منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

افزونه yoast seo که امکانات خوبی در اختیار کاربران قرار می دهد، از پلاگین های کاربردی سیستم مدیریت محتوای وردپرس است و می تواند اطلاعات مفید و کاملی از سئوی وب سایت شما در اختیارتان بگذارد. این افزونه امکانات و ویژگی های خوبی دارد که می تواند به وب سایت کسب و کارها کمک فراونی کند.

افزونه yoast seo یکی از ابزارهای کاربردی است که وب سایت کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین را بهبود می بخشد. با انجام درست سئوی وب سایت می توانید در نتایج جستجوی گوگل در صفحات اول باشید. صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین برای بهبود سئوی وب سایت خود از کارشناسان و متخصصین سئو کمک می گیرند، تا به ترافیک ارگانیک برسند. افزونه yoast seo که امکانات خوبی در اختیار کاربران قرار می دهد، از پلاگین های کاربردی سیستم مدیریت محتوای وردپرس است و می تواند اطلاعات مفید و کاملی از سئوی وب سایت شما در اختیارتان بگذارد.

این افزونه امکانات و ویژگی های خوبی دارد که می تواند به وب سایت کسب و کارها کمک فراونی کند. در ادامه مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که در زمینه مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان؛ مشاوره سئو سایت در اصفهان و مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان فعالیت می کند؛ شما را با مزایا و ویژگی های افزونه یوآست سئو آشنا می کنیم.

افزونه yoast seo چیست؟

ابزار یا افزونه ای که با نصب آن بر روی سایت وردپرس، می تواند محتوای شما را بر مبنای نظر موتورهای جستجوی گوگل بررسی و بهینه سازی کند را افزونه yoast seo می گویند. این افزونه کمک می کند تا وب سایت های کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین بتوانند سئوی وب سایت خود را مدیریت و کنترل کنند و بهبود بخشند. افزونه یوآست سئو دارای سه چراغ قرمز، نارنجی و سبز است. اگر بعد از تولید محتوا طبق استانداردهای مشخص شده; فاکتورهای سئو را رعایت کرده باشید; چراغ افزونه یوآست سئو سبز و اگر سئوی شما مناسب نباشد; قرمز می شود.

با کمک افزونه yoast seo می توانیم در محتوای تولیدی چگالی کلمات کلیدی، سئو وب سایت با کلمات کلیدی، اصول نگارشی محتوای تولید شده و انتخاب تگ های هدینگ را مدیریت و کنترل کنیم. افزونه یوآست سئو دارای دو نسخه رایگان و پرمیوم است که با یکدیگر تفاوت هایی دارند.

تفاوت نسخه رایگان و پرمیوم افزونه یوآست سئو:

هر دو نسخه رایگان و پرمیوم افزونه یوآست سئو قابلیت بهینه سازی سئوی وب سایت ها را دارند. در این بین دارای تفاوت هایی هستند، که در ادامه شما را با آن ها آشنا می کنیم.

قابلیت ریدایرکت کردن لینک وب سایت:

بعد از نوشتن مطلبی برای وب سایت خود; ممکن است مجبور شوید مقاله را حذف و یا آدرس مقاله مورد نظر را تغییر دهید; که خطای 404 در صفحه وب سایت شما ایجاد می شود و در نهایت گوگل با دیدن آن به شما امتیاز منفی می دهد. با استفاده از دسترسی مدیریت ریدایرکت که در نسخه پرمیوم افزونه yoast seo فعال و در دسترس است، می توانید از کاهش رتبه وب سایت جلوگیری کنید.

 افزونه yoast seo

انتخاب کلمه کلیدی بیش از یکی در نسخه پرمیوم:

یکی از تفاوت های نسخه رایگان و نسخه پرمیوم افزونه یوآست سئو این است که در نسخه رایگان تنها یک کلمه کلیدی می توان برای محتوای تولیدی یا مقاله در نظر گرفت، اما در نسخه پرمیوم می توانید چندین کلمه کلیدی انتخاب کنید و محتوا را بر اساس آن ها سئو کنید.

استفاده از امکانات جدید و حذف تبلیغات:

در نسخه رایگان افزونه yoast seo در وردپرس هنگام استفاده تبلیغات زیادی دیده می شود ولی در نسخه پرمیوم تمامی تبلیغات حذف شدند. اگر نسخه رایگان افزونه را نصب کرده باشید؛ بعد از هر بار آپدیت شدن؛ قابلیت جدیدی برای شما فعال نمی شود؛ اما اگر نسخه پرمیوم یا پولی آن را نصب کرده باشید؛ می توانید از امکانات و قابلیت های جدید آن استفاده کنید.

از دیگر تفاوت های دو نسخه رایگان و پرمیوم افزونه یوآست سئو می توانیم به پشتیبانی، قرار دادن پیش نمایش وب سایت در شبکه های اجتماعی و استفاده از لینک های داخلی مرتبط با مقاله نوشته شده در نسخه پرمیوم اشاره کنیم.

