منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 12 دقیقه

موتور های جستجو منبع اصلی ترافیک برای اکثر وب سایت های اینترنتی هستند. بنابراین برای بازاریابی و دریافت ترافیک بیشتر از طرف موتور های جست و جو باید با اصول سئو و بهترین ابزارهای سئو آشنا باشید. بهینه سازی وب سایت برای موتور های جست وجو می تواند به شما در کسب رتبه بالاتر در نتایج جست وجو کمک کند.

بهینه سازی موتور جستجو (سئو) یکی از مهم ترین و سخت ترین قسمت هایی است که در اجرای یک وب سایت وجود دارد. با توجه به تغییراتی که الگوریتم های گوگل پیدا می کنند، رتبه بندی وب سایت ها در موتورهای جستجو به طور مداوم در حال تغییر است. اگر می خواهید وب سایت خود را در میان رقبا به رتبه های برتر موتورهای جستجو برسانید، باید از آخرین تغییرات و پیشرفت های سئو مطلع باشید. ابزارهای سئو و بهینه سازی وردپرس برای این کار وجود دارند که به خوبی در جریان آن ها می توانید برای سئو سایت و به دست آوردن داده های مورد نیاز برای بهبود رتبه خود استفاده کنید.

در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد، شما را با ابزارهای سئو و بهینه سازی وردپرس آشنا خواهیم کرد. هر یک از ابزارهای سئو و بهینه سازی وردپرس می تواند به بهبود رتبه شما در همه موتورهای جستجوی محبوب، از جمله Google و Bing کمک کند.

بهترین ابزارهای سئو و بهینه سازی سئو کدامند؟

برای آن که بتوانید مشتریان زیادی را به وب سایت خود جذب نمایید، استفاده از ابزارهای سئو و بهبود سئو وردپرس بسیار مهم است. اگر بازدید وب سایت و افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت برای شما مهم است، پس باید به دنبال بهترین ابزارهای سئو و بهینه سازی وردپرس باشید.

Google Search Console

Google Search Console مجموعه ای از خدمات است که برای درک بهتر از نحوه مشاهده موتورهای جستجو در اختیار کاربران قرار گرفته است. این ابزار شامل اطلاعاتی از نحوه مشاهده موتور جستجو از وب سایت شما است. سرویس گوگل سرچ کنسول یکی از ابزارهای سئو و بهینه سازی وردپرس است. این ابزار همچنین مجموعه وسیعی از ابزارهای رایگان سئو را در اختیار شما قرار می دهد که جنبه های مختلف بهینه سازی وب سایت را پوشش می دهد. بنابراین اگر به دنبال بهینه سازی وب سایت خود هستید توصیه می شود کار کردن با این ابزار کاربردی را فرا بگیرید.

یکی از امکاناتی که گوگل سرچ کنسول در اختیار شما قرار می دهد، این است که این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا به بررسی خطاهایی بپردازید که در وب سایت شما رخ داده است. بنابراین پس از آن که منشا خطا را پیدا کردید، می توانید بلافاصله آنها را اصلاح کنید.

یکی دیگر از قابلیت های گوگل سرچ کنسول این است که می تواند زمان هایی که سایت شما توسط بدافزار تحت تأثیر قرار گرفته است و یا اینکه چه کلمات کلیدی افراد برای یافتن سایت شما استفاده می کنند، لینک هایی که دریافت کرده اید و موارد دیگر را نشان دهد.

ویژگی Google Search Console

اگر نگران رتبه بندی صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) خود باشید، باید بگوییم که امکانات و ویژگی هایی که این ابزار ارائه می دهد، سرویس هایی هستند که استفاده از آن را به یک نیاز ضروری تبدیل می کند. این سرویس اگرچه تمرکز نتایج خود را بر روی رتبه بندی گوگل قرار می دهد، اما اگر شما بتوانید در رتبه بندی های گوگل به نتایج خوبی دست پیدا کنید، می توانید این اطمینان را پیدا کنید که در سایر موتورهای جستجو نیز عملکرد خوبی خواهید داشت.

