منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

زمانی که اطلاعات و مطالب مورد نظر در گوگل ثبت و با جستجو یافت می شوند، ایندکس صفحات در گوگل می گویند. با انجام شدن فرایند ایندکس؛ محتوای یک صفحه از وب سایت؛ در پایگاه داده گوگل؛ ذخیره می شود.

ایندکس صفحات در گوگل برای مدیران وب سایت ها یکی از موضوعات مهم است. وقتی اطلاعاتی ثبت و فهرست می شود به اصطلاح می گوییم ایندکس شده است. زمانی که اطلاعات و مطالب مورد نظر در گوگل ثبت و با جستجو یافت می شوند، ایندکس صفحات در گوگل می گویند. با انجام شدن فرایند ایندکس; محتوای یک صفحه از وب سایت; در پایگاه داده گوگل; ذخیره می شود.

در نتیجه هنگام جستجوی مطالب مرتبط، وب سایت شما در نتایج جستجوی گوگل دیده می شود. این دیده شدن باعث می شود آمار بازدید از وب سایت شما بالا برود و رتبه بهتری از گوگل دریافت کنید. در ادامه مطلب از وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان و مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان است؛ به بررسی روش ها و اهمیت ایندکس شدن وب سایت و صفحات در گوگل می پردازیم.

 

ایندکس صفحات در گوگل چیست؟

به مراحلی که منجر به قرار گرفتن صفحات وب سایت در لیست و فهرست موتورهای جستجوی گوگل می شود را ایندکس صفحات در گوگل می گویند. در روند ایندکس وب سایت یا صفحات، باید توجه داشته باشید که محتوای تولیدی وب سایت شما طبق الگوریتم های سئو به روز باشد. همچنین اگر مطالب به روزتر و جدیدتر جهت رفع نیاز کاربران به وب سایت خود اضافه کنید، این به روزآوری در بهبود رتبه وب سایت شما تاثیر زیادی دارد.

دلایل اهمیت Index صفحات وب سایت این است که از سرقت و دزدی محتوا جلوگیری می کند. هر چقدر سرعت ایندکس صفحات بالا تر باشد، محتوای تولید شده شما توسط گوگل، یونیک تشخیص داده می شود و امتیاز بیشتری برای شما دارد. همچنین به روز بودن و تازگی محتوای تولید شده؛ علاوه بر ارائه سئوی بهتر؛ باعث بالا رفتن سرعت Index می شود و در صفحات اول جستجوی گوگل قرار می گیرید. همه این ها کمک می کنند تا آمار بازدید از وب سایت شما افزایش پیدا کند و میزان فروش شما از ارائه خدمات و محصولات بالا برود.

 

نحوه ایندکس صفحات در گوگل

برای ایندکس صفحات در گوگل بهترین روش استفاده از سرچ کنسول گوگل است و ابزار URL inspection است. این ابزار کمک می کند تا ربات های گوگل از صفحات جدیدی که ایجاد کرده اید، مطلع شوند. این ابزار جهت اطلاع از ایندکس شدن آدرسی از وب سایت شما کمک می کند. نکنه مهم این است که ابزار URL inspection جهت صفحات وب سایت طراحی شده است و جهت استفاده از این ابزار باید حتما در سرچ کنسول گوگل سایت خود را ثبت کرده باشید. بعد از ثبت وب سایت در کنسول گوگل; وارد ابزار URL inspection می شوید; صفحه مورد نظر خود را وارد می کنید; در نهایت بر روی گزینه request indexing کلیک می کنید و درخواست شما جهت ایندکس صفحات ثبت می شود. اگر صفحات شما در گوگل ایندکس شده باشند، شما در ابزار URL inspection می توانید عبارت URL is on Google را ببینید.

 

سریع ترین راه برای ایندکس شدن صفحات جدید

برای ایندکس صفحات در گوگل راه ها و تکنیک های سریع تری وجود دارد. در ادامه مطلب از شرکت دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره سئو سایت در اصفهان و مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان است؛ شما را با این تکنیک های کاربردی آشنا می کنیم.

 

در سرچ کنسول گوگل سایت خود را ثبت کنید:

یکی ازابزارهایی که به ایندکس صفحات و وب سایت در گوگل کمک می کند، سرچ کنسول گوگل است. وقتی وب سایت خود را ثبت کنید در زمان کمتری صفحات شما ایندکس می شوند.

