منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

در انواع سبک طراحی وب سایت فاکتورهایی مانند گرافیک، نوع رنگ انتخابی، پخش خودکار ویدئو و قالب وب سایت تاثیر زیادی در دیده شدن وب سایت دارند. علاوه بر اینکه طراحی وب سایت را باید به دست طراح با مهارت بالا بدهید; باید با ویژگی ها و مزایای سبک های طراحی وب سایت آشنایی داشته; تا در نهایت بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

استفاده از انواع سبک طراحی در راه اندازی وب سایت کسب و کارها باید به شکلی باشد که کسب و کارها را از یکدیگر متمایز کند. نوع طراحی وب سایت و سبک آن می تواند به موفق شدن کسب و کارها کمک بزرگی کند. در انواع سبک طراحی وب سایت فاکتورهایی مانند گرافیک، نوع رنگ انتخابی، پخش خودکار ویدئو و قالب وب سایت تاثیر زیادی در دیده شدن وب سایت دارند. علاوه بر اینکه طراحی وب سایت را باید به دست طراح با مهارت بالا بدهید; باید با ویژگی ها و مزایای سبک های طراحی وب سایت آشنایی داشته; تا در نهایت بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب می توانید از کارشناسان و متخصصین مجرب در این زمینه مشاوره و کمک بگیرید. در ادامه مطلب از وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که در زمینه مشاوره دیجیتال مارکتینگ در اصفهان؛ مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان و مشاوره استارتاپ در اصفهان فعالیت می کند؛ شما را با انواع سبک طراحی وب سایت آشنا می کنیم.

انواع سبک طراحی وب سایت

در مقاله قبلی شما را با تعدادی از انواع سبک طراحی سایت آشنا و مزایا و معایب هر کدام را بررسی کردیم. قصد داریم در ادامه شما را با انواع دیگر سبک طراحی و ویژگی های هر کدام آشنا کنیم.

انواع سبک طراحی و سبک پارالاکس:

از سبک طراحی پارالاکس در وب سایت های تبلیغاتی که نیاز است نظر و توجه مخاطب جلب شود، استفاده می شود. کمپانی های بزرگ مانند نایک از این سبک طراحی در وب سایت خود جهت اعتبار و زیبایی محصول استفاده کردند. به دلیل استفاده از تمام امکانات و گزینه ها جهت بالا بردن جذابیت وب سایت، صفحات سنگین هستند. در این سبک طراحی کاربران با اسکرول کردن و رفتن به پایین صفحات، طراحی های متفاوتی را مشاهده می کنند. پارالاکس بیشتر برای وب سایت های تک صفحه ای کاربرد دارد و جذابیت آن را افزایش می دهد.

مزایا و معایب سبک پارالاکس:

در انواع سبک طراحی وب سایت، سبک پارالاکس دارای مزایای زیر است:

  • وب سایت با طراحی پارالاکس جذابیت بالایی دارد.
  • محتوا و محصولات ارائه شده در این سبک زیبایی و اعتبار بیشتری دارند.
  • وب سایت خاص و منحصر به فرد است.

از معایب سبک طراحی وب سایت پارالاکس می توانیم به حجم بالا و کندی در بارگذاری وب سایت و کاهش رتبه سئوی وب سایت اشاره کنیم.

انواع سبک طراحی

سبک طراحی سه بعدی یا D3:

در طراحی وب سایت به سبک سه بعدی از قالب های خاص و شاخص استفاده می شود و مانند فیلم ها و بازی های سه بعدی طرفداران زیادی دارد. کسب و کارها و فروشگاه های اینترنتی که از این سبک طراحی استفاده می کنند، کاربران هنگام بازدید احساس می کنند که داخل فروشگاه هستند. از این سبک در وب سایت های مربوط به دکوراسیون داخلی و معماری که باعث بالا بردن جذابیت های بیشتر می شود، استفاده می کنند و باعث افزایش بازدید بیشتر کاربران از وب سایت می شود.

مزایا و معایب سبک سه بعدی:

از مزایای سبک سه بعدی در انواع سبک طراحی می توانیم به منحصر به فرد بودن وب سایت و زیبایی و جذابیت بالای آن اشاره کنیم. پیچیده بودن محیط کاربری برای کاربران آماتور و سنگین یا حجیم بودن وب سایت، از معایب این سبک از طراحی است.

سبک طراحی ریسپانسیو:

در این سبک طراحی; توسط کدهای HTML و کدهای CSS; طراحی به گونه ای انجام می شود که وب سایت به هر سایز از مرورگر (مانند نمایش کامل وب سایت در موبایل) تغییر کند. سبک ریسپانسیو روشی ترغیب کننده برای وب سایت ها است که نسخه موبایلی را راه اندازی کنند.

مزایای و معایب سبک طراحی ریسپانسیو:

موبایل فرندلی بودن این سبک از طراحی باعث شده که طرفداران زیادی داشته باشد. مزایای خوب این سبک شامل موارد زیر است:

  • کمک به بهبود سئوی وب سایت
  • به دلیل استفاده بیشتر کاربران از موبایل، مخاطبان و کاربران بیشتری تبدیل به مشتری دائمی می شوند.
  • سازگار با تمام دستگاه های متصل به اینترنت مانند تبلت، لپ تاپ، موبایل و غیره.

