منبع: دیجیتال مارکتینگ ایکاد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

در کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین; بعد از طراحی وب سایت; برای ماندگاری و به روز بودن آن; یکی از مهمترین مسائل توجه به سئو وب سایت است. متخصصین سئو برای اینکه بتوانند سئوی وب سایت را بهبود بخشند، باید با ابزارهای آنالیز رایگان وب سایت آشنایی داشته باشند و بتوانند با کمک آن ها به راحتی آنالیز را انجام دهند.

برای بهبود سئوی وب سایت خود به صورت حرفه ای می توانید از ابزارهای آنالیز رایگان وب سایت کمک بگیرید. آنالیز وب سایت باید خیلی دقیق انجام شود، به همین دلیل صاحبان و مالکان وب سایت به دنبال روش ها و ابزارهای کاربردی هستند. در کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین; بعد از طراحی وب سایت; برای ماندگاری و به روز بودن آن; یکی از مهمترین مسائل توجه به سئو وب سایت است. متخصصین سئو برای اینکه بتوانند سئوی وب سایت را بهبود بخشند، باید با ابزارهای آنالیز رایگان وب سایت آشنایی داشته باشند و بتوانند با کمک آن ها به راحتی آنالیز را انجام دهند.

شرط اصلی برای قرار گرفتن در نتایج جستجوی گوگل، آنالیز دقیق سئو وب سایت است که می توانید از متخصصین مجرب در این زمینه کمک بگیرید. در ادامه مطلب از آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که مرکز مشاوره کسب و کار در اصفهان؛ مشاوره طراحی سایت وردپرس در اصفهان و مشاوره سئو سایت در اصفهان است؛ به بررسی انواع ابزارهای آنالیز رایگان وب سایت می پردازیم.

آنالیز وب سایت چیست؟

به مراحل و فرایندی که در آن وب سایت از نظر سئو مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد تا مشخص شود که برای موتورهای جستجوی گوگل به خوبی بهینه سازی شده است یا خیر را، آنالیز وب سایت می گویند. در آنالیز رایگان وب سایت های کسب و کارهای اینترنتی و آنلاین، لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی، مباحث تکنیکال وب سایت، سئو خارجی، سئو داخلی و تمام جنبه های مربوط به سئوی وب سایت مورد بررسی قرار می گیرند. شما با کمک ابزارهای آنالیز رایگان وب سایت می توانید اطلاعات خوبی بدست آورید و هر چقدر این آنالیز به صورت حرفه ای و دقیق تر انجام شود به موفقیت وب سایت شما کمک بیشتری می کند.

برای آنالیز رایگان وب سایت از چه ابزارهایی استفاده می شود؟

آنالیز وب سایت کمک می کند تا تسلط کافی بر روی وضعیت سئوی وب سایت خود و مسیر رو به رشدی داشته باشید. سئوی خوب و بهینه سازی وب سایت کمک می کند تا رتبه خوبی را در نتایج جستجوی گوگل داشته باشید و ترافیک وب سایت شما بالا برود. در ادامه قصد داریم شما را با ابزارهای آنالیز رایگان وب سایت آشنا کنیم.

ابزارهای آنالیز رایگان وب سایت

ابزار آنالیز رایگان Ahrefs:

این ابزار کاربردی و پرطرفدار در آنالیز رایگان وب سایت کمک می کند کلمات کلیدی که تاثیر مثبت و عملکرد بهتری بر روی وب سایت کسب و کار شما دارند را، شناسایی کنید. همچنین با کمک ابزار آنالیز Ahrefs می توانید لینک های شکسته، شکاف های محتوایی وب سایت و خطاهای وب سایت خود مانند ریدایرکت 4xx را پیدا و برطرف کنید. از ویژگی های مهم این ابزار می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • خزش وب سایت: می توانید خیلی سریع و در زمان کم، از دید موتورهای جستجوی گوگل خزش کنید و خطاها و هشدارها را شناسایی و برطرف کنید.
  • بررسی و آنالیز شکاف محتوایی: با کمک Ahrefs می توانید وب سایت خود را با وب سایت رقبا مقایسه کنید و استراتژی کاربردی در جهت تولید محتوا در پیش بگیرید. همچنین به شما در انتخاب و استفاده از کلمات کلیدی هدف کمک می کند.
  • جستجوی کلمات کلیدی و محتوا: به شما در انتخاب کلمات کلیدی و تولید محتوای مناسب ایده می دهد.

ابزار آنالیز سرچ کنسول گوگل:

سرچ کنسول گوگل به عنوان یک ابزار کاربردی و مجهز به ابزارهای زیاد، جهت آنالیز رایگان در وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد. نکته مهم در استفاده از سرچ کنسول گوگل این است که تنها وب سایت شما را آنالیز می کند و نمی تواند وب سایت شما را با سایر رقبا آنالیز کند. ویژگی های مهم استفاده از آن شامل موارد زیر است:

  • تجربه کاربری: این ویژگی، موبایل فرندلی بودن وب سایت و اطلاعات خوب در رابطه با کاربری وب سایت شما را ارائه می دهد. اگر در نمایش موبایلی خطا یا ایرادی باشد می توانید در ابزار آنالیز رایگان وب سایتِ سرچ کنسول آن را ببینید و برطرف کنید.
  • ارائه گزارش عملکرد: با کمک این ابزار آنالیز می توانید در کلمات کلیدی مختلف میزان ورودی سایت تان را ببینید. همچنین به شما تعداد کلیک ها، تعداد نمایش صفحات وب سایت در نتایج جستجو بر روی عبارات و نرخ تبدیل هر کدام را نمایش می دهد.
  • لینک ها و پوشش خطاها: با ابزار رایگان وب سایت سرچ کنسول می توانید لینک های ورودی که از سایت های دیگر یا وب سایت خود به صفحات سایت داده شده را به راحتی ببینید. همچنین می توانید در صورت وجود خطاها مانند تعداد صفحات ایندکس شده یا صفحات خزش شده و ایندکس نشده، آن ها را ببنید و برطرف کنید.

