منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 11 دقیقه

مدیریت وب‌سایت را می‌توان در سه دسته عمده امنیت، مدیریت محتوا و پشتیبانی سایت دسته‌بندی کرد. امنیت وب‌سایت مهم‌ترین مؤلفه در مدیریت وب‌سایت است. وب‌سایت‌ها در طول زمان مورد حملات هکرها و حملات سایبری و مخرب و مجرمان قرار می‌گیرند. مدیریت وب‌سایت باید بتواند امنیت وب‌سایت را تأمین نماید. با ما همراه باشید تا درباره مدیریت وب‌سایت بیشتر بدانیم.

راه‌اندازی وب‌سایت اولین قدم برای ورود به فضای مجازی و حضور آنلاین برند و تجارت شماست. بعد از راه‌اندازی وب‌سایت مراحلی برای مدیریت وب‌سایت وجود دارد که باید انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که وب‌سایت شما به‌درستی کار می‌کند و بازدیدکنندگان را به مشتری فعال تبدیل کنید. بنابراین با توجه به اینکه وب‌سایت شما در چه زمینه‌ای کار می‌کند و خدمات و نوع تجارت شما چیست، و یا حتی اگر شما صاحب یک وب‌سایت شخصی هستید، Website management شخصی و یا وب‌سایت تجاری شامل مراحل مختلی خواهد شد. در این مقاله راهنمایی برای مدیریت صحیح وب‌سایت را شرح خواهیم داد.

مراحل مدیریت وب‌سایت

بسیاری از افراد فکر می‌کنند بعد از راه‌اندازی وب‌سایت کارشان تمام شده است. حال‌آنکه کار تازه شروع‌شده است و اگر می‌خواهید وب‌سایت شما رشد کند و موفق باشد باید به‌طور مداوم Website management انجام دهید و سایت خود را به‌روز نگه‌دارید و بهبود ببخشید. شما باید برای مدیریت وب‌سایت خود برنامه داشته باشید و عناصر اصلی که باید در این مسیر بررسی کنید را لیست کنید تا در مسیر درستی حرکت کنید تا به موفقیت سایت شما کمک کند. از مهم‌ترین وظایف در مورد Website management اطمینان از ایمنی سایت است که منجر به تجربه کاربری بهتر برای بازدیدکنندگان خواهد شد. در همین راستا برای مدیریت صحیح وب‌سایت باید وظایف انجام دهید.

پشتیبان گیری از وب‌سایت و داده‌ها

درزمینهٔ ایمنی وب‌سایت اقدامات متعددی وجود دارد که باید به‌صورت منظم انجام گیرد. شما باید از داده‌های وب‌سایت به‌طور منظم پشتیبان تهیه کنید تا بتوانید هنگامی‌که مورد حملات سایبری، خرابی سمت سرور و اشکالات شبکه قرار می‌گیرید، مدیریت کنید و یک وب‌سایت آسیب‌پذیر نداشته باشید. یکی از نکات مهم در مدیریت وب‌سایت، تهیه نسخه پشتیبان از سایت است که به شما اطمینان می‌دهد در صورت ایجاد مشکل به‌سرعت بتوانید سایت خود را بازیابی و دوباره آنلاین شوید. با تهیه نسخه پشتیبان می‌توانید مطمئن باشید وب‌سایت خود را در حداقل زمان ممکن فعال و راه‌اندازی خواهید کرد. استفاده از نسخه پشتیبان موجب می‌شود:

مدیریت وب‌سایت

جلوگیری از بین رفتن داده‌ها

ممکن است به‌طور اتفاقی شما یا همکاران شما تصادفاً داده‌های سایت را حذف کنند. اگر شما قبلاً نسخه پشتیبان از سایت خود تهیه‌کرده باشید، می‌توانید در هنگام چنین اتفاقات که سهواً ایجادشده است عملکرد درستی داشته باشید و با مدیریت صحیح وب‌سایت داده‌ها را برگردانید.

از دست دادن مشتریان و درآمد

اگر سایت برای تجارت شما آماده شده است پشتیبان گیری یکی از ضروریات در Website management شماست. فروش و درآمد از طریق وب‌سایت شما محقق می‌شود، بنابراین هرچند ثانیه که سایت شما خراب باشد سود بسیاری از دست خواهید داد. پشتیبان گیری کمک خواهد کرد تا زمان خرابی سایت را به حداقل ممکن برسانید.

