منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین با استفاده از ابزار گوگل تگ منیجر می توانند بدون نیاز به مراجعه مکرر به کدهای وب سایت خود و کدنویسی، مدیریت راحت تری نسبت به تگ های سایت خود داشته باشند. تگ منیجر ویژگی ها و مزیت های خوبی دارد و با توجه به رایگان بودن آن می توانید به راحتی پنل مدیریت تگ داشته باشید.

یکی از ابزارهای کاربردی و پر قدرت گوگل; ابزار گوگل تگ منیجر است; که به صاحبان کسب و کارهای آنلاین و وبمستران کمک می کند; تا وب سایت خود را مدیریت کنند. صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین با استفاده از ابزار گوگل تگ منیجر می توانند بدون نیاز به مراجعه مکرر به کدهای وب سایت خود و کدنویسی، مدیریت راحت تری نسبت به تگ های سایت خود داشته باشند. تگ منیجر ویژگی ها و مزیت های خوبی دارد و با توجه به رایگان بودن آن می توانید به راحتی پنل مدیریت تگ داشته باشید. ویژگی مفید دیگر تگ منیجر این است که بعد از نصب و اتصال به وب سایت، به راحتی می توانید رفتار کاربران را ببینید.

ویژگی خوب دیگر تگ منیجر این است که دیجیتال مارکتینگ ها می توانند بدون نیاز به دانش فنی خاصی بسیاری از کارهای مربوط به وب سایت را انجام دهند. در ادامه مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که در زمینه مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان؛ مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان و مشاوره سئو سایت در اصفهان فعالیت می کند؛ به بررسی کاربرد و مزایای ابزار گوگل تگ منیجر می پردازیم.

گوگل تگ منیجر وردپرس

به ابزار رایگان گوگل که بدون نیاز به برنامه نویسی; صاحبان کسب و کارها و وبمسترها; می توانند به راحتی تگ های (کدهای جمع آوری اطلاعات) وب سایت خود را مدیریت کنند; گوگل تگ منیجر می گویند. در مقاسیه با گوگل آنالیتیکس اطلاعات جامع تری مانند میزان اسکرول کردن کاربران و غیره به دست می آید. همچنین تگ منیجر کاربری راحت تر و آسان تری دارد و کاربران رضایت کافی را هنگام استفاده از آن دارند. استفاده از تگ منیجر در وب سایت وردپرسی کاربرد و مزایای خوبی دارد. این مزایا شامل موارد زیر است:

  • بالا رفتن سرعت کار: با توجه به کاربری راحت تگ منیجر، به راحتی می توانید تگ های موردنظر خود را به وب سایت اضافه کنید.
  • عدم نیاز به تیم فنی: برای اضافه کردن تگ ها و کدها نیازی به تیم فنی نیست و می توانید با چند کلیک ساده این کار را انجام دهید.
  • سازگار با سرویس ها و افزونه های وب سایت: گوگل تگ منیجر به راحتی با دیگر افزونه ها مانند گوگل ادز، گوگل آنالیتیکس و دیگر برنامه ها سازگار است و می توانید تگ های آن ها را به راحتی به وب سایت خود اضافه کنید.
  • از ایجاد مشکل جلوگیری می کند: علاوه بر رایگان بودن ابزار تگ منیجر؛ که در هزینه و زمان صرفه جویی می شود،؛ جلوی اسکریپت های ناسالم را می گیرد و با وجود تعداد زیاد تگ در وب سایت؛ سرعت آن کم نمی شود.

دلایل استفاده از Google Tag Manager:

ابزار قدرتمند گوگل تگ منیجر کمک می کند تا به صورت رایگان صاحبان وب سایت کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین، اطلاعات دقیق تری را از وب سایت خود به دست آورند. دلایل استفاده از تگ منیجر موارد زیر است:

  • می توان تگ را به گذشته یا قبل بازگرداند.
  • دنبال کردن انواع رویدادهای پیش رو را ساده می کند.
  • قبل از انتشارِ تگ ها بر روی وب سایت، قابلیت تست وجود دارد.
  • در پنل کاربری سایت امکان استفاده از قالب های آماده تگ وجود دارد.
  • نسبت به حالت معمولی تغییر تگ ها و افزودن آن ها سرعت بیشتری دارند.
  • با استفاده از داشبورد با رابط کاربری بی نظیر، امکان مدیریت تمام تگ های فعال در وب سایت وجود دارد.

