منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

هنگام فروش محصولات یا خدمات در اینستاگرام، استفاده از روش کارت به کارت زمان گیر و مدیریت آن سخت است. ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در اینستاگرام کمک می کند تا علاوه بر مدیریت راحت تر توسط ادمین پیج کسب و کارها، کاربران هم خرید راحتی را داشته باشند.

پرداخت اینترنتی در اینستاگرام این امکان را فراهم کرده است تا کاربران و مخاطبان راحت تر بتوانند خرید کنند. در شبکه اجتماعی اینستاگرام کسب و کارهای مختلفی فعالیت می کنند و محصولات خود را از طریق روش های درگاه پرداخت یا کارت به کارت به فروش می رسانند. مزیت شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام نسبت به دیگر پیام رسان ها این است که محدودیتی در تعداد کاربر ندارند. هنگام فروش محصولات یا خدمات در اینستاگرام، استفاده از روش کارت به کارت زمان گیر و مدیریت آن سخت است.

ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در اینستاگرام کمک می کند تا علاوه بر مدیریت راحت تر توسط ادمین پیج کسب و کارها، کاربران هم خرید راحتی را داشته باشند. نکته مهم این است که باید از درگاه های معتبر استفاده شود، تا کاربران هم با امنیت کامل، رضایت و حس خوبی از خرید داشته باشند. در ادامه مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره شبکه های اجتماعی در اصفهان و مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان است؛ به بررسی روش های راه اندازی درگاه اینترنتی در اینستاگرام می پردازیم.

نحوه تشخیص درگاه پرداخت جعلی

با پیشرفت تکنولوژی و ایجاد شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، استفاده مردم از اینترنت و خرید کالاها و محصولات مورد نیازشان به صورت اینترنتی و آنلاین زیاد شده است. استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی در اینستاگرام خرید را برای مردم راحت تر کرده است. نکته ای که باید به آن توجه شود این است که درگاه اینترنتی مورد استفاده مطمئن باشد و از جعلی نبودن آن اطمینان کامل پیدا کنید. اقدام و تلاش برای به دست آوردن اطلاعات شخصی کاربران و مشتریان مانند اطلاعات حساب، نام کاربری، رمز عبور از طریق جعل آدرس ایمیل یا آدرس یک وب سایت را فیشینگ می گویند.

هدف فیشینگ ها; وب سایت های خرید آنلاین و شبکه های اجتماعی است; که با کپی رابط گرافیکی ;می توانند اطلاعات کاربران را به دست آورند و موجودی آن ها را برداشت کنند. برای اینکه بتوانید در شبکه های اجتماعی خرید راحت و مطمئنی داشته باشید، لازم است با روش های جلوگیری از سرقت و تشخیص درگاه جعلی پرداخت اینترنتی در اینستاگرام آشنا باشید. این روش ها شامل موارد زیر است:

بررسی امنیت و ارتباط ایمن وب سایت:

در درجه اول با نگاه کردن به آدرس درگاه پرداخت می توانیم متوجه جعلی یا غیر جعلی بودن آن شویم. اگر در کنار نوار آدرس عبارت https یا علامت قفل درج شده باشد، تا حدوذی می توانیم به غیر جعلی بودن آن اطمینان کنیم. در عبارت https حرف s نشانه ایمن بودن وب سایت است.

استفاده از اطلاعات نادرست:

از روش های تشخیص درگاه جعلی پرداخت اینترنتی در اینستاگرام یا هر برنامه دیگری این است که اطلاعات کارت بانکی خود را اشتباه وارد کنید. اگر درگاه اینترنتی به سیستم شاپرک و بانک مرکزی وصل باشد، شما با پیغام اطلاعات کارت نامعتبر است مواجه می شوید. اگر اخطار یا پیامی مشاهده نشد آن درگاه اینترنتی جعلی است.

نصب افزونه ضد فیشینگ و کنترل آدرس صفحه پرداخت:

برای اطمینان پیدا کردن از اعتبار درگاه می توانید آدرس url سایت را با درگاه چک کنید، که دقیق یکی باشد. همچنین با نصب افزونه ضد فیشینگ بر روی مرورگر خود; هنگام پرداخت اینترنتی در اینستاگرام یا دیگر شبکه ها; در صورت اصل بودن; پیامی بر روی صفحه مشاهده می شود و اگر معتبر نباشد; به شما هشدار می دهد.

استفاده از رمز پویا و حذف رمز دوم:

یکی از روش های ضد فیشینگ استفاده رمز پویا هنگام خرید است. رمز دوم به دلیل ایستا یا ثابت بودن، احتمال لو رفتن آن زیاد است. اما در رمز پویا بسته به نوع بانک تنها یک بار قابل استفاده است و بعد از 30 تا 60 ثانیه اعتبار آن جهت خرید در درگاه پرداخت اینترنتی در اینستاگرام و دیگر وب سایت های آنلاین از بین می رود.