ویژگی‌های مهم در yoast seo

افزونه yoast seo دارای ویژگی های خوبی است که به صاحبان وب سایت های کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین پیشنهاد می کنیم از این افزونه در وب سایت وردپرس خود، جهت بهینه سازی سئوی وب سایت خود از آن استفاده کنند. کسب و کارها می توانند برای بهبود و بهینه سازی سئوی وب سایت و انجام سئو به صورت حرفه ای از متخصصین و مشاوران مجرب تیم دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که در زمینه مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان؛ مشاوره کسب و کار در اصفهان و مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان فعالیت می کنند؛ کمک بگیرند. ویژگی های افزونه یوآست سئو شامل موارد زیر است:

  • چگالی یا تراکم کلمات کلیدی: افزونه یوآست کمک می کند تا در مقاله یا محتوای تولیدی چگالی کلمه کلیدی مناسب باشد، زیرا کم یا زیاد بودن آن تاثیر منفی بر سئوی شما دارد.
  • قابلیت توضیحات متا: افزونه یوآست سئو چکیده ای از محتوای وب سایت را در نتایج جستجوی گوگل زیر لینک جستجو شده نمایش می دهد، که برای سئو سایت و جذب بازدید مهم است. همچنین این افزونه به شما اجازه ویرایش و تنظیمات لازم برای توضیحات متا را می دهد.
  • استفاده از کلمات کلیدی در زیر عنوان: استفاده از این ویژگی باعث درگیر شدن مخاطب با وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل می شود. افزونه yoast seo نمایش تعداد کلمات کلیدی در زیر عنوان را بررسی می کند.
  • توجه به ساختار پاراگراف: یکی از ویژگی های خوب افزونه یوآست سئو این است که به تجزیه و تحلیل ساختار پاراگراف می پردازد و محتوای بهتری را ارائه می دهد. در این حالت پاراگراف ها باید مفید و کوتاه باشند، کاربران بتوانند محتوا را به خوبی درک کنند و در وب سایت شما بمانند.

مزایای استفاده از افزونه yoast seo

افزونه yoast seo یکی از پرکاربردترین افزونه های سئو در وردپرس است، که استفاده از آن مزایای زیادی برای صاحبان وب سایت های کسب و کارهای مختلف دارد. این مزایا شامل موارد زیر است:

استفاده از افزونه یوآست سئو ساده و آسان است:

از مزایای خوب افزونه یوآست می توانیم به سادگی در استفاده از آن اشاره کنیم. هنگام استفاده بدون نیاز به مشکلات پیکربندی، می توانید به راحتی در صفحات مورد نظر از آن استفاده کنید. هنگام استفاده از این افزونه در وب سایت خود در قسمت تنظیمات، توضیحات دیسکریپشن و نوع قالب کلمات کلیدی را تعریف می کنید و با قرمز و سبز شدن چراغ ها، افزونه شما را برای رسیدن به وضعیت ایده آل راهنمایی می کند.

ظاهر کاربرپسند و خوبی دارد:

این افزونه رابط گرافیکی خوبی دارد و کاربران هنگام کار کردن با آن راحت هستند. تمام موارد مدنظر در این افزونه طبقه بندی شده و منظم در اختیار شما قرار می گیرد. افزونه یوآست سئو در کنار ظاهر کاربر پسند و خوب، توانایی انجام کارهای حرفه ای هم دارد.

قابلیت خودکار انجام دادن کارها:

برای سئوی وب سایت و محتواهای تولیدی؛ تنظیمات سئو؛ ریزه کاری های زیادی دارد؛ که بی توجهی به آن ها مشکلات زیادی را ایجاد می کند. استفاده از افزونه yoast seo به صورت خودکار تمام کارها را انجام می دهد.

از دیگر مزیت های خوب افزونه yoast seo می توانیم به آنالیز محتوای تولیدی، آشنایی با اصول سئو و به کارگیری آن ها، بررسی میزان خوانایی مطالب و نوشته ها در وب سایت، امکان به اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی، پشتیبانی از دیگر زبان ها حتی زبان فارسی، قابلیت کنترل بر روی نقشه و طراحی وب سایت به صورت حرفه ای اشاره کنیم.

جمع بندی

عامل محرکه افزایش بازدید کننده و ایجاد ترافیک در یک وب سایت محتوای آن است. تولید محتوای استاندارد و سئو شده اهمیت زیادی در دیده شدن وب سایت ها دارد. استفاده از افزونه yoast seo کمک می کند تا سئوی وب سایت شما بهینه سازی شود و علاوه بر جلب توجه مخاطبان، آمار بازدید از وب سایت کسب و کار شما بالا برود. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان؛ مشاوره استارتاپ در اصفهان و مشاوره سئو سایت در اصفهان است؛ برای متمایز شدن برند کسب و کار شما و همچنین رشد و توسعه کسب و کار شما؛ در پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ مجموعه ای از فعالیت ها را در نظر گرفته است؛ که برای موفقیت بیشتر؛ می توانید از خدمات این پکیج بهره ببرید.