منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین با استفاده از رپورتاژ خبری در ذهن مخاطب مزایای خدمات یا محصول خود را تقویت می کنند. این گزارش; از طرف یک شرکت تهیه و جهت انتشار به یک رسانه; که می تواند تلویزیون، وب سایت یا مجله باشد; جهت معرفی محصولات و یا انتقال پیام برند ارائه می شود.

یکی از روش های تاثیرگذار و موفق برای تبلیغ کسب و کارها رپورتاژ خبری یا رپورتاژ آگهی است. این نوع از تبلیغات در قالب های مختلف مانند محتوای تصویری، صوتی و چاپی اجرا می شود. صاحبان کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین با استفاده از رپورتاژ خبری در ذهن مخاطب مزایای خدمات یا محصول خود را تقویت می کنند. این گزارش; از طرف یک شرکت تهیه و جهت انتشار به یک رسانه; که می تواند تلویزیون، وب سایت یا مجله باشد; جهت معرفی محصولات و یا انتقال پیام برند; ارائه می شود. در ازای انتشار این گزارش مدیر تبلیغات رسانه موردنظر مبلغی از شرکت می گیرد.

رپورتاژ آگهی نسبت به دیگر تبلیغات بازدهی خوب و بالا دارد و به صرفه تر است. در دنیای اینترنت وب سایت های زیادی هستند که می توانید رپورتاژ خبری خود را در آن وب سایت قرار دهید و بازدهی خوبی دریافت کنید. در ادامه مطلب از وب سایت آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مرکز مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان؛ مشاوره کسب و کار در اصفهان و مشاوره تبلیغات در اصفهان است؛ به بررسی سایت های مناسب رپورتاژ آگهی می پردازیم.

 

رپورتاژ خبری چیست؟

به روش تبلیغاتی که در قالب های مختلف و حالت خبری برای معرفی محصولات و خدمات کسب و کارها در سایت های پر بازدید منتشر می شود را رپورتاژ خبری یا رپورتاژ آگهی می گویند. رپورتاژ آگهی انواع مختلفی دارد که بیشتر در سه قالب رپورتاژ آگهی اینترنتی، نوشتاری و رسانه ای استفاده می شود.

 

چگونه بهترین سایت رپورتاژ خبری را انتخاب کنیم؟

اینکه رپورتاژ خبری خود را در چه وب سایتی منتشر کنید اهمیت زیادی دارد. وب سایت مورد نظر باید شرایط خوبی داشته باشد تا معرفی محصول یا خدمات شما بازدهی بالایی داشته باشد. در ادامه شما را با روش های انتخاب بهترین سایت رپورتاژ آگهی آشنا می کنیم.

 

بررسی رتبه الکسای وب سایت:

برای رپورتاژ خبری باید بهترین وب سایت انتخاب شود. در درجه اول باید به رتبه وب سایت مورد نظر در گوگل توجه کنید. برای دیدن رتبه الکسای وب سایت موردنظر می توانید به آدرس www.alexa.com/siteinfo بروید و با وارد کردن آدرس سایت موردنظر تمامی اطلاعات و آمار آن وب سایت به شما نشان داده می شود. هر چه رتبه وب سایت پایین تر باشد؛ علاوه بر داشتن بازدید کننده بیشتر؛ مطرح تر هم است.

 

توجه به موضوعات وب سایت در رپورتاژ خبری:

یکی از گزینه های مهم در انتخاب وب سایت برای رپورتاژ خبری توجه به موضوع آن وب سایت است. وقتی در وب سایتی که با موضوع کسب و کارتان تناسب و همخوانی دارد رپورتاژ خود را نشر می دهید، باعث می شود کاربران بیشتری از وب سایت کسب و کار شما دیدن و خرید کنند و در نتیجه تبدیل به مشتری شوند. نکته مهم این است که وقتی وب سایت موردنظر با موضوع رپورتاژ و کسب و کار شما هماهنگی دارد و یکسان است، گوگل توجه بیشتری می کند.

 

کاربرد رپورتاژ خبری

 

شناخت مخاطبان وب سایت مورد نظر جهت نشر رپورتاژ آگهی:

برای نشر رپورتاژ یکی از عواملی که کمک می کند تا بهترین وب سایت را انتخاب کنید، این است که با کاربران وب سایت موردنظر و ویژگی های آن ها آشنا شوید. ویژگی هایی مانند رده سنی کاربران و موضوعات مورد علاقه آن ها تاثیر زیادی دارد. وب سایت ها بر اساس کاربر به دو دسته تقسیم می شوند; که دسته اول وب سایت هایی هستند که کاربران ثابت ندارند ولی به دلیل داشتن جایگاه خوب در گوگل; آمار بازدید کنندگان آن ها بالا است. دسته دوم وب سایت هایی هستند که کاربران ثابت دارند و مطالب جدید وب سایت را مطالعه می کنند.

