منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 10 دقیقه

یکی از بهترین روش‌های تبلیغات اینترنتی و برند سازی که بزرگ‌ترین برند‌های دنیا برای معرفی محصولات و خدمات جدید خود از آن استفاده می‌کنند رپورتاژ آگهی است. رپورتاژ آگهی تاثیرگذاری بالایی دارد. مخاطبان در زمان مشاهده آن بیشتر اعتماد می‌کنند و کل مطلب را مشتاقانه مطالعه می‌کنند. در ادامه این مقاله درباره رپورتاژ آگهی و مزایای آن صحبت خواهیم کرد.

رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری به گزارشی گفته می شود که محتوای آن به معرفی یک محصول، یک خدمت یا یک برند می پردازد. محتوای رپورتاژ آگهی با حالتی روایت گونه، ضمن بیان اطلاعاتی مفید و کاربردی و البته مستند بیان می شود. در آگهی خبری اطلاعاتی در رابطه با یک شغل، محصول، خدمت و یا سایت در قالب یک خبر در یک سایت خبری منتشر می شود. متنی که برای رپورتاژ آماده می شود، باید شامل چندین کلمه کلیدی لینک شده به سایت تبلیغ دهنده باشد. به این صورت رپورتاژ آگهی آمار بازدید سایت را بالا می برد. در ادامه این مقاله آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد به معرفی رپورتاژ آگهی و انواع آن، و مزایای استفاده از آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

رپورتاژ خبری

در رپورتاژ خبری در ساده ترین حالت با استفاده از متن مناسب رپورتاژ، در قالب یک خبر به معرفی کسب و کار افراد پرداخته می شود. در سایت های خبری هدف مخاطبین مشاهده اخبار است. بنابراین زمانی که رپورتاژ شما در بخش اخبار قرار گرفته باشد و در قالب یک خبر مطرح شود، موجب می شود، مخاطبان بیش تری را به خود جذب کند. یک رپورتاژ خبری تبلیغات یک کسب و کار را به صورت غیر مستقیم ارائه می دهد. تبلیغات غیر مستقیم تاثیر بیشتری بر روی مخاطبین خواهد داشت. بنابراین می توان گفت در عصر حاضر بهترین نوع رپورتاژ، رپورتاژ خبری است.

رپورتاژ آگهی

گوگل به سایت‌ها و رسانه‌های خبری اعتماد بسیار زیادی دارد. بنابراین می توانید به کمک رپورتاژ آگهی، از این اعتماد به نفع خود استفاده کنید. با رعایت اصول سئو در رپورتاژ آگهی و انتخاب یک کلمه کلیدی مناسب، به راحتی می‌توانید به رتبه‌های بالایی دست پیدا کنید و ورودی قابل قبولی را از طریق جستجوی ارگانیک را به دست آورید. رپورتاژ آگهی در طولانی‌مدت نیز تاثیرگذار است و همواره کاربران جدیدی را به سمت سایت جذب خواهد کرد.

انواع رپورتاژ خبری

رپورتاژ دارای انواع مختلفی هستند. رپورتاژ خبری روشی برای افزایش بازدید از صفحات سایت ها است. از جمله نتایجی که رپرتاژ بر سایت دارد، معرفی بیشتر خدمات شما و ارتقای کسب و کار شما است. یکی از اصلی ترین انواع رپورتاژ خبری، که جز محبوب ترین انواع نیز به حساب می آید، رپرتاژ خبری تلویزیونی است. شیوه ای که هنوز نیز محبوبیت و تاثیرگذاری خود را در جذب مخاطب دارد. از مهم ترین انواع رپرتاژ آگهی می توانیم به رپرتاژ آگهی رسانه ای مانند موارد زیر، اشاره کنیم:

  1. رپرتاژ آگهی تلویزیونی
  2. رپورتاژ آگهی نوشتاری در مجلات
  3. رپورتاژ آگهی روزنامه ها
  4. رپورتاژ آگهی اینترنتی

مزایای رپورتاژ آگهی

تبلیغات همیشه برای کسب و کار ها اهمیت داشته است. تبلیغات به هر شکلی می تواند برند و کسب و کارها را به مخاطب معرفی کند. رپورتاژ آگهی نیز برای کسب و کارها اهمیت دارد. یکی از دلایلی که باعث اهمیت زیاد رپورتاژ آگهی شده است، فراگیر بودن این روش است. رپورتاژ خبری را می توان در طیف وسیعی از رسانه‌های آفلاین و آنلاین منتشر کنید. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مزایای رپورتاژ خبری یا رپورتاژ آگهی اشاره می‌کنیم:

نمایش بیشتر

کانال های توزیع محتوای متعددی وجود دارد که می توانید برای انتشار رپورتاژ آگهی از آن ها استفاده کنید. سایت‌های پربازدید و پرمخاطب، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های مکتوب می توانند طیف وسیعی از مخاطبان را هدف قرار دهند. بنابراین با انتشار رپورتاژ آگهی شانس دیده شدن برند و محصولات شما را چندین برابر می‌کنید. با توجه به این نکته یکی از کارکردهای اصلی رپورتاژ برندسازی و آگاهی از برند است.

