منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 6 دقیقه

وقتی هاست خوب برای وب سایت خود خریداری می کنید; علاوه بر افزایش مشتری; رتبه وب سایت و میزان درآمد شما را هم افزایش می دهد. برای خرید هاست شما باید یک شرکت معتبر هاستینگ پیدا کنید، که سرعت و امنیت وب سایت شما را تامین کند.

همکاری بین هاست و دامنه باعث نمایش دادن یک وب سایت می شود. خرید هاست و دامین بسیار مهم است و باید برای وب سایت خود یک هاست با کیفیت تهیه کنید. وقتی هاست خوب برای وب سایت خود خریداری می کنید; علاوه بر افزایش مشتری; رتبه وب سایت و میزان درآمد شما را هم افزایش می دهد. برای خرید هاست شما باید یک شرکت معتبر هاستینگ پیدا کنید، که سرعت و امنیت وب سایت شما را تامین کند. همچنین دارای خدمات پشتیبانی خوب و مناسب باشد. یک خرید موفق به رشد وب سایت کسب و کار شما کمک زیادی می کند.

هنگام خرید هاست برای وب سایت کسب و کار خود می توانید از متخصصین و مشاوران مجرب در این زمینه، مانند آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد کمک بگیرید. در ادامه مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مرکز مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان و مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان است؛ به بررسی نکات مهم تهیه هاست برای وب سایت می پردازیم.

هاست چیست؟

به بخشی از سرور که اطلاعات وب سایت هر کسب و کار بر روی آن قرار می گیرد و در فضای مربوط به آن می توانید انواع فایل ها، تصاویر و صفحات وب سایت را قرار دهید، هاست می گویند. در زبان انگلیسی هاست به معنای میزبانی وب است. برای راه اندازی وب سایت خود بعد از انجام طراحی وب سایت، زمان خرید هاست با کیفیت و معتبر است، که با انواع آن رو به رو می شوید. در ادامه قصد داریم شما را با انواع هاست آشنا کنیم.

خرید هاست و انواع آن:

هر کسب و کار آنلاین و اینترنتی; برای اینکه بتواند بعد از راه اندازی وب سایت خود; محصولات و خدمات خود را به خوبی ارائه دهد و درآمد و جذب مشتری بالایی داشته باشد; باید هاستی تهیه کند که همیشه در دسترس و همچنین کیفیت و امنیت خوبی داشته باشد. انواع هاست شامل موارد زیر است:

هاست اختصاصی:

هاست اختصاصی هزینه بسیار بالایی دارد و برای وب سایت هایی که بازدید بالای 10000هزار در ماه دارند و بزرگ هستند، مناسب است. در هاست اختصاصی تنها یک سرور در اختیار مشتری قرار می گیرد و دارای مزایایی مانند سرعت بالا، بهبود سئوی وب سایت، امنیت بالا و پهنای باند اختصاصی است.

هاست اشتراکی:

سروری که به چند بخش تقسیم شده باشد، به هر بخش آن هاست اشتراکی می گویند. برای وب سایت هایی که تازه شروع به کار کردند؛ بازدید و ترافیک بالایی ندارند؛ خرید هاست اشتراکی مناسب است. به دلیل اینکه هزینه نگهداری سرور بین تمام کاربران تقسیم می شود، هاست اشتراکی قیمت مناسبی دارد.

سرور یا هاست مجازی:

در هاست مجازی با کمک تکنولوژی hypervisor فضای سرور تقسیم بندی می شود. به دلیل اینکه می توانید برنامه یا سیستم عامل مورد نیازتان را نصب کنید، نسبت به هاست اشتراکی استقلال بیشتری دارد. مزیت خوب دیگر هاست مجازی این است که نسبت به هاست اختصاصی، هزینه کمتری دارد و مقرون به صرفه است.

هاست ابری:

در میزبانی وب، تکنولوژی جدید هاست ابری است که می تواند بیشتر از یک سرور از وب سایت شما را پشتیبانی کند. نسخه های وب سایت کسب و کار شما روی چند سرور قرار می گیرد و به صورت موازی میزبانی می شوند. مزیت خوب آن این است که اگر سرویس دهی یکی از سرورها دچار مشکل شد یا نیاز به تعمیر یا ارتقاء داشت، سرور بعدی وب سایت در اختیار کاربران قرار می گیرد. برای در دسترس بودن دائم شرکت هایی مثل گوگل از هاست ابری استفاده می کنند.

هاست رایگان:

یکی از انواع هاست، هاست رایگان است. با هدف تست خدمات و جذب مشتری بیشتر، شرکت های هاستینگ سرور رایگان ارائه می دهند. هنگام خرید هاست استفاده از نوع رایگان آن محدودیت ها و معایبی دارد، که شامل محدودیت فضای دیسک، پهنای باند، امنیت و نام دامنه است. با توجه به محدودیت های هاست رایگان، ما آن را به شما پیشنهاد نمی کنیم.

تفاوت هاست و دامنه

سه فاکتور مهم در ایجاد و راه اندازی یک وب سایت کسب و کار اینترنتی و آنلاین هاست، دامنه و سیستم مدیریت محتوا است. در بالا شما را با هاست و انواع آن آشنا کردیم. در ادامه مطلب از وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مرکز مشاوره بازاریابی دیجیتال در اصفهان؛ مشاوره استارتاپ در اصفهان و مشاوره تبلیغات در اصفهان است؛ شما را با دامنه و تفاوت آن با هاست آشنا می کنیم. به آدرس وب سایت دامنه گفته می شود و در فضای اینترنت هر وب سایت با نام دامین خود شناخته می شود.