کار کردن با سرویس های گوگل سرچ کنسول بسیار ساده است. افزودن وب سایت و شروع کار نیز آسان است، بنابراین دلیلی برای اجتناب از این ابزار و کار کردن با ان وجود ندارد. از جمله ویژگی های کلیدی که در سرچ کنسول گوگل وجو دارد، می توان به مواردی همچون کنترل وب سایت، کلمات کلیدی استفاده شده اشاره کرد. این ابزار رایگان است و به راحتی در دسترس عموم قرار گرفته است.

XML Sitemaps

XML Sitemap یک فایل با قالب بندی خاص است که لیست هر صفحه در وب سایت شما را نشان می دهد. در ابزارهای سئو استفاده از این ابزار باعث می شود تا موتورهای جستجو به راحتی بتوانند تمام مطالب شما را پیدا کنند.

باید به این نکته توجه داشت که نقشه سایت XML موجب افزایش رتبه بندی سایت نخواهد شد. استفاده از نقشه سایت می تواند به موتورهای جستجو کمک کند تا صفحات وب سایت را سریع تر پیدا کنندو رتبه بندی آن ها سرعت گیرد.

Premium seo Pack

Premium seo Pack یکی از ابزارهای سئو و بهینه سازی وردپرس است در خط مقدم ماژول پیگیری رتبه SERP قوی قرار دارد. از ویژگی هایی که این ابزار دارد، ردیابی ، ورود و تجزیه و تحلیل رتبه بندی موتور جستجو برای کلمات کلیدی و رشته های کلمات کلیدی است که کار شما را در بهبود سئو سایت بسیار آسان می کند. با استفاده از این ابزار می توانید رقبای خود را نیز ردیابی کنید.

ابزارهای سئو و بهینه سازی وردپرس

Semrush

Semrush یکی از ابزارهای سئو و بهینه سازی وردپرس است. ابزار Semrush یکی دیگر از ابزارهایی است که برای سئو و بهینه سازی امکانات بسیاری را در اختیار کاربران قرار داده است. با استفاده از این ابزار ویژگی ها و امکاناتی مانند، تحقیق در مورد کلمات کلیدی در اختیار کاربران قرار می گیرد. از جمله امکاناتی که ابزار Semrush  ارئه می دهد، این امکان را فراهم می کند تا اطلاعاتی راجع به تعداد افرادی که به دنبال اصطلاحات خاص هستند، بتوانید به دست بیاورید. همچنین این ابزار اطلاعاتی درباره کلمات کلیدی مشابه، تبلیغات مرتبط، لیست محصولات و موارد دیگر را به کاربران ارائه می دهد.

تحقیق در مورد کلمات کلیدی یکی از مهم ترین امکانات برای  ابزارهای سئو و بهینه سازی است. ابزار Semrush ابزار مناسبی برای تحقیق درباره کلمات کلیدی است. با استفاده از این ابزار، می توانید بفهمید چه کلمات کلیدی بهترین نتیجه را برای بالا بردن رتبه وب سایت به شما خواهد داد. می توانید بررسی کنید که رقبا برای کدام کلمات در تلاش هستند و برای رتبه بندی از آن ها استفاده می کنند.

همانطور که گفته شد این ابزار برای تحقیق در مورد کلمات کلیدی بسیار مناسب است. اما علاوه بر این ویژگی، ویژگی های مفید دیگری را نیز ارائه می دهد.این ابزار اطلاعاتی در مورد استراتژی های رقبا ارائه دهد. به عنوان مثال، این ابزار می تواند به شما بگوید که رقبای شما چقدر ترافیک می گیرند، چه مقدار از این تبلیغات پولی است و بک لینک آنها چیست.