احتمال خوانده شدن بیشتر

اگر تبلیغات برند خود را، به صورت بنر، پاپ‌آپ یا هر روش دیگری ارائه دهید، مخاطبان متوجه تبلیغاتی بودن آن خواهند شد. تفاوت رپورتاژ با آگهی تبلیغاتی در این است که، رپورتاژ در بین محتوای اصلی سایت منتشر می‌شود. بنابراین رپورتاژ آگهی شانس بیشتری برای دیده شدن و مطالعه‌ی توسط مخاطب را دارد. در اغلب موارد کاربر این محتوا را هم به چشم سایر مقالات وب‌سایت می‌بیند و برای مطالعه آن وقت می گذارد. در رپورتاژ خبری شما از اعتبار و مطرح بودن یک رسانه دیگر برای جذب خواننده‌ها به محتوای خود استفاده می‌کنید.

مناسب برای همه کسب و کارها

یکی دیگر از مزایای مهم رپورتاژ آگهی است که همه کسب و کارها، چه کوچک و چه بزرگ می‌توانند با اهداف مختلف از این روش استفاده کنند. با انتشار یک رپورتاژ آگهی قدرتمند برای هر کسب و کاری می‌توانید حرف خود را به گوش مخاطبان با تعداد بالایی برسانید.

هزینه مناسب

رپورتاژ خبری نسبت به برخی از روش های تبلیغات برای برندها هزینه مناسب‌تری دارد. در صورتی که رپورتاژ آن‌قدر قوی و جذاب باشد که بتواند مخاطبان بیشتری جذب کند، بسیاری از کانال‌های توزیع محتوا آن را منتشر خواهند کرد. شما با یک صرف هزینه ای معقول می‌توانید پیام خود را به مخاطبان هدف ‌تان برسانید. استفاده از رپورتاژ آگهی نرخ تبدیل و وضعیت سئوی سایت را بهبود می بخشد. با پرداخت هزینه‌ی کمتری می‌توانید یک صفحه از وب‌سایت‌های مطرح را به معرفی وب‌سایت خود اختصاص دهید. به این صورت معرفی برند شما در یک سایت مطرح می تواند مخاطبان بالایی را به سمت کسب و کار شما روانه کند.

کمک به برند سازی

یکی دیگر از مهم‌ترین مزایای انتشار رپورتاژ در کانال‌های پرمخاطب توزیع محتوا آگاهی از برند شماست. حضور برند شما در بین اخبار و مقالات رسانه‌های بزرگ اینترنتی، قطعاً باعث جلب اعتماد کاربران خواهد شد. این مسئله می تواند به اعتبار برند شما کمک کند. با حضور در رسانه های معتبر می توانید انتظار داشته باشید که افراد بیشتری شما را بشناسند و بتوانند به شما اعتماد کنند. تداوم انتشار رپورتاژ می‌تواند به افزایش اعتبار برند شما کمک کند. می‌توانید در وب‌سایت اصلی خود نیز لینک این مقالات را قرار دهید و به کاربران اطلاع دهید که در این رسانه‌ها حضور داشته‌اید.

مقاله ای برای معرفی برند

رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری یک مقاله است که در رسانه‌های معتبر اینترنتی منتشر می شود. بنابراین فرصتی پیش روی شماست که در آن هر آن چه مربوط به برند شماست را توضیح دهید و خود را معرفی کنید. با ایجاد یک متن می توانید مخاطب را با خود همگام کنید. احساس نیاز در مخاطب به وجود بیاورید. متن های آموزشی در رپرتاژ استفاده کنید. محتوایی ایجاد کنید که در عین مفید بودن مخاطب را به سمت خرید از شما ترغیب نماید.

دائمی بودن رپورتاژ آگهی

ویژگی رپرتاژ این است که هیچ وقت حذف نمی شوند. رپرتاژ انتشار یک مقاله در سایت است که این مقاله به صورت دائم در سایت باقی می ماند.