ابزار آنالیز رایگان وب سایت SEMrush:

یک ابزار عالی برای آنالیز رایگان وب سایت است و با کمک آن می توانید گزارشات مفید با جزئیات داشته باشید. با هر بار ورود به قسمت داشبورد مدیریت ابزار SEMrush؛ می توانید تغییراتی که بر روی میزان ترافیک وب سایت ایجاد شده است را؛ چه برای تبلیغات و چه برای جستجوی ارگانیک ببینید. همچنین می توانید اگر در رتبه کلمات کلیدی وب سایت تغییری ایجاد شده است، آن را هم ببینید. با کمک ابزار SEMrush به طور کلی می توانید سئو داخلی، بررسی سایت، مقایسه با رقبا و ابزار جادویی کلمات کلیدی را داشته باشید.

ابزار آنالیز Moz Pro:

از ابزارهای کاربردی و مفید آنالیز رایگان وب سایت که می تواند به متخصصین سئو کمک کند; ابزار آنالیز Moz Pro است; که با کمک آن می توانید عملکرد و جایگاه کلمات کلیدی وب سایت خود را ببینید. این ابزار به شما در خزش سایت و رفع خطاهای احتمالی، جستجوی بهترین کلمات کلیدی، مقایسه اعتبار وب سایت خود با رقبا و دیدن اینکه از چه وب سایت هایی لینک گرفتند و پیشنهاد موضوع بر اساس محتوای وب سایت تان، کمک می کند.

ابزار آنالیز رایگان WooRank:

یکی از ابزارهای متنوع در آنالیز رایگان وب سایت WooRank است و علاوه بر ارائه گزارش های اختصاصی جهت بهبود سئوی وب سایت، پیشنهادهای کاربردی و اطلاعات دقیق از وب سایت شما در اختیارتان می گذارد. این ابزار مجهز به یک افزونه گوگل کروم است. در جستجوی کلمات کلیدی و پیشنهاد کلمات جدید، خزش وب سایت و رفع خطاها و شناسایی صفحاتی که در وب سایت شما بیشترین بازدید را داشتند؛ به شما کمک می کند.

ابزار آنالیز SEO Site Checkup:

با استفاده از این ابزار می توانید گزارش کاملی از عملکرد وب سایت خود داشته باشید. علاوه بر آنالیز رقبای خود می توانید بررسی بک لینک های وب سایت تان، بررسی سئو وب سایت و تغییرات مربوط به آن و آنالیز سئوی نامحدود داشته باشید.

ابزار آنالیز رایگان وب سایت Screaming Frog’s SEO Spider:

این ابزار به حالت نرم افزار بر روی سیستم شما نصب می شود و تمام فعالیت وب سایت شما را مانند یک خزنده گوگل تحت نظر می گیرد. با کمک این ابزار آنالیز رایگان وب سایت می توانید لینک های شکسته داخلی یا خارجی وب سایت را ببینید. همچنین آنالیز کل صفحات وب سایت و توضیحات متا را برای شما انجام می دهد. مزیت دیگر این ابزار این است که صفحاتی که عنوان کوتاه یا طولانی دارند یا صفحاتی که تکراری هستند را مشخص می کند.

جمع بندی

برای داشتن یک وب سایت موفق کسب و کار؛ علاوه بر طراحی اصولی وب سایت و راه اندازی آن؛ باید بر روی تولید محتوای، سئوی و ب سایت و بهینه سازی آن تسلط کافی داشته باشید. برخورداری وب سایت کسب و کار شما از سئو خوب؛ کمک می کند تا علاوه بر نمایش در نتایج جستجوی گوگل و بالا رفتن ترافیک وب سایت؛ فروش و سود بیشتری هم داشته باشید.

برای اینکه بتوانید سئوی وب سایت خود را در همه حال بررسی و آنالیز کنید می توانید از ابزارهای آنالیز رایگان وب سایت که در بالا معرفی شد، استفاده کنید. به رشد وب سایت، داشتن سئوی خوب، دریافت رتبه خوب از گوگل و سود بیشتر کمک فراوانی می کند. اگر در این زمینه دانش کافی ندارید؛ می توانید از متخصصین مجرب دیجیتال مارکتینگ ایکاد؛ که در حوزه مشاوره سئو وب سایت در اصفهان؛ مشاوره بازاریابی دیجیتال مار کتینگ در اصفهان؛ مشاوره استارتاپ در اصفهان و مشاوره سرمایه گذاری در اصفهان فعالیت می کند؛ کمک بگیرید. آژانس دیجیتال مارکتینگ ایکاد با ارائه خدمات پکیج دیجیتال مارکتینگ ایکاد، به شما در رشد و توسعه کسب و کارتان کمک می کند.