 

استفاده از نقشه سایت برای ایندکس صفحات در گوگل:

استفاده از نقشه وب سایت، کمک می کند تا تمام قسمت های وب سایت شما به ربات خزش گوگل نمایش داده شود و صفحات خیلی سریع تر ایندکس شوند. هر زمانی که شما صفحه جدید در وب سایت خود ایجاد می کنید، نقشه سایت به موتور جستجوی گوگل اعلام می کند تا تغییرات و صفحات جدید را خزش کند، تا سریع تر ایندکس شوند.

 

زمانبندی محتوا و مطالب تولید شده جهت انتشار:

یکی از روش ها و تکنیک هایی که باعث ایندکس صفحات در کمترین زمان می شود، انتشار محتوای تولید شده در روز و ساعت مشخص است. این کار باعث شرطی شدن ربات های گوگل می شود و در زمان و ساعتی که محتوا و صفحه جدید را منتشر می کنید، به وب سایت شما سر می زنند. در نتیجه سرعت ایندکس محتوا افزایش پیدا می کند.

 

اهمیت ایندکس صفحات و سایت

 

تولید محتوای مفید و مناسب برای ایندکس صفحات:

دقت داشته باشید که تولید محتوا برای وب سایت قوانینی دارد. محتوایی که برای وب سابت خود تهیه می کنید، نباید کمتر از 300 کلمه باشد و نکته مهم تر اینکه تکراری و کپی شده نباشد. این موارد باعث می شوند که صفخات وب سایت شما از ایندکس گوگل خارج شوند. برای اینکه صفحات شما سریع تر ایندکس شوند؛ علاوه بر انتشاز در زمان و ساعت مشخص؛ از محتوای با کیفیت استفاده کنید. نکته مهمی که نباید فراموش کنید این است که صفحاتی از وب سایت که مهم هستند، مانند صفحات درگاه پرداخت بانک را باید از ایندکس شدن در گوگل خارج کنید.

 

به روز رسانی محتواهای قبلی:

به روز رسانی و آپدیت محتواهای تولید شده علاوه بر تاثیر مثبت بر روی سئوی وب سایت، به سریع تر ایندکس شدن صفحات هم کمک می کند. همچنین می توانید با لینک دادن به محتواهای جدید، کاربر را برای بازدید از صفحه جدید و محتوای به روز راهنمایی کنید. ارتباط محتواها با کمک لینک گذاری داخلی، کمک می کند تا موتورهای جستجوی گوگل سریع تر بررسی و ایندکس کنند.

 

استفاده از لینک داخلی ولینک خارجی:

بعد از تولید محتوا برای صفحات جدید؛ با استفاده از لینک دهی داخلی؛ می توانید محتوای جدید را به مطالب مرتبط قبلی؛ که کاربران و گوگل به آن دسترسی دارند؛ ارتباط دهید. استفاده از لینک دهی خارجی مانند استفاده از شبکه های اجتماعی به ایندکس شدن سریع تر صفحات کمک می کند. استفاده از لینک داخلی و لینک خارجی علاوه بر اینکه تاثیر مثبتی بر روی سئو و ایندکس صفحات دارد، کمک می کند تا کاربران تایم بیشتری در صفحه وب سایت شما بمانند و رتبه خوبی از گوگل دریافت کنید.

 

بازدید از صفحات جدید را افزایش دهید:

یکی از روش ها و تکنیک هایی که به سریع ایندکس شدن صفحات جدید کمک می کند، بالا رفتن آمار بازدید از آن صفحه است. با ارسال لینک مطالب خود برای دوستان یا اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام می توانید آمار بازدید از صفحه را افزایش دهید و فرایند ایندکس زودتر انجام شود.

 

جمع بندی

ایندکس صفحات و وب سایت در گوگل به معنای افزایش رتبه وب سایت نیست، اما به بهبود و بهینه سازی رتبه وب سایت شما کمک می کند. با توجه به روش های سریع گفته شده در بالا برای ایندکس شدن؛ می توانید به بهینه سازی رتبه وب سایت خود کمک کنید و همچنین می توانید از متخصصین مجرب دیجیتال کارکتینگ ایکاد؛ که در زمینه مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان؛ مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان؛ سئو سایت در اصفهان و مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان است؛ کمک بگیرید.