ویژگی های کلیدی Semrush

یکی از ویژگی های دیگری که ابزار Semrush  ارائه می دهد، دسترسی به متن و تبلیغات رسانه ای رقبا است. این ابزار این امکان را می دهد تا شما قادر باشید، تا به متن و تبلیغات رسانه ای رقبا نگاه کنید. بنابراین این امکانات باعث می شود شما در هزینه های تست و آزمون صرفه جویی داشته باشید.

به طور کلی می توان گفت: در ابزارهای سئو ویژگی های کلیدی که این ابزار ارائه می دهد مانند:  امکان تحقیق در مورد مقدار سوالات خاص را می دهد.  همچنین این امکان می دهد که بررسی کنید رقبای شما برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند و میزان بازدید آنها از این طریق چیست. درباره پیوندهای وب سایت های دیگر اطلاعاتی را کسب کنید. همچنین با این ابزار می توانید به متن و تبلیغات رسانه ای رقبا نگاه کنید.

Yoast seo

افزونه Yoast seo WordPress یکی از شناخته شده ترین افزونه های وردپرس است. این افزونه بیش از یک دهه است که وجود دارد و بسیاری از مدیران وب سایت تمایل دارند تا از این ابزار استفاده کنند.

بنابراین با وجود محبوبیت بسیار این افزونه، تعداد نصب بالای آن نیز نشان دهنده کاذایی مناسب آن است. افزونه یواست یکی از ابزارهای سئو و بهینه سازی وردپرس است که بیش از پنج میلیون وب سایت آن را نصب کرده اند و این یکی از محبوب ترین گزینه هاو ابزارهایی است که در وردپرس وجود دارد. یکی از بهترین قسمت های Yoast سئو توانایی ایجاد و مدیریت نقشه سایت XML شماست.

از ویژگی های کلیدی افزونه Yoast که می توان به آن اشاره کرد:

Yoast در سئو به شما کمک می کند محتوای تکراری را شناسایی و از آن اجتناب کنید. بنابراین با استفاده از این افزونه دیگر نگران جریمه شدن توسط گوگل نخواهید بود. یکی دیگر از امکانات این افزونه این است که الگوهایی را برای عناوین و توضیحات متا ارائه می دهد که باعث جذابیت بیشتر صفحات شما در SERP می شود. همچنین یکی دیگر از مزیت های این افزونه این است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد. برای دسترسی به همه این ویژگی ها و مزایا می توانید افزونه Yoast سئو را به صورت رایگان نصب کنید و از مزایای این افزونه در بهبود رتبه وب سایت خود بهره مند شوید.

ابزارهای سئو و بهینه سازی وردپرس

در این مقاله، ما بهترین افزونه های سئو در وردپرس را برای کمک به شما در بهبود سئو وردپرس و دریافت ترافیک ارگانیک به اشتراک خواهیم گذاشت.

BuzzStream

BuzzStream یکی از ابزارهای سئو و بهینه سازی وردپرس است. این ابزار مجموعه ای از ابزارهای دیگر را شامل می شود که پکیجی کامل از توانایی های لازم برای بهبود رتبه بندی سایت را فراهم می کند. این ابزار برای کمک به تحقیقات دامنه، بازاریابی از طریق ایمیل و مدیریت پروژه به شما ارائه می دهد.

برای معرفی بهتر این ابزار باید بگوییم که، این ابزار یک نوع پلت فرم است که گزینه های زیادی را شامل می شود. به طور مثال BuzzStream به شما کمک کند لیستی از نتایج را برای کلمات کلیدی مورد نظر خود بررسی کنید و هر آنچه که نیاز دارید را جمع آوری کنید. سپس اطلاعاتی درباره وب سایت ها از جمله رتبه بندی کلی ، حساب های مربوط به شبکه های اجتماعی ، سن دامنه و موارد دیگر را به شما ارائه می دهد.

