منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

اگر در طراحی وب سایت از فونت مناسب استفاده شود؛ زیبایی وب سایت را چندین برابر می کند. به دلیل اینکه در وب سایت ها عنصر متن بیشتر استفاده می شود؛ انتخاب فونت مناسب طراحی سایت کمک می کند تا در ذهن کاربر ماندگارتر شود.

انتخاب فونت مناسب طراحی سایت برای وبمسترها یک چالش بزرگ است. اگر در طراحی وب سایت از فونت مناسب استفاده شود؛ زیبایی وب سایت را چندین برابر می کند. به دلیل اینکه در وب سایت ها عنصر متن بیشتر استفاده می شود؛ انتخاب فونت مناسب طراحی سایت کمک می کند تا در ذهن کاربر ماندگارتر شود. وب سایت کسب و کارهایی که محتوا محور هستند و بخش مقالات یا وبلاگ دارند؛ باید هنگام انتخاب فونت وسواس زیادی به خرج دهند؛ تا علاوه بر زیبایی؛ نوشته ها خوانایی بالایی داشته باشند.

نکته مهمی که نباید فراموش شود این است که خوانایی فونت بر زیبایی آن ارجحیت دارد و مهم است. در ادامه مطلب از وب سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که در زمینه مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان؛ مشاوره سئو سایت در اصفهان و مشاوره کسب و کار در اصفهان فعالیت می کند؛ به بررسی انواع فونت مناسب طراحی سایت وردپرس می پردازیم.

بهترین فونت های انگلیسی در طراحی وب سایت وردپرس

در وب سایت های چند زبانه استفاده از فونت انگلیسی ضروری است. این وب سایت ها به دلیل فعالیت در سطح بین المللی و داشتن کاربران و مشتریان با زبان های مختلف، باید از فونت مناسب طراحی سایت انگلیسی استفاده کنند. در طراحی وب سایت چند زبانه اگر تغییر فونت توسط کاربر انجام شود، وب سایت دچار بهم ریختگی می شود. راه حل مناسب این است که بهترین فونت ها انتخاب و به وب سایت اضافه شوند. فونت های انگلیسی مناسب شامل موارد زیر است:

  • Circular
  • Galano Grotesque
  • GT Walsheim
  • Calson
  • Plantin
  • Filson
  • Lasiver
  • Equip

بهترین فونت های فارسی در طراحی وب سایت وردپرس

انتخاب فونت مناسب طراحی سایت جلا دهنده وب سایت است. هنگام طراحی سایت وردپرس باید به نوع فونت توجه ویژه ای شود. زیرا تجربه کاربری خوب; با ایجاد ترافیک بیشتر; باعث بهبود سئوی وب سایت می شود و در نتایج جستجوی گوگل; رتبه وب سایت بالا می رود. در ادامه شما را با انواع بهترین فونت های فارسی در طراحی وب سایت وردپرس آشنا می کنیم.

فونت مناسب طراحی سایت

فونت مناسب طراحی سایت فونت وزیر:

ارائه فونت وزیر به صورت رایگان و برای استفاده در هر صفحه و هر وب سایتی مناسب است. خوانایی عالی و ظاهر جذابی دارد. فونت وزیر در 6 وزن مختلف طراحی شده و برای تیتر، عنوان و فهرست مناسب است. بیشتر در وب سایت های خبری از این فونت استفاده می شود.

فونت ایران سنس:

یکی از بهترین فونت های قابل استفاده در طراحی وب سایت، فونت ایران سنس است. چندزبانه است؛ قابلیت اعراب گذاری و لبه های گرد دارد. به دلیل خوانایی بیشتر نسبت به دیگر فونت ها برای متن وب سایت ها مناسب و کاربردی است. فونت مناسب طراحی سایت ایران سنس در وزن های سیاه، بولد، متوسط، معمولی نازک و خیلی نازک طراحی شده است. فونت ایران سنس علاوه بر استفاده در طراحی وب سایت به خصوص وب سایت های شرکتی و فروشگاهی، برای استفاده در طراحی اپلیکیشن موبایل، حروفچینی و صفحه آرایی مجلات مناسب است. طبق آمار نزدیک به 45 درصد از اپلیکیشن ها و وب سایت های ایرانی از فونت عالی ایران سنس استفاده می کنند.