نحوه نصب و راه اندازی گوگل تگ منیجر در وردپرس

با توجه به اهمیت و کاربرد ابزار گوگل تگ منیجر در وب سایت ها؛ قصد داریم در ادامه مطلب از وب سایت آرتا پارسیان؛ که مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان؛ مشاوره کسب و کار در اصفهان و مشاوره استارتاپ در اصفهان است؛ شما را با نحوه نصب و راه اندازی تگ منیجر آشنا کنیم. نصب و راه اندازی تگ منیجر شامل مراحل زیر است:

مرحله اول ایجاد اکانت تگ منیجر:

در ابتدای کار لازم است بعد از روشن کردن فیلترشکن، وارد وب سایت Google Tag Manager شوید. نکته مهمی که نباید فراموش کنید این است که حتما اکانت جیمیل داشته باشید. برای ساخت اکانت در تگ منیجر; ایمیل خود را وارد کرده; بعد از زدن گزینه ;Next رمز خود را وارد می کنید و وارد اکانت می شوید. به صورت خودکار به صفحه اکانت های Google Tag Manager وارد می شوید. بر روی دکمه Creat Account کلیک کرده، صفحه ای باز می شود که در قسمت Account Setup اطلاعات لازم نام اکانت و کشور را وارد می کنید. برای امنیت و ساپورت بیشتر تگ ها سعی کنید کشور را بر اساس فیلترشکن مورد استفاده انتخاب کنید.

با توجه به نزدیک بودن Time Zone ترکیه به ایران می توانید کشور ترکیه را انتخاب کنید. سپس در سربرگ Container Setup و قسمت Container Named یک نام دلخواه انتخاب می کنید و با توجه به اکانتی که قراره وب سایت خود را دنبال کنید، گزینه وب را در قسمت Traget Platform تیک زده و بر روی گزینه Create کلیک می کنید. صفحه ای باز می شود که در قسمت پایین صفحه تیک مربوطه را زده و بر روی گزینه yes کلیک می کنید. اکانت گوگل تگ منیجر شما به راحتی ساخته شد.

مرحله دوم جای گذاری و نصب کدها در وب سایت:

با کلیک بر روی گزینه Yes در مرحله اول صفحه ای با 2 تا قطعه کد باز می شود، که باید آن ها را در تگ های Head و Body کل صفحات وب سایت جای گذاری کنید. از آن جایی که وب سایت وردپرسی دارید، در این مرحله کار بسیار ساده و راحت است. در وب سایت خود وارد پیشخوان وردپرس می شوید و گزینه ویرایشگر پوسته را انتخاب می کنید. نکته مهم در در مرحله نصب و راه اندازی گوگل تگ منیجر این است که پوسته اصلی را انتخاب کنید و پوسته فرزند نباشد. اگر پوسته فرزند بود با ویرایش به پوسته اصلی می روید. قطعه کد اولی را که تگ منیجر در اختیار شما قرار داده را پس از تگ هد، Paste می کنید.

تگ منیجر
تگ بادی منیجر

سپس قطعه کد دوم را بعد از تگ بادی، Paste می کنید. با کلیک بر روی به روز رسانی پرونده تغییراتی که انجام دادید، اعمال می شوند. گوگل تگ منیجر با موفقیت نصب شد در مرحله سوم باید نسبت به نصب آن اطمینان پیدا کنید.

مرحله سوم اطمینان جهت نصب و راه اندازی تگ منیجر بر روی وب سایت وردپرس:

برای اطمینان پیدا کردن نسبت به نصب درست گوگل تگ منیجر در تب Workspace بر روی گزینه پیش نمایش( preview ) کلیک می کنید. در قسمت Your websites URL به صورت کامل نام وب سایت خود را وارد و بر روی گزینه connect کلیک کنید. وب سایت شما در تب جدید باز می شود. به تب قبلی بروید اگر پیام connected را مشاهده کردید، نشانگر این است که تمام مراحل نصب و راه اندازی گوگل تگ منیجر را درست انجام دادید.

علاوه بر روش گفته شده جهت اتصال تگ منیجر به وردپرس وب سایت می توانید از پلاگین های مربوطه استفاده کنید. به کمک پلاگین Google Tag Manager For WordPress می توانید به راحتی اتصال برقرار کنید.

جمع بندی

یکی از کارکردهای خوب افزونه گوگل تگ منیجر مدیریت تگ های وب سایت است. با قرار دادن تگ ها درون وب سایت دیگر نیازی به کدنویسی نیست. همچنین می توانید با استفاده از تگ منیجر رفتار کاربران وب سایت را دقیق رصد کنید و اطلاعات کاملی از رفتار کاربران در وب سایت خود داشته باشید. بعد از نصب با گذشت زمان می توانید تسلط بیشتری بر روی افزونه تگ منیجر داشته باشید. اگر در این زمینه دانش کافی ندارید؛ می توانید از متخصصین مجرب دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که در حوزه مشاوره سئو وب سایت در اصفهان؛ مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان؛ مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان و مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان فعالیت می کند؛ کمک بگیرید. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد با ارائه خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد، به شما در رشد و توسعه کسب و کارتان کمک می کند.