ویژگی هایی که ابزار BuzzStream ارائه می دهد نیاز وب سایت ها را برای مدیریت و بهبود سئو رفع خواهد کرد. با استفاده از ویژگی ها و امکانات ارائه شده توسط این ابزار می توانید انجام کامل سئو، تحقیق در مورد رقبای خود و محتوایی که منتشر می کنند، اطلاعات کاملی را کسب کنید. این ابزار همچنین اطلاعات کامل درباره محتوا و نویسندگان ارائه خواهد کرد. بنابراین این امکان را به شما می دهد تا بتوانید استراتژی های رقبای خود را رصد کنید و از نزدیک تحت نظر داشته باشید.

برای آشنایی کلی با این ابزار باید بدانید که ویژگی های کلیدی که این ابزار  ارائه می دهد: تحت نظر داشتن کلمات کلیدی رقبا، تحقیق درباره اطلاعات مربوط به سن و دامنه است. بررسی حساب های شبکه اجتماعی و بررسی نویسندگان سایت های رقیب و بررسی رتبه بندی رقبا در موتورهای جستجو از دیگر ویژگی های این ابزار است.

Broken Link Checker

لینک های خراب باعث افت رتبه وب سایت خواهد شد. وجود لینک خراب در یک وب سایت باعث می شود تا توسط گوگل مجازات شوند و در رتبه های برتر قرار نگیرند. بنابراین افزونه کاربردی Broken Link Checker WordPress که یکی از ابزارهای سئو و بهینه سازی وردپرس است، که شامل موارد ارزشمندی برای وب سایت ها هستند. با داشتن تعداد زیادی پیوند داخلی و خروجی در محتوای وبلاگ، با استفاده از این ابزار شما می توانید صفحات سایت خود را کنترل کنید. با استفاده از افزونه Broken Link Checker می توانید لینک های خراب را در وب سایت شناسایی کنید و پس از آن برای حذف، ویرایش یا نادیده گرفتن آن اقدام کنید.

استفاده از مزایای بسیار این ابزار می تواند به سئو سایت کمک کند و تجربه کاربری وب سایت را نیز بهبود دهد. زیرا با شناسایی لینک های خراب و رفع آن ها باعث می شود کاربران در وب سایت شما با مشکل لینک خراب مواجه نشوند.

DreamHost seo Toolkit

seo Toolkit یکی از ابزارهای سئو و بهینه سازی وردپرس است که با بررسی سایت شما برای یافتن مشکلات احتمالی شروع به کار می کند. یکی از مزایای افزونه seo Toolkit این است که می تواند ردیابی رقبا را بسیار آسان می کند. بنابراین می توانید استراتژی کلمات کلیدی خود را با استفاده از تحلیل های این افزونه تغییر دهید و در بالای  نتایج موتورهای جستجو SERP قرار بگیرید. ویژگی های کلیدی این افزونه شناسایی مشکلات سئو سایت، بهبود عملکرد سایت در موتورهای جستجو است.

Rank Math

Rank Math افزونه ای است که به شما امکان می دهد تمام نیازهای سئو  سایت خود را برای هر نوع محتوایی در وب سایت خود مدیریت کنید. این افزونه یکی از افزونه های کارآمد در وردپرس است. این افزونه با کنسول جستجوی گوگل یکپارچه شده است و به همین دلیل است که کارایی بالایی دارد. بنابراین تمام اطلاعات مهم و مود نیاز را می توانید در داشبورد مدیریتی وردپرس مشاهده کنید.

ابزارهای سئو و بهینه سازی وردپرس

این افزونه وردپرس به شما می گوید که برای کدام کلمات کلیدی; رتبه بندی می کنید و همچنین به شما نشان می دهد که; برای جستجوهای مختلف چه تعداد برداشت را دارید. Rank Math; همچنین خطاهایی را که گوگل در سایت شما مشاهده می کند; شناسایی می کند. دسترسی، خواندن و هضم همه این اطلاعات آسان است.