در کنار مزایای خوب سبک ریسپانسیو در انواع سبک طراحی وب سایت؛ تنها عیبش این است که برای استفاده از طرح های گرافیکی بیشتر؛ طراح باید کدهای CSS بیشتری به وب سایت اضافه کند.

انواع سبک طراحی و سبک طراحی با هدرهای فوکوس شده:

در این سبک از طراحی در صفحه اصلی کاربران تنها با چند هدر خاص مواجه می شوند. ویژگی این سبک این است که می توانید در مسیر دلخواه کاربران را در وب سایت هدایت کنید. با کلیک کردن بر روی هر هدر کاربران به بخش های مختلف وب سایت هدایت می شوند.

مزایا و معایب سبک طراحی هدرهای فوکوس شده:

از مزایای خوب سبک هدرهای فوکوس شده می توانیم به طراحی خاص و زیبای آن اشاره کنیم. پیچیده بودن محیط کاربری و گیج شدن کاربران از معایب این سبک است.

سبک طراحی وب سایت با صفحات طولانی:

در وب سایت های تک صفحه ای استفاده از این نوع سبک رایج است. در این سبک طراحی; تمام قسمت های وب سایت; در یک صفحه قرار دارد و با استفاده از افکت ها و رنگ ها; در قسمت های جداگانه قرار گرفتند. کاربران با اسکرول کردن به راحتی به تمام قسمت ها دسترسی دارند. در بالای صفحه هم امکان لینک دهی وجود دارد و می توان از طرح روایت و داستان در این سبک بهره برد.

مزایای و معایب سبک صفحات طولانی:

دسترسی راحت به بخش های مختلف وب سایت، معرفی کامل خدمات و محصولات و بهینه سازی محتوای تولیدی وب سایت از مزایای خوب سبک صفحات طولانی در انواع سبک طراحی است. اگر در طراحی این سبک ترتیب مطالب رعایت نشود، ممکن است کاربران خسته شوند و این تنها عیب این سبک است.

سبک طراحی هدرهای مات با تصاویر بزرگ:

یکی دیگر از انواع سبک طراحی وب سایت، سبک هدرهای مات با تصاویر بزرگ است. در این سبک; با کمک کدهای سفارشی CSS; قسمت هایی در صفحه مات هستند; تا با تقویت حس کنجکاوی کاربران; آن ها بر روی این قسمت های مات کلیک کنند. تصاویر بزرگ در پس زمینه وب سایت در این سبک جذابیت را چندین برابر می کند. نکته مهم این است که در انتخاب هدرهای مات و تصاویر نهایت دقت را داشته باشید. مزیت خوب این سبک این است که حس کنجکاوی کاربران را برای مشاهده بخش های مختلف وب سایت برانگیخته می کند.

انواع سبک طراحی

طراحی وب سایت به سبک دوبعدی:

در این سبک طراحی برای زیبایی وب سایت از قسمت ها و آیکون های دوبعدی استفاده می شود. نسبت به سبک طراحی سه بعدی، حجم صفحات و وب سایت کمتر است و کاربران تسلط بیشتری بر روی محتوای وب سایت دارند.

مزایا و معایب سبک طراحی دو بعدی:

در انواع سبک طراحی وب سایت، سبک دوبعدی دارای مزایای زیر است:

  • حجم کم صفحات وب سایت
  • قابلیت سئوی بالا برای وب سایت
  • سرعت بالای طراحی وب سایت

از معایب این سبک می توانیم به تشابه آن با دیگر وب سایت ها و تکراری بودن و کم بودن افکت های جذاب در وب سایت اشاره کنیم.

طراحی سایت به سبک روایت کننده:

یکی از روش های بازاریابی و تبلیغاتی در کسب و کارها و فروشگاه های اینترنتی و آنلاین استفاده از روایت و داستان برند است. در این سبک از تکنیک های داستان سرایی استفاده می شود و با استفاده از جذابیت های بصری و انتخاب کلمات مهم و قدرتمند، نظر کاربران را جلب می کنند.

مزایا و معایب سبک روایت کننده:

مزیت خوب سبک طراحی روایت کننده در انواع سبک طراحی این است که کاربران را برای دیدن قسمت های مختلف وب سایت جذب می کند. اگر در این سبک طراحی از جذابیت های لازم استفاده نشود کاربران، وب سایت را سریع ترک می کنند و این تنها عیب این سبک از طراحی است.

جمع بندی

برای استفاده از انواع سبک طراحی در وب سایت کسب و کار خود باید اطمینان پیدا کنید که سبک انتخابی مناسب وب سایت شما است. استفاده درست و به جا از سبک طراحی باعث می شود تا ارتباط و تعامل قوی بین شما و کاربران وب سایتتان ایجاد شود. برای داشتن یک وب سایت کاربردی، حرفه ای و کاربر پسند؛ می توانید از خدمات طراحی آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره سئو سایت در اصفهان؛ مشاوره کسب و کار در اصفهان و مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان است؛ استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد، می توانید به وب سایت این آژانس مراجعه کنید.