کاهش خرابی و داده‌های ازدست‌رفته

اگر وب‌سایت شما چندین سال است که کار می‌کند حجم اطلاعات بالایی در صورت خرابی سایت از بین می‌رود که جبران آن غیرممکن خواهد بود. اگر شما پشتیبان گیری سایت را به‌صورت منظم انجام دهید، کمک بزرگی به خود کرده‌اید. در غیر این صورت زحمت چندین ساله شما از بین رفته است و شما ناگزیر هستید از ابتدا سایت خود را توسعه دهید.

سرعت سایت

از قسمت‌های جدایی‌ناپذیرترین مدیریت وب‌سایت، بررسی زمان بارگذاری سایت است. وب‌سایت باید سرعت بارگیری سریع داشته باشد تا تجربه کاربری را بهبود بخشد و کمک کند ا در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشید. ابزارهایی مانند GTMetrix یا Google Pagespeed Insights به شما کمک می‌کند تا نحوه عملکرد سایت را بررسی کنید. باید به‌طور منظم سرعت سایت را چک کنید تا به‌مرورزمان عملکرد شما کاهش پیدا نکند.
وقتی وب‌سایت شما با محتوای زیاد بارگیری شود منجر به بارگذاری پایگاه داده سنگین‌تر می‌شود. پایگاه داده با حجم بالا به این معناست که سایت شما درخواست بیشتری از سرور خود داشته باشد و بنابراین بارگیری آن زمان بیشتری را در برمی‌گیرد.
زمان بارگذاری بالای وب‌سایت به دلایل مختلفی به وجود می‌آید:

استفاده از افزونه‌های زیاد

استفاده از تعداد بالای افزونه باعث می‌شود تعداد خط‌های بیشتری از کدها به وب‌سایت شما تحمیل کند. همین موضوع باعث می‌شود برای بارگذاری خطوط اضافی درخواست بیشتری از سرور ایجاد شود و زمان طولانی‌تری برای بارگذاری صرف شود.

گرافیک سنگین

استفاده از تصاویر در وب سایت‌های تجارت الکترونیک، امری طبیعی است. تصاویر و گرافیک سنگین موجب می‌شود سرور برای بارگذاری آن‌ها زمان بیشتری صرف کند و بارگیری سایت بیشتر طول بکشد.

عملکرد سرور

اگر سرور شما ضعیف باشد سرعت بارگذاری وب‌سایت کند می‌شود. اگر از سرور مشترک برای چندین وب‌سایت استفاده کنید عملکرد سرور ضعیف می‌شود و نمی‌تواند جابه‌جایی سریع بین وب سایت‌ها را انجام دهد و در نتیجه بارگیری وب‌سایت کند صورت می‌گیرد.

حجم ترافیک بالا

وقتی در نتیجه تبلیغات خوب بازدیدکنندگان وب‌سایت زیاد می‌شوند، سرعت بارگذاری وب‌سایت پایین میاید. سرور شما مجبور است تعداد زیادی درخواست را پردازش کند و باعث افزایش زمان بارگیری برای سایت خواهد شد. زمان بارگیری کند وب‌سایت، نرخ پرش سایت شما را افزایش می‌دهد و منجر به کاهش بازدید و درنهایت کاهش نرخ تبدیل خواهد شد.

بهینه‌سازی پایگاه داده

اگر شما یک وب‌سایت برای خریدوفروش دارید یا یک وبلاگ که مبتنی بر اشتراک است پس شما از پایگاه داده استفاده می‌کنید. پایگاه داده شامل تمام اطلاعاتی است که در وب‌سایت خود قرار می‌دهید مانند اطلاعات محصولات شما. شما باید به‌طور مداوم پایگاه داده خود را بهینه کنید تا وب‌سایت شما سرعت بارگیری بهتری پیدا کند. همچنین بهینه‌سازی پایگاه داده موجب صرفه‌جویی در پایگاه داده خواهد شد و امنیت داده‌های سایت بهبود می‌یابد. بنابراین یکی از وظایف در مدیریت وب‌سایت بهینه‌سازی پایگاه داده است که می‌توان با نرم‌افزارهای تخصصی مانند SolarWinds، Red-Gate و EverSQL پایگاه داده‌ها را بهبود بخشید.

تصاویر وب‌سایت

همه تصاویر وب‌سایت خود را بررسی کنید. اندازه، کیفیت و وضوح تصاویر بسیار مهم است. ممکن است اندازه تصویر در سایت اشتباه باشد و یا تصاویر تکراری در وب‌سایت قرار داده باشید. می‌توانید از ابزار فشرده‌سازی تصویر مانند Image Optimizer استفاده کنید تا سرعت سایت را بالا ببرید.