بهبود سئو

هنگامی که رپورتاژ آگهی خود را در سایت های پر مخاطب انتشار می دهید، برای کلمات کلیدی لینک تعریف می کنید، از سایت های معتبر فالو دریافت می کنید. دریافت بک لینک های معتبر از وب سایت های معتبر به افزایش اعتبار سایت کمک خواهد کرد. هنگامی که رپورتاژ خبری ایجاد می کنید، چند لینک فالو برای وب سایت ایجاد کنید. تا اعتبار سایت شما بالا رود. این گزینه های می تواند به بهبود سئو سایت شما کمک کند.

رپورتاژ آگهی

حضور در نتایج گوگل

بزرگترین مزیت رپورتاژ خبری حضور در نتایج گوگل است. رعایت اصول اولیه سئو می تواند به حضور شما در نتایج گوگل منجر شود. بنابراین با استفاده از رپرتاژ به کاربران و مخاطبان هدفمند دست پیدا می کنید و بازدید از آگهی شما افزایش پیدا می کند. استفاده از کلمه کلیدی مناسب در رپرتاژ آگهی باعث می شود رتبه بالایی در نتایج جستجو داشته باشید.

چگونه یک رپرتاژ آگهی موثر و خوب بنویسیم؟

همان‌طور که گفته شد رپورتاژ آگهی مزایای بسیاری دارد. بنابراین; با دقت در طراحی و انتخاب متن مناسب; می تواند برای جذب مخاطب بیشتر کمک کند. برای نوشتن متن‌ رپرتاژ; باید تجربه و مهارت داشته باشید. می توانید این متن‌ها را به افراد متخصص در زمینه سئو بسپارید.

نکات سئو محتوا در رپورتاژ آگهی

  • رعایت نکات سئو در رپورتاژ‌ها بسیار ضروری است. استفاده از متن‌ رپورتاژ آگهی که سئو شده باشد، در طولانی مدت به سئو سایت کمک می کند. هرچقدر در متن از کلمات پرتکرار و کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار شما در گوگل استفاده شود متن شما جذب مخاطب بیشتری برای بازدید خواهد ‌داشت.
  • برای ایجاد یک رپورتاژ آگهی متمایز، رقبای خود را در زمینه ای که فعالیت می کنند، مورد بررسی و آنالیز قرار دهید. بررسی تمام نکاتی که در رپرتاژ خود قرار داده اند به شما کمک خواهد کرد، محتوای بهتری را تولید کنید. بنابراین محتوای تولید شده شما باید، در مقایسه با دیگر رقبا، از نظر فاکتورهای سئو و بازاریابی ویژگی‌های بهتری داشته باشد.
  • استفاده از کلمات کلیدی مناسب در عنوان و پاراگراف های متن کمک موثری در جذب مخاطب و همچنین لینک سازی خواهد کرد. استفاده از کلمات کلیدی برای دریافت بک لینک ها بسیار موثر خواهد بود.
  • لینک دهی در رپرتاژ آگهی باید به صورت اصولی صورت گیرد. استفاده زیاد از لینک دهی می تواند اثر منفی بر سایت داشته باشد. می‌توانید از کلمات کلیدی مرتبط با انکر تکست خود برای لینک دهی به صفحات هدف استفاده کنید.
  • استفاده از عکس‌های باکیفیت و زیبا در متن رپرتاژ می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. قرار دادن عکس در متن موجب می‌شود مخاطبان کم‌تر خسته شوند و به متن شما توجه بیشتری داشته باشند.
  • زمان انتشار محتوای رپرتاژ آگهی شما بستگی به مخاطبان شما خواهد داشت. در ابتدا مشتریان و مخاطبان خود را شناسایی کنید. با توجه به سلیقه مخاطب زمان انتشار رپورتاژ آگهی خود را تعیین کنید.