علاوه بر این ، Rank Math دارای ویژگی هایی برای:

نقشه های سایت XML
قطعه های غنی
توصیه های پیوند داخلی
نظارت 404
تغییر مسیر می دهد
سئو محلی
سئو تصویر

Seo Squirrly

Seo Squirrl یکی از ابزارهای سئو و بهینه سازی وردپرس است. این ابزار به صورتی طراحی شده است که افرادی که متخصص سئو نیستند بتوانند از امکانات ان برای بهبود رتبه وب سایت خود استفاده کنند. افزونه های دیگر وردپرس روش های مختلفی برای دسترسی و پیاده سازی پیشنهادهای سئو دارند، اما سئو Squirrly این را به سطح بالاتری می رساند. استفاده از این افزونه بسیار ساده است.

هنگام نوشتن مطلب برای سایت خود کافی است; کلمه کلیدی را که می خواهید با آن رنبه بندی شوید; را وارد کنید. رابط کاربری این افزونه شامل چراغ های سبز و پیشنهادهای بازشو است; که نشان می دهد چقدر خوب عمل کرده اید و چگونه می توانید; از کلمه کلیدی در محتوای خود استفاده کنید. Seo Squirrly همچنین ابزاری برای تجزیه و تحلیل محتوای رقبای شما دارد; بنابراین می توانید راه هایی برای پیشی گرفتن از صفحات آنها پیدا کنید. همچنین می توانید; پیشرفت خود را به صورت هفتگی پیگیری کنید.

ابزارهای رایگان برای سئو وردپرس

در ادامه این مقاله ، ما مجموعه ای از ابزارهای رایگان برای سئو وردپرس را برای کمک به بهبود رتبه بندی گوگل گردآوری کرده ایم.

Pingdom Speed Test

Pingdom Speed Test یکی از ابزارهای سئو و بهینه سازی وردپرس است. این افزونه; ابزاری ساده است که به شما امکان می دهد دقیقاً مدت زمان بارگیری سایت خود را اندازه بگیرید; فقط URL سایتی را که می خواهید آزمایش کنید وارد کنید; یکی از مکان های موجود سرور را انتخاب کنید، سپس چند ثانیه منتظر بمانید; تا گزارش مفصلی برای شما تولید کند.

KWFinder

KWFinder در ابزارهای سئو به شما امکان می دهد اطلاعات دقیق در مورد کلمات کلیدی خاص را جستجو کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کلمه کلیدی را در نوار جستجو وارد کنید ، روی “یافتن کلمات کلیدی” کلیک کنید و چند ثانیه صبر کنید تا KWFinder نتایج شما را محاسبه کند.

بازدید کنندگان از سایت KWFinder می توانند بدون ثبت نام در روز; دو کلمه کلیدی را جستجو کنند. همچنین می توانید با حداکثر پنج جستجوی کلمات کلیدی در روز; برای یک طرح رایگان ثبت نام کنید. این مورد; برای پاسخگویی به نیاز اکثر وب سایت های تجارت کوچک کافی است.

Chrome DevTools

Chrome DevTools مجموعه ای از ابزارهای توسعه وب و رفع اشکال در مرورگر Chrome; است. آنها شامل یک پانل عناصر هستند که به شما امکان می دهد CSS سایت خود را; دستکاری کنید و ببینید که تغییرات چگونه به صورت واقعی مشاهده می شوند; یک کنسول که به شما امکان می دهد تشخیص در زمان واقعی داشته باشید; و یک بخش شبکه با بینش در مورد عملکرد سایت خود را داشته باشید.
پس از اتمام آزمون ، لیستی از هر درخواست درخواستی از سایت و مدت زمان انجام آن و همچنین; مدت زمان بارگیری کلی به شما ارائه می شود. این لیست; به شما نشان می دهد که کدام عناصر باید بهینه شوند; اما معمولاً تصاویر، CSS و JavaScript هستند که نیاز به تغییرات دارند.