بررسی صفحات فرود

مدیریت وب‌سایت در صفحه فرود و بهینه‌سازی و بهبود آن باید صورت گیرد. تبلیغات که در صفحات فرود در شبکه‌های اجتماعی و یا موتورهای جستجو انجام می‌دهید بسیار مهم هستند و باید بهینه‌سازی برای آن‌ها صورت گیرد. صفحه فرود، به صفحاتی گفته می‌شود که افراد از طریق تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و یا از طریق لینک‌های فعال به وب‌سایت هدایت می‌شوند. بنابراین بهینه‌سازی صفحات فرود و اجرای آن‌ها ضروری است. مشکلاتی که احتمال دارد برای صفحات فرود پیش بیاید مانند:

  • مشکل در سرور سایت
  • اتمام موجودی کالا یا خدمات
  • کاهش سرعت صفحه به علت ترافیک زیاد
  • ورود بازدیدکنندگان جدید که آشنایی با وب‌سایت ندارند

با مدیریت منظم و بررسی مداوم می‌توانید مشکلات احتمالی به وجود آمده را رفع کنید. در زمینه مدیریت صفحات فرود می‌توانید از ابزارهایی نظیر UnBounce، AdWordsRobot و VWO Landing Page Analyzer برای رفع مشکلات استفاده کنید.

حذف عناصر زائد

اگر وب‌سایت شما دارای عناصر زیادی باشد که برای عملکرد آن ضروری نیست; باعث می‌شود سرعت بارگذاری پایین بیاید. این بدان معناست که عناصری وجود دارند که درواقع; سرعت وب‌سایت را کاهش می‌دهند. این موارد شامل نظرات، تغییر در محتوای سایت و یا موارد دیگری است.
وقتی بازدیدکننده‌ای به سایت شما وارد می‌شود; این موارد اضافی همراه با موارد ضروری بارگیری می‌شوند. بنابراین Website management شما; نیاز به پاک‌سازی وب‌سایت از موارد اضافی گاه‌به‌گاه خواهد داشت.

بررسی محتوا سایت

شما باید در وب‌سایت محتوایی باکیفیت داشته باشید. ممکن محتوایی که در سایت قرار داده‌اید; دارای غلط املایی و یا کلمات ممنوع باشد. برای بهینه‌سازی مطلوب وب‌سایت بار دیگر; محتوای تولیدشده را بررسی کنید تا محتوای وب‌سایت از همه نظر برای موتورهای جستجو بهینه باشد. افزودن محتوا به وب‌سایت; به‌سادگی ایجاد متن و انتشار آن نیست. مدیریت محتوا شامل مواردی مانند ارسال پست‌های وبلاگ; افزودن عکس، اصلاح صفحات وب‌سایت و موارد مشابه است.

مدیریت محتوا بهینه و خوب عامل مهمی است که در وظایف مدیریت وب‌سایت است. ایجاد قالب‌بندی صحیح برای محتوا به درک درست از HTML و SEO دارد. این امر در ایجاد تصاویر وب‌سایت نیز مؤثر است زیرا هم‌اندازه و هم برچسب تصویر باید بهینه باشد تا سرعت بارگیری را بالا ببرد.

اقدامات امنیتی برای مدیریت وب‌سایت

برای محافظت از وب‌سایت باید همواره اقدامات امنیتی خود را به‌روز نگه‌دارید. یک وب‌سایت ایمن به این معنا است که داده‌های مشتری و داده‌های موجود در وب‌سایت همیشه ایمن بمانند. این حملات اکثریت به‌صورت خودکار انجام می‌شوند و به این منظور طراحی‌شده‌اند که از وب‌سایت شما به‌عنوان بستری برای آلوده کردن رایانه بازدیدکنندگان یا فیشینگ برای اطلاعات استفاده کنند. اطمینان از ایمن بودن سایت و به‌روز بودن معماری که در آن ساخته‌شده است، از مؤلفه‌های اساسی سرویس Website management است. بنابراین برای حفظ ایمنی وب‌سایت باید راهکارهای مختلف را در نظر بگیرید و اجرا کنید.

استفاده از رمزهای عبور پیچیده

ایجاد گذرواژه‌های پیچیده از حدس زدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. رمز عبور را در مدت زمان مختلف; تغییر دهید و برای تنظیم مجدد رمز عبور دستورالعمل لازم را رعایت کنید.