یکی دیگر از ساده ترین روش ها برای تشخیص جعلی یا غیر جعلی بودن درگاه پرداخت اینترنتی رفرش کردن صفحه پرداخت است. اگر صفحه را رفرش کنید و در صفحه کلید مجازی، ترتیب شماره ها تغییر نکند، شما در یک صفحه درگاه جعلی و تقلبی هستید.

پرداخت اینترنتی در اینستاگرام

نحوه ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در اینستاگرام

به روشی که طی آن روند انتقال پول از حساب خریدار و مشتری به حساب فروشنده آسان و راحت انجام می شود را، درگاه پرداخت اینترنتی می گویند. برای ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در اینستاگرام دو راه وجود دارد؛ که در ادامه مطلب از دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که در زمینه مشاوره استارتاپ ها در اصفهان؛ مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان و مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان فعالیت می کند؛ شما را با این دو راه و روش آشنا می کنیم.

ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در اینستاگرام به صورت مستقیم از بانک:

فعال سازی درگاه پرداخت اینترنتی از بانک برای سایت های فروشگاهی که دارای نماد اعتماد الکترونیکی هستند و برند خود را ثبت کردند، مناسب است. شما به راحتی می توانید از بانک دلخواه خود بدون هیچ واسطه ای درگاه را دریافت کنید.

ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی به صورت غیر مستقیم:

روش غیر مستقیم و به صورت واسطه بیشتر برای پیج های فروش در اینستاگرام مناسب است. برای داشتن درگاه پرداخت اینترنتی در اینستاگرام باید به شرکت های خصوصی که مورد تایید بانک مرکزی هستند مانند پی پین، دیجی پین، آیدی پی و زرین پال درخواست دهید. درخواست درگاه پرداخت اینترنتی از شرکت های خصوصی سه مرحله دارد که شامل موارد زیر است:

  • درخواست درگاه پرداخت اینترنتی
  • احراز هویت
  • ارزیابی احراز هویت و ارسال درگاه پرداخت

نحوه قرار دادن لینک پرداخت در پیج اینستاگرام

در شبکه اجتماعی اینستاگرام قرار دادن لینک که قابلیت کلیک کردن داشته باشد، محدود است. سه روش قرار دادن لینک پرداخت در پیج اینستاگرام شامل موارد زیر است:

قرار دادن لینک پرداخت در استوری:

این روش برای پیج هایی که دارای فالور بالای 10000 هزار هستند، قابل فعال سازی است. پست یا محصول مورد نظر را استوری می کنند و در قسمت لینک، پیوند ساخته را قرار می دهند. در این مرحله باید کاربران و فالورها را تشویق به بالا کشیدن لینک و وارد شدن به درگاه پرداخت اینترنتی در اینستاگرام کنید. تنها عیب این روش موقتی بودن استوری ها است، که بعد از 24 ساعت حذف می شوند.

قرار دادن لینک پرداخت در بیوگرافی:

یکی از راه های قراردادن لینک پرداخت در پیج اینستاگرام این است که لینک پرداخت را در بخش بیوگرافی پیج قرار دهید. اگر فروش ویژه دارید یا قیمت محصولات یا خدمات ثابت است; می توانید توضیحات مناسب و قیمت را هنگام ساخت لینک پرداخت اینترنتی ثبت کنید; تا مشتری به سمت بیوگرافی هدایت شود. در غیر این صورت از مشتری بخواهید قبل از پرداخت، توضیحات لازم و مبلغ را ببیند.

ارسال لینک از طریق دایرکت:

یکی از روش های افزودن لینک پرداخت اینترنتی در اینستاگرام قرار دادن آن در دایرکت است. به خصوص وقتی محصولات یا خدمات زیادی دارید می توانید در پنل خصوصی خود برای هر محصول، لینک پرداخت با قیمت و توضیحات مجزا ایجاد کنید و بر اساس درخواست مشتری لینک مناسب را دایرکت کنید.

جمع بندی

ایجاد و استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی در اینستاگرام مزیت های خوبی دارد. با استفاده از درگاه پرداخت فاصله زمانی خرید کردن مشتری کاهش پیدا می کند و در زمان و وقت صرفه جویی می شود. هر چقدر روند خرید مشتری آسان تر باشد، تاثیر مثبتی در افزایش فروش شما خواهد داشت. برای ایجاد درگاه پرداخت اینترنتی در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و اینستاگرام می توانید از کارشناسان و متخصصین مجرب تیم دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره شبکه های اجتماعی در اصفهان و مشاوره بازاریابی در اصفهان است؛ کمک بگیرید. همچنین برای توسعه و رشد کسب و کار خود؛ می توانید به وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد مراجعه کنید؛ و از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد بهره ببرید.