منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

افزونه‌های کروم کاربران وردپرس کمک می کند تا هنگام استفاده از رایانه کاربران راحت تر کار کنند. تعداد افزونه های کروم زیاد هستند؛ اما همه آن ها برای استفاده وردپرس مناسب نیستند. استفاده از وردپرس کمک می کند تا وبلاگ یا وب سایت تان را با مطابق با سلیقه و ویژگی هایی که مدنظر دارید؛ طراحی کنید.

افزونه‌های کروم کاربران وردپرس کمک می کند تا هنگام استفاده از رایانه کاربران راحت تر کار کنند. تعداد افزونه های کروم زیاد هستند؛ اما همه آن ها برای استفاده وردپرس مناسب نیستند. استفاده از وردپرس کمک می کند تا وبلاگ یا وب سایت تان را با مطابق با سلیقه و ویژگی هایی که مدنظر دارید؛ طراحی کنید. استفاده از افزونه‌های کروم کاربران وردپرس سرعت کار و بهره وری را افزایش می دهد و علاوه بر به دست آوردن اطلاعات مختلف، می توانید کارهای متنوعی را انجام دهید. در ادامه مطلب از وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره سئو سایت در اصفهان و مشاوره شبکه های اجتماعی در اصفهان؛ به معرفی بهترین افزونه‌های کروم برای وردپرس می پردازیم.

اکستنشن یا افزونه کروم چیست؟

به برنامه های کوچک که به مرورگر کروم قابلیت های کاربردی بیشتری اضافه می کنند را اکستنشن یا افزونه کروم می گویند. برای اضافه کردن تعداد افزونه ها محدودیتی وجود ندارد. از فروشگاه Chrom Web Store می توانید انواع افزونه‌های کروم کاربران وردپرس لازم را دانلود کنید.

نحوه نصب افزونه کروم کاربران وردپرس:

نحوه سرچ و نصب افزونه‌های کروم کاربران وردپرس به صورت زیر است:

  • کلیک بر روی سه نقطه گوشه راست مرورگر و وارد شدن به قسمت Settings
  • انتخاب گزینه Extensions و در پنجره باز شده کلیک بر روی علامت (≡)
  • کلیک بر روی عبارت Open Chrom Web Store در فهرست باز شده
  • انتخاب افزونه مورد نظر و باز کردن برنامه و کلیک بر گزینه Add to Chrom

نحوه حذف افزونه در مرورگر کروم:

به هر دلیلی اگر افزونه نصب شده بر روی مرورگر کروم را نیاز ندارید؛ تنها با انجام سه مرحله ساده می توانید آن را حذف کنید. این مراحل عبارتند از:

  • کلیک بر روی گزینه Settings
  • انتخاب گزینه Extensions
  • کلیک بر روی گزینه remove افزونه یا اکستنشن مورد نظر

لیست بهترین افزونه‌های کروم کاربران وردپرس

در بالا شما را با افزونه، نحوه نصب و حذف افزونه در مرورگر کروم آشنا کردیم. در ادامه مطلب از وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان؛ مشاوره استارتاپ در اصفهان و مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان؛ به معرفی افزونه‌های کروم کاربران وردپرس کاربردی می پردازیم.

افزونه CSS Viewer:

در یک سری از وب سایت های وردپرس از کدهای CSS استفاده می شود که امکان بررسی خط به خط این کدها برای رسیدن به کد دلخواه نیست. استفاده از افزونه CSS Viewer کمک می کند تا در مرورگر کروم به راحتی موارد مربوط به کدهای CSS را بررسی کنید.

افزونه WordPress Site Manager:

از افزونه‌های کروم کاربران وردپرس می توانیم WordPress Site Manager را نام ببریم. با کمک این افزونه عملکردهایی که از وردپرس دریافت می کنید که گسترش زیادی دارد. این افزونه علاوه بر رایگان بودن همیشه در دسترس است. دسترسی راحت تر به وردپرس برای مدیر وب سایت و ویرایش تم وردپرس از دیگر ویژگی های خوب این افزونه کروم است.

افزونه Web Developer در افزونه‌های کروم کاربران وردپرس:

افزونه Web Developer در بین افزونه های کروم گستردگی و ویژگی های خوبی برای کاربران وردپرس دارد. بیشتر برای افرادی که در طراحی سایت حرفه ای هستند؛ این افزونه مناسب است. مزیت خوب افزونه این است که تغییرکدها و ویرایش آن ها راحت است.