مدیریت وب‌سایت

استفاده از دیوار آتش

ایجاد دیوار آتش وب‌سایت را در برابر هکرها و سایر اقدامات مخرب ایمن خواهد کرد و امنیت وب‌سایت را بالا خواهد برد.

محافظت از ورود admin سایت

یکی دیگر از نکاتی که باید در نظر بگیرید دسترسی admin است که باید محافظت شود. این دسترسی سایت به‌ویژه آسیب‌پذیر است. بنابراین شما نباید به هر فردی دسترسی admin را بدهید. همچنین از طریق دیوار آتش و نصب پلاگین‌هایی که دسترسی را برای افراد محدود می‌کند، از وب‌سایت خود محافظت کنید.

بررسی وب‌سایت در دستگاه‌های مختلف

وب سایت‌ها امروزه بیشتر ریسپانسیو طراحی می‌شوند تا بتوانند در تمام دستگاه‌ها با ابعاد مختلف به نمایش در بیایند. بنابراین مدیریت وب‌سایت وظیفه دارد چک کند وب‌سایت چگونه در دستگاه‌های مختلف نمایش داده می‌شود. شما نمی‌توانید تعیین کنید مخاطبین شما برای استفاده از وب‌سایت شما از چه اندازه صفحه‌نمایشی استفاده می‌کنند. بنابراین Website management باید برای حفظ مخاطبان بسیاری از اندازه صفحه نمایش‌ها در دستگاه‌های مختلف را بررسی کند و از درستی اجرای آن در همه دستگاه‌ها اطمینان حاصل کند.

بررسی فرم‌ها و مسیرهای ثبت‌نام و برقراری ارتباط

شما در سایت خود چندین مسیر برای ارتباط با مشتریان طراحی کرده‌اید. به‌احتمال زیاد شما در طراحی وب‌سایت خود فرم اشتراک، نوار جستجو و در مورد تجارت الکترونیکی نیز دارای فرم صفحه پرداخت را قرار داده‌اید. فرم ثبت‌نام ایمیل، فرم‌های تماس، دکمه‌های فراخوان عمل و لینک‌ها و یا هرچیز دیگری که به عملکرد ورودی از سمت مخاطب نیاز دارد، در سراسر سایت قرار داده‌اید. مدیریت وب‌سایت باید از درست ‌کار کردن این مسیرها و ورودی‌ها اطمینان حاصل کنند.

همچنین لینک‌ها را بررسی کنید که مخاطبین با خطای 404 مواجه نشوند. بسیاری از هکرها از فرم‌ها برای دسترسی غیرمجاز به وب‌سایت شما استفاده خواهند کرد. بنابراین توصیه می‌کنیم در وب‌سایت خود بررسی منظم فرم‌های وب‌سایت به‌منظور اطمینان از ایمن بودن کلیه اطلاعات کاربر و جلوگیری از نقض حقوق کاربر را داشته باشید.

ایجاد نقشه سایت XML

Website management باید برای بهبود و ارتقا وب‌سایت نقشه سایت XML را ایجاد کند. این نقشه به ربات‌های خزنده گوگل کمک می‌کند تا ساختار وب‌سایت شما را تعیین کنند و در محتوای شما حرکت کنند و فهرستی از محتویات وب‌سایت را در فرمتی که برای ماشین قابل‌خواندن باشد، ایجاد کند. فایل ایجاد شده توسط نقشه سایت XML تمام URL های مربوطه را که قصد دارید در گوگل رتبه‌بندی شوند را فهرست می‌کند. انجام این کار یک جنبه حیاتی برای حفظ، بهبود و ارتقا سئو وب‌سایت است.

مدیریت وب‌سایت

برای مدیریت حرفه‌ای یک وب‌سایت به چه نیازمندید؟

شما می‌خواهید مدیریت وب‌سایت شخصی را انجام دهید و یا مدیریت وب‌سایت تجاری؟ به‌روز نگه‌داشتن و خطایابی در وب‌سایت; کار آسانی نیست و نیاز به تخصص در این زمینه دارد و وقت بسیاری می‌طلبد. برای به‌روز نگه‌داشتن وب‌سایت; و برقراری ارتباط با مخاطبین یا مشتریان; به‌روزرسانی مکرر و به‌موقع نیاز است که فرایندی است که به زمان و مهارت برای بهبود نیاز دارد. هنگامی‌که; از مدیریت حرفه‌ای وب‌سایت برای انجام امور استفاده شود آن‌ها به‌خوبی می‌دانند; چگونه این کار را به‌طور مؤثر و بهینه انجام دهند تا از بین رقبا پیشی بگیرید.