فونت مناسب طراحی سایت فونت انجمن:

در لیست بهترین فونت مناسب طراحی سایت وردپرس فونت انجمن با طراحی 12 وزن مختلف دیده می شود. فونت انجمن تنوع بالایی دارد و در طراحی وب سایت به دلیل خوانایی فوق العاده استفاده می شود. با توجه به قابلیت فشرده سازی فونت انجمن بدون آسیب رسیدن به زیبایی و خوانایی فونت، برای استفاده در بنرهای تبلیغاتی مناسب است. مزیت خوب استفاده از فونت انجمن در طراحی سایت این است که از زبان انگلیسی پشتیبانی می کند و می توان طراحی یکپارچه از حروف فارسی و انگلیسی را در کنار هم داشت.

فونت ایران یکان

یکی از گزینه های مناسب فونت در طراحی وب سایت فونت ایران یکان است. طراحی گرد دارد و در 8 وزن مختلف طراحی شده است. فونت ایران یکان استاندارد و کاربردی است و برای تمام قسمت های وب سایت وردپرس می توانید استفاده کنید. در طراحی وب سایت های شرکتی از این فونت زیاد استفاده می شود مانند دیجی کالا، روبیکا و شیپور.

فونت دانا:

انتخاب فونت مناسب طراحی سایت برای وبمسترها با توجه به تنوع فونت ها کار سختی نیست. مهم این است که به ویژگی های هر فونت و مکان مناسب برای استفاده از آن فونت، توجه کنند. یکی از فونت های کاربردی و مناسب در طراحی وب سایت فونت دانا است. در طراحی فونت دانا از لبه های گرد یا دایره استفاده شده است. دارای 10 وزن مختلف و به دلیل تیپ فیس هندسی، کمی شبیه خط نسخ است. فونت دانا به صورت وریبل فونت طراحی شده و شما می توانید مورب بودن فونت، ضخامت و عرض آن را بر اساس سلیقه خود تغییر دهید.

فونت مناسب طرحی سایت فونت شبنم:

در انتخاب فونت مناسب طراحی سایت وردپرس می توانید از فونت کاربردی و خوب شبنم استفاده کنید. این فونت ترکیبی دارای 5 وزن نازک، سبک، معمولی، متوسط و ضخیم و ارائه آن به صورت رایگان است. طراحی فونت شبنم بر مبنای فونت وزیر و در طراحی فونت از یکان الهام گرفته شده است. نسخه بدون لاتین و همراه با لاتین آن موجود است و در طراحی وب سایت از آن استفاده می شود.

نکات انتخاب فونت مناسب طراحی سایت وردپرس

در حالت کلی هنگام انتخاب فونت مناسب طراحی سایت باید یک سری نکات و قواعد کلی را در نظر گرفت. این نکات شامل موارد زیر است:

  • فونت انتخابی خیلی بزرگ یا خیلی کوچک نباشد و برای بهتر دیده شدن فونت، از ایتالیک یا بولد آن استفاده شود.
  • به زیبایی فونت توجه داشته شود; تا علاوه بر افزایش جذابیت بصری وب سایت; خوانایی خوبی هم داشته باشد. فونت های سری B به دلیل جدید بودن و دارای ویژگی هندسی، جهت استفاده مناسب تر هستند.
  • فونتی را انتخاب کنید که تاثیر منفی بر روی سرعت وب سایت نداشته باشد. با بارگذاری فونت ها در هاست مشکلی برای سرعت ایجاد نمی شود.

نحوه افزودن فونت به وردپرس:

وبمستران بعد از انتخاب فونت مناسب طراحی سایت وردپرس با چالش اضافه کردن فونت ها به وردپرس رو به رو می شوند. برای اضافه کردن فونت به وردپرس از سه روش زیر می توانید استفاده کنید:

  • استفاده از افزونه Use Any Font
  • افزودن فونت در وب سایت به صورت دستی یا کدنویسی
  • تغییر فونت قالب با افزونه

جمع بندی

در انتخاب فونت مناسب طراحی سایت وردپرس وبمسترها باید به نوع وب سایت کسب وکار مربوطه توجه داشته باشند. انتخاب فونت مناسب کمک می کند وب سایت ساختار زیبا و خوانایی خوبی داشته باشد. تغییر فونت یکی از روش های کاربردی در جلب نظر کارفرما برای تایید صفحات وب سایت است. توصیه می کنیم برای طراحی سایت وردپرس و انتخاب فونت مناسب از کارشناسان و متخصصین مجرب در این زمینه کمک بگیرید. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ با حضور متخصصین و کارشناسان مجرب در حوزه مشاوره تبلیغات در اصفهان؛ مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان؛ و مشاوره دیجیتال مارکتنیگ در اصفهان فعالیت می کند. شما می توانید برای رشد و توسعه کسب و کار خود، از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد بهره مند شوید.