افزونه‌های کروم کاربران وردپرس

افزونه WordPress Admin Bar control:

برای افرادی که تایم زیادی برای طراحی وب سایت و مدیریت محتوا صرف می کنند استفاده از افزونه WordPress Admin Bar control مناسب است. با این افزونه می توانید در کنار توجه به زیبایی وب سایت در بهترین حالت آن را مدیریت کنید. همچنین با نصب این افزونه می توانید همزمان چند وب سایت وردپرسی را مدیریت کنید. این افزونه قابلیت پنهان شدن را دارد که کمک می کند تا بر روی هر وب سایتی که دوست داشتید نمایش داده شود.

افزونه WordPress Theme Detector and Plugin Detector:

از بهترین و کاربردی ترین افزونه‌های کروم کاربران وردپرس می توانیم به افزونه WordPress Theme Detector and Plugin Detector اشاره کنیم. این افزونه به کاربران وردپرس کمک می کند تا قالب و افزونه لازم را برای وب سایت وردپرس را به صورت دقیق پیدا کنند.

افزونه Full Page Screen Capture:

اسکرول کردن صفحاتی که طولانی هستند برای کاربران سخت است. همچنین زمانی که نیاز به گرفتن اسکرین شات از کل محتویات است; شرایط برای کاربران سخت می شود. استفاده از این افزونه این مشکلات را بر طرف می کند.

افزونه Awesome Screenshot:

استفاده از افزونه Awesome Screenshot علاوه بر اینکه برای اسکرین شات گرفتن مناسب است؛ به کاربران این امکان را می دهد تا برای تصاویر گرفته شده از صفحه متن بنویسند. همچنین به راحتی با یک کلیک اسکرین شات را می توانید برای ذخیره سازی به وب سایت ارسال و به راحتی اشتراک گذاری کنید.

افزونه MozBar:

MozBar یکی از افزونه‌های کروم کاربران وردپرس است که به بررسی و تحلیل وب سایت ها می پردازد و مقایسه می کند. مازبار کمک می کند که کاربران وردپرس بتوانند اعتبار صفحات و اعتبار دامنه وب سایت را بررسی کنند. این افزونه به تصمیم گیری بهتر و تجزیه و تحلیل سریع وب سایت کمک می کند.

افزونه Keyword Everywhere:

با کمک افزونه Keyword Everywhere مرورگر کروم کاربران می توانند اطلاعات لازم را در رابطه با کلمه کلیدی وب سایت به دست آورند. اطلاعاتی شامل هزینه برای هر کلیک حجم جستجوی ماهانه و رقابت google adwords را می توان به دست آورد. مزیت خوب این افزونه کروم این است که به طورهمزمان وقتی در یک صفحه هستید می توانید وضعیت کلمات کلیدی آن را بررسی کنید.

افزونه Similar Web در افزونه‌های کروم کاربران وردپرس:

داده ها و اطلاعات مربوط به منبع ترافیک، تخمین میزان ترافیک ماهیانه و رتبه بندی کلمات کلیدی توسط افزونه و پلاگین محبوب Similar Web برای کاربران وردپرس ارائه می شود. این افزونه محبوب و کاربردی این امکان را می دهد؛ هنگام جستجو در اینترنت تنها با یک کلیک آمار و استراتژی هر وب سایت را ببینند. سیمیلاروب گزینه مناسبی برای جایگزینی الکسا است که می توان رتبه هر وب سایت را دید. اگر به دنبال استراتژی های موثر و جدید سئو هستید؛ افزونه Similar Web را به شما پیشنهاد می کنیم.

افزونه Redirect Path:

ریدایرکت ها بخش مهمی از سئو هستند که این افزونه ریدایرکت های 500، 301،404 و 302 را همراه با تغییر مسیر سمت کلاینت ها مانند تغییر مسیر جاوا اسکریپت و متا مشخص می کند. افزونه کروم Redirect Path علاوه بر نشان دادن تغییر مسیر از URL وارد شده به URL نهایی با یک کلیک، IP آدرس سرور و هدرهای HTTP را هم نشان می دهد.

جمع بندی

در این مقاله شما را با افزونه کروم و لیست تعدادی از افزونه‌های کروم کاربران وردپرس آشنا کردیم. هر کدام از افزونه‌های کروم کاربران وردپرس نامبرده شده دارای کاربردهای خوبی برای وب سایت وردپرسی و سئوی وب سایت ها هستند. در مقاله بعدی شما را با دیگر افزونه های کروم که در سئوی وب سایت و وردپرس تاثیرات مثبت و خوبی دارند آشنا می کنیم. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ با فعالیت در زمینه مشاوره شبکه های اجتماعی در اصفهان؛ مشاوره سئو سایت در اصفهان، مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان و ارائه خدمات در پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ می تواند به شما در یادگیری مطالب به روز و تخصصی و ارتقا وب سایتان کمک کند.