راهنمای مدیریت وب‌سایت حرفه‌ای

برای Website management به‌صورت حرفه‌ای نیاز به مدیر و متخصصان وب‌سایتی دارید که در این زمینه مجموعه مهارت خاصی داشته باشند. مدیریت وب‌سایت باید در طرح‌بندی صفحه، ایجاد تصاویر وب‌سایت، تغییر اندازه آن‌ها و بهینه‌سازی محتوا و ایجاد تعادل بین طرح صفحه و محتوا مهارت داشته باشند.
استفاده از سئو و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود مشتریان به وب‌سایت شما رجوع کنند. هدف این است در هنگام مراجعه مشتریان به وب‌سایت از طریق دکمه‌های call-to-action، فرم‌ها و سرنخ‌ها به مشتریان فعال تبدیل کنید. پس Website management حرفه‌ای باید در تمام قسمت‌های سایت به‌طور مداوم فعالیت و بررسی داشته باشد و بامهارت تمام امور و مشکلات را رفع کند.
همچنین برای مدیریت وب‌سایت حرفه‌ای سایت نیاز به دانش در مورد راه‌اندازی سرورهای وب; به‌روزرسانی نرم‌افزارها، سیستم مدیریت محتوا، نحوه کارکرد دامنه و عملکرد سیستم است. شما باید; یک تیم از افراد متخصص و بامهارت درزمینهٔ Website management داشته باشید.

مدیریت سایت فراتر از به‌روزرسانی محتوای تولیدشده است. افزودن متن و یا افزودن تصویر کاری است که تخصص خاصی را طلب نمی‌کند. اما افزایش رتبه در گوگل و تبدیل سرنخ‌ها به مشتری به‌سادگی محقق نخواهد شد. مدیریت وب‌سایت باید بتواند سئو وب‌سایت را بهینه کند و بداند چگونه وب‌سایت و کلمات کلیدی را برای بهبود رتبه گوگل ارتقا دهد. محتوا تولیدشده باید برای بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو از نظر استراتژیک برنامه‌ریزی و بهینه‌سازی شود. استراتژی مناسب و استفاده از افراد متخصص موجب می‌شود سایت شما موردتوجه قرار گیرد و بیشترین شانس برای فهرست شدن و رتبه‌بندی بالاتر از رقبا شما در موتورهای جستجو ایجاد شود.

اصول مدیریت وب‌سایت

امروزه وب‌سایت ابزاری حیاتی برای مشاغل است تا حضور آنلاین خود را در فضای اینترنت ایجاد کنند. برخورداری از یک وب‌سایت برای مشاغل این مزیت را ایجاد می‌کند تا در هر زمان و از همه نقاط به وب‌سایت دسترسی وجود داشته باشد، که این امر خود موجب رشد و پیشرفت مشاغل و کسب‌وکارها خواهد شد. ایجاد یک وب‌سایت نیاز به مهارت و تجربه کافی در این زمینه دارد. سازمان‌ها برای ایجاد وب‌سایت موفق و حرفه‌ای باید تلاش و توانایی کافی برای ایجاد یک وب‌سایت و حفظ آن را داشته باشند.

پس از راه‌اندازی وب‌سایت باید فعالیت‌های زیادی برای اطمینان از عملکردی بودن وب‌سایت; انجام دهید. برای انجام این کار نیاز به مدیریت سایت دارید که درک درستی از مجموع همه فعالیت‌ها; داشته باشد. بنابراین به‌عنوان مالک وب‌سایت بهتر است مسائل مربوط به مدیریت وب‌سایت را; به فرد متخصص در این زمینه واگذار کنید. پس از استخدام مدیریت سایت; تمام آنچه را نیاز دارید به او بگوئید و بقیه موارد را برای مدیریت صحیح وب‌سایت به او بسپارید.

برای اینکه بتوانید درک کنید Website management به چه چیزی نیاز دارد، بهتر است از نشانه‌های یک مدیریت وب‌سایت ضعیف آگاه باشید. ضعف در مدیریت وب‌سایت در مواردی نظیر تولید محتوا با کیفیت پایین و پر از خطا، استفاده از تکنولوژی های پر ریسک و صفحه اصلی پرمحتوا و گیج کننده نمایان می‌شود. نشانه های ضعف مدیریت وب‌سایت از عواملی مانند بودجه ناکافی در مدیریت سایت، ایجاد فشار بر روی فرد یا گروه مسئول در مدیریت وب‌سایت، پشتیبانی بسیار کم از کارمندان تیم مدیریت وب‌سایت و ارائه محدود از راهنمایی و دستورالعمل‌های لازم ناشی می‌شود. در ادامه به بیان اصول Website management خواهیم پرداخت.