رپورتاژ خبری

نکات ویرایش متن در محتوای رپورتاژ خبری

  • متن محتوای خود را با توجه به نوع مخاطبان سایت خود نگارش و تهیه کنید، با این کار می‌توانید تعداد افراد بازدیدکننده از سایت را افزایش دهید.
  • برای داشتن یک متن با کیفیت رپورتاژ خبری باید تمامی نکات نگارشی در آن رعایت کنید. در متن رپورتاژ باید از علائم نگارشی مانند: نقطه، ویرگول استفاده صورت گیرد. با رعایت علائم نگارشی شما منظور خود را به‌درستی به مخاطبان خواهید رساند.
  • در نوشتن متن دقت کنید که غلط املایی نداشته باشید. وجود غلط‌های املایی نشان می دهد نویسنده نسبت به متن بی‌توجه بوده است و مخاطبان رغبتی برای ادامه خواندن مطلب شما ندارند.
  • جذابیت متن نوشته و همچنین انتخاب عنوان جذاب که بتواند مخاطب را به سمت خواندن آگهی ترغیب کند، می تواند به داشتن یک رپورتاژ خبری خلاق و مفید کمک کند. سعی کنید در عنوان و متن اصلی رپورتاژ‌ حتما از نام برند خود استفاده کنید. در این صورت می توانید به متن لینک دهید و مخاطبان را به سایت خود برای دیدن دیگر محصولاتتان دعوت کنید.
  • استفاده از محتوای تکراری می تواند تاثیر منفی در کسب و کار شما داشته باشد. بنابراین بهتر است برای تولید محتوای رپورتاژ آگهی برای هر سایت به صورت جداگانه عمل کنید. محتوای تولیدِ شده را فقط در یک سایت استفاده کنید. استفاده از کپی آگهی در سایت های دیگر باعث می شود شما مخاطبان را از دست بدهید.
  • در رپورتاژ آگهی، در 20 درصد ابتدای محتوا حتما نام برند خود را به صفحه اصلی سایت لینک دهید تا مخاطب در ابتدا بتواند با سایت شما ارتباط برقرار کند.
  • انتخاب طول متن رپورتاژ خبری نیز مهم است. متنی که ایجاد می شود نباید بیش از حد طولانی یا کوتاه باشد. 500 تا 1200 کلمه تعداد کلمات مناسبی هستند که مخاطب بتواند با نوشته شما ارتباط برقرار کند.

زمان مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی

هنگامی که در رقابت تنگانگ با رقبایتان باشید انتشار یک رپرتاژ; می تواند کمک بزرگی به برند شما کند. بهترین زمان برای انتشار رپورتاژ آگهی; زمانی است که سایت شما در کلمات و عبارات کلیدی مورد نظر; در صفحه اول گوگل قرار داشته باشد تا رپورتاژ خبری موثر عمل کند. استفاده از رپورتاژ خبری; باعث می شود رتبه کلمات کلیدی سایت شما; بهبود پیدا کند. در نتیجه باعث می شود شما در نتایج جستجو بالاتر از رقبایتان قرار بگیرید.

بنابراین هنگامی از رپورتاژ خبری استفاده کنید که; در جایگاه صفحه اول یا دوم نتایج جستجوی گوگل قرار گرفته باشید. در این صورت; انتشار رپرتاژ می تواند برای بهبود رتبه شما در نتایج گوگل مفید و کارآمد; باشد. استفاده از بک لینک های دائمی; در سایت های معتبر که بازدید بالایی دارند می تواند در بهبود رتبه شما در نتایج گوگل تاثیر گذار باشد.

برای زمان انتشار یک رپرتاژ برنامه ریزی کنید. رپورتاژهای مناسبتی; باید در زمان مناسب خود نشر داده شوند. در صورتی که رپورتاژهای مناسبتی; در زمان خود انتشار پیدا نکنند، ارزش نخواهند داشت و مخاطب; برای خواندن آن وقت صرف نمی کند. برنامه ریزی بلند مدت; برای انتشار رپورتاژ، می تواند برای استفاده بهتر از فرصت ها کمک کند.

مشخصات فنی رپورتاژ آگهی

رپرتاژ یک روش مطمئن برای تبلیغات و برند سازی کسب و کارها است. برندهای معتبر برای معرفی محصولات و خدمات جدید خود از رپورتاژ خبری یا رپرتاژ آگهی استفاده می کنند. رپورتاژ برای مدت زمان نامحدود نمایش داده می شود و همیشه در سایت آگهی دهنده باقی می ماند. بنابراین برای استفاده مناسب از این فرصت باید نکات فنی در مورد رپرتاژ را برای بازدهی بهتر و استفاده موثر از آن رعایت کنیم.

شناخت مشتریان

برای استفاده موثر و بهینه از فرصتی مانند رپرتاژ; باید شخصیت و نیازهای مشتریان خود را بشناسید. باید بدانید; مشتری شما چه ویژگی هایی دارد و برای چه کسانی باید رپورتاژ آگهی بنویسید. با رصد کردن مخاطب خود; نیازهای آن ها را بشناسید.