دامنه از دو قسمت نام و پسوند تشکیل شده است; که شما قادر هستید; از پسوندهای تایید شده و معتبر استفاده کنید. نام دامنه از 3 تا 64 حرف، خط تیره و عدد بدون فاصله تشکیل می شود. با توجه به تعریف دامنه تفاوت اصلی هاست و دامنه در ساختار و کاربرد آن ها می باشد. هاست فضایی در وب است که اطلاعات وب سایت شما در آن قرار می گیرد. دامنه آدرس وب سایت شما را برای مخاطبان و کاربران مشخص می کند و از بخش های مهم URL است.

اهمیت خرید هاست

نکات مهم در هنگام خرید هاست

هنگام خرید هاست باید نکاتی را رعایت کنید؛ تا علاوه بر داشتن هاست مناسب؛ به نتیجه دلخواه که رشد و افزایش بازدید از وب سایت و کسب درآمد بالا است؛ برسید. نکات مهم خرید هاست شامل موارد زیر است:

قابل اطمینان بودن شرکت هاستینگ:

از نکات مهم هنگام خریداری سرور و هاست این است که شرکت هاستینگ معتبر باشد و نسبت به قابل اطمینان بودن سرور میزبانی، اطلاعات لازم را داشته باشید. اگر آپتایم یک شرکت هاستینگ به عدد 100 نزدیک تر باشد، یعنی آن شرکت و سرویس دهنده قابل اطمینان و معتبر است. بالا بودن آپتایم باعث می شود که وب سایت شما همیشه در دسترس کاربران و مشتریان باشد.

کیفیت هاست:

هنگام خرید هاست یکی از نکات مهم، انتخاب هاست با کیفیت خوب است. باید توجه کنید که شرکت سرویس دهنده در کدام شرکت است و در چه سطحی امکانات فنی به شما ارائه می دهد. همچنین باید اطلاعات لازم در رابطه با نصب و فعال سازی امکانات مورد نظر شما را داشته باشد.

پشتیبانی و پاسخ دهی عالی:

هنگام خرید هاست مهم است که شرکت هاستیگ و ارائه دهده سیستم، پاسخ دهی و پشتیبانی خوبی داشته باشد. جهت تست پشتیبانی شرکت هاستینگ مورد نظر می توانید در بخش پشتیبانی درخواستی را ارسال کنید و با توجه به زمان پاسخ دهی، می توانید میزان پشتیبانی آن ها را محک بزنید.

انعطاف پذیری:

با توجه به اینکه کسب و کارها، اینترنتی و آنلاین هستند و تعداد کاربران و مشتریان آن ها در حال افزایش است، هاستی که خریداری می کنید باید قابلیت انعطاف پذیری داشته باشد. انعطاف پذیری هاست به این معنی است که:

  • قابلیت ارتقا از پلن فعلی به پلن بالاتر را داشته باشد و اینکه هزینه آن چقدر افزایش می یابد.
  • آیا امکان ارائه سرور اختصاصی برای وب سایت کسب و کارهای بزرگ وجود دارد؟
  • اگر شرکت هاستینگ امکانات لازم را ندارد، آیا جهت انتقال وب سایت به سرویس دهنده دیگر اقدام می کند؟

از دیگر ویژگی ها و نکات مهم خرید هاست می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • عملکرد و سرعت بالایی داشته باشد.
  • دارای امنیت بالا و مقرون به صرفه باشد.
  • پنل مدیریت مناسب، ساده و با امکانات فراوان داشته باشد.
  • دارای آی پی مجزا برای برای هر وب سایت باشد.
  • خدمات فنی و دانش لازم را داشته باشند.

بعد از خرید هاست چه باید کرد؟

بعد از خرید هاست مورد نظر از شرکت مربوطه، به صورت آنلاین و اتوماتیک هاست برای شما ایجاد می شود. یک ایمیل که حاوی اطلاعات مربوط به هاست و ورود به کنترل پنل است برای شما ارسال می شود. با توجه به نوع هاست خریداری شده DNS ارسالی را با دامنه وب سایت خود ست می کنید. بعد از گذشت زمان حداکثر 24 ساعت، هاست با دامنه انتخابی قابل استفاده است. اگر دامنه وب سایت شما بین المللی باشد، بعد از ثبت و پرداخت بلافاصله به مدت یک سال در اختیار شما قرار می گیرد. اگر دامنه IR باشد 1 تا 10 روز زمان می برد تا ثبت کامل توسط ایرنیک انجام شود.

جمع بندی

با رعایت نکات مهم هنگام خرید هاست و توجه به ویژگی های انواع هاست، می توانید برای وب سایت کسب و کار خود سرور و هاست مناسبی را تهیه کنید. اگر هنگام راه اندازی وب سایت کسب و کار اینترنتی و آنلاین خود دانش کافی در این زمینه را ندارید؛ می توانید از متخصصین و مشاوران تیم دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که در زمینه طراحی سایت وردپرس در اصفهان؛ مشاوره کسب و کار در اصفهان و مشاوره سئو سایت در اصفهان فعالیت می کنند؛ کمک بگیرید. همچنین با مراجعه به وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد می توانید از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد، جهت رشد و توسعه کسب و کار خود بهره ببرید.