Alexa

در ابزارهای سئو هنگام مراجعه به الکسا، باید بین سرویس رایگان نمای کلی سایت و بازاریابی برتر آن; که فقط یک دوره آزمایشی کوتاه را ارائه می دهد ، تمایز قائل شویم. محاسبه رتبه الکسا; برای هر وب‌سایت بر اساس ترکیبی از تخمین بازدید کننده منحصر به فرد (Unique Visitors) و تخمین بازدید صفحه (Pageviews); در سه ماه گذشته است. بازدید کننده منحصر به فرد (Unique Visitors) تعداد کل کاربرانی است; که در یک روز از یک وب‌سایت بازدید می‌کنند. بازدید صفحه (Pageviews); تعداد درخواست کاربران برای بازدید یک وب‌سایت است. تعداد بیشتر از یک بازدید; از هر وب‌سایت توسط هر کاربر در هر روز فقط یک بازدید صفحه ثبت می‌شود.

ابزارهای سئو و بهینه سازی وردپرس

Google Keyword Planner

Google Keyword Planner شما را قادر می سازد داده های حجم جستجو و روندهای تاریخی کلمات کلیدی را که انتخاب می کنید به دست آورید ، تجزیه و تحلیل کنید که چقدر رقابت برای آنها وجود دارد و اطلاعات مربوط به کلمات کلیدی مرتبط را با توجه به ارتباط سازمان یافته جدا می کنید.
با در دست داشتن این داده ها; می توانید به سرعت کلمات کلیدی با عملکرد بالا را; انتخاب کرده و پست های وردپرس خود را در اطراف آنها بسازید. این کلمات کلیدی; همچنین می توانند همراه با افزونه Yoast سئو برای بهبود رتبه بندی گوگل شما مورد استفاده قرار گیرند.

Google Trends

Google Trends به تنهایی یکی از ابزارهای سئو رایگان و قدرتمند است; اما وقتی در کنار Google Keyword Planner استفاده می شود، می درخشد.
در حالی که برنامه ریزی به شما امکان می دهد کلمات کلیدی بالقوه آینده را; برای محتوای خود شناسایی کنید، Google Trends با استفاده از پایگاه داده گسترده گوگل از تاریخچه جستجو; داده های سختی را در مورد علاقه کلمات کلیدی در اختیار شما قرار می دهد. حتی می توانید; از ابزار برای مقایسه علاقه به چندین کلمه کلیدی همزمان استفاده کنید و مناطقی را که; بیشترین ارتباط را با آنها دارند تقسیم کنید.

Keywords Everywhere

Keywords Everywhere یک برنامه افزودنی رایگان برای Chrome و Firefox است که مستقیماً با جستجوی گوگل ، Google Analytics ، eBay و دیگر وب سایت های اصلی ادغام می شود تا اطلاعات کلمات کلیدی را در زمان واقعی به شما نشان دهد.
هر بار که شما چیزی را در گوگل جستجو می کنید; کلمات کلیدی در همه جا دو لیست از کلمات کلیدی; به شما ارائه می دهند: یک لیست از کلمات کلیدی مربوط; به طور خودکار ایجاد شده و یک لیست از کلمات کلیدی; که توسط افرادی که همان چیز را جستجو می کنند. حجم جستجو ; CPC (هزینه برای هر کلیک) و سطح رقابت نیز نمایش داده می شود.

جمع بندی

در این مقاله از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد به معرفی ابزارهای سئو و بهینه سازی وردپرس پرداختیم. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد با حضور متخصصین مجرب در حوزه دیجیتال مارکتینگ در اصفهان، سئو سایت در اصفهان، مشاوره کسب و کار در اصفهان، مدیریت شبکه های اجتماعی در اصفهان فعالیت می کند. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد برای رشد کسب و کار شما عزیزان در پکیج دیجیتال مارکتینگ خود برای نام برند شما و متمایز بودن کسب و کار شما مجموعه ای از فعالیت ها را در نظر گرفته است که می توانید از آن برای هر چه بهتر دیده شدن محصولات و خدمات خود بهره مند شوید.