منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

اگر یک وب سایت وردپرس است، با کمک یک سری از روش ها می توانید آن را تشخیص دهید. امنیت وب سایت ها برای صاحبان کسب و کارها اهمیت زیادی دارد، به همین دلیل از سیستم تولید محتوا وردپرس بر روی وب سایت خود استفاده می کنند.

استفاده از وب سایت وردپرس در کسب و کارهای اینترنتی و فروشگاه های اینترنتی و آنلاین کاربرد زیادی دارد. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است، که تحت وب و متن باز است و به صورت رایگان در اختیار کاربران و مخاطبان قرار می گیرد. با استفاده از وردپرس می توانید به راحتی وبلاگ و وب سایت راه اندازی کنید. اگر یک وب سایت وردپرس است، با کمک یک سری از روش ها می توانید آن را تشخیص دهید.

امنیت وب سایت ها برای صاحبان کسب و کارها اهمیت زیادی دارد، به همین دلیل از سیستم تولید محتوا وردپرس بر روی وب سایت خود استفاده می کنند. ناگفته نماند که وردپرس هم از حملات هکرها در امان نیست. گاهی برای جلوگیری از حملات هکرها، وردپرس را بر وری وب سایت مخفی می کنند. با مخفی کردن ورژن وردپرس تا حدودی می توان از نفوذ و حمله هکرها جلوگیری نمود. در ادامه مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان؛ مشاوره کسب و کار در اصفهان و مشاوره تبلیغات در اصفهان است؛ به بررسی روش های تشخیص وب سایت وردپرس می پردازیم.

 

روش های تشخیص وب سایت وردپرس

به سیستم مدیریت تولید محتوا که با کمک آن می توان انواع وبلاگ و وب سایت را راه اندازی نمود، وب سایت وردپرس می گویند. در راه اندازی وب سایت ها اکثرا از وردپرس استفاده می کنند. به دلیل اپن سورس بودن; امکان طراحی قالب; با مدل های مختلف وجود دارد. وردپرس ویژگی هایی دارد که شامل موارد زیر است:

  • مدیریت آن راحت و آسان است.
  • امنیت خوبی دارد.
  • می توان با کمک وردپرس بخش های مختلفی ایجاد کرد.
  • نصب راحتی دارد.
  • رایگان است و کاربری متنوعی دارد.

برای اینکه بفهمیم یک وب سایت وردپرس است روش های مختلفی وجود دارد، که در ادامه شما را با این روش ها آشنا می کنیم.

 

بررسی سورس وب سایت:

یکی از روش های متداول و اصلی برای تشخیص وب سایت وردپرس، چک کردن و بررسی کد سورس است. ابتدا بر روی قسمتی از وب سایت کلیک راست می کنید و گزینه view page source را انتخاب می کنید. اگر در میان سورس کدها گزینه wp-content را پیدا کردید وب سایت مورد نظر وردپرسی است.

 

کمک گرفتن از افزونه Wappalyzer در مرورگر:

استفاده و نصب افزونه Wappalyzer کمک می کند متوجه شوید که هر وب سایتی از چه سیستم محتوایی استفاده می کند. همچنین با نصب این افزونه می توانید سرور استفاده شده؛ زبان برنامه نویسی؛ نوع دیتابیس و تکنولوژی استفاده شده را بفهمید. می توانید برای مرورگر خود از این افزونه استفاده کنید. از مزیت های دیگر این افزونه این است که علاوه بر مشخص کردن وب سایت وردپرس و سیستم مدیریت محتوا؛ وجود بعضی از افزونه ها؛ مانند افزونه ووکامرس را به شما نشان می دهد.

 

اضافه کردن License.txt به آخر آدرس سایت :

در فایل های وردپرس به صورت پیش فرض فایل لایسنس وجود دارد. اگر ادمین وب سایت این فایل را بلاک یا مخفی نکرده باشد؛ با اضافه کردن License.txt به آخر آدرس سایت؛ صفحه ای باز می شود و می توانید فایل را مشاهده کنید. به لحاظ امنیتی توسط ادمین این فایل از دسترس خارج می شود.

 

کمک گرفتن از سایت های تشخیص وب سایت وردپرس:

یکی از راه های تشخیص وب سایت وردپرس استفاده از سایت هایی است که به شما وردپرس بودن و دیگر افزونه های وب سایت را نشان می دهد. با وارد شدن به سایت مورد نظر، لینک وب سایت مورد نظر خود را وارد می کنید و سپس بر روی گزینه Analyze Website می زنید. اطلاعات لازم را به شما نمایش می دهد.

 

بررسی wp-admin وب سایت وردپرس:

یکی از راهکارهای ساده برای تشخیص وب سلایت وردپرس استفاده از wp-admin است. با اضافه شدن عبارت wp-admin به انتهای آدرس وب سایت، وارد صفحه لاگین مدیریت می شوید. اگر صفحه لاگین وردپرس را مشاهده کردید آن یک وب سایت وردپرس است.

 

برای پنهان کردن وب سایت وردپرس چه راه حل هایی است؟

برای بالا بردن امنیت وب سایت و جلوگیری از حملات هکرها در وب سایت وردپرس، ورژن آن توسط ادمین و مدیریت مخفی می شود. در ادامه مطلب از وب سایت دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان و مشاوره سئو سایت در اصفهان است؛ به بررسی روش های پنهان کردن وب سایت وردپرس می پردازیم.

 

کاربرد وب سایت وردپرس

 

کمک گرفتن از افزونه ها:

یکی از روش ها و راه حل های مفید برای پنهان کردن وب سایت وردپرس، استفاده از افزونه است. در این روش ابتدا افزونه word press hide posts نصب و فعال سازی می شود. بعد از فعال سازی در قسمت تنظیمات بر روی گزینه wp hide post کلیک می کنید و تنظیمات لازم را انجام می دهید.

 

مخفی کردن ورژن وردپرس:

یکی دیگر از راهکارهای مخفی بودن وب سایت وردپرس، مخفی کردن ورژن وردپرس است. در این روش بعد از ورود به بخش مدیریتی هاست; روی گزینه file manager کلیک می کنید; در صفحه ظاهر شده بر روی public-html کلیک می کنید و بعد از انتخاب پوشه تم; می توانید قالب های مورد استفاده بر روی وب سایت را مشاهده کنید. بعد از دیدن قالب وب سایت، بر روی آن کلیک و تمامی فایل ها را مشاهده می کنید. در نهایت بر روی قالب functions.php کلیک راست و گزینه ادیت را انتخاب می کنید. در صفحه ای که باز می شود کد مورد نظر زیر را وارد می کنید:

function test_remove_version() {
return ”;
}
add_filter(‘the_generator’, ‘test_remove_version’);

و ورژن وب سایت وردپرس شما مخفی می شود.

با تغییر آدرس wp-admin وب سایت و استفاده از افزونه پولی یا پرمیوم hide my wp می توانید برای مخفی سازی وردپرس کمک بگیرید.

 

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با راهکارهای تشخیص وب سایت وردپرس آشنا کنیم. با کمک وردپرس می توانید به راحتی و بدون نیاز به کدنویسی، وبلاگ و وب سایت راه اندازی کنید. شما می توانید برای داشتن یک وب سایت وردپرس تخصصی از متخصصین مجرب و کارشناسان تیم دیجیتال مارکتینگ ایکاد اصفهان؛ که مرکز مشاوره استارتاپ در اصفهان و مشاوره کسب و کار در اصفهان است؛ کمک بگیرید. همچنین برا ارتقاء وب سایت و رسیدن به هدف های بازاریابی تجاری خود می توانید از خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد کمک بگیرید.