مشخص کردن کلیه فعالیت‌های مدیریت وب‌سایت

فعالیت‌های متعددی در زمینه مدیریت وب‌سایت وجود دارد. کدگذاری، توسعه وب، ایجاد محتوا; ویرایش و انتشار و بسیاری از فعالیت‌های دیگر که بر عهده مدیریت وب‌سایت است. فعالیت‌های مدیریت سایت را می‌توان; در دسته‌بندی‌هایی مانند فعالیت نگهداری وب‌سایت (انتشار، تضمین کیفیت، ردیابی بازخورد و نظارت بر عملکرد); فعالیت‌هایی در زمینه توسعه وب‌سایت ( برنامه‌ریزی، ایجاد محتوا، طراحی، ساخت، آزمایش; تست و بررسی) و فعالیت‌های زیرساخت وب‌سایت (مانند انتخاب و ایجاد زیرساخت، نگهداری از زیرساخت‌ها و غیره) تقسیم‌بندی کرد.

نیروی کار توانمند و ابزارهای مناسب

در مدیریت صحیح وب‌سایت نیاز به افرادی بامهارت لازم برای انجام کلیه فعالیت‌های مدیریت وب‌سایت دارید. مهارت‌های افرادی که امور مدیریت وب‌سایت را انجام می‌دهد باید در زمینه کدگذاری، تولید محتوا ویرایش و طراحی وب‌سایت باشد. همچنین ابزارهای لازم برای کمک به نیروها در انجام وظایف باید در اختیار آن‌ها قرار گیرد. ابزارهایی نظیر ویرایش تصویر، کد نویسی و ابزار ردیابی عملکرد و دیگر ابزارها برای مدیریت صحیح وب‌سایت باید فراهم شود.

ساختار مدیریتی

ساختارهای موفق در زمینه مدیریت وب‌سایت دارای یک سیستم یکپارچه هستند. سیستم پشتیبانی; مدیریت و حمایت مرکزی به عنوان رهبر و وب مستر یا ویرایشگر با اختیارات لازم. البته; تا کنون روی یک سیستم واحد برای مدیریت صحیح وب‌سایت توافق نشده است اما; مهم است که ساختار منظمی برای مدیریت داشته باشید.
مدیریت وب‌سایت باید در مدیریت محتوا; امنیت و نگهداری وب‌سایت بتواند کلیه فعالیت‌ها را مدیریت کند. بنابراین; به دلیل پیچیدگی وظایف موجود باید کارکنان و نیروی کار آموزش داده داشته باشید.

جمع‌بندی

اکثر مشاغل بعد از راه‌اندازی وب‌سایت خود نمی‌دانند باید چه‌کاری انجام دهند. بعد از ایجاد سایت; باید درزمینهٔ به‌روزرسانی و بهینه‌سازی آن فعالیت مداوم داشته باشید. مدیریت وب‌سایت شامل; چندین سرویس مختلف است که باهم ترکیب‌شده و توسط متخصصین این زمینه انجام می‌شود. مؤلفه بعدی; مدیریت محتوای وب‌سایت است که در سرویس مدیریت وب‌سایت وجود دارد. ایجاد محتوا; به‌صورت منظم مهم‌ترین کاری است که در موفقیت وب‌سایت تأثیرگذار است.

و درنهایت پشتیبانی وب‌سایت که موارد متعددی شامل تغییر طراحی وب‌سایت یا منو ناوبری و یا بازگردانی رمز عبور فراموش‌شده و دیگر موارد می‌شود. برای مدیریت وب‌سایت شخصی و یا مدیریت وب‌سایت تجاری نیاز به نیروی متخصص است. می‌توان مدیریت وب‌سایت را توسط کارمندان شرکت انجام داد و یا برون‌سپاری کرد.

بسیاری از شرکت‌ها ترجیح می‌دهند این وظایف را به یک شرکت متخصص واگذار کنند زیرا پیدا کردن یک کارمند که به تمام وظایف مسلط باشد دشوار و گران است برون‌سپاری بسیار مقرون‌به‌صرفه است. اگر در زمینه مدیریت وب‌سایت خود نیاز به متخصصین و مشاوره دارید می‌توانید با شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد تماس بگیرید.