جستجو را انجام دهید.

 

ابزار تحقیق کلمات کلیدی SpyFu:

با استفاده از ابزار SpyFu می توانید کلمات کلیدی سایت فروشگاهی ارزشمندی را پیدا کنید. از مزیت ها و ویژگی های این ابزار می توانیم به تحلیل و تجزیه سئوی وب سایت با کمک ماژول های اضافی، تغییر رتبه بندی وب سایت ها با تاریخ و دشواری آن و مقایسه وب سایت ها با کلمه کلیدی مشترک اشاره کنیم.

 

ابزار تحقیق کلمه کلیدی Keyword Tool Dominator:

با کمک این ابزار می توانید در آمازون و گوگل، کلمات کلیدی مورد نظر را جستجو کنید و در نهایت لیستی از کلمات کلیدی داشته باشید. به صورت رایگان می توانید 3 بار از این ابزار استفاده کنید و برای ادامه باید اشتراک بخرید.

 

چگونه برای فروشگاه اینترنتی کلمه کلیدی مناسب انتخاب کنید؟

کلمات کلیدی سایت فروشگاهی برای سئو وب سایت انتخاب می شوند. کسب و کار های اینترنتی و آنلاین بر اساس زمینه ای که در آن فعالیت می کنند و خدمات ارائه می دهند باید از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنند. در بالا شما را با ابزارهای مناسب برای تحقیق کلمات کلیدی سایت فروشگاهی و وب سایت ها آشنا کردیم. با استفاده از این ابزار ها مدیران وب سایت های کسب و کارها می توانند کلمات کلیدی مناسبی را پیدا کنند. استفاده از کلمات کلیدی مناسب; علاوه بر بهبود سئو وب سایت; باعث افزایش بازدید از وب سایت و گرفتن رتبه خوب از گوگل می شود. در نتیجه فروش و سود شما از وب سایت کسب و کارتان بالا می رود. در ادامه به صورت خلاصه شما را با نکات انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای فروشگاه اینترنتی آشنا می کنیم. این نکات شامل موارد زیر است:

  • استفاده از کلمات کلیدی طولانی و خاص.
  • از دید مخاطب کلمه کلیدی انتخاب کنید.
  • استفاده از ابزار قوی تبلیغاتی گوگل Adwords
  • داشتن لیستی از کلمات کلیدی سایت فروشگاهی.
  • سایت رقبا را بررسی و تحلیل کنید.
  • هدف خود را از سئو وب سایت فروشگاه اینترنتی مشخص کنید.
  • کلمات کلیدی را به روز رسانی کنید.
  • استفاده از صفحات داخلی جهت سئو کلمات کلیدی وب سایت فروشگاه اینترنتی.

 

جمع بندی

با استفاده از کلمات کلیدی سایت فروشگاهی خود در رسانه های اجتماعی و پست های وبلاگ، می توانید راحت تر نظر مخاطبان و کاربران را جلب کنید. بعد از راه اندازی وب سایت فروشگاه; وقت گذاشتن برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب و سئو وب سایت; تاثیر زیادی در افزایش ترافیک وب سایت فروشگاه شما دارد. شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مرکز مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره سئو سایت در اصفهان و مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان است؛ می تواند به شما در انتخاب کلمات کلیدی مناسب فروشگاه اینترنتی؛ جهت سئو و بهینه سازی وب سایت شما کمک کند. با مراجعه به وب سایت این آژانس می توانید از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد استفاده کنید.