 

بررسی اعتبار وب سایت از لحاظ سئو:

برای اینکه بتوانید قبل از نشر رپورتاژ خبری در وب سایتی اعتبار آن را بسنجید، می توانید از ابزار موزبار استفاده کنید. بعد از نصب این ابزار بر روی مرورگر خود؛ وارد وب سایت هدف می شوید و گزینه این تولبار را فعال می کنید؛ در نتیجه تمامی آمار و اعتبار وب سایت را به شما نشان می دهد. اطلاعاتی که توسط ابزار موزبار نشان داده می شود سه دسته هستند که شامل موارد زیر است:

  • میزان اعتبار دامنه نشان داده می شود که هر چقدر به عدد 100 نزدیک باشد اعتبار آن وب سایت بالاتر خواهد بود.
  • میزان اسپم وب سایت نشان داده می شود که اکر گقدار ان زیاد بود بهتر است از نشر رپورتاژ خبری خود جلوگیری کنید.
  • میزان اعتبار صفحه نشان داده می شود که هر چه میزان اعتبار صفحه اصلی وب سایت بالاتر باشد جهت نشر رپورتاژ مناسب تر است.

 

مشخص نمودن محل نشر رپورتاژ خبری:

اکثر وب سایت ها رپورتاژ خبری را در صفحه اصلی وب سایت خود و بین مطالب می گذارند. بعضی از وب سایت ها هم هستند که رپورتاژ شما را در صفحه مخصوص رپورتاژ قرار می دهند. قرار گرفتن مقاله شما در صفحه اصلی وب سایت باعث می شود که کاربران کمتری رپورتاژ آگهی شما را ببینند و مطالعه کنند، اما بر روی سئوی وردپرس شما تاثیر مثبتی دارد. همچنین وقتی رپورتاژ خبری شما در صفحه اصلی قرار می گیرد؛ لینک دریافت نمی کند؛ در نتیجه لینک های دریافتی وب سایت شما اعتبار کمتری خواهد داشت.

 

نوع و تعداد لینک ها:

یکی از گزینه هایی که در انتخاب بهترین وب سایت برای نشر رپورتاژ آگهی تاثیر دارد، نوع و تعداد لینک ها است. طبق قوانین مشخص شده وب سایت هایی که رپورتاژ آگهی منتشر می کنند مجاز به قرار دادن 3 لینک فالو در مقاله هستند. لینک ها به دو دسته لینک های نوفالو و لینک های فالو تقسیم می شوند. لینک های نوفالو تاثیر خاصی بر روی وب سایت شما ندارند. لینک های فالو؛ کمک می کنند تا توسط ربات های گوگل دیده شوید؛ رتبه خوبی کسب کنید و همچنین ارزش وب سایت شما را بیشتر می کنند. وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره استارتاپ در اصفهان و مشاوره سئو سایت در اصفهان است؛ یکی از وب سایت های عالی جهت رپورتاژ آگهی است؛ که می توانید رپورتاژ کسب و کار خود را در این وب سایت منتشر کنید و بالاترین بازدهی را داشته باشید.

علاوه بر موارد گفته که در انتخاب بهترین وب سایت برای نشر رپورتاژ آگهی تاثیرگذار هستند تعداد تصاویر و کلمات، موقتی یا دائمی بودن رپورتاژ آگهی و میزان اعتماد کاربران وب سایت هدف هم مهم است. وقتی اعتبار یک وب سایت از نظر کاربران بالا باشد در برندینگ و تبلیغات شما تاثیر بیشتری دارد. همچنین مهم است محتوایی که استفاده می کنید تکراری نباشد زیرا علاوه بر تاثیر منفی بر روی سئوی وب سایت شما، به کسب و کار شما هم ضرر می رساند. سعی کنید محتوایی که استفاده می کنید جذاب باشد و مخاطبان با خواندن آن ری اکشن خوب داشته باشند و متوجه تبلیغاتی بودن آن نشوند.

 

جمع بندی

از مهمترین ویژگی های رپورتاژ خبری یا آگهی می توانیم به نرخ تبدیل بالا و هزینه مناسب آن اشاره کنیم. رپورتاژ آگهی از روش های خوب و تاثیرگذار بازاریابی است؛ که صاحبان کسب و کار ها؛ برای تبلیغ محصولات و خدمات خود و انتقال پیام برند خود می توانند از آن بهره ببرند. شما می توانید از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مرکز مشاوره کسب و کار در اصفهان و مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان است؛ جهت تولید محتوا و انتشار آن در سایت میزبان دارای اعتبار؛ کمک بگیرید.