باید درک کنید چه نیازهایی دارند؟

به چه فکر می‌کنند؟

چه گروه سنی هستند؟

به چه موضوعاتی علاقه‌مندند؟

در این صورت می توانید برای نوشتن، لحن و سلیقه مشتریان را در نظر بگیرید.

انتخاب محل مناسب برای انتشار رپورتاژ آگهی

سایت‌هایی که دارای تعداد کاربران زیادی هستند، باعث می شوند; مخاطبان بیشتری مطلب شما را مشاهده کنند. با شناخت سلیقه مخاطبان خود; و همچنین قوانین و سبک خاص مربوط به سایت انتشار دهنده می توانید محتوایی را ایجاد کنید که; مخاطب بیشتری را جذب نماید.

انتخاب تیتر جذاب

برای تولید محتوا، عنوان یکی از مهم ترین ارکان در جذب مخاطب است. به همین ترتیب انتخاب عنوان مناسب و جذاب برای تولید محتوای رپورتاژ آگهی نیز اهمیت بسیاری دارد. استفاده از یک عنوان جذاب می تواند مخاطب را به سمت مطالعه رپرتاژ ترغیب کند.در نظر گرفتن پرسونای مخاطب، نیازها، شخصیت و دیگر موارد مربوط به مشتری می تواند برای ایجاد یک عنوان جذاب کمک کننده باشد. برای اینکه بتوانید مخاطب را به سمت محتوای رپرتاژ جذب کنید باید خلاقیت به خرج دهید.

ایجاد چکیده برای محتوای رپورتاژ خبری

بعد از اینکه توانستید مخاطب را جذب کنید تا آگهی شما را مطالعه کند; باید بتوانید نظر او را جلب کنید تا انتهای آگهی را بررسی کند. بنابراین; باید راهکاری برای متقاعد کردن مخاطبان پیدا کنید. استفاده از یک چکیده خوب; می تواند همین راهکار باشد. چکیده باید خلاصه ای از آنچه در مفهوم کلی متن وجود دارد را; ارائه دهد و به نکاتی اشاره کند که بتواند مخاطب را ترغیب کند تا; برای یافتن اطلاعات بیشتر به مطالعه تمام آگهی بپردازد. بنابراین باید اطلاعات کلی را ارائه دهید; و برای بیان اصل و چکیده مطلب خود سعی کنید; بیان کاملا شفاف و به دور از مبهم نویسی داشته باشید. برای پرهیز از هجو گویی; طول چکیده را بین 30-40 کلمه انتخاب کنید.

ایجاد متن شفاف و هدفمند

بدنه اصلی محتوا بخش اصلی است که برای جذب مخاطب از آن استفاده می کنید. هر چقدر محتوایی هدفمند تر برای رپورتاژ آگهی خود انتخاب کنید موفق تر عمل خواهید کرد. در محتوای خود به تبلیغ برند خود بپردازید و از مزایای برند خود بگوید. تمایز خود با رقبا را بیان کنید. دلیلی را برای مخاطب بیاورید تا توجیه شود چرا باید از شما خرید داشته باشد.

فراخوان عمل جذاب

بعد از اینکه با ایجاد محتوایی مناسب مخاطب را با خود همراه کردی، وقت آن رسیده است تا با دعوت به انجام کاری هدف رپورتاژ آگهی خود را عملی کنید. استفاده از دکمه فراخوان عمل برای انجام این هدف مناسب است. اگر توانسته باشید مخاطب را با محتوای خود متقاعد کنید، احتمال بالایی وجود دارد که پاسخ مثبتی در فراخوان عمل از مخاطب دریافت کنید. لازم نیست فراخوان عمل را به صورت آشکار استفاده کنید. قرار دادن اطلاعات تماس و لینک وب سایت می تواند کمک کند.

جمع بندی

رپورتاژ خبری به مدلی از تبلیغات برای کسب و کارها گفته می شود; که به دلیل فرمت آن مورد استقبال قرار گرفته است. رپرتاژ به طور غیر مستقیم; تبلیغات را ارائه می دهد. بنابراین مخاطب احساس ناخوشایندی در برخورد با آن نخواهد داشت. رپورتاژ خبری; با اعتماد سازی مخاطب به جذب مخاطبین کمک خواهد کرد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد با فعالیت در ارائه تبلیغات مناسب کسب و کارها خدماتی متعددی را فراهم کرده است که برای افزایش بازدهی تبلیغات و برند سازی کسب و کار خود می توانید به مشاورین متخصص آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد تماس گرفته و از پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد و همچنین مشاوره کسب و کار در اصفهان استفاده نمایید.